Minua kiinnostaisi Neuvolatyön ammatti. Seurata odottavia äitejä ja seurata vauvojen kehitystä. Miten siihen opiskellaan? Olen nyt opiskelemassa ensimmäistä vuotta sosiaali ja terveys alalla sekä suoritan samalla lukiota. Olen siis ammattilukiossa. Miten pitäisi tästä sitten jatkaa? Kun soteella pitäisi erikoistua johonkin. (Lapset ja nuoret, sairaanhoito ja huolenpito, vammaiset, vanhukset, mielenterveys, kuntoutus, hammashoito, ensihoitaja)
Mihin näistä pitäisi erikoistua? Ja sitten mitä aineita pitäisi lukiossa kirjoittaa? Tarviiko välttämättä pitkää matikkaa ja fysiikkaa? :) voisiko joku neuvoa? Ja mihin sitten ammattilukion jälkeen pitää jatkaa?
neuvola tädiksi
3
163
Vastaukset
- sotelote
Ei varmaan ole hirveästi väliä, mihin erikoistuu lähihoitajaopintojen aikana, kannattaa valita joku osaamisala, joka muutenkin kiinnostaa. Neuvolassa työskentelee pääsääntöisesti terveydenhoitajia. Voit valmistumisen jälkeen hakea ammattikorkeakouluun opiskelemaan terveydenhoitajaksi. Opinnoissa suoritetaan myös sairaanhoitajan tutkinto ja ne kestävät muistaakseni 4 vuotta.
- zinnalla
Entä kukin osalta? Mitä kannattaa kirjoittaa ,?? Onko mitään välttämätöntä?
- alalla oleva
Hieno juttu että ala kiinnostaa sinua. Ole kuitenkin valmis kohtamaan myös kuolemaa ja sairaita lapsia. Neuvolatyö ei ole pelkkää suloisten vauvojen tutkimista. Monesti joutuu äidille myös kertomaan ikävät uutiset kun sikiö esim. kuollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko841796- 431429
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1191240Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.871182- 67997
- 56952
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!41933Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20920- 34874
- 46842