En uskalla enää pyytää rintsikoita :'(

Apua!

Eli siis olen jo 15-vuotias tyttö eikä mulla oo kunnon rintsikoita. Kerran pyysin äitiltä ja se katto mua vähä oudosti. No me mentiin sitt kauppaan ja se sano ett mulle sopis nää AA-kokoset. Sitt ku käytiin sovittaa niitä nii nähä oli IHAN liian pienet. Äiti näytti yllättyneeltä ja kävi ettii kokoo isompia kuppeja. Ku niit ei siin kaupassa ollu nii lähettii sitt kotiin.
Sen jälkee se ei oo ees maininnut koko asiaa :( Äiti ei itekkään käytä sellasii oikeita rintsikoita vaa enemmänki puuvillakankaisia "toppeja".
Mitä mä teen? :0 :(

10

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fasedf

      Pyydä rahaa rintsikoihin/vaatteisiin ja käy itse ostamassa sopivat.

      On kyllä aika surullista, ettei lapsi uskalla omalle äidilleen sanoa, että tarvitsee jotakin. Mietihän ihan tosissaan, mikä on kauheinta, mitä voisi seurata siitä, että kysyt asiasta. Häpeän tunteet ovat vain korvien välissä. Mitään hävettävää tuossa ei oikeasti ole.

      • didaline

        Samaa mieltä. Jos ei äitisi osaa tai halua auttaa, pyydä rahaa ja mene ihan vaikka johonkin alusvaateliikkeeseen, esim. Change on tosi hyvä ja ammattitaitoinen, ymmärtävä ja mielellään auttava henkilökunta sinua auttamassa! Tai vaikka ihan esim. Sokos. Erikoistuneet myyjät osaa helposti etsiä sulle oikean koon ja jatkossa voit ostaa itseksesikin. Tai jos haluat seuraa, pyydä joku hyvä kaveri mukaan. On myös vaihtoehto, et menet vaan johonkin kauppaan, esim HM jossa on edullista ja yksinkertaisesti sovittamalla etsit itsellesi sopivat liivit. On ensikertalaiselle kyllä tosin hankalaa, suurin osa aikuisista naisistakin kun käyttää väärän kokoisia rintaliivejä, joten suosittelen rohkeasti kääntymään ammattilaisten puoleen! Sen takia he ovat siellä töissä :) osta ainakin kaksi paria mukavia liivejä. Tsemppiä! Ensimmäisten rintsikoiden osto on mukava tapahtuma matkalla kohti naiseutta. Ihmettelen kyllä äitisi suhtautumista!


    • Tyttö 13v

      En tiedä että mitä noloo siinä on olen itse 13v ja olen kysynyt äitiltä esim. Mennään ostaa alusvaatteita sittenku ollaan kaupas menen vaan rintaliivi puolelle ja sanon mitkä olis kivat ja oikeen kokoset niin helppoa se on :)

      • rintsikkatyttö 13v

        Kyllä 15v uskaltaa jo pyytää rintsikoita tai 20-30€ rahaa niitten ostoon.
        Mene liivikauppaan ja pyydä myyjää mittaamaam sun kokos, niin saat heti oikean kokoiset rintaliivit.
        Kyllä 15 vuotiaalla pitää rintsikat olla, vaikka sun äidillä ei olis niitä vieläkään.


      • 15v.
        rintsikkatyttö 13v kirjoitti:

        Kyllä 15v uskaltaa jo pyytää rintsikoita tai 20-30€ rahaa niitten ostoon.
        Mene liivikauppaan ja pyydä myyjää mittaamaam sun kokos, niin saat heti oikean kokoiset rintaliivit.
        Kyllä 15 vuotiaalla pitää rintsikat olla, vaikka sun äidillä ei olis niitä vieläkään.

        itellä ei oo enää onneksi kasvanu niin en oo tar innu suurempia kokoja mutta ku kutosella hankin ekat niin menin siskon kans koska en tuu hirveesti juttuun äidin kans ja se on siitä lähtien shoppaillu mun kans lindexissä rintsikkaosastolla oikeita kokoja joita en yksin löydä kun on 70F ja niitä on todella vaikeaa löytää välillä. ja joskus jos löytyy niin ostan heti kolmet. vaikka saattaa mennä helposti se päälle 60€


      • ope1234
        rintsikkatyttö 13v kirjoitti:

        Kyllä 15v uskaltaa jo pyytää rintsikoita tai 20-30€ rahaa niitten ostoon.
        Mene liivikauppaan ja pyydä myyjää mittaamaam sun kokos, niin saat heti oikean kokoiset rintaliivit.
        Kyllä 15 vuotiaalla pitää rintsikat olla, vaikka sun äidillä ei olis niitä vieläkään.

