Netwjork 300Mbs reititin asetukset?

Wifisti

Moro,

Olen yrittänyt asentaa tuon reitittimen pöytäkoneen kautta siten, että pystyn käyttämään nettiä(wifi) tabletilla. Tabletti löytää kyllä singlaanin, muttei pääse nettiin. Tabletti on Samsung 4G uusinta mallia. Asuksen reititin oli todella hyvä mutta singlaani usein huono.

Käytössä on Ciscon kaapelimodeemi ja haluaisin käyttää tuota hyväkseni, kun netti on 100M/5M ja pian on tulossa valokuitu.

Netwjork ohjeet ovat käyneet vanhaksi eikä uusia saa mistään. Tenda on sama reititin eri nimellä ja sekin kantaa vanhoja ohjrita.

Mitä pitäisi tehdä, jotta tabletti pystyy käyttämään nettiä, kun kerran ottaa vahvan singlaaninkin vastaa?

7

1129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdevgt555

      "Olen yrittänyt asentaa tuon reitittimen pöytäkoneen kautta"

      Mitä tuo ylläoleva tarkoittaa? Mutta jos tabletti löytää wlan verkon, kirjaudu siihen ja salasana jos on, ja yhdistä.

      • Wifisti

        Ai että mitä tarkoittaa, kun yrittää asentaa reititin pöytä tietokoneelle. No yritäppä miettiä ihan ite. ;)

        Tabletti on löytänyt sen singlaanin, muttei vain pääse wifillä nettiin. Tottakai olen kirjautunut ja yhdistänyt, muttei se auta.

        Tänään kuitenkin Sonera soitti kaapelimodeemi aiheesta ja kysyin samalla tuon asian ja yllätys on, että minun kaapelimodeemissa on kuulemma myös wlan jota en tiennyt, kun Sonera lähetti sen minulle eikä silloin ollut puhetta wlanista, modeemissa kun ei ole ulkoiset anteennitkaan.

        Eli huomenna tiedätte enemmän. :)


      • Se selkeys
        Wifisti kirjoitti:

        Ai että mitä tarkoittaa, kun yrittää asentaa reititin pöytä tietokoneelle. No yritäppä miettiä ihan ite. ;)

        Tabletti on löytänyt sen singlaanin, muttei vain pääse wifillä nettiin. Tottakai olen kirjautunut ja yhdistänyt, muttei se auta.

        Tänään kuitenkin Sonera soitti kaapelimodeemi aiheesta ja kysyin samalla tuon asian ja yllätys on, että minun kaapelimodeemissa on kuulemma myös wlan jota en tiennyt, kun Sonera lähetti sen minulle eikä silloin ollut puhetta wlanista, modeemissa kun ei ole ulkoiset anteennitkaan.

        Eli huomenna tiedätte enemmän. :)

        "Ai että mitä tarkoittaa, kun yrittää asentaa reititin pöytä tietokoneelle. No yritäppä miettiä ihan ite. ;)"

        Senverran sekavasti ilmaistu että aika hankala siitä on arvailla mitä oikeasti tarkoitat.

        Ensimmäisen viestisi perusteella vaikuttaa että olet pöytäkoneella yrittänyt laittaa reitittimen asetuksia niin että saisit tabletilla yhteyden siihen, nyt kuitenkin kerrot että et edes tiennyt että reitittimessä on wlan. Eli miten olet tuota tablettia yrittänyt saada nettiin ? Oletko yrittänyt jakaa pöytäkoneelta sen yhteyden tabletille wlanin kautta vain mitä olet yrittänyt ? Vaikea antaa mitään neuvoja ellet kerro selkeästi ja ymmärrettävästi mitä olet yrittänyt ja miten haluat homman toimivan.


      • Wifisti
        Se selkeys kirjoitti:

        "Ai että mitä tarkoittaa, kun yrittää asentaa reititin pöytä tietokoneelle. No yritäppä miettiä ihan ite. ;)"

        Senverran sekavasti ilmaistu että aika hankala siitä on arvailla mitä oikeasti tarkoitat.

        Ensimmäisen viestisi perusteella vaikuttaa että olet pöytäkoneella yrittänyt laittaa reitittimen asetuksia niin että saisit tabletilla yhteyden siihen, nyt kuitenkin kerrot että et edes tiennyt että reitittimessä on wlan. Eli miten olet tuota tablettia yrittänyt saada nettiin ? Oletko yrittänyt jakaa pöytäkoneelta sen yhteyden tabletille wlanin kautta vain mitä olet yrittänyt ? Vaikea antaa mitään neuvoja ellet kerro selkeästi ja ymmärrettävästi mitä olet yrittänyt ja miten haluat homman toimivan.

        Mainitsin, että käytössä on Ciscon kaapelimodeemi. Kaapelimodeemissa on wlan ominaisuus.

        Minulla oli aiemmin Asuksen reititin liitetty kaapelimodemiin ja toimi, mutta antenni katkesi ja ostin uuden Netwjork reititittimen. Tuo uusi ei asennu siten, että, pääsen tabletilla wifillä nettiin. Eli tabletin pitää ottaa singlaani vastaan Netwjorkista ja päästä nettiin. Kyllä tabletti on ottanut vahvan singlaanin vastaan, mutta siitä ei ole nyt hyötyä.

        Pahoittelen jos et saa selvää. :)


    • selvennystä

      Jos antaisit vaikkapa tarkat laitetiedot niin joku ehkä voisikin auttaa.
      Muutoin sepustuksistasi ei oikein saa selvää.

    • 14+1

      Tietyt perusasiat kannattaa tarkistaa, jos tekee seuraavanlaisen kotiverkon:

      Operaattorinverkko-Modemireititin-Kotiverkko1-Wlantukiasema-Kotiverkko2

      Jos sekä modemi että wlantukiasema on reitittimiä, kotiverkko1 ja kotiverkko2 ei saa tarjota samaa aliverkkoa (esim 192.168.1.x). Helppo tarkistaa, kytke pc modemireitittimeen ja katso minkä osoitteen se saa. Vastaavasti pc tai tabletti wlantukiasemaan, minkä osoitteen se saa. Entä minkä osoitteen wlantukiasema saa (sille voi asettaa myös static osoitteen).

      Onko wlantukiaseman asetuksissa dns-relay rasti (että dns toimi eteenpäin)?

      Pääseekö tukiasemasta nettiin (siellä on yleensä testisivu, missä voi antaa esim.
      ping 8.8.8.8 (toimiiko reititys) tai ping iltalehti.fi (toimiiko dns). Entä sama komento wlantukiasemaan kytketyssä pcssä tai tabletissa (toimiiko reititys/dns).

      Tarvittaessa esim. modemireititin voidaan muuttaa siltaavaksi tai kotiverkkoja muuttaa (molemmissa voi olla reititys ja dhcp jos ne tarjoaa eri verkkoja, vaikka se ei olekaan ihan optimiratkaisu). Tätä voidaan veivata eri tavoilla (usein dhcp voidaan poistaa myös wlantukiasemasta, mutta sen tekeminen ok on yleensä hankalampaa).

      Se, että modemireititin sisältää wlantukiaseman, on sikäli helpommpaa, että siinä on vain yksi dhcp, mikä on helppo hallita, yleensä oletusasetukset riittää. Ainoa kysymys voi olla, miten sen prosessori riittää hoitamaan sekä wlan-salauksen että adsl/vdsl-toiminnan.

      • Wifisti

        Kiitos, että sinä, ymmärsit mitä tarkoitin. :)

        Järjestelmä ilmoitti, että kaapelimodeemissa on ongelmia, joten pistin sen tehdasasetuksiin ja täytynee tutkia missä on vikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe