Kuinka sairas pitää olla saadakseen hoitoa?

Lamanlapsi2

Olen työ/opsikelu kyvytön eikä voimat riitä normaaliin kotielämään tai harrastuksiin. Aika ja kaikki voimat menee siihen että pääsen sängystä ylös peseydyn ja syön jotain (varsinaista ruuanlaittoa en jaksa edes joka viikko). Kauppaan raahaudun kahdesti viikossa.
Itsemurha-ajatukset ovat päivittäisiä..... Lisää http://syrjaytetty.blogspot.fi/

12

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaike4masennus

Aika osuvasti ilmaistu "uni, hetki taukoa elämästä". Puit sanoiksi sen mitä tunnen. Ah kohta pääsee taas nukkumaan.

• 222

Hei Lamanlapsi2, musta tuntuu tosi kurjalta sun puolesta. Suututtaa, että julkisen puolen hoito on niin eri tasoista eri paikkakunnilla. Olen itse saanut hyvää hoitoa julkisella puolella käytännössä täysin ilmaiseksi vuosia. Ei se hoito kai parantunut, mutta piti hengissä. Muutama vuosi sitten siirryin yksityiselle terapeutille ja nyt olen lopettanut kymmenen vuoden jälkeen masennuslääkkeet ja olen ensimmäistä kertaa aikuisiällä täysin työkykyinen. Olen siis myös kolmekymppinen ja sairastin vakavaa masennusta yli kymmenen vuotta.

Toivon, että löytäisit hyvän terapeutin, sillä terapiasuhteella on ainakin mun toipumisen kannalta ollut suuri merkitys. Olen varmasti ollut onnekas sen suhteen, että paikkakunnalla jossa asun on ollut myös niin hyvä julkisen puolen hoito, mutta luulen että siellä tarjottu terapiasuuntaus oli väärä mulle. Yksityinen ratkaisukeskeinen terapia on saanut mut toipumaan ja takaisin elävien kirjoihin :)

• tee jotain!

Tässä maassa ei saa hoitoa, vaikka olisi täysin kykenemätön hoitamaan päivittäiset asiansa. Sillä tavalla yhteiskunta tuomitsee heikko-osaiset kuolemaan. Perusajatuksena on rodunjalostus, vaikka kukaan ei sano sitä ääneen. Kun vain parhaat voittavat ja heikoilta viedään edellytykset elämään, evoluutioteoria ennustaa, että suotuisat ominaisuudet lisääntyvät populaatiossa. Tämä on tietysti väärin, sillä kaikilla pitäisi olla yhtäläiset mahdollisuudet elää oma ainutkertainen elämänsä. Se on myös järjen vastaista, koska nyky-yhteiskunnassa "suotuisat" ominaisuudet eivät välttämättä edistä koko lajin selviytymistä pitkällä tähtäimellä.

Nouse barrikadeille osoittamaan mieltäsi. Voi olla että poliisi pidättää sinut, mutta ainakin olet yrittänyt tehdä jotain elinolojesi parantamiseksi. Minä ja monet muut olemme kiitollisia panostuksestasi arvovääristymän korjaamiseksi. Passivoituminen on pahinta mitä voit tehdä itsellesi ja kaikille muille.

• suomihuora maksaa

Jos olet maahanmuuttaja niin sinulle maksetaan kaikki yksityiset hoidot ym.. harkinnavaraista 3000 euroa kuukaudessa ja perheelle kotimaahan vielä toiset kolme tonttua kuukaudes

• fiktiopsyk.

Psykiatria ei ole edes tiedettä Amerikan tutkimusten mukaan:
        http://www.madinamerica.com/2014/06/lingering-doubts-psychiatrys-scientific-status/

Psykiatriset diagnoosit perustuvat mielipiteisiin, eivät kliinisiin tutkimuksiin. Mielipiteissä on aina 100 % fiktion riski, kun taas tiede pohjautuu 100 % faktaan.

• tyhmyys?

KUKA VITTU KIRJOITTAA TUOLLAISTA NETTIIN?!?!?!!!!!!!!?
        Hyi hitto!

• ollakkovaieiköolla
        tyhmyys? kirjoitti:

KUKA VITTU KIRJOITTAA TUOLLAISTA NETTIIN?!?!?!!!!!!!!?
        Hyi hitto!

Ne samat ihmiset varmaan jotka puhuu niistä siviilissäkin, mikä pyhättö tämä netti on että pitäisi olla hienompi käytökseltään kun ns. siviili elämässä, vai joko siviili elämä on evätty kun ihmisillä ei enää nykyään ole paljon muuta kun tämä h****tin netti.

Niin kun ei saa enää tuote esitteitä jos ei ole nettiä, sen he halusivat saada maailmalle yleistyväksi ja saivat kestäköön nyt myös sen uudistuksensa jotta saavat kaikkia mielipiteitä ja ihmisluoteita vakoilla, pitäköön nyt tunkkinsa.

• son tuuristakin kiin

Julkisella puolella ainakin fyysisiin vaivoihin saat hoitoa vain ja ainoastaan sellaisiin vaivoihin, mistä voi tulla hoitamatta jättäneelle lekurille jotain
      seuraamuksia. Kaikki muu, ne painaa villaisella ja jättävät huomioimatta.

Kun sille keikkalekurille on annettu sellaiset ohjeet, mitään ei täällä aleta
      hoitamaan minkä vain voi kiertää jotenkin ja jättää hoitamatta.
      Rrrkele täällä ole varaa kaikkia viimeisen tapin takaa alkaa hoitaan.
      Niinpä se sitten siellä laskee, että nyt jos minä jätän tämän tässä näin hoitamatta ja se ottaa ja kuolee, sitten kun sen joku sukulainen nostaa asiasta äläkän ja mullekin voi tulla seuraamuksia, eli tämä tapaus nyt pitää hoitaa, ettei tuu mulle niitä seuraamuksia.

Ja sitten taas vastaavasti, tuosta tapauksesta ei nyt ainakaan mulle tuu mitään seuraamuksia, eli tämä nyt jätetään tälleen, menkööt yksityiselle jos haluaa parempaa hoitoa.

Tämä systeemi siellä on vastassa jos menet terveyskeskuslääkärille tai päivystävälle lääkärille. Keikkatyöläinen, joka viis veisaa, ja kun se tosiaan on ohjeistettu siellä vielä toimimaan niin.
      Tosin täytyy sanoa, että niissä vakituisissakin on osa melkoisia pyöveleitä.

Ai nyt on naama veressä potilaalla, sullon varmaan menkat, kipaiseppas ostamassa terveyssiteitä ni kyllä se siitä.
      Sen hoidon taso on melkeinpä tuota sitten, mitä siellä päivystyksessä/
      terveyskeskuslääkärillä on vastassa.

Sitkeyttä, sitä siellä tarvitaan rajattomasti, jos meinaat sieltä kautta
      asianmukaista hyvää hoitoa saada. Kun ne on opetettu siellä siihen, että aina ensimmäiseksi potkaistaan sille potilaalle kalossin kuva takamukseen
      heti aluksi, nopeasti ennen kuin siitä kerkiää tulla niitä kustannuksia.

Rajattomasti sitkeyttä ja tietoa kaikesta siitä, mitä siellä vastaan tulee.
      Jos olet joku omissa maailmoissas 'minä yksin muuta maailmaa vastaan'
      asenteella liikkeellä oleva mielenterveysongelmainen, moniongelmainen,
      hoidotta jäät. Sä olet todellakin yksin sitä systeemiä vastaan, ja kun
      systeemi on tuo, toiseksi jäät sen kanssa, eli hoidotta.

• Vanha kansa tiesi

ratkaisun;

Joka ei työtä tee eisyömänkään pidä.

Sillä tavalla löytyivät työhalutkin.

• Lopullinen ratkaisu

Vanha kansa siis tappoi kaikki työkyvyttömät nälkään.

• ei toivoa

Nukkuminen on parasta elämää, sellaista mun elämä on.
      Voisipa nukkua vaikka 6kk kerrallaan, ei ole mitään syytä herätä useammin.

Hoidon saamiseen luottaminen on viimeinen virhe, sillä menettää kaiken toivonsa.
      Kukaan ei auta eikä ketään kiinnosta, jos yrität itsaria niin sut kyllä elvytetään ehkä ja sitten vaan tsemppiä uuteen yritykseen.

• eläyritäepävarmaa

Kiipeä korkealle, korkealle katolle ja hyppää pää edellä kovaan maahan, kuolet.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      89
      3842
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      195
      1497
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1400
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1090
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1030
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      325
      1015
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      46
      934
    8. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      86
      909
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      98
      899
    10. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      127
      887
    Aihe