        Tämä trolli se vain jaksaa jo toista vuotta vääntää näitä rintaliivikeskusteluja nuorten palstoilla. Aikuisten kanssa alusvaate-palstalla hän jäi heti kiinni siitä, että lienee keski-ikäinen mies, joka nauttii siitä, kun pääsee juttelemaan tai edes teeskentelemään juttelemista lasten kanssa alusvaatteista... Googlatkaapa tuo nimimerkki. Kuka 13-vuotias jaksaa jauhaa samoja juttuja rintaliiveistä vuosikausia?


      • rintsikkatyttö 14v
        ope1234 kirjoitti:

        Tämä trolli se vain jaksaa jo toista vuotta vääntää näitä rintaliivikeskusteluja nuorten palstoilla. Aikuisten kanssa alusvaate-palstalla hän jäi heti kiinni siitä, että lienee keski-ikäinen mies, joka nauttii siitä, kun pääsee juttelemaan tai edes teeskentelemään juttelemista lasten kanssa alusvaatteista... Googlatkaapa tuo nimimerkki. Kuka 13-vuotias jaksaa jauhaa samoja juttuja rintaliiveistä vuosikausia?

        Ehkä ei kukaan 13v, mutta 14v jaksaa.


    • 15v tyttö

      No mulla taas on tällänen ongelma että äiti tyrkyttää mulle aina jotai 85B tai 85C -kuppia jotka on iha hemmetin isot mulle :D sanon aina äitille että noi on ihan liian isot ja tiedän mun kuppikoon nii äiti sanoo et eheeei noi on ihan liian pienet XDDD käyn sit aina ite ostamas oikeen kokoset :)

      mut hei, siinä ei oo oikeesti mitään noloa. Sanot ihan rohkeesti vaan että tarttet rintsikat! :)

    • Ei minunkaan äitini käytä rintsikoita. Mutta kun ekan kerran pyysin, kävi hän yksinään minulle ostamassa kokoa 75aa. Ne olivat alkuunki liian pienet, mutta käytin niitä jonkun aikaa, ja sanoin sitten etten pärjää yksillä. Menimme sitten ostamaan kahdet muut. Ne olivat kokoa 75a, hivenen liian pienet nekin. Mutta käytin niitä silti.
      Sen jälkeen olen pyytänyt aina kun tarvitsen. Nyt saan sentään itse päättää, mitä kokoa otan ja huomannut 65g:n tosi hyväksi. Hankalahan niitä on löytää, mutta joskus löytyy.

      Tuonlaista menetelmää en muille kyllä suosittelisi. Mutta olin vielä ala-asteella kun noin toimin.
      Sinua suosittelisin pyytämään rahaa vaatteisiin, ja mennä sitten ostamaan liivit yksiksesi, siskon tai kaverin kanssa. Voit pyytää kaupassa mittaamaan kokosi, tai jos et halua niin mittaa kotona ja katso netin kokotaulukoista hieman viitettä oikeaan kokoosi. Sitten vain kaupassa sovittelet, niin löydät kyllä vielä hyvät. Mutta vaikka rupeaisitkin rintsikoita aktiivisesti käyttämään, suosittelen silti jatkossakin ainakin öisin olemaan ilman. Ilman tukea nimittäin rinnat joutuvat itse tukemaan itseään, jolloin niiden lihasosa vahvistuu, ja rintasi kestävät kauemmin roikkumattomina. Se on yksi yleinen syy, miksi ollaan ilman rintsikoita.
      Mutta tsemppiä vaan, kyllä vielä ne rintsikat saat, jos niitä haluat.

    • wvun

      Et sä tarviikaa rintikoit. Ne vaa ajan kuluessa saa tissit roikkumaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe