Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisää lukemista samalta kirjoittajalta, aihetta liippaa tämäkin...

http://www.hs.fi/blogi/lujastilempea/a1305875048234

Mutta joo, varsinaisesti kiinnostuin tuon "mitäpä tuostan" kommentista tuolla toisaalla ketjussa outoa vai tavallista...

"Vahvuuksiin iskeminen satuttaa eniten."

En tiedä mitä hän tarkoitti tuolla, millaisia ajatuskuvioita tuohon liittyy, mutta itse rupesin miettimään noita vahvuuksia...

Hyvin useinhan se/vahvuus mielletään joksikin sellaiseksi, että kestän mitä vaan tai minuahan ei "lyödä"/annan takaisin samalla mitalla yms.

Mutta joo, taas pari linkkiä joiden pohjalta itsekukin voi miettiä omia vahvuuksiaan, toinen sisältää jonkinlaisen testinkin...

http://www.terveyskirjasto.fi/kotisivut/tk.koti?p_artikkeli=ont00017

https://positiivinenpsykologia.wordpress.com/tag/vahvuudet/

Miksikö tällaista, no vähän sitä itsensä opiskeluakin/omaan peiliin katsomista kaiken narsismi tietouden lisäksi on välillä paikallaan...

Narsisteistahan täällä varmaan riittää puhetta aina...

• esimerkki vain

Mä käsitin sen niin että, jos uhri kokee esim. olevansa kaunissäärinen, mutta on myöntänyt olevansa epävarma vaikkapa vatsastaan, niin narsisti iskee kommenteillaan tuohon vahvuuteen eli kauniisiin sääriin "paksusäärisenä käyttäisit ennemmin korkokenkiä, se hoikentaa" (tämä siis vaikka uhrin sääret olisivat aivan kauniit ja hoikat). Sillä narsisti vie itsetuntoa alas kun edes siihen vahvuuteen ei enää voi luottaa, miten kauhea onkaan sitten tämä epävarmuuden kohde eli vatsa.

Sama henkisten vahvuuksien kohdalla. Lytätään vahvuus.

• "Sillä narsisti vie itsetuntoa alas kun edes siihen vahvuuteen ei enää voi luottaa, "

Niin kyllähän se itsetunto jonkinlaisen kolauksen kokee aina elämän vaikeuksia kohdatessa,tekee epävarmaksi...

Mutta en usko voimakkaaseen/pysyvään itsetunnon laskuun sillä tavoin, että "se kaikki/itsetunnon lasku)" johtuisi toisesta ihmisestä, vaan enemmänkin silloin kyse on jo alun alkaen heikosta itsetunnosta, joko ei luoteta siihen omaan arvioon itsestä vaan annetaan ulkopuolisen/toisen ihmisen määrittää kuka/millainen ihminen minä olen varsinkin jos ja kun ei ole itsekään ns. tutustunut omaan itseensä...

Uskoisin ny kuitenkin että jokainen joka aiheesta/nph:sta on lukenut tietää/ymmärtää, että juurkin tuo toisen ihmisen "vahvuuksien lyttääminen" tavalla tai toisella liittyi se ny ulkoisiin tai luonteen piirteisiin on nimenomaan narsisteille ominaista syystä, että heillä itsellään on tosi huono itsetunto...

• Henkilökohtaista

Niin. Kyllähän missä tahansa ihmissuhteessa ollaan menossa aina väärään suuntaan ja purkamassa suhteen perusteita, kun kiistat menevät henkilökohtaisuuksiin, sen sijaan, että kiisteltäisiin asioista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      53
      1398
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      87
      940
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      757
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      740
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      274
      690
    6. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      48
      563
    7. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      186
      530
    8. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      61
      526
    9. Sano rakkaallesi

Suorat sanat! Mikä mieltä kaihertaa!
      Ikävä
      43
      509
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      110
      507
    Aihe