Edessä auton vaihto. Vaihtoehtona uusi Volvo S80 D5, käytetyt (2000-2001) Jaguar S-Type 3.0 tai MB E-270 CDI (kaikki automaatilla).
Tällä hetkellä vahvimpana vaihtoehtona on Jaguar, mutta vielä aavistuksen varauksellinen olo, koska ei ole tietoa/kokemusta käyttökuluista. Vakuutuksia voi vertailla helposti vakuutusyhtiöiden sivuilla, mutta haluaisin kuulla kokemuksia bensakuluista (pääsekö keskimäärin alle 10l/100km:llä) ja mitkä ovat keskimääräiset huoltokustannukset (esim. huoltoväli, millaisia summia olette maksaneet huolloista, voiko huollattaa muualla kun merkkihuollossa).
Infosta etukäteen kiittäen.
3.0 S-Typen käyttökulut
35
5625
Vastaukset
- Olavi
En tieda tarkalleen 3.0L kulutuksista, mutta 4.0 V8 syo kaupunkiajossa siina 14-17L/100km ja matka-ajossa n.8.5L/100km.
Huoltoja voi teettaa muillakin kuin merkkihuollossa, mutta "leiman" arvo on silloin alhaisempi. Esim. 60000km huolto oli muistaakseni 350EUR merkkihuollossa. Ei mielestani sen kalliimpaa huoltaa kuin muitakaan isomoottorisia autoja. 3.0L V6 moottorihan sisaltaa Ford-trade osia aikalailla joten luulisin sen olevan huoltokustannuksissa jopa edullisempi.
Olavi- ex-voortisti
Vaikka S-typessä ei olisi muuta eroa Mondeoon kuin maski ja valot, niin voit olla varma että varaosien ja vaihtotyön hinta tuplaantuu kun niinhin liimataankin linjalla "Jaguar"-tarra "Ford":in sijaan.
Sitten kun takuu on mennyt umpeen, voi asiantunteva tietty käydä pokkana ostamassa osat Fordilta jos vain tietää mitä kysyy ja vaihdattaa ne missä tahansa pikkupajassa joka on erikoistunut Fordien korjaamiseen.
Yhtä hauskastihan tuo menee tänäkin päivänä vaikka PSA-konsernien eri merkkien Peugeotin ja Citroenin välillä. Osat ovat yhteiset mutta jopa saman hintaluokan autoissa voi olla häkellyttäviä eroja varaosien hinnoissa riippuen siitä kummasta liikkeestä ne hakee.
Ja vanhana Volvo 460:n omistajan pääsi tutustumaan ihmeelliseen hinnoitteluun joka tapahtui Renaltin alkuperäisosille kun ne myydään Volvo 460-sarjaan...
- ojk
Huoltoväli on 16000 km, huollon hinta Esim.64000 km n.320€, ja kulutus kaupunki ajossa n. 12l/100km.Itselläni on ollut 3,0l -00 3kk, ja auto on toiminut tähän asti hienosti. Käyttökokemusta on myös hyvästä Volvo S80:stä, mutta kyllä S-type vie voiton tämän hetkisen kokemuksen perusteella. Kokeile rohkeasti S-typeä, luulen että et tule pettymään Jaguariin.
- s-tyyppi
Huomasin, että nuo muut vaihtoehtosi ovat dieseleitä. Polttoainekuluissa S-type on takuulla kalliimpi, mutta eipä siinä taas olekaan dieselveroa.
Oman S-type 4.0 on toiminut hyvin, eikä huollot hinnoiltaan päätä huimaa. Bensaa palaa ajotyylin mukaan, keskikulutuksen liikkuessa 10 ja 15 litran välillä (3-litrainen selvinnee litran-pari vähemmällä).
Korjauksia on ollut 80000 ajamani kilometrin aikana oikeastaan vain yksi (keskuslukkohäiriö), lisäksi autoon vaihdettiin iskarit. Iskarit ovatkin sitten kalliit, varsinkin jos tuo harkitsemasi auto on varustettu ajonhallintajärjestelmällä. Elektroninen iskari autoon kuin autoon maksaa maltaita. Samoin S-typeni rengaskerran uusiminen oli melkoinen investointi. 235/50-17 läskit maksavat kovasti rahaa (Volvossa ja Mersussa taitaa olla joku tavallisempi rengas vakiona).
Kerran kun olet Jaguarin hankkinut ja tottunut sillä ajamaan, Volvo ja Mersu tuntuvat tämän jälkeen aivan liian arkisilta autoilta - olivatpa ominaisuuksiltaan kuinka hyviä tahansa.
Samoin automaattiin totuttuaan ei tule mieleenkään hankkia käsivaihteista autoa. - Typeristi
Itselläni on 2000 mallinen 3.0 käsivaihteella ja koko kesän keskikulutus on ollut 9.5l/100km. Kaupunkiajossa kulutus nousee selvästi mutta esim. kovavauhtinen ajo moottoritiellä menee hämmästyttävän pienellä. Olen huollattanut auton ei merkkiliikkeessä ja todella huolellisen huollon hinta on ollut 130e 70e tarvikepaketista, (öljynsuodatin,sisäilmansuodatin ja pyyhkijänsulat) jota merkkiliike myy itse huoltaville. Autoon olen ollut todella tyytyväinen ja ajatus vaihtamisesta johonkin "tavalliseen" tuntuu todella vastenmieliseltä.
- renkaanvaihtaja
Olen ajanut nyt 2001 mallisella 3,0 litran koneella ja automaatilla varustetulla Jaggella noin 4 000 km. Maantieajossa kevyellä kuormalla nopeusrajoituksia noudattaen ja vakionopeuden säätimellä ajaen ajotietokoneesta mitattu pa-kulutus jäi niinkin alas kuin 7,8 litraan / 100 km! Sekalaisessa kaupunkiajossa pääsen siistillä ajolla 10 litraan / 100 km. Mitään ongelmia ei toistaiseksi ole ilmennyt. Osta Jagge ja ihmettele miten paljon tunteita, jopa kateutta se herättää naapureissa ja kavereissa. En olisi arvannut. Nyt tiedän. Odottelen mielenkiinnolla talvea ja liukkaita kun edelliset autoni olivat isoja, etuvetoisia Volvoja (S60 ja 850).
- jepjep
Tuon hintaisen auton ostaja joutuu miettimään maksaako huolto 100 vai 150 Euroa.
- S-D
Niinpä. Jotkut kun tuntuvat käyttävän viimeiset pennoset kalliseen autoon, niin silloin huoltojen hinnoillakin on väliä (koskee kylläkin kaikkia kalliimpia autoja ja varsinkin ulkomailta tuotuja).
- Typeristi
S-D kirjoitti:
Niinpä. Jotkut kun tuntuvat käyttävän viimeiset pennoset kalliseen autoon, niin silloin huoltojen hinnoillakin on väliä (koskee kylläkin kaikkia kalliimpia autoja ja varsinkin ulkomailta tuotuja).
Olen aina ihmetellyt näiden ei Jaguaristien oletusta,että jos on Jaguaari niin ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa - joko rahaa kylvetään yhtään ajattelematta taikka sitten auto on ostettu viime senteillä eikä rahat riitä muuhun. Itseäni en jostain syystä tunnista kummastakaan vaihtoehdosta,vaikka ajankin Jaguaarilla ja olen laittanut ison kasan rahaa siihen. Tosiasiassa ne joilla on paljon omaisuutta ovat myös yleensä melko tarkkoja siitä mihin rahansa käyttävät - ehkä siinä on myös yksi syy miksi sitä rahaa on (vinkki persaukisille!).
- jepjep
Typeristi kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt näiden ei Jaguaristien oletusta,että jos on Jaguaari niin ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa - joko rahaa kylvetään yhtään ajattelematta taikka sitten auto on ostettu viime senteillä eikä rahat riitä muuhun. Itseäni en jostain syystä tunnista kummastakaan vaihtoehdosta,vaikka ajankin Jaguaarilla ja olen laittanut ison kasan rahaa siihen. Tosiasiassa ne joilla on paljon omaisuutta ovat myös yleensä melko tarkkoja siitä mihin rahansa käyttävät - ehkä siinä on myös yksi syy miksi sitä rahaa on (vinkki persaukisille!).
Uskoo ken haluaa. Osta muuten niitä TI-paketteja useampi kerralla niin säästät hakukustannuksissa.
- xjr-98
Typeristi kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt näiden ei Jaguaristien oletusta,että jos on Jaguaari niin ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa - joko rahaa kylvetään yhtään ajattelematta taikka sitten auto on ostettu viime senteillä eikä rahat riitä muuhun. Itseäni en jostain syystä tunnista kummastakaan vaihtoehdosta,vaikka ajankin Jaguaarilla ja olen laittanut ison kasan rahaa siihen. Tosiasiassa ne joilla on paljon omaisuutta ovat myös yleensä melko tarkkoja siitä mihin rahansa käyttävät - ehkä siinä on myös yksi syy miksi sitä rahaa on (vinkki persaukisille!).
Joo, totta puhut.
Kannattaa toki muistaa, että toisille Jagge on harrasteauto ja toisille käyttöauto.
Jos on aikeissa joskus myydä autonsa ja on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja niin henkilökohtaisesti ainakin käyttäisin merkkiliikettä (ja siten alkuperäisosia) huolloissa. Helpottaa auton myyntiä sitten joskus tulevaisuudessa nostaa ehkä hieman jälleenmyyntiarvoakin. - HEE
xjr-98 kirjoitti:
Joo, totta puhut.
Kannattaa toki muistaa, että toisille Jagge on harrasteauto ja toisille käyttöauto.
Jos on aikeissa joskus myydä autonsa ja on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja niin henkilökohtaisesti ainakin käyttäisin merkkiliikettä (ja siten alkuperäisosia) huolloissa. Helpottaa auton myyntiä sitten joskus tulevaisuudessa nostaa ehkä hieman jälleenmyyntiarvoakin.Tuosta hinnan hyvän huoltokirjan ja jälleenmyyntiarvosta olen täysin samaa mieltä.
Mutta merkkiosien ehdottomasta tarpeellisuudesta olen hivenen eri mieltä. Jos autossa on vaikkapa joku Boschin osa niin en näe ihan kauheasti tarvetta ostaa sitä samaa Boschin osaa Jaguarin leimalla?
Ennemminkin on niin että tuon Jaguarin leima varaosissa on jo sinällään arvo jollekkin, eli vähän niin kuin joku merkkituotekkin... - xjr-98
HEE kirjoitti:
Tuosta hinnan hyvän huoltokirjan ja jälleenmyyntiarvosta olen täysin samaa mieltä.
Mutta merkkiosien ehdottomasta tarpeellisuudesta olen hivenen eri mieltä. Jos autossa on vaikkapa joku Boschin osa niin en näe ihan kauheasti tarvetta ostaa sitä samaa Boschin osaa Jaguarin leimalla?
Ennemminkin on niin että tuon Jaguarin leima varaosissa on jo sinällään arvo jollekkin, eli vähän niin kuin joku merkkituotekkin...Juu siis niin tottakai, tuo pointti unohtui.
Merkkikorjaamossa ne tönäävät automaattisesti autoon ns. alkuperäisosan jossa todellakin voi olla hurjasti lisähintaa pelkän leiman takia.
Mutta kaikki eivät osaa itse kovasti korjata esim. mitään sähkölaitetta jolloin huoltoon on mentävä.
Tietysti voi ostaa sen tarvikeosan ja asennuttaa sen jossain osaavassa firmassa :) - piensijoittaja
Typeristi kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt näiden ei Jaguaristien oletusta,että jos on Jaguaari niin ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa - joko rahaa kylvetään yhtään ajattelematta taikka sitten auto on ostettu viime senteillä eikä rahat riitä muuhun. Itseäni en jostain syystä tunnista kummastakaan vaihtoehdosta,vaikka ajankin Jaguaarilla ja olen laittanut ison kasan rahaa siihen. Tosiasiassa ne joilla on paljon omaisuutta ovat myös yleensä melko tarkkoja siitä mihin rahansa käyttävät - ehkä siinä on myös yksi syy miksi sitä rahaa on (vinkki persaukisille!).
tiedätkö että jenkkimiljonääreistä tehty tutkimus (ennen teknokuplaa ja uusiomiljonäärejä) osoitti että oikeasti rahansa tienanneet rikkaat todella katsoivat mihin rahansa laittavat.
Eli nuo EIVÄT aja millään jaguaareilla vaan tyypillisesti käytettyina hankituilla kotimaisilla autoilla. (Jenkeissähän kolmivuotias maksaa 40% uuden hinnasta)
Joten saa kyllä olla melkoinen öky jos väittää "olevansa tarkka siitä mihin rahansa laittaa" kun ostaa 40-150k€ maksavan jaguaarin vaikka liikkumistarpeet täyttyisivät yhtä hyvin vaikka 18k€ Fiat Stilolla jos uusi auto jostain syystä pitää hankkia.
Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa. Et voi millään perustella jaguarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa joka kuitenkin kulkee ihan rajoitusten mukaan vaikka olisi mökkikuorma päällä. - XJ6XJ12
piensijoittaja kirjoitti:
tiedätkö että jenkkimiljonääreistä tehty tutkimus (ennen teknokuplaa ja uusiomiljonäärejä) osoitti että oikeasti rahansa tienanneet rikkaat todella katsoivat mihin rahansa laittavat.
Eli nuo EIVÄT aja millään jaguaareilla vaan tyypillisesti käytettyina hankituilla kotimaisilla autoilla. (Jenkeissähän kolmivuotias maksaa 40% uuden hinnasta)
Joten saa kyllä olla melkoinen öky jos väittää "olevansa tarkka siitä mihin rahansa laittaa" kun ostaa 40-150k€ maksavan jaguaarin vaikka liikkumistarpeet täyttyisivät yhtä hyvin vaikka 18k€ Fiat Stilolla jos uusi auto jostain syystä pitää hankkia.
Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa. Et voi millään perustella jaguarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa joka kuitenkin kulkee ihan rajoitusten mukaan vaikka olisi mökkikuorma päällä.Vaikka en mikään miljonääri olekaan,niin ostin
itse Jaguarin lähinnä ajonautinnon ja ko.auton
herättämän "intohimon" vuoksi.Käsittääkseni suuriosa jotain automerkkiä X suosivia ihmisiä ostaa kyseisen auton juuri sen herättämien tunteiden vuoksi(esim.Jagge tai jokin jenkkipelti,niitä kumpaakaan tuskin ostetaan esim.
taloudellisuuden vuoksi)...
Mutta jos tarvitsee esim.halvan ja taloudellisen kulkuneuvon liikkumiseen A:sta B:hen,niin varmaan
esim.vanha Toyota Corolla on hyvä(ei tarvii ropata ja ei vie paljon bensaa)...
Niin paljon kun on ihmisiä,niin paljon on mielipiteitä... - Sosialisti
piensijoittaja kirjoitti:
tiedätkö että jenkkimiljonääreistä tehty tutkimus (ennen teknokuplaa ja uusiomiljonäärejä) osoitti että oikeasti rahansa tienanneet rikkaat todella katsoivat mihin rahansa laittavat.
