rasvatahrat pois?

K-R

Miten vaatteista saisi rasvatahrat parhaiten pois? Eivät lähde pesussa. Onko mitään hyviä vinkkejä??

6

21518

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marianna

rasvatahraan astianpesunestettä ja anna vaikuttaa hetken, pese sitten normaalisti.

• Tehoaa

Saa mm. Prismasta, LeChat Marseille saippua. Hiero tahraan ja putsaa.

• ammattilainen tietää :)

Vaikka OLISITKIN PESSYT VAATTEEN JO USEAMPAAN KERTAAN TAHRAANTUMISEN JÄLKEEN, rasvatahra lähtee silti, ohje pätee myös suoraan tuoreen tahran päälle:

kuivaa tuore tahra painelemalla talouspaperiin.
      pistä tippa fairya KUIVAN vaatteen tahran päälle, hiero hiukan pyörivin liikkein ja laita hyvin vähän vettä jotta fairy vaahtoaa. fairyvaahtoa ei tarvitse levittää tolkuttoman isolle alueelle yli rasvatahran, ei se rasvatahra siitä enää leviä eikä myöskään jätä pysyvää jälkeä.

anna vaikuttaa muutamasta tunnista vaikkapa seuraavaan päivään, ei niin väliä. mutta itse olen antanut vaikuttaa illasta seuraavaan aamuun.

laita tippa vettä kuivuneen fairyn päälle ja hankaa fairy "liikkeelle".

nyt voit pestä fairyn (ja tahran!)pois. vaatteen saa heti käyttöön kuhan fairyalue on pesty kokonaan pois. voit myös pestä vaatteen vielä pesukoneessa, niin puhdistuupahan kunnolla.

! älä kuitenkaan jätä fairya vaatteeseen koska fairy vaahtoaa pyykinpesukoneessa ja pulppuaa ulos koneesta, voi rikkoa koneesi.

antoisia pyykkihetkiä! :)

t. pyykkimestari

• ammattilainen tietää :)

en ole törmännyt materiaaliin jolle tämä ei sovi. vaatteet joista et ole varma, kannattaa käydä kysymässä pesulasta, he kyllä vastaavat mielellään.ja tietysti mokka ja kuivapesun vaativat, näihin on omat ammattilaisen välineet ja menetelmät. kehotan kääntymään ammattilaisen, pesulan puoleen.

tietysti kaikille konepestäville materiaaleille sopii, hienoimmillekin satiineille, mutta käsittelyssä ei kannata olla kovakourainen ettei neulos ala purkautua. samoin villa, voi vanuttua jos pyörittelee liikaa.
        tällöin kannattaa vain puristella sormien välissä tahrakohtaa, vähän kuin purskutellen vaahtoa tahralla. huuhtele varovasti hankaamatta.

• Suvikki74

Minulla on toiminut mäntysuopasaippua. Sen voi jättää vaikuttamaan yön yli.

• Suvikki74

Sama kokemus, mäntysuopa on parempi kuin Fairy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      68
      888
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      793
    3. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      64
      710
    4. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      49
      644
    5. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      59
      548
    6. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      523
    7. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      29
      479
    8. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      46
      477
    9. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      24
      467
    10. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      31
      460
    Aihe