Hei!
Kertokaapa leikkauksen läpikäyneet, että kauanko jonotitte kohdunpoistoleikkaukseen? Eli kauanko kestää jonoon pääsystä leikkauspäivään?
Nykyäänhän ei enää taida olla näitä kiireellisyysluokkia käytössä, vaan kaikki ovat samalla viivalla. tietenkin syöpäpotilaat menevät varmaankin jonon ohi.
Kuinka pian kohdunpoistoon pääsee?
17
3546
Vastaukset
- minä vaan
Lähete lähti sähköisenä ja siitä meni 2 viikkoa kun olin gynen polilla.Siitä vajaan kuukauden päästä leikattiin.
Mistä syystä kohtusi poistettiin eli oliko kiireellinen syy? Olen kyllä ymmärtänyt, ettei nykyään ole enää mitään kiireellisyysluokkia, vaan ainoastaan syöpäpotilaat ja akuutit päivystystapaukset menevät jonon ohi.
- koiperhonen
Minä vuonna olit leikkauksessa ja missä päin Suomea?
- V...ttaa
Edelleen sinne pääsee aivan liian helposti. päälle 40-vuotiaiden kohdalla suositellaan aivan liian herkästi kohdunpoistoa, vaikka muitakin vaihtoehtoja on. Elimistään kannattaa pitää kiinni, ellei ole joku tappava tauti. Itse tekisin toisin jos voisin. Jälkivaivoja vähätelllään Tämä on totuus.
- syysäivä
mistä syystä leikkaus sitten sinulle tehtiin ja mitä jälkivaivoja sinulle tuli?
- minä vaan
Erittäin runsaat vuodot syynä sekä se tosiasia että äitini menehtyi nuorena kohtusyöpään. Ikää minulla yli 40v ja lapset hankittuna.Jälkivaivoja ei ole ollut.
- koiperhonen
Kerrotko vielä minä vuonna leikkaus tehtiin ja missäpäin Suomea?
- minä vaan
Muutama vuosi siiten ja Keski-Suomi.
- kokemuksia?!!
Miten herkästi alle 30v tehdään kohdunpoisto?
- 36v
Minä olen 36v, ja voin kertoa että alle 40vuotiaan ei ole helppoa päästä kohdunpoistoon. Eli alle 30v pitää olla erittäin hyvät syyt ennen kuin poistoon suostutaan. Mutta kun vihdoin sain kuulla että pääsen kohdunpoistoon, niin leikkausaika olisi ollut jo 1kk päästä. minä sain sitten vielä kaikeksi onneksi peruutusajan joten pääsin kohdun poistoon 2vkon sisällä!
Minut siis leikattiin 3pvää sitten! Kipeä olen toki vielä, ulostaminen vaikeaa, mutta fiilikset on positiiviset!
- kaisu777
Luulisi että vieläkin on olemassa leikkauksissa kiireellisyys luokat? Kyllähän jotkin asiat ovat kiirelliseempiä kuin toiset. ainakin niin minusta tuntuu
Ainakin kun itselläni kun oli kasvain/kysta lääkäri laittoi lähetteen eteenpäin kir 1 eli varmaankin kiireellisyys luokka 1, vaikkei syöpää varmaankaan epäilty. - koiperhonen
Onko kokemuksia jonotusajasta pääkaupunkiseudulla viime vuosina?
- avun saanut
Ei ole mutta asian voit selvittää kun soitat oman alueesi sairaalaan gynen polille ja kysyt jonotilannetta.Osaavat takuulla vastata,
- rosvoroope
tissi
- iu8yqvu8
1kk itse odotin leikkaukseen pääsyä
- koiperhonen
Milloin leikkauksesi tehtiin ja mistä syystä? Leikkausjonosta kun kyselee sairaalasta, niin sanovat vain, että hoitotakuu on 6 kuukautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789