Eli nuo EIVÄT aja millään jaguaareilla vaan tyypillisesti käytettyina hankituilla kotimaisilla autoilla. (Jenkeissähän kolmivuotias maksaa 40% uuden hinnasta)
Joten saa kyllä olla melkoinen öky jos väittää "olevansa tarkka siitä mihin rahansa laittaa" kun ostaa 40-150k€ maksavan jaguaarin vaikka liikkumistarpeet täyttyisivät yhtä hyvin vaikka 18k€ Fiat Stilolla jos uusi auto jostain syystä pitää hankkia.
Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa. Et voi millään perustella jaguarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa joka kuitenkin kulkee ihan rajoitusten mukaan vaikka olisi mökkikuorma päällä.Hienoa toveri. Olen kanssasi aivan samaa mieltä, tosin sillä erotuksella, että miksi ostaa tuollainen kapitalistiöykkäriauto kuin Fiat Stilo, kun markkinoilta löytyy myös toverien rakentama Lada-merkkinen auto. Myös kaikki muut kapitalistiriistäjien toverien selkänahasta repimät etuudet pitäisi lailla kieltää. Tällaisia ovat esimerkiksi ulkomaanmatkat (on pelkkää naapureiden kyykyttämistä matkustaa ulkomaille, kun aivan hyvin voi suorittaa kävelyretken julkisessa puistossa) ja omistusasunnot (on täysin turhaa leveilyä asua omistusasunnossa, kun yhteiskunta tarjoaisi hyvätasoisia vuokra-asuntoja).
Vielä kerran kiitokset tuosta kommentista, joka todella lämmittää vanhan toverin mieltä. - jallu.s.
Sosialisti kirjoitti:
Hienoa toveri. Olen kanssasi aivan samaa mieltä, tosin sillä erotuksella, että miksi ostaa tuollainen kapitalistiöykkäriauto kuin Fiat Stilo, kun markkinoilta löytyy myös toverien rakentama Lada-merkkinen auto. Myös kaikki muut kapitalistiriistäjien toverien selkänahasta repimät etuudet pitäisi lailla kieltää. Tällaisia ovat esimerkiksi ulkomaanmatkat (on pelkkää naapureiden kyykyttämistä matkustaa ulkomaille, kun aivan hyvin voi suorittaa kävelyretken julkisessa puistossa) ja omistusasunnot (on täysin turhaa leveilyä asua omistusasunnossa, kun yhteiskunta tarjoaisi hyvätasoisia vuokra-asuntoja).
Vielä kerran kiitokset tuosta kommentista, joka todella lämmittää vanhan toverin mieltä.Ja S-typen käyttökuluista päästiin tähän asti :-)
- HEE
piensijoittaja kirjoitti:
tiedätkö että jenkkimiljonääreistä tehty tutkimus (ennen teknokuplaa ja uusiomiljonäärejä) osoitti että oikeasti rahansa tienanneet rikkaat todella katsoivat mihin rahansa laittavat.
Eli nuo EIVÄT aja millään jaguaareilla vaan tyypillisesti käytettyina hankituilla kotimaisilla autoilla. (Jenkeissähän kolmivuotias maksaa 40% uuden hinnasta)
Joten saa kyllä olla melkoinen öky jos väittää "olevansa tarkka siitä mihin rahansa laittaa" kun ostaa 40-150k€ maksavan jaguaarin vaikka liikkumistarpeet täyttyisivät yhtä hyvin vaikka 18k€ Fiat Stilolla jos uusi auto jostain syystä pitää hankkia.
Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa. Et voi millään perustella jaguarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa joka kuitenkin kulkee ihan rajoitusten mukaan vaikka olisi mökkikuorma päällä.---nips---
tiedätkö että jenkkimiljonääreistä tehty tutkimus (ennen teknokuplaa ja uusiomiljonäärejä) osoitti että oikeasti rahansa tienanneet rikkaat todella katsoivat mihin rahansa laittavat.
---naps---
Kuulostaa mielenkiintoiselta tutkimukselta! Mistähän tuo löytyisi. Onko sinulla linkkiä tms. hakuohjeita? - eivät osta jaggea
piensijoittaja kirjoitti:
tiedätkö että jenkkimiljonääreistä tehty tutkimus (ennen teknokuplaa ja uusiomiljonäärejä) osoitti että oikeasti rahansa tienanneet rikkaat todella katsoivat mihin rahansa laittavat.
Eli nuo EIVÄT aja millään jaguaareilla vaan tyypillisesti käytettyina hankituilla kotimaisilla autoilla. (Jenkeissähän kolmivuotias maksaa 40% uuden hinnasta)
Joten saa kyllä olla melkoinen öky jos väittää "olevansa tarkka siitä mihin rahansa laittaa" kun ostaa 40-150k€ maksavan jaguaarin vaikka liikkumistarpeet täyttyisivät yhtä hyvin vaikka 18k€ Fiat Stilolla jos uusi auto jostain syystä pitää hankkia.
Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa. Et voi millään perustella jaguarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa joka kuitenkin kulkee ihan rajoitusten mukaan vaikka olisi mökkikuorma päällä.Suomessahan rehellisillä tosirikkailla on kyllä rahat Jaguaareihin, mutta ne ostavat Stilot ja käyttävät loppurahan viisaasti tuottavaan sijoitustoimintaan.
Näin ne saavat rahan poikimaan lisää rahaa, eivätkä suinkaan tuhlaa rahojaan jaggeihin, jotka eivät tarjoa vastinetta rahalle samalla tavalla kuin Stilot.
Ja sitten kun niillä on lisää rahaa, ne eivät vieläkään osta jaggeja, vaan vaihtavat alle uudet Stilot ja laittavat taas välirahan poikimaan.
Ja lopulta niiden pitää avata uusia pankkitilejä, kun vanhat ovat täynnä.
Sitten ne voivat ostaa mitä haluavat.
Vaikka Jaguaarin. - xjr-98
piensijoittaja kirjoitti:
tiedätkö että jenkkimiljonääreistä tehty tutkimus (ennen teknokuplaa ja uusiomiljonäärejä) osoitti että oikeasti rahansa tienanneet rikkaat todella katsoivat mihin rahansa laittavat.
Eli nuo EIVÄT aja millään jaguaareilla vaan tyypillisesti käytettyina hankituilla kotimaisilla autoilla. (Jenkeissähän kolmivuotias maksaa 40% uuden hinnasta)
Joten saa kyllä olla melkoinen öky jos väittää "olevansa tarkka siitä mihin rahansa laittaa" kun ostaa 40-150k€ maksavan jaguaarin vaikka liikkumistarpeet täyttyisivät yhtä hyvin vaikka 18k€ Fiat Stilolla jos uusi auto jostain syystä pitää hankkia.
Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa. Et voi millään perustella jaguarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa joka kuitenkin kulkee ihan rajoitusten mukaan vaikka olisi mökkikuorma päällä."Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa."
Pitää paikkansa. Ostin Jagen vain saadakseni muut kateelliseksi ja hyvin tuntuu toimivan!
Kiitos viestistäsi. - typeristi
eivät osta jaggea kirjoitti:
Suomessahan rehellisillä tosirikkailla on kyllä rahat Jaguaareihin, mutta ne ostavat Stilot ja käyttävät loppurahan viisaasti tuottavaan sijoitustoimintaan.
Näin ne saavat rahan poikimaan lisää rahaa, eivätkä suinkaan tuhlaa rahojaan jaggeihin, jotka eivät tarjoa vastinetta rahalle samalla tavalla kuin Stilot.
Ja sitten kun niillä on lisää rahaa, ne eivät vieläkään osta jaggeja, vaan vaihtavat alle uudet Stilot ja laittavat taas välirahan poikimaan.
Ja lopulta niiden pitää avata uusia pankkitilejä, kun vanhat ovat täynnä.
Sitten ne voivat ostaa mitä haluavat.
Vaikka Jaguaarin.Itse olen nyt sitten päässyt tuohon Jaguaari vaiheeseen ja käytän ne esim. halvemmilla huolloilla säästyneet eurot sijoitustoimintaan - ja tulen entistäkin rikkaammaksi :))
Köyhille jälleen vinkki, kannattaa katsoa mihinkä rahansa sijoittaa niin sitten jonakin päivänä on varaa ostaa jopa Jaguaari. - sama
xjr-98 kirjoitti:
"Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa."
Pitää paikkansa. Ostin Jagen vain saadakseni muut kateelliseksi ja hyvin tuntuu toimivan!
Kiitos viestistäsi.ehei, naureskelin vain jäitä jaguaarin uusia omistajia jotka yrittävät näköjään valehdella jopa itselleen ostaneensa jaggensa jonkun "hyvän taloudenpidon nimissä"
Myönnetään nyt vaan rehellisesti tosiasiat.
Jaguari ostetaan koska sen ratista on mukava katsella riisippusien ratissa könyävien köyhien naaman muuttumista kateudesta vihreäksi eikä naapurillekaan tarvitse erikseen mainita ettei köyhyys ole päässyt viimeaikoina kiusaamaan.
Mutta sitten oma lukunsa ovat nämä wannabee-rikkaat jotka ostavat ylihintaisen Mondeon eivätkä ymmärrää miksi heille nauretaan selän takana. Ensinnäkään näillä ei ole rahaa jaguaariin eikä tule sitä koskaan olemaankaan koska maksavat foordistaankin ylihintaa eivätkä selvästi tajua taloudenpidosta mitään. - xjr-98
sama kirjoitti:
ehei, naureskelin vain jäitä jaguaarin uusia omistajia jotka yrittävät näköjään valehdella jopa itselleen ostaneensa jaggensa jonkun "hyvän taloudenpidon nimissä"
Myönnetään nyt vaan rehellisesti tosiasiat.
Jaguari ostetaan koska sen ratista on mukava katsella riisippusien ratissa könyävien köyhien naaman muuttumista kateudesta vihreäksi eikä naapurillekaan tarvitse erikseen mainita ettei köyhyys ole päässyt viimeaikoina kiusaamaan.
Mutta sitten oma lukunsa ovat nämä wannabee-rikkaat jotka ostavat ylihintaisen Mondeon eivätkä ymmärrää miksi heille nauretaan selän takana. Ensinnäkään näillä ei ole rahaa jaguaariin eikä tule sitä koskaan olemaankaan koska maksavat foordistaankin ylihintaa eivätkä selvästi tajua taloudenpidosta mitään.Voin puhua tietysti vain omasta puolestani, mutta ei tullut tosiaankaan autoa hankittua päästäkseni sillä brassailemaan.
Jos haluaisin "köyhien naaman vihreäksi" kuten sanoit, niin olisin ostanut vaikka Corveten, Porschen tms.
Ei ole koskaan juolahtanut mieleen, että joku voisi hankkia auton ihan puhtaasti nauttiakseen mukavasta kyydistä?
Sitäpaitsi mitä helvettiä se muille kuuluu millä täällä kukin ajelee? - j.j.j
sama kirjoitti:
ehei, naureskelin vain jäitä jaguaarin uusia omistajia jotka yrittävät näköjään valehdella jopa itselleen ostaneensa jaggensa jonkun "hyvän taloudenpidon nimissä"
Myönnetään nyt vaan rehellisesti tosiasiat.
Jaguari ostetaan koska sen ratista on mukava katsella riisippusien ratissa könyävien köyhien naaman muuttumista kateudesta vihreäksi eikä naapurillekaan tarvitse erikseen mainita ettei köyhyys ole päässyt viimeaikoina kiusaamaan.
Mutta sitten oma lukunsa ovat nämä wannabee-rikkaat jotka ostavat ylihintaisen Mondeon eivätkä ymmärrää miksi heille nauretaan selän takana. Ensinnäkään näillä ei ole rahaa jaguaariin eikä tule sitä koskaan olemaankaan koska maksavat foordistaankin ylihintaa eivätkä selvästi tajua taloudenpidosta mitään.kalatkin vesistä ja ilmeisesti puheista terän. Näin voi ilmaista itseään vain sellainen jolta jotain maallista puuttuu ja luulee onnen siitä irtoavan. Jaguarien omistajat eivät kyllä viitsi katsella muiden naamoja liikeenteessä. Ainoa tuntemani jota tämä Jaguar kateus vaivasi oli apteekkari, joka ei kehdannut ostaa mieleisintä autoaan koska pelkäsi, että paikkakunnalla voisi olla joku samanlainen "seläntakana kitkerästi irvistelevä". Ostipa mersun kun tiesi ettei sen omistaminen herätä kateutta kenessäkään!
- omistaja
piensijoittaja kirjoitti:
tiedätkö että jenkkimiljonääreistä tehty tutkimus (ennen teknokuplaa ja uusiomiljonäärejä) osoitti että oikeasti rahansa tienanneet rikkaat todella katsoivat mihin rahansa laittavat.
Eli nuo EIVÄT aja millään jaguaareilla vaan tyypillisesti käytettyina hankituilla kotimaisilla autoilla. (Jenkeissähän kolmivuotias maksaa 40% uuden hinnasta)
Joten saa kyllä olla melkoinen öky jos väittää "olevansa tarkka siitä mihin rahansa laittaa" kun ostaa 40-150k€ maksavan jaguaarin vaikka liikkumistarpeet täyttyisivät yhtä hyvin vaikka 18k€ Fiat Stilolla jos uusi auto jostain syystä pitää hankkia.
Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa. Et voi millään perustella jaguarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa joka kuitenkin kulkee ihan rajoitusten mukaan vaikka olisi mökkikuorma päällä.oletko ikinä tullut ajatelleeksi paljonko esim. naisesi on tullut maksamaan...eli suhteutettuna Jagella ajaminenhan on ilmaista!
- jjj
piensijoittaja kirjoitti:
tiedätkö että jenkkimiljonääreistä tehty tutkimus (ennen teknokuplaa ja uusiomiljonäärejä) osoitti että oikeasti rahansa tienanneet rikkaat todella katsoivat mihin rahansa laittavat.
Eli nuo EIVÄT aja millään jaguaareilla vaan tyypillisesti käytettyina hankituilla kotimaisilla autoilla. (Jenkeissähän kolmivuotias maksaa 40% uuden hinnasta)
Joten saa kyllä olla melkoinen öky jos väittää "olevansa tarkka siitä mihin rahansa laittaa" kun ostaa 40-150k€ maksavan jaguaarin vaikka liikkumistarpeet täyttyisivät yhtä hyvin vaikka 18k€ Fiat Stilolla jos uusi auto jostain syystä pitää hankkia.
Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa. Et voi millään perustella jaguarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa joka kuitenkin kulkee ihan rajoitusten mukaan vaikka olisi mökkikuorma päällä.En usko tuohon naapurille näyttämiseen tippaakaan. Väite ei perustu mihinkään tosiasiaan vaan on enemmän legendaa. Kaikki tuntemani jaggekuskit ovat ostaneet auton omaksi ilokseen ja ovat lähinnä kiusaantuneita siitä kuinka sitä ihaillaan.
- Minä
jjj kirjoitti:
En usko tuohon naapurille näyttämiseen tippaakaan. Väite ei perustu mihinkään tosiasiaan vaan on enemmän legendaa. Kaikki tuntemani jaggekuskit ovat ostaneet auton omaksi ilokseen ja ovat lähinnä kiusaantuneita siitä kuinka sitä ihaillaan.
Hankin Jaguarin,
ja vain yhdestä syystä: estetiikan vuoksi. - wannabee
sama kirjoitti:
ehei, naureskelin vain jäitä jaguaarin uusia omistajia jotka yrittävät näköjään valehdella jopa itselleen ostaneensa jaggensa jonkun "hyvän taloudenpidon nimissä"
Myönnetään nyt vaan rehellisesti tosiasiat.
Jaguari ostetaan koska sen ratista on mukava katsella riisippusien ratissa könyävien köyhien naaman muuttumista kateudesta vihreäksi eikä naapurillekaan tarvitse erikseen mainita ettei köyhyys ole päässyt viimeaikoina kiusaamaan.
Mutta sitten oma lukunsa ovat nämä wannabee-rikkaat jotka ostavat ylihintaisen Mondeon eivätkä ymmärrää miksi heille nauretaan selän takana. Ensinnäkään näillä ei ole rahaa jaguaariin eikä tule sitä koskaan olemaankaan koska maksavat foordistaankin ylihintaa eivätkä selvästi tajua taloudenpidosta mitään.Myönnän rehellisesti tosiasiat.
Halusin näyttää sinun kiusaksesi rikkaalta ja ostin mielipuolisesti hinnoitellun, vähän jaguaarin näköisen mondeon.
En tykännyt ajaa autolla ollenkaan, alusta oli liian mukava ja samalla ärsyttävän jämäkkä. Sen sisustus löyhkäävine nahkoineen ja nitisevine jalopuineen kuin jäänne jostain pysähtyneeltä 70-luvulta. Äänettömyys aiheutti sen, että lasten mekastus kuullosti entistäkin pahemmalta. Äänentoiston makeus sai minut voimaan pahoin ja liiallinen matkustusmukavuus sai minut vaarallisen väsyneeksi.
Entisessä Stilossani ei ollut ainoatakaan mukajaggeni kiistattomista vioista.
Mutta ostin sen siltikin, vaikka autovalintani johti väistämättä ikuisen köyhyyden kiroukseen.
Halusin kuitenkin katsella sinua Stilosi ratissa nenänvarttani pitkin ja saada sinut kateudesta hulluksi.
Kovin on ilotonta selkäni takana kaikuva yksinnaurusi.
Ettenkö saanut rahoilleni vastinetta? - typeristi
piensijoittaja kirjoitti:
tiedätkö että jenkkimiljonääreistä tehty tutkimus (ennen teknokuplaa ja uusiomiljonäärejä) osoitti että oikeasti rahansa tienanneet rikkaat todella katsoivat mihin rahansa laittavat.
Eli nuo EIVÄT aja millään jaguaareilla vaan tyypillisesti käytettyina hankituilla kotimaisilla autoilla. (Jenkeissähän kolmivuotias maksaa 40% uuden hinnasta)
Joten saa kyllä olla melkoinen öky jos väittää "olevansa tarkka siitä mihin rahansa laittaa" kun ostaa 40-150k€ maksavan jaguaarin vaikka liikkumistarpeet täyttyisivät yhtä hyvin vaikka 18k€ Fiat Stilolla jos uusi auto jostain syystä pitää hankkia.
Jaguar on aina merkki siitä että halutaan näyttää naapureille ja siihen ollaan valmiita kuluttamaan tolkuton määrä rahaa. Et voi millään perustella jaguarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa joka kuitenkin kulkee ihan rajoitusten mukaan vaikka olisi mökkikuorma päällä."Et voi millään perustella Jaguaarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa".
Et taida omistaa Jaguaaria?
Tuosta näyttämisestä naapureille, en usko sen enempää Kirsti Paakkasella kuin itsellänikään olevan tarvetta "näyttää" naapureille mitään(ne tietää muutenkin,että me ollaan niitä niin helvetin paljon rikkaampia). - Viljo
sama kirjoitti:
ehei, naureskelin vain jäitä jaguaarin uusia omistajia jotka yrittävät näköjään valehdella jopa itselleen ostaneensa jaggensa jonkun "hyvän taloudenpidon nimissä"
Myönnetään nyt vaan rehellisesti tosiasiat.
Jaguari ostetaan koska sen ratista on mukava katsella riisippusien ratissa könyävien köyhien naaman muuttumista kateudesta vihreäksi eikä naapurillekaan tarvitse erikseen mainita ettei köyhyys ole päässyt viimeaikoina kiusaamaan.
Mutta sitten oma lukunsa ovat nämä wannabee-rikkaat jotka ostavat ylihintaisen Mondeon eivätkä ymmärrää miksi heille nauretaan selän takana. Ensinnäkään näillä ei ole rahaa jaguaariin eikä tule sitä koskaan olemaankaan koska maksavat foordistaankin ylihintaa eivätkä selvästi tajua taloudenpidosta mitään.No ohhoh!
Kun kerran tosiasioiden myöntämistä peräänkuulutat, niin onko sinussa miestä myöntämään se yksinkertainen syy, joka saa sinut noin katkeraksi yhden varsin kauniin automallin hankkineita kohtaan?
