Yksi muste loppu tulosti ei toimi?

Haukun tässä nyt monitoimilaitaitteeni (EPSON XP-600) kun ei suostunut printtaamaan
ees mustavalkeeta asiakirjaa väittäen et ei voi ku photomusta kasetti o loppu.
Mihin muka valokuvamustaa tarvitaan tavallista mustavalkeeta tekstiä printatessa?
Kiva homma et jos yksi värikasetti o finaalis mikää muukaa ei muka toimi?
Oks olemas jotai kikkaa millä saa Epiksen pelaamaan jos se sanoo noin?
Ilmoita

Ota värikasetti, ravistele sitä ja laita paikoilleen. Voi jokusen jutun saada tulostettua.
Pikkutulostimissa Canoni on parempi mitta suurkuvatulostimissa Epsoni jyrää.
Ilmoita
Tämmöisiksihän nämä tulostimet on tehty. Laitteet on halpoja. Myyntivoitto pitää saada huippukalliita mustekasetteja myymällä. Mutta ei tarvitse mennä siihen vipuun. Tilaan mustekasetit Englannista tai Saksasta (ebay.com). Maksavat n. 1 euro kappale kotiintuotuna. Ja toimivat aivan moitteitta. Itse olen tällä konstilla tulostanut valokuvia Epson Photo-tulostimella jo vuosikausia ja todella halpaa on. Kaikenlisäksi kuvien laatu aivan erinomaista. Ei kannata uskoa Epsonin pelottelua, että tarvikemusteilla valokuvat olisivat huonolaatuisia tai eivät kestäisi. Ainakin useita vuosia kestävät muuttumattomina. Epsonhan toki lupaa, että sen huippukalliilla musteilla tehdyt kuvat kestävät sata vuotta - mutta kukapa on silloin takuita peräämässä. Sen sijaan suomalaisten värikasettimyyjien kaseteista minulla ja monella muullakin on huonojakin kokemuksia.
Ilmoita
Haha. Mullakin oli Epson. Söi mustetta enemmän kuin auto bensaa ja koko ajan joku väripatruuna tyhjä. Kone ei tosiaan suostunut tekemään mitään, ennenkuin sai väripatruunansa, jotka tietysti maksaa ihan älyttömyyksiä.
Aika äkkiä tuli epsonista mitta täyteen ja löin sitä lekalla. Selvisi samalla mihin se kaikki muste menee: kirjoittimen takana on iso säiliö, mihin se ne sylkee.

Kannattaa vaihtaa merkkiä.
2 VASTAUSTA:
Sinne säiliöön se hukkamuste menee. Mutta oletan, että sama systeemi on muissakin tulostimissa. Kun tilaa noita halpoja ja hyviä musteita Euroopasta, niin ei haittaa, vaikka hieman hukkaan meneekin. Ennen pitkää se säiliö täyttyy, jolloin voi tilata Ebaysta ulkoisen hukkamustesäiliön ja homma jatkuu, loistolaatuisia kuvia Epsoni kuitenkin tekee
halvallakasetit kirjoitti:
Sinne säiliöön se hukkamuste menee. Mutta oletan, että sama systeemi on muissakin tulostimissa. Kun tilaa noita halpoja ja hyviä musteita Euroopasta, niin ei haittaa, vaikka hieman hukkaan meneekin. Ennen pitkää se säiliö täyttyy, jolloin voi tilata Ebaysta ulkoisen hukkamustesäiliön ja homma jatkuu, loistolaatuisia kuvia Epsoni kuitenkin tekee
Canonin olen todennut hyväksi siinä, että se antaa tulostaa vaikka yksi kasetti on tyhjä ja yleensä tulostaa muulloinkin viimeiseen pisaraan asti, eli tulostaa siihen asti, että se muste todella loppuu ja paperille ei piirry mitään.
+Lisää kommentti
ei ole halpa versiosta kyse, se on tekniikka. Epsonin käyta tekniikkan säiliöpatruuna ja kirjoituspään eriksen. Se osa mikä yleinsä kuivuu on kirjoituspää. Tässä tapauksessa valmistaja on ajateltu kuluttaja, koska jos patruuna on tyhjä kirjoituspää kuivuu nopeamin. Koska tulostin on väritulostin se on tarkoitettu käyttä kaikki värit. Mutta jos joku väri on loppu ja kone suostuu tulostamaan vaan musta ne muut värit voi kuivua niin pahasti että ei enä saa auki, eli ei tule väri vaikka patruuna on täynnä. Siksi konet missä on erillisetvärit ei suostuu printaa jos ei kaikki värit on täynnä. Sitten voi miettia minkä tarve on, ja mihin käyttö tulostin tule.
Jos valitsette tulostin missä on vaan kaksipatruuna semmoinen ongelma ei ole koska kirjoituspää on patruunassa. Ja jos semmoinen kuivuu on vaan vaihtaa patruuna. Eikä koko kone.
PS. anteeksi minun huono suomi. DS
1 VASTAUS:
Hyvin sai selvää mitä tarkoitit. :)

No tuo selittää asian. Pitää siis jatkossa suosia tulostimia, missä on tulostuspää patruunassa.
+Lisää kommentti
Kai olet aina muistanut valita sen mustavalkotulostamisen tulostuksen asetuksista?

Käsittääkseni ilman tätä toimintoa suurin osa tulostimista tekee sen mustan sekoittaen cyan,magentta,keltainen yhdistelmällä, eikä suinkaan käytä sitä pelkkää kunnon mustaa niinkuin olettaisi. Vaikka kyseessä olisikin vain se asiakirja mustavalkoinen.

Ja sitten ihmetellään miksi musteet loppuu nopeasti.
2 VASTAUSTA:
Ei se ehkä silti onnistu. Ainakin Epsonin hyvässä Photo-tulostimessa on niin omituinen systeemi, että se silti tekee mustan useista väreistä. Siis mustavalkovalokuvia tehdessä niistä ei tule aivan mustavalkoisia, vaan yleensä sävy on vihertävä. Epson kanssa tästä kävin keskusrtelua, mutta ongelmaan ei ole ratkaisua. Kehottivat ostamaan kalliin A3-tulostimen, joka osaisi tulostaa pelkällä mustalla. Likeö totta sekään?
Kun käytetään mustan tekemiseen myös muita värejä, saadaan mustasta vaaleaan sävyliuku paremmaksi ettei liukuvaan mustaan tule sävyportaita. Pelkällä mustalla on vaikea tuottaa koko harmaasävyskaalan sävyjä tasaisesti.
kunnon valokuvatulostimissa on useamman sävyistä mustaa. Mulla on Epson Stylus Pro. 4900 jossa on kolmea harmaasävyä, minkä lisäksi se käyttää vielä muitakin värejä mustavalkokuvankin tulostamiseen. Kuvista tulee oikeilla papereilla ja iiden tulostusprofiileilla todella sävykästä neutraalia mustavalkokuvaa hienoilla sävyliuilla.
+Lisää kommentti
Epsonin maine meni dokumentin "The untold story of planned obsolescence" myötä. Vilkaisepa sivua http://www.apfelkraut.org/2011/03/the-untold-story-of-planned-obsolescence/
Ilmoita
Osta uudet musteet tulostimeen http://www.mustekauppa.com/
2 VASTAUSTA:
Onpas siellä törkeän kalliita mustekasetteja, n. 15-20 euroa/kpl minun Canonin tulostimeeni. Saksasta ja Englannista niitä saa postikuineen noin yksi euro/kpl. On suurta tyhmyyttä ostaa kasetit Suomesta.
törkeätä kirjoitti:
Onpas siellä törkeän kalliita mustekasetteja, n. 15-20 euroa/kpl minun Canonin tulostimeeni. Saksasta ja Englannista niitä saa postikuineen noin yksi euro/kpl. On suurta tyhmyyttä ostaa kasetit Suomesta.
En noin törkeitä hintoja maksa kuin 1 euro / kpl. Kyllä täytyy tyhmä olla jos jakaa rahojaan tuonne ebayn kauppiaille. Itse olen saanut kaikki värikasetit 5 senttiä kappale ja taksilla kotiin tuotuna vaikka keskellä yötä.
+Lisää kommentti
Olis hyvä, jos laittaisit linkit niihin ulkomaisiin paikkoihin, jotka myyvät toimivia musteita euron kappale.
Ilmoita
Kun menet ensin sivulle http://www.ebay.com/ niin sieltä niitä musteen myyjiä löytyy pilvin pimein.
1 VASTAUS:
Hei, Olsonilta nyt saa edulliset ja toimivat kopiokassetit, ainakin2 kertaa halvempi.
+Lisää kommentti
Jep, menin perkele ostamaan Epson XP-215 - paskalaitteen tutustumatta kunnolla. Tarkoitus on tulostaa pelkkiä asiakirjoja, ei tarvitse värejä. No värikasetit loppui tietysti jonkin ajan kuluttua. Mustekasetin uusiminen ei auttanut kun tämä paska ei suostu tulostamana ellei kaikki kasetit ole täynnä. Ei jumalauta mitä shittiä. Toteutan yllä erään toimintamallia ja käyn pihalla lyömässä isolla lekalla paskaksi koko helevetin masiinan. Oma vika, miksi en tutustunut kunnolla.
Ilmoita
Täällä yksi EPSON workforse 7610 on alkanut piiputtaa, vittuilee suorastaan. Väittää että olen ostanut siihen tarvikevärit, no niin olen, onko se jossain kielletty? Miksi vitussa myyjä ei saa suutansa auki ja kerro että tähän ei sitten tarvikevärit käy! Helvetti 1/2 kuution kokoinen paskaläjä joka tekisi mieleni työntää herra EPSONIN perseeseen.
1 VASTAUS:
Kyllä Epsoniin käy tarvikevärit ja toimiikin erittäin hyvin. Aivan yhtä hyvin kuin alkuperäiset. Tarvikevärit tilattuna n. 1 euro/kpl, alkuperäiset 15-20 euroa/kpl. Kone vain herjaa jatkuvasti niistä tarvikeväreistä vaihdon yhteydessä, mutta rasti sopivaan ruutuun ja homma kyllä toimii. Minun Epsoniin sattui tulemaan pieni vika takuuaikana. Huolto oli nopea ja toimi hyvin. Koeessa oli tarvikevärit.Ei ne olleet takuun esteenä. Toki huolto oli raporttiinsa kirjoittanut, että koneessa on tarvikevärit.
+Lisää kommentti
ite ostin tarvikevärit, ja epson valittaa... kerro 'hyväepsoni', mihin sopivaan ruutuun se rasti laitetaan, kun tulostimeni herjaa jo kasettia laittaessa, ettei voi käyttää kuin alkuperäisiä?
1 VASTAUS:
Varmaan eri malleissa epsoni herjaa eri tavalla, mutta kyllä sieltä aina löytyy jokin kohta, johon painamalla: jatketaan kuitenkin tai jatka tai on jo hankittu tai jotain sinne päin. Kun tuo polku tutuksi tulee, niin helposti se epson kuitenkin toimii ja tekee mainiota jälkeä. Itselläni on jo kolmas epson, eikä yksikään ole kyllä väittänyt, ettei voi käyttää kuin alkuperäsiä. Ja on kohtuullista, että pientä vaivaa pitää nähdä kun säästöt on valtavat- tarvikekasetti euron, alkuperäinen 15-20 euroa.
+Lisää kommentti
Kyllä ne tarvikevärit kanssa toimii. Ite hiljattain etsiskelin hyviä kauppoja, joku oli pyöräyttänyt blogipostauksen aiheesta http://www.rantapallo.fi/artsi2100/2017/07/06/moikka-maailma/ Siinä oli muutama arvostelu eri kaupoista. olihan joku tuolla ylempänä myös maininnut muutaman kaupan, josta voi niitä värejä ostella.
1 VASTAUS:
Älkää rakkaat ystävät tuhlatko rahojanne näihin suomalaisiin mustekauppoihin. Esimerkkinä katselin musteen hintoja tuommoiseen halpaan tulostimeen Canon ip7250. Yksi f-kirjaimella alkava mustekauppa myy tarvikemusteita hintaan 12,95/kpl ja alkuperäisiä 20,95/kpl + postikulut. Englannista saa noita mustekasetteja postikuluineen hintaan n. 0,50 euroa/kpl. Kauppa se on joka kannattaa.
https://www.ebay.com/itm/30-XL-Ink-Cartridges-For-PGI550-CLI551-Canon-Pixma-iP7250-MG5450-MG6350-MX925-/272720161779?hash=item3f7f636bf3:g:QmMAAOSwVJhZQ3aM
+Lisää kommentti
Minulla on Epson XP-510, jossa siinäkin on viidentenä värikasettina valokuvamusta. Jos tavallinen musta loppuu, niin laite tulostaa silti valokuvamustaa käyttäen. Myös jonkin värillisen värin loppuessa voi tulostaa harmaasävyinä. MUTTA kun valokuvamusta loppuu, niin eipä suostu tulostamaan mitään, vaikka asetuksista kuinka koettaisi hakea porsaanreikää. Mun mielestä tuo on ihan selkeä laitteen ohjelmistovirhe. Jos joku on löytänyt konstin, niin neuvoisiko? Tulostin näyttäisi käyttävän valokuvamustaa hieman koko ajan vaikka en teekään kuvatulostusta, koska sen muste hupenee pikkuhiljaa.
1 VASTAUS:
Mulla kanssa xp-510. Samoja juttuja.
+Lisää kommentti
Mun epson ei suostunut edes skannaamaan kun joku muste oli loppu. Täys romu koko laite, oli pakko vaihtaa toiseen merkkiin.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Yksi muste loppu tulosti ei toimi?

Haukun tässä nyt monitoimilaitaitteeni (EPSON XP-600) kun ei suostunut printtaamaan
ees mustavalkeeta asiakirjaa väittäen et ei voi ku photomusta kasetti o loppu.
Mihin muka valokuvamustaa tarvitaan tavallista mustavalkeeta tekstiä printatessa?
Kiva homma et jos yksi värikasetti o finaalis mikää muukaa ei muka toimi?
Oks olemas jotai kikkaa millä saa Epiksen pelaamaan jos se sanoo noin?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta