Kasvu- vai tuotto-osuus?

pöllö

Kannattaako rahastoissa valita A- vai B-versio. Voisi ajatella että saa ainakin jotain takaisin kun valitsee tuotto-osuuden.

Suositteletteko jotain eQ-rahastoa? Nyt ne mainostaa jotain virolaista.

10

6105

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuotto-osuuksissa on muistettava se, että osuuden arvo laskee tuoton verran tuoton maksupäivänä. Jos haluat saada pientä tuottoa tasaisin väliajoin, niin tuotto-osuus voi olla ihan käypä valinta. Muuten valinnalla ei sinänsä ole kai niin väliä. Molemmat saa kuitenkin myytyä milloin tahansa, jos pelkää arvon tippuvan pian.

    • arska

      En suosittele EQ-rahastoa.

      Mitä jos suosittelisin sen sijaan seuraavaa: Miltä kuullostaisi jos sijoittamallasi kuukasittaiselle pääomalle luvataan 12-16% vuotuinen tuotto (huolimatta siis siitä mihin yleisindexi kulkee)? Jos pankin kautta hankittavalla rahastolle luvataan tuollainen tuotto sen vuosittaiset kustannukset voivat olla jopa tuhansia euroja tai jos ei isoja maksuja niin tuotot heittelevät aivan miten sattuu. Tässä se ero.

      Lisäksi mitä jos voisit sijoittaa ja nostaa rahastosta milloin vain rahaa ja miten paljon tahansa ilman säännöllisiä kustannuksia tai minkäänlaisia tapahtumakohtaisia maksuja? Ainoa minkä maksat on rahaston aloitusmaksu joka on kertamaksu ja voimassa ikuisesti. Olisitko kiinnostunut? Jos vielä sanoisin että jatkossa tälle rahastolle tulee erillinen maksukortti jonka avulla voit hoitaa päivittäisiä asioita eli se tulee toimii ikään kuin pankkitilinä mutta tuotto on 12-16%. Kuullostaako joltain? Minusta kuullostaa.

      Mulla on tällainen rahasto ja jos sua kiinnostaa tietää lisää miten mahdollista päästä mukaan tällaiseenn rahastosäästämiseen niin kirjottele tuohon sähköpostiosoitteeseen. Suomen pankeista et vastaavaa löydä. (tämä on ruotsista). Tuosta maasta jossa aina ovat askeleen edellä meitä suomalaisia =) Der verkar jätte bra =) Itse olen siis ihan supisuomalainen kaveri.

      Tietysti kiinnostaa varmasti miten luotettavasta toiminnasta on kysymys ja onko rahasto oikeasti tuottanut mitä lupaa. Mutta en TÄSSÄ nyt enempää ala siitä aiheesta todistelemaan, enempi jos haluat tietää lisää ja kirjottelet vaikka sähköpostiin (niin ei tarvi ramapata täällä saitilla) kait se osoite tuossa näkyykin mut pistän vielä tähän: [email protected]

      • moponen_

        Sijoittamalla arskan rahastoon tulee varmasti pettymään. Lupauksia on mahdotonta lunastaa.

        Tuo kuulostaa enemmänkin harmaan rahan pankkitililtä. :)


      • arska
        moponen_ kirjoitti:

        Sijoittamalla arskan rahastoon tulee varmasti pettymään. Lupauksia on mahdotonta lunastaa.

        Tuo kuulostaa enemmänkin harmaan rahan pankkitililtä. :)

        herra moponen =)

        Onneksi minä tiedän että tämä toimii eikä siten tarvitse ottaa huomioon sinun lausuntojasi. Miksi olisi mahdoton lunastaa? Minulla on esittää sinulle mustaa valkoisella asiasta. Tukholman pörssi pysytteli tänä vuonna lukien maaliskuusta tähän kuukauteen -0 tuloksessa kun meidän rahasto tuotti 8.2% eikä siis siinä ole vielä koko vuosi.

        En tiedä ku sun asenteet on ennemmin ennakkoluuloisia kuin uteliaita et haluatko edes kuulla lisää mut... jos haluut niin ilmottele tai kirjoita mun sähköpostiin. En turhaan tuhlaa aikaani tähän palstaan jos et oikeasti ole kiinnostunut.

        40.000 ihmistä pohjoismaissa eivät ole olleet pettyneitä ;) Eivät vähimissäkään määrin.


      • moponen_
        arska kirjoitti:

        herra moponen =)

        Onneksi minä tiedän että tämä toimii eikä siten tarvitse ottaa huomioon sinun lausuntojasi. Miksi olisi mahdoton lunastaa? Minulla on esittää sinulle mustaa valkoisella asiasta. Tukholman pörssi pysytteli tänä vuonna lukien maaliskuusta tähän kuukauteen -0 tuloksessa kun meidän rahasto tuotti 8.2% eikä siis siinä ole vielä koko vuosi.

        En tiedä ku sun asenteet on ennemmin ennakkoluuloisia kuin uteliaita et haluatko edes kuulla lisää mut... jos haluut niin ilmottele tai kirjoita mun sähköpostiin. En turhaan tuhlaa aikaani tähän palstaan jos et oikeasti ole kiinnostunut.

