Moskiittoja Hurghadassa

Äiti

Olemme lähdössä Hurghadaan kuukauden päästä.
11 v poikani pelkää moskiittoja, oli lukenut netistä että Egyptissä niitä on.
Miten on ? Joudunko ostamaan pojalle moskiittoverkon ?

16

3321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti Näsä

      Että joudut ostamaan. Koska jos lapsesi pelkää moskiittoja niin eikä hänellä ole sitten jo Suomessakin oma hyttysverkko sängyn ympärillänsä. Ota se mukaan lomalle.

      Ai niin, Egyptissä ei ole malariaa...

      • ihmeessä

        Ja missäs ne Hurghadassa eläisi ?
        Suolaisessa meressä???
        Autiomaan kuivassa hiekassa ???


    • nefertiti

      Tultiin 2 vkoa sitten sieltä, ei näkynyt moskiittoja. Olin lukenut minäkin niistä, mutta ymmärtääkseni ainakin joissain hotelleissa "myrkyttävät" sellaiset paikat, joissa kyseiset inisijät pesiytyvät.. Varultahan voipi tietenkin jotain itikkamyrkkyjä ottaa mukaan. Meillä niitä ei ollut mukana, eikä olisi tarvittukkaan. Mukava paikka, mukavia ihmisiä, huono puoli aika innokkaat kauppiaat. Hauskaa matkaa, nauttikaa Punaisen meren mahtavista vedenalaisista näkymistä ja lämpimästä auringosta!

      • Äiti

        Tämä huojensi pojan mieltä, lähdemme nyt matkaan innoissamme !


    • syksy

      Hei!
      Olin helmikuussa Hurghadassa ja hotelli oli Regina Style Resort. Pääkadun varrella olevan hotellin meren puolella olevassa puutarhassa oli myös bungaloweja majoitustiloina, joissa niistä yhdessä asuin sen viikon. Puutarha oli vehreä ja ahkerat 'puutarhamiehet' kastelivat ja nyppivät sitä päivittäin. - Itikoita todellakin oli iltaisin ja runsaastikin joskus, mutta niitä myrkytettiin isoilla sumutinsuihkuilla iltayöstä, jolla ne ainakin vähenivät. Itsekin inhoan itikoita. Uskon että muissakin hyvätasoisissa hotelleissa kyseistä ongelmaa hoidetaan sumuttamallla hyttysmyrkkyjä pusikkoihin, joten älkää säikähtäkö, että hotellialueella on tulipalo jos näette illalla valtavan savupilven näköisiä sumutepilviä leijailemassa pahanhajuisina ympäristössä. - Eikun Offia mukaan vaan tai moskiittoverkko, varmuden vuoksi.
      Ja hyvää matkaa!

      • sara

        juuri palasin torstaina kyseisestä hotellista ja moskiittoja tosiaanki oli runsaasti, mulla ainaki jalat täynnä patteja...


      • Utelias
        sara kirjoitti:

        juuri palasin torstaina kyseisestä hotellista ja moskiittoja tosiaanki oli runsaasti, mulla ainaki jalat täynnä patteja...

        Hei!

        Kertoisitko muutakin ko. hotellista. Olemme menossa samaan paikkaan tammikuussa. Siisteys, ruoka jms.?


      • minä vain
        Utelias kirjoitti:

        Hei!

        Kertoisitko muutakin ko. hotellista. Olemme menossa samaan paikkaan tammikuussa. Siisteys, ruoka jms.?

        Heippa! Meidän hotelli oli Intercontinental Resort, siellä ei kyllä nähty ensimmäistäkään moskiittoa.Riippuu varmaan pitkälle hotellista. Ja jos ne pääsevät "kuppaamaan", ottakaa Suomesta mukaan Pantyson-nimistä voidetta, apteekista, se on kuulema tehokasta siihen kutinaan, jos patteja tulee.Eihän ne moskiitot ole mitenkään vaarallisia, ehkä ne pistot aiheuttavat allergisia reaktioita enemmän, kuin suomalaiset itikat. Hauskaa matkaa!


      • Sara
        Utelias kirjoitti:

        Hei!

        Kertoisitko muutakin ko. hotellista. Olemme menossa samaan paikkaan tammikuussa. Siisteys, ruoka jms.?

        Hei
        Hotelli oli ihan ok, joka päivä siivottiin ja vaihdettiin lakanat ja pyyhkeet, siivoojapoika taiteili uskomattomia luomuksia pyyhkeistä sängynpäälle, lapset oli innoissaan. Uima-allasalueella ei paljo oltu, lastenallas oli aivan liian syvä ihan pienille, rannalla riitti tekemistä. Oli tanssiesityksiä, lentopalloa, tatuoinnin tekijöitä ym.
        Söimme ainoastaan rantabaarissa ja kaupungilla, hotellin aamiainen oli ihan kiva, tosin alkoi kyllästyttämään muutaman päivän päästä.
        En osaa oikeen kertoa mitään, kysele tarkemmin jos mielessä on jotain erikoista.
        Kaikenkaikkiaan positiivinen yllätys koko matka, retkillä ei käyty kun mukana oli niin pieniä lapsia.


      • Saralle
        Sara kirjoitti:

        Hei
        Hotelli oli ihan ok, joka päivä siivottiin ja vaihdettiin lakanat ja pyyhkeet, siivoojapoika taiteili uskomattomia luomuksia pyyhkeistä sängynpäälle, lapset oli innoissaan. Uima-allasalueella ei paljo oltu, lastenallas oli aivan liian syvä ihan pienille, rannalla riitti tekemistä. Oli tanssiesityksiä, lentopalloa, tatuoinnin tekijöitä ym.
        Söimme ainoastaan rantabaarissa ja kaupungilla, hotellin aamiainen oli ihan kiva, tosin alkoi kyllästyttämään muutaman päivän päästä.
        En osaa oikeen kertoa mitään, kysele tarkemmin jos mielessä on jotain erikoista.
        Kaikenkaikkiaan positiivinen yllätys koko matka, retkillä ei käyty kun mukana oli niin pieniä lapsia.

        Kiitos vastauksestasi!

        Millaiselta alueen turvallisuus yleisesti näytti, eli uskaltaako 11- ja 12-vuotiaden antaa alueella kulkea ilman jatkuvaa aikuisen valvontaa?
        Oliko jokin ruokalaji, jota kannattaisi erityisesti välttää aamiaisella välttyäkseen vatsataudilta. Söittekö itse kaikkea aamiaisella?
        Kiitos tiedoista etukäteen.


      • Sara
        Saralle kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!

        Millaiselta alueen turvallisuus yleisesti näytti, eli uskaltaako 11- ja 12-vuotiaden antaa alueella kulkea ilman jatkuvaa aikuisen valvontaa?
        Oliko jokin ruokalaji, jota kannattaisi erityisesti välttää aamiaisella välttyäkseen vatsataudilta. Söittekö itse kaikkea aamiaisella?
        Kiitos tiedoista etukäteen.

        Me kyllä syötiin kaikkea mahollista aamiaisella, vatsataudeilta vältyttiin. Hotellialueella ainaki oli turvallista, turvamies vahti ovella koko ajan ja kulku sisään ja ulos tapahtu metallinpaljastimen kautta. Kyllä varmaan uskaltaa antaa kulkea tuonikästen keskenäänki jo.
        Rannalla oli muuten allaspyyhkeet jotka sai pyyhekorttia vastaan, kortin sai respasta.
        Mulla oli siellä niin mukavaa että lähtisin vaikka heti uudestaan :)


      • Utelias
        Sara kirjoitti:

        Me kyllä syötiin kaikkea mahollista aamiaisella, vatsataudeilta vältyttiin. Hotellialueella ainaki oli turvallista, turvamies vahti ovella koko ajan ja kulku sisään ja ulos tapahtu metallinpaljastimen kautta. Kyllä varmaan uskaltaa antaa kulkea tuonikästen keskenäänki jo.
        Rannalla oli muuten allaspyyhkeet jotka sai pyyhekorttia vastaan, kortin sai respasta.
        Mulla oli siellä niin mukavaa että lähtisin vaikka heti uudestaan :)

        Kiitos Sara! oli mukavaa lukea välillä positiivistakin viestiä näiden vatsatauti-pommi-isku-moskiitto-viestien välillä.
        Kyllä tässä innolla odotetaan tulevaa matkaa! Jos siellä on kerran pientenkin lasten kanssa pärjännyt, niin mikä ettei sitten isojen!


      • Sara
        Utelias kirjoitti:

        Kiitos Sara! oli mukavaa lukea välillä positiivistakin viestiä näiden vatsatauti-pommi-isku-moskiitto-viestien välillä.
        Kyllä tässä innolla odotetaan tulevaa matkaa! Jos siellä on kerran pientenkin lasten kanssa pärjännyt, niin mikä ettei sitten isojen!

        Tuli vielä mieleen että jos haluat laittaa sähköpostia niin kirjottele [email protected]


    • Jarmo

      Palasin eilen illalla Hurgadasta ja laskin äsken, että kropassani on yli sata hyttyspaukamaa. hydrokortisonilla niitä hoitelen ja suurimman osan pistoista sain iltaisin parvekkeella istuksiessa

      • minä vain

        Jaa, kuhisee moskiittoja??? Enpä nyt tiedä, mekin istuskeltiin joka ilta hotellin parvekkeella, ja kaiken maailman ulko-ilmakuppiloissa, eikä kellään meidän porukasta, 4 aikuista ja lapsia, ollut ainuttakaan pattia. Ehkä meillä ei iho reagoinut , tai sitten niitä ei vaan meidän kohdalle osunut. Oisko sitten niin, että riippuu hotellista ja sen myrkkyjen tehokkuudesta tuo moskiittojen määrä?


      • Sara

        Sama täällä, jaloissa oli varmaan sata pistosta ja niskassa on vieläki paukamia jotka märkii....yäk


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5799
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      1976
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1961
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      108
      1767
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1578
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1577
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1194
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe