Kuinka pian kohdunpoistoon pääsee?

Jonossa

Hei!

Kertokaapa leikkauksen läpikäyneet, että kauanko jonotitte kohdunpoistoleikkaukseen? Eli kauanko kestää jonoon pääsystä leikkauspäivään?
Nykyäänhän ei enää taida olla näitä kiireellisyysluokkia käytössä, vaan kaikki ovat samalla viivalla. tietenkin syöpäpotilaat menevät varmaankin jonon ohi.

17

3546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

Lähete lähti sähköisenä ja siitä meni 2 viikkoa kun olin gynen polilla.Siitä vajaan kuukauden päästä leikattiin.

• Mistä syystä kohtusi poistettiin eli oliko kiireellinen syy? Olen kyllä ymmärtänyt, ettei nykyään ole enää mitään kiireellisyysluokkia, vaan ainoastaan syöpäpotilaat ja akuutit päivystystapaukset menevät jonon ohi.

• koiperhonen

Minä vuonna olit leikkauksessa ja missä päin Suomea?

• V...ttaa

Edelleen sinne pääsee aivan liian helposti. päälle 40-vuotiaiden kohdalla suositellaan aivan liian herkästi kohdunpoistoa, vaikka muitakin vaihtoehtoja on. Elimistään kannattaa pitää kiinni, ellei ole joku tappava tauti. Itse tekisin toisin jos voisin. Jälkivaivoja vähätelllään Tämä on totuus.

• Kertokaapa lisää kokemuksianne eli kuinka kauan jonotitte leikkausaikaa.

• syysäivä

mistä syystä leikkaus sitten sinulle tehtiin ja mitä jälkivaivoja sinulle tuli?

• minä vaan

Erittäin runsaat vuodot syynä sekä se tosiasia että äitini menehtyi nuorena kohtusyöpään. Ikää minulla yli 40v ja lapset hankittuna.Jälkivaivoja ei ole ollut.

• koiperhonen

Kerrotko vielä minä vuonna leikkaus tehtiin ja missäpäin Suomea?

• minä vaan

Muutama vuosi siiten ja Keski-Suomi.

• kokemuksia?!!

Miten herkästi alle 30v tehdään kohdunpoisto?

• 36v

Minä olen 36v, ja voin kertoa että alle 40vuotiaan ei ole helppoa päästä kohdunpoistoon. Eli alle 30v pitää olla erittäin hyvät syyt ennen kuin poistoon suostutaan. Mutta kun vihdoin sain kuulla että pääsen kohdunpoistoon, niin leikkausaika olisi ollut jo 1kk päästä. minä sain sitten vielä kaikeksi onneksi peruutusajan joten pääsin kohdun poistoon 2vkon sisällä!
        Minut siis leikattiin 3pvää sitten! Kipeä olen toki vielä, ulostaminen vaikeaa, mutta fiilikset on positiiviset!

• kaisu777

Luulisi että vieläkin on olemassa leikkauksissa kiireellisyys luokat? Kyllähän jotkin asiat ovat kiirelliseempiä kuin toiset. ainakin niin minusta tuntuu

Ainakin kun itselläni kun oli kasvain/kysta lääkäri laittoi lähetteen eteenpäin kir 1 eli varmaankin kiireellisyys luokka 1, vaikkei syöpää varmaankaan epäilty.

• koiperhonen

Onko kokemuksia jonotusajasta pääkaupunkiseudulla viime vuosina?

• avun saanut

Ei ole mutta asian voit selvittää kun soitat oman alueesi sairaalaan gynen polille ja kysyt jonotilannetta.Osaavat takuulla vastata,

• rosvoroope

tissi

• iu8yqvu8

1kk itse odotin leikkaukseen pääsyä

• koiperhonen

Milloin leikkauksesi tehtiin ja mistä syystä? Leikkausjonosta kun kyselee sairaalasta, niin sanovat vain, että hoitotakuu on 6 kuukautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe