Hankenin vaatimukset.

hhhhhhhhhh

http://peda.net/veraja/jkllukiokoulutus/yhteinenlukio/asiaa_ruotsista

Tuon mukaan hankenille vaaditaan pitkästä ruotsista L?? Tarkoitetaanko tuossa sitä, että pitää kirjoittaa pitkästä ruotsista L, että ei tarvitse tehdä kielikoetta, vai sitä että sinne ei voi edes hakea jos ei ole pitkästä ruotsista L?

Tässä vielä hankenin sivu kyseisestä asiasta: http://www.hanken.fi/public/sprakprov

Itse käsitin tuon heidän sivuilla olevan tiedon perusteella, että pitkää L:ää tarvitaan vain siihen että ei tarvitse tehdä kielikoetta. Pitääkö paikkansa vai vaditaanko oikeasti hankenille pitkästä ruotsista L?

2

667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hankenilainen

Melko heikot ruotsin kielen taidot vaikuttaisi sulla olevan mikäli et tuota asiaa ymmärtänyt noilta Hankenin sivuilla.

"Det finns tre olika möjligheter för att uppvisa tillräckliga språkkunskaper:"
      Eli on kolme ERI tapaa osoittaa riittävä ruotsin kielen taitonsa.
      1) Svenska som skolutbildningsspråk
      2) Tillräckliga kunskaper i svenska enligt språktest eller annan prestation
      3) Godkänd i Hankens språkprov

Tuo viimeisin eli Hankenin oma kielikoe tulee kyseeseen vain, jos ei jokin kahdessa ensimmäisessä kohdassa olevista kriteereistä täyty. Eli periaatteessa voit mennä kielikokeeseen vaikket olisi päivääkään lukenut ruotsia mutta voit kielikokeessa osoittaa taitosi.

Itselläni olisi kyllä täyttynyt alla oleva kohta mutta suorituksesta oli pidempi aika kuin kolme vuotta, joten täytin kielitaitovaatimuksen ainoastaan Hankeinin kielikokeen perusteella
      - i språkprovet i svenska, lång lärokurs (A-språk) i studentexamen fått vitsordet eximia cum laude approbatur (E) samt vitsordet 10 i lång svenska (A-språk) på avgångsbetyget från gymnasiet (resultatet gäller i tre år),

Toivottavasti selvensi!

• Hankenilainen

Eli olit siis käsittänyt aivan oikein.
      ("Itse käsitin tuon heidän sivuilla olevan tiedon perusteella, että pitkää L:ää tarvitaan vain siihen että ei tarvitse tehdä kielikoetta.")

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2610
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      342
      2233
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2052
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      19
      1916
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1648
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1182
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1169
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1030
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      1015
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      3
      982
    Aihe