Asun täällä kaukana pohjoisessa ja en ole täältä löytänyt amatsoninliljaa, nyt vähän kyselisinkin että olisiko kellään mahd. antaa /myydä amatsoninliljan mukula tai pari...Olisin tosi kiitollinen.
Amatsoninlilja
8
811
Vastaukset
- minulla on
Kuinka kaukana pohjoisessa asut? Minulla olisi asun oulussa.
- Adea
Mä asun kemijärvellä,noin 400 kilsan päässä oulusta, olis kyllä kivaa jos voisit postittaa mulle mukulan, nyt on onneksi vielä luvannu lauhaa ilmaa niin se ei paleltuskaan...
- minulla on
Adea kirjoitti:
Mä asun kemijärvellä,noin 400 kilsan päässä oulusta, olis kyllä kivaa jos voisit postittaa mulle mukulan, nyt on onneksi vielä luvannu lauhaa ilmaa niin se ei paleltuskaan...
Saat toki sipulin tai kaksi, mutta luulen että näin kaamosaikaan ei kannattaisi alkaa istuttamaan. Kukkani on juuri kukkinut ja alkaa lepokaudelle, kun tappaa nuita lehtiä. Olen muuten sen alun itse saanut 26 vuotta sitten Kemijärveltä aika hassu sattuma. Laitatko sähköpostiosoitteen tai puh.nr. niin saan osoitteen.
- miltonia
minulla on kirjoitti:
Saat toki sipulin tai kaksi, mutta luulen että näin kaamosaikaan ei kannattaisi alkaa istuttamaan. Kukkani on juuri kukkinut ja alkaa lepokaudelle, kun tappaa nuita lehtiä. Olen muuten sen alun itse saanut 26 vuotta sitten Kemijärveltä aika hassu sattuma. Laitatko sähköpostiosoitteen tai puh.nr. niin saan osoitteen.
Huomasin että puhuit tuossa lehtien tiputtelusta.
Minulla on kolme pientä mukulaa ja kesällä se teki uutterasti uusia lehtiä mutta nyt kuivattaa yksi toisensa jälkeen. Sekö pitää lepokautta vaan? Minä luulin että kuolee kokonaan pois kun ei ole kun muutama lehti enää jäljellä.Oottelenko vaan rauhassa kevääseen josko se alkais taas elolle? - minulla on
miltonia kirjoitti:
Huomasin että puhuit tuossa lehtien tiputtelusta.
Minulla on kolme pientä mukulaa ja kesällä se teki uutterasti uusia lehtiä mutta nyt kuivattaa yksi toisensa jälkeen. Sekö pitää lepokautta vaan? Minä luulin että kuolee kokonaan pois kun ei ole kun muutama lehti enää jäljellä.Oottelenko vaan rauhassa kevääseen josko se alkais taas elolle?Niin ainakin luulen sen tekevän. Saattaa olla liian pimeääkin. Aina kukinnan jälkeen lehtiä kuolee, mutta uusia pukkaa nytkin tilalle. On hyvin arka kylmälle. Pidin kerran liian lähellä parvekkeen ovea niin kuoli kaikki lehdet talven aikana, mutta heti kesän tullen nousi taas eloon. Älä heitä pois vaikka lehdet kuolee kyllä se vielä nousee ja katso että ei liian kylmä paikka.
- miltonia
minulla on kirjoitti:
Niin ainakin luulen sen tekevän. Saattaa olla liian pimeääkin. Aina kukinnan jälkeen lehtiä kuolee, mutta uusia pukkaa nytkin tilalle. On hyvin arka kylmälle. Pidin kerran liian lähellä parvekkeen ovea niin kuoli kaikki lehdet talven aikana, mutta heti kesän tullen nousi taas eloon. Älä heitä pois vaikka lehdet kuolee kyllä se vielä nousee ja katso että ei liian kylmä paikka.
Minulla amatsoninlilja on ihan kylläkin eteläikkunan edessä ja kukkavaloakin on eli luulisin valoa olevan sen minkä nyt näin pimeän aikaan yleensä on mahdollista. Olisko sitten kuiteskin liian viileää kun on sellaisen ikkunan luona jossa ei ole patteria. Lämmitämme varaavalla takalla huoneen.Täytyypä siirtää se kauemmas ikkunasta tai etsiä toinen paikka.
Tämän liljan "alkujuuren" olen saanu jo kauan sitten mutta se oli "lainassa" välillä.Toivon että saisin sen taas menestymään. Liljaa on yleensä vaikeasti saatavissa,olen huomannut. Kiitos sinulle kovasti vinkistä.Mukava vaihtaa ajatuksia samanhenkisen kanssa. - lilja
miltonia kirjoitti:
Minulla amatsoninlilja on ihan kylläkin eteläikkunan edessä ja kukkavaloakin on eli luulisin valoa olevan sen minkä nyt näin pimeän aikaan yleensä on mahdollista. Olisko sitten kuiteskin liian viileää kun on sellaisen ikkunan luona jossa ei ole patteria. Lämmitämme varaavalla takalla huoneen.Täytyypä siirtää se kauemmas ikkunasta tai etsiä toinen paikka.
Tämän liljan "alkujuuren" olen saanu jo kauan sitten mutta se oli "lainassa" välillä.Toivon että saisin sen taas menestymään. Liljaa on yleensä vaikeasti saatavissa,olen huomannut. Kiitos sinulle kovasti vinkistä.Mukava vaihtaa ajatuksia samanhenkisen kanssa.Olen seurannut erään toimiston amatsoninliljaa, se on aivan ulko-oven vieressä ,pienellä jakkaralla,eikä se näy sitä haittaavan.Tänään juuri katselin kun lehtien keskeltä tuli pitkä kukkavana.Syksymmällä se oli hyvin ränsistyneen näköinen,luulin se kuolevan,mutta nyt oli taas komea.
- minulla on
miltonia kirjoitti:
Tämän liljan "alkujuuren" olen saanu jo kauan sitten mutta se oli "lainassa" välillä.Toivon että saisin sen taas menestymään. Liljaa on yleensä vaikeasti saatavissa,olen huomannut. Kiitos sinulle kovasti vinkistä.Mukava vaihtaa ajatuksia samanhenkisen kanssa.En itse ole niin "viherpeukalo" että lukisin kaikkia kukkakirjoja. Olen kyllä nyt saanut liljani viihtymään. Eteläikkuna, ei kuitenkaan kesällä suorassa auringon paisteessa. Multaa ei saa vaihtaa joka vuosi vaan lisätään vain pintaan uutta. Itse vaitanut 3 vuotta sitten. En lannoita viikoittain vaan kanankakalla kaksi kertaa vuodessa ja kastelen lämpimällä vedellä. Voi kyllä tosi hyvin koska kukkinut tänävuonna jo kolme kertaa. Onnea sinullekkin liljasi kanssa. On kyllä tosi kaunis kukka sellaisenaan ja viellä kauniimpi, kun kukkii ja se tuoksu niistä kukista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265