        40.000 ihmistä pohjoismaissa eivät ole olleet pettyneitä ;) Eivät vähimissäkään määrin.

        Tuo kuulostaa...

        laita infoa [email protected]


      • pol iiisi
        arska kirjoitti:

        herra moponen =)

        Onneksi minä tiedän että tämä toimii eikä siten tarvitse ottaa huomioon sinun lausuntojasi. Miksi olisi mahdoton lunastaa? Minulla on esittää sinulle mustaa valkoisella asiasta. Tukholman pörssi pysytteli tänä vuonna lukien maaliskuusta tähän kuukauteen -0 tuloksessa kun meidän rahasto tuotti 8.2% eikä siis siinä ole vielä koko vuosi.

        En tiedä ku sun asenteet on ennemmin ennakkoluuloisia kuin uteliaita et haluatko edes kuulla lisää mut... jos haluut niin ilmottele tai kirjoita mun sähköpostiin. En turhaan tuhlaa aikaani tähän palstaan jos et oikeasti ole kiinnostunut.

        40.000 ihmistä pohjoismaissa eivät ole olleet pettyneitä ;) Eivät vähimissäkään määrin.

        Tuskin tuohon kannattaa sijoittaa, jos ei kestä päivänvaloa.


      • arska kirjoitti:

        herra moponen =)

        Onneksi minä tiedän että tämä toimii eikä siten tarvitse ottaa huomioon sinun lausuntojasi. Miksi olisi mahdoton lunastaa? Minulla on esittää sinulle mustaa valkoisella asiasta. Tukholman pörssi pysytteli tänä vuonna lukien maaliskuusta tähän kuukauteen -0 tuloksessa kun meidän rahasto tuotti 8.2% eikä siis siinä ole vielä koko vuosi.

        En tiedä ku sun asenteet on ennemmin ennakkoluuloisia kuin uteliaita et haluatko edes kuulla lisää mut... jos haluut niin ilmottele tai kirjoita mun sähköpostiin. En turhaan tuhlaa aikaani tähän palstaan jos et oikeasti ole kiinnostunut.

        40.000 ihmistä pohjoismaissa eivät ole olleet pettyneitä ;) Eivät vähimissäkään määrin.

        "Meidän rahasto = .. ?"

        Kai sillä nyt joku nimikin on ? Kansa tahtoo jotain konkreettista referenssiä johonkin riippumattomaan tietolähteeseen. Ei, en kysy sähköpostitse.


      • arska
        Mik26 kirjoitti:

        "Meidän rahasto = .. ?"

        Kai sillä nyt joku nimikin on ? Kansa tahtoo jotain konkreettista referenssiä johonkin riippumattomaan tietolähteeseen. Ei, en kysy sähköpostitse.

        Victory Life tarjoaa tämän rahaston. www.victorylife.se

        Kysykäähän lisää...


      • Ja vielä nuori
        arska kirjoitti:

        herra moponen =)

        Onneksi minä tiedän että tämä toimii eikä siten tarvitse ottaa huomioon sinun lausuntojasi. Miksi olisi mahdoton lunastaa? Minulla on esittää sinulle mustaa valkoisella asiasta. Tukholman pörssi pysytteli tänä vuonna lukien maaliskuusta tähän kuukauteen -0 tuloksessa kun meidän rahasto tuotti 8.2% eikä siis siinä ole vielä koko vuosi.

        En tiedä ku sun asenteet on ennemmin ennakkoluuloisia kuin uteliaita et haluatko edes kuulla lisää mut... jos haluut niin ilmottele tai kirjoita mun sähköpostiin. En turhaan tuhlaa aikaani tähän palstaan jos et oikeasti ole kiinnostunut.

        40.000 ihmistä pohjoismaissa eivät ole olleet pettyneitä ;) Eivät vähimissäkään määrin.

        Opetele kirrrjoittamaa kunnoala ennen kun alat hujaamaan imheisiheä.


    • aajabee

      Niin, joko otat osuudet tuottoina takaisin jolloin pääoma kasvaa hitaammin, tai sijoitat nämä "osingot" uudelleen jolloin et saa vuotuisia käteisosinkoja mutta pääoma kasvaa exponentiaalisesti.

      Koko sijoitusajattelun exponentiaalinen kasvuhan perustuu sille olettamukselle, että osakkeiden tuottamat osingot sijoitetaan suoraan markkinoille takaisin. Ilman tätä pääosa "korolle korkoa" -tuotosta jää saamatta.

      Mutta jos haluat pääoman kasvun sijaan realisoida tuottoja vuosittain niin tuotto-osuudet ovat sinua varten. Tosin voit paremmin päättää kuinka paljon kotiutat voittoja jos sen sijaan pidätkin kasvuosuuksia ja myyt niitä haluamasi määrän kerran vuodessa. Siten saat itse päätettyä realisoitko 10, 50 vai 100% voitoista (tai minkä määrän haluatkin). Tuotto-osuuksien kanssa rahastoyhtiö päättää sen puolestasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      382
      4505
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      283
      2502
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1803
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe