Monesti kun keskusteluja lukee, huomaa että tietoa valokuvauksesta ei viitsitä etsiä.
Jotkut jopa kyselevät asjoita, jotka minun mielestäni kyllä kuuluisi tietää jos meinaa tarttua kameraan ja saada sillä kuvan aikaiseksi.
No tämä on vain minun mieleipiteeni josta ei tarvitse ottaa herneitä nenään ja alkaa nipottamaan.
Ehkä on helpompi kirjoittaa tänne ja uskoa että kysymykseen esitetyt vastaukset pitävät paikkansa.
Hyvä esim on edellinen kysymys: mikä on hyvä kamera aloitelevalle, vastaukksia on tullut runsaasti, jopa niin runsaasti että siellä riidellään minkä merkkinen kamera on paras.
Onkohan tämä ollut kysyjän tarkoituskin ja helpottanut häntä valitsemaan sopivan kameran jolla aloittaa harrastuksensa.
En väitä etteikö täällä ole myös sellaisia kysymyksiä jotka eivät ole ihan simppeli tietoutta, ja henkilöitä jotka tietävät mistä puhuvat.
Ajattelin itse hieman autaa vastaalkajia laittamalla ositteen josta itse käyn lukemassa perustietoa valokuvauksesta, ja uskon että tieto on varmaa ja luotettavaa,
Osoite on: http://nikkemedia.fi/ivailu/nettikurssit/valokuvailmaisu/raamit.htm
Toivottavasti tästä osoiteestä on hyötyä muillekin valokuvausta aloiteleville ja opiskeleville
vastaus moneen kysymykseen
Opiskelut aloittanut
1
366
Vastaukset
- mutta
Noita tietoja mm. digien ja filmikameroiden eroista ja hinnoista vois ehkä jo kohtapuoliin päivittää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831236
Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.121699- 25645
Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin
joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-88454- 3341
Puuilo pittäis tulla Haapaveelle
Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä38326Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090