Annat ymmärtää, että olet suorastaan raivostunut, kun naapuri on niin huono piensijoittaja. - Viljo
jjj kirjoitti:
En usko tuohon naapurille näyttämiseen tippaakaan. Väite ei perustu mihinkään tosiasiaan vaan on enemmän legendaa. Kaikki tuntemani jaggekuskit ovat ostaneet auton omaksi ilokseen ja ovat lähinnä kiusaantuneita siitä kuinka sitä ihaillaan.
Ei tarvinnut kauan miettiä, milloin jaggeni tuottaa minulle eniten iloa.
Kesäiltana mökillä, kun toisessa kädessä on hyvä sikari, toisessa aromilasiin lorautettu pehmeä konjakki. Tallustelen kauhtuneissa verkkareissa hissukseen ympäri autoani ja katselen pitkään ja hartaasti sen kauniita muotoja.
Täydellistä, eikä kukaan taatusti näe. - XJ6XJ12
eivät osta jaggea kirjoitti:
Suomessahan rehellisillä tosirikkailla on kyllä rahat Jaguaareihin, mutta ne ostavat Stilot ja käyttävät loppurahan viisaasti tuottavaan sijoitustoimintaan.
Näin ne saavat rahan poikimaan lisää rahaa, eivätkä suinkaan tuhlaa rahojaan jaggeihin, jotka eivät tarjoa vastinetta rahalle samalla tavalla kuin Stilot.
Ja sitten kun niillä on lisää rahaa, ne eivät vieläkään osta jaggeja, vaan vaihtavat alle uudet Stilot ja laittavat taas välirahan poikimaan.
Ja lopulta niiden pitää avata uusia pankkitilejä, kun vanhat ovat täynnä.
Sitten ne voivat ostaa mitä haluavat.
Vaikka Jaguaarin.Suomalaisista tosirikkaista en tiedä,mutta täällä eteläisessä naapurimaassa,Narvan kauniissa kaupungissa on ainakin yksi miljonääri,joka ajelee S-type Jaggella(kaverin käyntikortissakin lukee ammattina selkeästi:"millionaire").
Näkyy olevan suosittu automerkki ns.parempiosaisten joukossa täällä:) - Samanhenkinen
Viljo kirjoitti:
Ei tarvinnut kauan miettiä, milloin jaggeni tuottaa minulle eniten iloa.
Kesäiltana mökillä, kun toisessa kädessä on hyvä sikari, toisessa aromilasiin lorautettu pehmeä konjakki. Tallustelen kauhtuneissa verkkareissa hissukseen ympäri autoani ja katselen pitkään ja hartaasti sen kauniita muotoja.
Täydellistä, eikä kukaan taatusti näe.Hieno kuvaus täydellisestä hetkestä. Siitä omistamisen ihanasta tunteesta. Yhteenkuuluvuuden tunnetta upean auton kanssa joka on vähän niin kuin perheenjäsen.
- man-legally
XJ6XJ12 kirjoitti:
Suomalaisista tosirikkaista en tiedä,mutta täällä eteläisessä naapurimaassa,Narvan kauniissa kaupungissa on ainakin yksi miljonääri,joka ajelee S-type Jaggella(kaverin käyntikortissakin lukee ammattina selkeästi:"millionaire").
Näkyy olevan suosittu automerkki ns.parempiosaisten joukossa täällä:)sellaisen kyydissä jos ois taxi niin ois kiva istua
- kaksi ässää pihassa
typeristi kirjoitti:
"Et voi millään perustella Jaguaarin ostoa sillä että saat siinä jotenkin enemmän vastinetta rahallesi kuin vastaavankokoisessa mutta kolmanneksen maksavassa autossa".
Et taida omistaa Jaguaaria?
Tuosta näyttämisestä naapureille, en usko sen enempää Kirsti Paakkasella kuin itsellänikään olevan tarvetta "näyttää" naapureille mitään(ne tietää muutenkin,että me ollaan niitä niin helvetin paljon rikkaampia).Perhelläni on nyt kaksi S-typeä ja kummatkin mielestäni edullisia käyttö kustannuksiltaan. Hankintahintahan näissä perustuu kyllä suoraan laatuun, joka on uniikki. Vanhat väsyneet vertailut Mondeoon on todella tietämättömien ja jossain tapauksissa varmasti myös kateellisten yrityksiä pönkittää huonoa itsetuntoaan. Sen tiedän, että Jaguaarille on Fordin pajaltakin monia yhteisiä osia jaettu, mutta suoranaisesti samoilla osilla niitä ei ole kasattu vaan Jaguaarin jatkojalostamilla osilla. Eli vähän sama kuin Jaguar olisi Fordille sama kuin esim AMG mersulle. Eli kyllä Jagge niihinkin osiin sen laadun taikoo. Ja ässässähän ei noita konserni osia kauheammin olekaan vaan enemmän niitä löytyy pikkuveljeltä, eli X-typeltä. Kyllähän tuo isojen tehtaiden yhdistyminen on nykypäivää ja sille ei mitään mahda. Onhan esim Seat ja Skoda parantaneet laatuaan ja mainettaan volkkarin siivin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181026Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42909
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 72875