Minulla on Sepon Valutuotteen Sissi 2000 -kamina:
http://www.svtvalutuote.com/
Mainio peli saunakamarissa. Mutta kamiinahan se on, eli suuri osa lämmöstä karkaa savupiipun kautta. Toki sen saa palamaan niinkuin tupakki laittamalla alavedon lähes kiinni (saa muuten lähes ilmatiiviiksi!).
Kamiinassa on hormiliitos takana, ylhäällä. Mitä jos siihen rakentaisi muuraamalla lisäkierron niin, että savukaasut menisivät ensin alas lattianrajaan ja takaisin ylös ja sitten alkuperäisen hormiliitoksen kohdalta savuhormiin. Eli tulisi tuollainen lisälämmönvaihdin kaminan taakse.
Olisiko ideoita homman toteuttamiseksi. Eipä ole minulla juurikaan kokemusta tuollaisista muuraustöistä.
Toinen kaminan parannuskeino olisi kiinnittää kaminan poskille vuolukivilevyjä (n. 30 mm).
Sissi 2000 -kaminan varauskyvyn parantaminen
Kamina-Kokeilija
1
2583
Vastaukset
- muuraa
On tuollaisia muurattuja pattereita ollut käytössä ja on vieläkin. Täysin mahdollinen rakenne. Vuolukivet sivuilla on vähän turhat kun siinä on läpivirtausrakenne ja massa jää aikas paljo irti kuumasta osasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472455
- 1761694
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6875- 68851
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745