Heip! Kärsiikö kukaan oksennuskammosta?
Olemme miehen kanssa yrittämässä raskautta ja minua huolestuttaa raskauspahoinvointi. Minä kärsin oksennusfobiasta ja pelottaa ajatus mahdollisesta joka päiväisestä oksentelusta alkuraskaudessa.
Onko kenelläkään muulla sama ongelma?
Miten olette selvinneet raskauspahoinvoinnista?
Onko siihen olemassa lääkkeitä, että voisi välttää oksentamisen?
Kiitos!
raskauspahoinvointi ja oksennusfobia...
7
1065
Vastaukset
- rv21
sen verran, että kaikille sitä ei tule. Esimerkiksi minä en ole kärsinyt pahoinvoinnista ollenkaan, mutta sitähän ei voi etukäteen tietää.
- Anonyymi
Onneksi olkoon, pääsit helpolla.
- pikku-y
Itse olen tähän mennessä (vk 13) oksentanut tasan yhden kerran. Ei se ole sanottu että kaikilla tulee. Sitäkin voi yrittää noilla syömisillä ja kylmän juomisella estää ja helpottaa :)
- Aurora
Mulla nyt rv 20 ja olen oksentanut tasan 2 kertaa, vaikka oli etova olo koko alkuraskauden. Ennen raskautta en ollut oksentanut vuosikausiin ja kyyneleet nousivat silmiin halatessani Arabiaa, on se niin inhottavaa! (tosin kukapa nauttii siitä?)
Kamalaa sanoa näin, mutta ekan kerran jälkeen helpottaa hieman, itse oksentamiseen "tottuu" ja hetken helpotus etomisesta lieventää oloa. Kaikki eivät myöskään kärsi (ainakaan voimakkaasta) pahoinvoinnista joten sitä ei kannata pelätä etukäteen. Etovaan oloon saa helpotusta eri ruoista, joillekin auttaa jäiset ruoat. Lääkkeitä ei taida olla... - Viljaana
Hei!
Älä etukäteen murehdi tuota mahdollista pahoinvointia. Jostain luin, että vain joka kolmas kärsii alkuraskauden pahoinvoinnista.
Itse kuulun tuohon kolmannekseen ja oksensin alkuraskaudessa molemmissa raskauksissa jopa 9 kertaa päivässä.
Olin myös sairaslomalla pahoinvoinnin takia.
Erittäin voimakkaaseen pahoinvointiin on mahdollista saada lääkkeitä lääkärin määräyksellä. - Ivine
Jos joka kolmas kärsii raskauspahoinvoinnista, varmasti tosi harva oksentaa - vaikka siitä puhutaankin paljon.
Mä sanoin alkuajan neuvolassa tädille kerran, että en oo edes oksentanu ja se sano, että oksentajia on lopulta vaan murto-osa porukasta. Mulla ei muuten ollu edes paha olo, mitä nyt vähän heikko (huimasi ym.). Näinkin voi siis käydä.
Jotkut myös sanoo, että oli melkein mukava oksentaa, koska se poisti pahan olon hetkeksi.
Luin jostain myös, että pahoinvointi ja muut voimakkaat oireet kertoo vain hormoonimyrskystä ja jos myrsky on voimakas, keskenmenon riski on pienempi... Tiedä häntä, mut voi siis olla, et raskaaksi tultuasi saatat jopa haluta pahoinvointia... - Anonyymi
Siskollani on sama fobia kuin sinulla. Hän sai neljännen lapsensa puoli vuotta sitten. Miten hän on pärjännyt pahoinvoinnin kanssa? Ensinäkin kaikille ei tule. Siskolleni kyllä tuli. Hän sanoi, että paras ratkaisu fobiaan oli syöminen, jatkuvasti. Heti kun tuntuu, että jotain tulee suusta/kurkusta, laitetaan HETI jotain syötävää suuhun, jotain pientä. Valitettavasti hänkin on joutunut oksentamaan, mutta todella vähän jatkuvan syömisen ansiota. En tiedä toimiiko se sinulla vai ei. Jokainen äiti on erilainen, jokainen raskauskin on erilainen vaikka olisi sama äiti. Pärjäät kyllä.
Toivottavasi tästä on apua sinulle😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949