Jamk syksyn 2014 haku kätilö

Jaanatuuli

Moikka! Onko muita tähän koulutukseen hakeneita? Jos on niin millaisilla aloitus pisteillä ootte hakenut? Muutaman viikon sisään pitäis pääsykoe kutsu postiluukusta tipahtaa, jos on tullakseen. Jännittää kyllä pirusti :/

51

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • midwife-to-be

      Kyllä vain!! Tänään pitäisi kutsu tulla jos on tullakseen. En pysty tekemääb mitään, kyttään vain jos puhelin piippaisi :'D

      • Jaanatuuli

        Noh, tuliko kutsua? Mulle ei tullut, mutta eipä se kovin yllätys ollutkaan :(


    • idaanne

      Ei tännekkään ole vielä tullut kutsua..
      Koska mahtaa tulla hylkykirje jos sellainen on tullakseen? :o

      • Jaanatuuli

        Ainakin kevään haussa tuli tulosten aikaan se hylkykirje. Eli joskus loppu vuodesta vasta nyt sit tulis.. Todella inhottavaa ja piinaavaa


      • Jaanatuuli
        Jaanatuuli kirjoitti:

        Ainakin kevään haussa tuli tulosten aikaan se hylkykirje. Eli joskus loppu vuodesta vasta nyt sit tulis.. Todella inhottavaa ja piinaavaa

        Niin ja se mun vielä piti kysyä että millaisilla aloituspisteillä hait?


      • Kätilö123

        Mun alkupisteet 26 ei vielä oo kutsua tullut.. Hain Turkuun keväällä ja sain kutsun kokeeseen mutta kutsu tulee myös niille jotka hylätään! Eli jokatapauksessa pitäisi kirje saapua pääsi tai ei.
        Toivottavasti sitten maanantaina kolahtaisi postiluukusta...
        Inhottavaa odottelua..

        Onko joku ollut aikaisemmin opettajien tekemässä kokeessa? (Vinkkejä?) kieliä ei kai tässä kokeessa painoteta. Ryhmätehtävä, haastattelu ja matikkaa?

        :)


    • krisuna

      Vissiin pitäis tulla tällä viikolla kirje kun kirje, pääsi tai ei. Mulla oli alkupisteet 27, paljonko teillä?

      • Helinä_90

        Mulla 22 pistettä vaan :/ joten turha toivo varmaankin


    • krisuna

      Viime vuonna olin ja kyllä, juurikin noin eli matikkatesti, ryhmätehtävä ja opettajan haastattelu!

      • Katisaanamaria

        Jos kerta olit viime vuonna mutta et päässyt sisään, niin oliko sun lopulliset pisteet mitkä ja mille varasijalle sijoituit?


    • krisuna

      Viime vuonna oli eri pisteytys kun nyt, ja silloin sai vielä ne 5 lisäpistettä ekasta valinnasta. Hain silloin lukion päättötodistuksella, jonka takia sain todistuksesta 7 pistettä vähemmän kuin maksimi olisi ollut. Ihme ja kyllä pääsin kuitenkin pääsykokeeseen. Kaiken kaikkiaan mulla jäi 11 pistettä valituksi pääsystä, eli 4 pistettä liian vajaa pääsykokeen perusteella. Taisin olla varasijalla 90. tms.

    • krisuna

      Onko teille tullut kutsuja?

      • Midwife123

        Ei oo tullut....


      • Hilija
        Midwife123 kirjoitti:

        Ei oo tullut....

        Hei, minullekaan kutsua ei ole tullut ja pisteet on kuitenkin täydet 30 (totaalihikari täällä hei ;D), joten todennäköisesti on vielä matkalla. :) Karmivaa odottelua.


      • Jaanatuuli
        Hilija kirjoitti:

        Hei, minullekaan kutsua ei ole tullut ja pisteet on kuitenkin täydet 30 (totaalihikari täällä hei ;D), joten todennäköisesti on vielä matkalla. :) Karmivaa odottelua.

        Onkos tänäänkään kutsua kuulunut? Muista kouluista on kuulemma tänään saapunut kutsukirjeitä :o


      • krisuna
        Hilija kirjoitti:

        Hei, minullekaan kutsua ei ole tullut ja pisteet on kuitenkin täydet 30 (totaalihikari täällä hei ;D), joten todennäköisesti on vielä matkalla. :) Karmivaa odottelua.

        Mulla on kans amiskan ka 3, mut lukion arvosanat (niistä ei pääse ikinä eroon) laskee yllättäen keskiarvoo sen verran et jää kolme pistettä vajaaks maksimista. Buu :(


      • krisuna
        krisuna kirjoitti:

        Mulla on kans amiskan ka 3, mut lukion arvosanat (niistä ei pääse ikinä eroon) laskee yllättäen keskiarvoo sen verran et jää kolme pistettä vajaaks maksimista. Buu :(

        Oho vastas aivan väärään kohtaan, mut kaikki varmaan tajus et tää on Hilijalle :D


    • Jamkin opiskelija

      JAMK:ssa kätilöillä on sitten tiimiopiskelua, tutustukaahan siihen jos koulupaikan otatte. Kaikki opiskelu pääosin itse tai tiimin kesken, luentoja todella vähän..

    • krisuna

      Tiimiopiskelu on just huippu juttu! Olis niin parasta päästä kätilöksi just JAMK:iin! :)

      • Hilija

        jippii, nyt oli kutsu spostissa. Torstaita odotellessa. :))


      • Jaanatuuli
        Hilija kirjoitti:

        jippii, nyt oli kutsu spostissa. Torstaita odotellessa. :))

        Tännekin myös tuli!! Luoja että oon innoissani, lähes hypin seinille :D olin jo siinä mielentilassa, että en kuitenkaan kutsua saa näin "huonoilla" pisteillä. Oon niin onnellinen että pääsen edes yrittämään :)


      • Kätilö123
        Jaanatuuli kirjoitti:

        Tännekin myös tuli!! Luoja että oon innoissani, lähes hypin seinille :D olin jo siinä mielentilassa, että en kuitenkaan kutsua saa näin "huonoilla" pisteillä. Oon niin onnellinen että pääsen edes yrittämään :)

        Hienoa! Kutsu myös spostiin kolahti! Tiistaina pääsee sit kokeeseen.:) Onko kellään tietoa mitä tässä ryhmätehtåvässä voisi tulla vastaan?
        Tsemppiä ja onnittelut kaikille kutsun saaneille:)


      • krisuna
        Jaanatuuli kirjoitti:

        Tännekin myös tuli!! Luoja että oon innoissani, lähes hypin seinille :D olin jo siinä mielentilassa, että en kuitenkaan kutsua saa näin "huonoilla" pisteillä. Oon niin onnellinen että pääsen edes yrittämään :)

        Paljon sun pisteet oli? :)


      • Kätilö123
        krisuna kirjoitti:

        Paljon sun pisteet oli? :)

        Pisteet 26! Luulen et taitaa ne olla nää alimmat:) no ainakin taas askeleen lähempänä;)


    • krisuna

      Kutsu tuli! :)

    • Pöö

      Mihin kouluun teille tuli kutsuja?

      • Jaanatuuli

        Jyväskylän ammattikorkeaan :)


    • krisuna

      Kätilöksi jamkkiin! :)

      • Uxic

        Lamk sh!


      • Kutsuttu
        Uxic kirjoitti:

        Lamk sh!

        Oamk sh


    • Jaanatuuli

      Tietääkös kukaan että millaiset ne matikka laskut on kokeissa? Onko ihan perusmatikkaa, vai vaikeampia lääkelaskuja joihin vaatii ennalta harjoittelua.. Onko kenenkään antaa mitään esimerkkejä jotta tietäis vähän että mitä tuleman pitää. Oon aika huono matikassa, varsinkin kun viime kerrasta on aikaa kun oon matematiikkaa opiskellut :/

      • Kätilö123

        Jyväskylästä en itsekkään tiedä mutta Turussa oli keväällä ihan perus helppoa matematiikkaa. Riitti hyvin kun osasi kerto- ja jakolaskut!
        Tosin en olekkaan ollut Jyväskylässä kokeissa.


    • Jaanatuuli

      Hyvä tietää että on mahdollisuus siihen että ne tehtävät oli jotain semi helppoja! Googlailin vähän äsken ja löysin vaan jotain hirmu laskuja.. katoin niitä vaan että en todellakaan osais

    • Hilija

      Kiva, että muillekin on kutsuja tupsahdellut! Onnea! :)
      Noita matikkajuttuja itsekin olen miettinyt ja aattelin kerto- ja jakolaskuja paperilla kerrata ja niitä muunnoksia miettiä. Monissa googletuloksissa sanotaan testin painottavan paineensietokykyä ja taitoa edetä tehtävässä enemmän, kuin oikeita laskutuloksia.

      • Jaanatuuli

        niin, varmaan ihan perus jutuilla pärjää. Tai ainakin toivottavasti :D mulla meinaa pohjalla vaan ammattikoulu matikka, joka käytönnössä oli samaa kuin yläaste matikka. Joten en mitään verrantoa kummempaa kyllä osaa ainakaan ihan heti


    • krisuna

      Viime vuoden perusteella kaikkee muuta kun helppoja. Esimerkiks kulkuneuvon x matka paikkaan y kun nopeus z. :D en muistele lämmöllä.. Joku 20 laskua ja aikaa muutama minuutti.

      • Jaanatuuli

        voi tsiisus..tota vähän pelkäsinkin :o oikeesti miten tollasiakaan voi harjoitella etukäteen


      • Midwife123

        Krisuna, olitko viime vuonna siis Jyväskylän kokeissa?
        Olisiko muita vinkkejä antaa kokeesta?


    • krisuna

      Se matikkatesti on sellanen ettei siihen oikein voi harjotella etukäteen. Ne laskut on mitä on ja yrität vaan vastata mahd. moneen. Haastatteluissa kun on vaa oma ittesä nii pärjää kyllä. :)

      • Midwife123

        Okei! Niinhän se vähän on että mitä tulee niin sen mukaan mennään sitten.
        Tsemppiä kaikille kokeeseen !:)


      • Kätilö123
        Midwife123 kirjoitti:

        Okei! Niinhän se vähän on että mitä tulee niin sen mukaan mennään sitten.
        Tsemppiä kaikille kokeeseen !:)

        Saiko muuten viimeksi Jyväskylässä käyttää laskinta matematiikan tehtävissä?


      • Jaanatuuli
        Kätilö123 kirjoitti:

        Saiko muuten viimeksi Jyväskylässä käyttää laskinta matematiikan tehtävissä?

        Juu eipä mitään laskinta saanut käyttää :/ meni aika surkeesti se matikka testi, ja jotenkin tuntuu että olisin pystynyt parempaan haastattelussakin.. Mites teillä muilla meni?


      • Kätilö123
        Jaanatuuli kirjoitti:

        Juu eipä mitään laskinta saanut käyttää :/ meni aika surkeesti se matikka testi, ja jotenkin tuntuu että olisin pystynyt parempaan haastattelussakin.. Mites teillä muilla meni?

        Matikka oli aivan kamala osuus :D miinus pisteitä vielä niistä tulee itsellä varmasti muutama kerättyä..... Haastattelu & ryhmä meni aika kivasti, osui tosi hyvä ryhmä itselle :)


      • Jaanatuuli
        Kätilö123 kirjoitti:

        Matikka oli aivan kamala osuus :D miinus pisteitä vielä niistä tulee itsellä varmasti muutama kerättyä..... Haastattelu & ryhmä meni aika kivasti, osui tosi hyvä ryhmä itselle :)

        Ryhmä oli mullakin kyllä aika huippu! Aihe oli vaan mun mielestä vähän hankala. Piti miettiä ihan tosissaan, eikä tullut mitään ns. lonkalta. Siks vähän jäi harmittaa se että en saanut tarpeeks sanaa suustani. Aika vähän siellä kyllä kätilöks hakevia oli. Suurin osa sairaanhoitajaksi hakevia. Yllätyin vähän kun ajattelin että valtaosa haluaisi kätilöksi ennemmin. Onneksi näin päin :D onpahan sit itellä "parempi" mahdollisuus päästä sisään. Mites se nyt menikään että montako otetaan sisään? Sh:ksi ainakin 20 mutta olikos kätilöillä nyt sitten se sama määrä? Meni vähän ohi se siinä info jutussa


      • Kätilö123
        Jaanatuuli kirjoitti:

        Ryhmä oli mullakin kyllä aika huippu! Aihe oli vaan mun mielestä vähän hankala. Piti miettiä ihan tosissaan, eikä tullut mitään ns. lonkalta. Siks vähän jäi harmittaa se että en saanut tarpeeks sanaa suustani. Aika vähän siellä kyllä kätilöks hakevia oli. Suurin osa sairaanhoitajaksi hakevia. Yllätyin vähän kun ajattelin että valtaosa haluaisi kätilöksi ennemmin. Onneksi näin päin :D onpahan sit itellä "parempi" mahdollisuus päästä sisään. Mites se nyt menikään että montako otetaan sisään? Sh:ksi ainakin 20 mutta olikos kätilöillä nyt sitten se sama määrä? Meni vähän ohi se siinä info jutussa

        Kätilöitä otetaan sisään kanssa se 20 henkeä. Eikös valinnan vastaukset tule sit s-postilla?


      • Jaanatuuli
        Kätilö123 kirjoitti:

        Kätilöitä otetaan sisään kanssa se 20 henkeä. Eikös valinnan vastaukset tule sit s-postilla?

        Jaa-a.. Sähköpostista en tiedä mutta ainakin kirje tulee ja tekstiviesti. Joten sitä tekstaria ens viikolla jo odotellessa :D
        Olis kyllä kiva kuulla miten muilla on mennyt testit ja millä fiiliksellä odottelette tuloksia?


      • jamk3
        Jaanatuuli kirjoitti:

        Jaa-a.. Sähköpostista en tiedä mutta ainakin kirje tulee ja tekstiviesti. Joten sitä tekstaria ens viikolla jo odotellessa :D
        Olis kyllä kiva kuulla miten muilla on mennyt testit ja millä fiiliksellä odottelette tuloksia?

        miten teille kävi? Ootteko saaneet hyväksyttyjä tuloksia? Kyselee varasijalla 66..


    • ihme juttu

      Oliko se niin, että alun alkaen oli JAMKin sairaanhoitajalinjalle päivätoteutukseen n.160 hakijaa. Otettiinko siitä neljännes, eli 40 haastatteluihin? Ja lopulta sisään pääsi 20?
      Mun opinpolku sivuilla lukee, että olen varasijalla 36. Eli pikkuisen ihmetyttää, että jos sisään on otettu 20 ja siihen lisätään tuo 36, niin olisin 56. kaikissa valinnoissa. Miten voi olla mahdollista, jos haastatteluissakin oli vain 40 tyyppiä. Sitä paitsi opinpolku väittää valinnan vieläkin olevan kesken...

      • luulisin123456123

        Eiköhän siellä Jamkissa ole ollut reilusti päälle 100 pääsykokeissa


      • varasijalla myös

        Haastatteluihin kutsuttiin noin nelinkertainen määrä aloituspaikkoihin nähden, eli 80 hakijaa. Mutta kai valintakoeyhteistyön myötä niihin varasijoihin lasketaan mukaan kaikki, jotka on olleet jonkun muun koulun pääsykokeissa, jos Jamk on ollut hakutoiveissa myös ja eivät ole päässeet ylempään hakutoiveeseensa. En tiedä, sekava systeemi?


      • pääsin
        varasijalla myös kirjoitti:

        Haastatteluihin kutsuttiin noin nelinkertainen määrä aloituspaikkoihin nähden, eli 80 hakijaa. Mutta kai valintakoeyhteistyön myötä niihin varasijoihin lasketaan mukaan kaikki, jotka on olleet jonkun muun koulun pääsykokeissa, jos Jamk on ollut hakutoiveissa myös ja eivät ole päässeet ylempään hakutoiveeseensa. En tiedä, sekava systeemi?

        Mä pääsin jamkin kätilölinjalle vaikkei pisteet riittäny jamkin valintakokeeseen. Niin, kävin 2 hakutoiveen toisen oppilaitoksen valintakokeessa johon kutsu tuli ja sain niin hyvib pisteitä että yhteispisteet riitti jamkiin. Varmaan on sit alunperin jääny parista pisteestä kiinni etten saanu sillo jamkiin valintakoekutsua.. toivottavasti teillä muillakin vielä tarppää ja pääsette haluamaanne koulutukseen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      217
      1825
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1679
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      67
      1480
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1152
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1070
    6. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    7. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1045
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      960
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      930
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe