Olen palstalla kertonut usein etten osta mersua,kumminkin nyt kävin vielä katsomassa s sarjasta w220 dieseli 320.
autolla oli ajettu 200000km hiven yli oli startit ja laturit ja pari iskarin pussia laitettu uutta.
No ajellessani en löytänyt mitään fiiliksiä kyseisestä autosta vaikka oli amg versio,aikaisemmin ajoin s 320 bensalla ja sama homma.
Tuossa dieselissä tuntui ettei ole voimaa vaikka onkin aikalailla muttei se pomppaa,kun vertasin bmw 530 d farkkuun niin se pomppasi kyllä siihen mallin etten ole koskaan ajanut vastaavalla,autossa oli 200-300 hepan väliin oli viritetty hieman niin että vääntöä oli 600nm.
Tuo auto liikku mutta sitten tämä mersu oli muutenkin mitään sanomaton,citröenin kaasualustalla toimii paremmin ajossa,se on mielestäni paljon parempi ajaa dieselinä tosin ei riitä tehot mihinkään.
Mitä mieltä olette mikä olisi hyvä matka ajoon?
Onko teillä kokemusta matka autosta?
27
440
Vastaukset
- mbman
Sulle sopii potkukelkka, kesällä pyörillä. Varo kuitenkin, ettei jalakset ruostu.
Voit vielä joutua viemään yhdennentoista potkukelkan hinurilla paalattavaksi. - E220 CDI
Citroen C5 on mielestäni Hydractive jousituksella oikein mukava, mutta ajamani eivät ole kyllä pomppineet. Päinvastoin, oikein hyvää kyytiä tulee. Ajettavuuskin on varmaan kohdallaan, jos tykkää kevytperäisistä?
Mutta jos auton pitää pompata, ei C5 sovi lainkaan. Samasta syystä olisi myös vanhan S-klassen koeajon voinut jättää väliin. Ei sitäkään tehty pomppaamaan, vaan kulkemaan tasaisesti ja hillitysti. Mersun 5-vaihteinen automaatti osaa tosiaan hukata hirmuisen määrän tehoa, vaikka sitä moottorissa olisikin, etenkin Ässään suurella luistolla parametroituna.
Tuommoista isoa lossia himoitsevan kannattaa tarkistaa myös BMW 700-sarja ja Audi A8, jotka lähes lahjoitetaan jo pienen ajomäärän jälkeen. Huolella valiten voi saada paljon autoa pikku rahalla. Pitää vain muistaa, että uutena kalliin auton ylläpito ei yleensä halpene kilometrien karttuessa.
Kiireisen kannattaa harkita Mersun vanha E-klasse W211 sedan 320 CDI dieselillä. Ei tarvi joka liikennevaloissa polttaa rengasta, kun tietää ajavansa maailman ainoalla vakioautolla, jolla on hallussaan FIA:n sertifioima absoluuttinen nopeusennätys. Tai oikeastaan peräti kolme erillistä ennätystä.
Jos taas haluaa niin huonon auton, että sillä voi kiirehtiä vain lyhyen matkan, kannattaa ostaa jotain muuta. Ja jos pomppaavaa tarvii, vaikkapa Lada Niva on hyvä, pomppaa monta kertaa joka kuopassa.- E220 CDI
Ai niin, se ajajan auto.
Mielipiteestä riippuen se on Audi A4 quattro nelisylinterisenä ja manuaalivaihtein, BMW 300-sarja mieluimmin takavetoisena tai Mercedes C. Mielipide ja käyttötilanne ratkaisee näiden paremmuuden.
Tilaa ei tällä valinnalla ole yhtä paljon kuin jossain muussa, mutta sehän ei ollut aloittajan vaatimuslistallakaan, joten ei haitanne?
- Älä osta mersua.
Kiitos jo nyt saamastanne näkemyksistä ja tottahan ne olikin hyviä vinkkejä.
Nuo pienemmän luokan autot kuten audin a4 ei sovi ,kesällä oli viikon verran a6 farmari mutta a4 ei sovi toki nelivetona se olisi varmasti hyvä,mutta tilan puute ehkä on este ja ajo ominaisuuskin,samoin bmw ja c sarjan mersu.
Toki on nuo varmasti kätevämpiä mutta ehkä kuitenkin liian pieniä.
Tuo citröenin c5 tourer ei siis pompi vaan kyse oli pomppaa eli ei liiku riittävän riuskasti ainakaan 2.0 hdi koneella ja hinta nousee jos ostaa 2.7 tai 3.0 jolloin tehoa alkaa jo olla.
Mutta ehdotuksena tuli e sarjan w211 320 cdi ,ehkä minun tulee sitä katsella.
Kiitos joka tapauksessa vinkeistä.- Älä osta mersua.
Ei enää ikinä mersua
- oktaani
En osta koska skoda jyrää!
- Älä osta mersua.
Kävin kattoo tollasta w211 320 cdi ajettu 250tkn vuosimalli oli 05 sivan ruosteessa ei enää ikinä mersua
- E220 CDI
Älä osta mersua. kirjoitti:
Kävin kattoo tollasta w211 320 cdi ajettu 250tkn vuosimalli oli 05 sivan ruosteessa ei enää ikinä mersua
Juurikin vuoden 2005 V6 diesel OM642 on se FIAn maailman nopeimmaksi toteama vakioauto. Ennätyksestä on kulunut 9 vuotta, eikä haastajaa näy vieläkään.
Kokeen jälkeen nuo maailman nopeimmiksi havaitut vakioautot tankattiin lähellä Meksikon rajaa ja ajettiin lähes mantereen poikki yli 1700 km matka Floridaan tankkaamatta välillä. Kolmesta ennätysautosta eniten kuluttanut vei 4.8 sadalle.
Kilpa-autolla ja vakioautolla on vähän yhteistä, mutta aivan samoilla perusperiaatteilla Mercedes tulee viemään tämän vuoden F1 maailmanmestaruuden: taloudellinen ja suorituskykyinen moottori aerodynaamisesti tarkoituksenmukaisessa kuoressa.
Voi silti olla hyvä idea käyttää uusi Mersunsa ruosteenestokäsittelyssä, jos sillä aikoo ajaa pidemmälle?
- Älä osta mersua.
No tussa ylempänä onkin joku käyttänyt nimimerkkiäni ja heittänyt oman jutun.
Mutta tänään tuli tarjous E sarjan w211 korin 220 vuosimaliltaan 2008 ,se lähtis 7200eurolla,kuulema automaatti jo nykii tai luistaa,kertoi ehkä huuhtelemalla selviytyvän mutta en oikein usko.
En siis ole ajanut,paljonko lien maksaa automaatti laattiko laittoineen?- E220 CDI
Nimimerkistäni huolimatta kehotan tutustumaan myös BMW E60-sarjaan, jos kerran W211 tulee kysymykseen. Tuon ikäinen W211 on jo facelift-versio, joka on selvästi mallisarjan alkupäätä luotettavampi, mutta vanhan (luotettavan!) OM646 moottorisarjan kulutus vanhan 5-vaihteisen automaatin kanssa on suurehko?
Jos pystyy ajamaan manuaalivaihteista, on väkisinvaihdettava E-sarjalainen Suomessa vain hinnalla myytävässä hyljeksityssä kastissa, joten siitä voisi löytyä hyväkin yksilö sopuhintaan myyjän kyllästyttyä kuuntelemaan päivittelyä, että "muuten kiinnostaisi, mutta kun se ei ole automaatti..."
W211 tyyppivikana on halpa, mutta työläs alusta, joka vaatii isoilla kilometreillä jonkinlaisen kasan uutta osaa toimiakseen suunnitellulla tavalla. Ehjän Mersun pitää tuntua siltä, kuin sitä ei olisi koottu osista, vaan veistetty yhdestä täyteisestä graniittilohkareesta. Jokainen hälyääni on vika.
Automaattien tyyppivioista ja niiden korjauksesta kannattaa kysyä merkkifoorumeilta.
- En osta mersua
Tuo on hyvä vinkki tuo manuaali,mutta kun katsoo nettiautoa sen hinnastoa niin ei tee mieli,nehän luulee saavansa enemmän kuin automaateilla.
Ei niistä voi maksaa enään,koska niitä ei huoli sitten kukaan kun haluaa luopua ja autossa on kiini liikaa hintaa.
Eli myyjät kuvittelee manuaalilla saavansa muttei sillä voi saada puoltakaan sitä mitä on automaatti,eli jos automaatin hinta olisi vaikka esim:10000e niin ei ole järkeä maksaa enempää manuaalista,siitä puolet on 5000e.
Esim:tämä
manuaali
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6590104
tai
automaatti ja 2007
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6689002
en nää järkeä manuaaleissa.
tai 320 automaati
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6736703
Pitää katsoa sitä bmw:tä- En osta mersua
Tarkoitiko E 61 sarjaa 530d tai 525 kumalla koneella?
- E220 CDI
Tärkein syy siihen, että ajan taas automaatilla on juuri tuo muiden odotus automaatista E-sarjassa. Edellinen Mersuni oli manuaali ja äärimmäisen hyvä ajaa talvella, mutta väkisinvaihdettavaa Eemeliä ei huoli kukaan, joten sellaisen joutuisi ajamaan paaliin saakka.
Kun kerran joudun automaattia sietämään, minimoin epämukavuuden 7G-Tronicilla, joka sentään toimii kohtuullisen hyvin. Talviajo kolmella polkimella on silti varmaan vähän epävarmempaa kuin minulle normaalilla neljällä?
- Älä osta mersua.
Nyt on ajettu sit tämä E61 525 d farkku kaikki oli kunnossa mutta se jokin jäi puuttumaan ,täytyy hieman miettiä mikä,kun ei se ollut erinomaisen hyvä ajaa,vaikka olikin normi autoon nähden ihan hyvä,mutta renkaiden melu tuli sisälle vaikka olikin tänä kesänä hankitut hyvät merkki renkaat.
Ei ollut mikään juhlava kuitenkaan sisältä aika karun oloinen siis vuosimalli oli 2004 eli uutta korimallia.
Kaunis ulkoa päin ja voimaa oli . - älä osta bmw
ei enää ikinä bemaria hajos kone koe ajolla ostin mersun sitten
- Älä osta mersua.
Tämä myyjähän kerto yuon bemun koneen taas olevan ihan yhtäkestävä kuin mersunkin,ja tasesti se kävikin ,se on kahdella ketjulla.
Mutta se automaatti ehkä ei oikein toiminut hieman nykäili. - Älä osta mersua
Niin tuo w211 mersu on jo auttamattoman vanhan näköinen ja oloinenkin.
Mutta 2010 E mersu on ihan saman näköinen kuin tuo bmw 2004 500 sarja,erikoisesti nelikulmaisuus muotona tai terävät piirteet ja koe taulu,koetaulusta ei edes oikein erota äkkipoika jos mersun ratin peittää.
Eli mersu kävi matkimaan bmw:tä.ulkoinen ja sisäinen ulkoasu .
Bmw ssä on peräntasaaja, mutta kuulema maksaa ne pallojen uusiminen vain 60e siis osa per puoli,ja mersulla se on ihan muuta.
Mersulla on susi tuo w211 sarja ,vanha ja kallis ylläpitää.- mbman
Näkyy mersuun maksavan 59.90 per puoli nuo pallukat.
- en osta mersua
Tuossa yuotubelta vilaisin niin kyllähän se nyt taas näyttää melkoiselta ja tasaiselta kyydiltä.
https://www.youtube.com/watch?v=MNOCSrHPlxE- En osta mersua.
Tuossa 525 farkku diselissä en löytänyt koeajon yhteydessä ristiseläntuen säätöä,eikä tienyt myyjäkään.
Omituista jos ei saisi säädettyä selkä nojaa mieleisekseen. - E220 CDI
En osta mersua. kirjoitti:
Tuossa 525 farkku diselissä en löytänyt koeajon yhteydessä ristiseläntuen säätöä,eikä tienyt myyjäkään.
Omituista jos ei saisi säädettyä selkä nojaa mieleisekseen.Kumpaakaan ei kannata ostaa vakioistuimin, koska niihin kyllä saa mukavatkin jakkarat kun ymmärtää laittaa rastit oikeisiin ruutuihin tilauskaavakkeessa. Ellei raha riitä, sitten odotetaan kiinnostavan mallin halpenemista ja säästetään samalla lisää tai ostetaan nyt heti saman tien vuotta vanhempi kunnolla varusteltu.
- En osta mersua
E220 CDI kirjoitti:
Kumpaakaan ei kannata ostaa vakioistuimin, koska niihin kyllä saa mukavatkin jakkarat kun ymmärtää laittaa rastit oikeisiin ruutuihin tilauskaavakkeessa. Ellei raha riitä, sitten odotetaan kiinnostavan mallin halpenemista ja säästetään samalla lisää tai ostetaan nyt heti saman tien vuotta vanhempi kunnolla varusteltu.
En minä vanhempaan bmw :tä voisi edes kuvitella,siis 500 sarjan jotain 2003 mallin eli edeltävä,on jo liian vanhaa tekniikkaa,ja mersulla tuo w211 alkaa olla kyllä unohdettua ,on vaan niin auttamattoman vanha eli pitäs ostaa 2010 vuoden malli,rahaa minulla olisi ostaa vaikka uusi E sarjan mersu käteisellä tai siis pankista siirtämällä mutta en maksa autoista,en halua sijoittaa arvoa laskevaan laitteeseen noin paljon.
Eli järkevä auto hintalaatu suhde kiehtoo,vaikka voisin ostaakkin uuden mutten autoon laita montaa tonnia.
- volkkarit jäi
Iloseen kulkee saksan maalla!
- max 120 km h
osta moottoripyörä jos kiihtyvyys on pääasia
- En osta mersua.
Ei kiihtyvyys vaan ajettavuus kokonaisuudessaan,myöskin auton tekniikka joka ei saisi olla liian vanhan aikainen että se korostuu siinä.
bmw on edellä tätä 2003 E sarjalaista ,se on hienostunut auto tai miten sen kuvailisi mutta mersu näyttää jo ukoa päin siis w211 liian vanhalta pyöreältä mutta e sarjan ukomuoto sitten korjaantuu vasta 2010 jolloin se on samalla viivalla bemin kanssa,mutta hinta menee pitkäksi.
Näin se vaan näyttäs olevan.
Pettymyshän se on tuo w211 E kori on liian vanhahtava.- osta w210
Osta sit w210 320 cdi mulla on semmonen todella luottetava
- vitun moukka kuski
Joko mersu seura on suositellu jäsenille nastarenkaiden käyttöä, hesarilla painetaan nastat rapisten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta801975Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181753- 161614
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin201356Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61262En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121254Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu501253hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121246Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101212Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291191