bildningen drabbas hårdast.Det är alltid våra barn och ungdomar som i första hand får lida när det sparas.Våra blivande skattebetalare.
Borgå minskar på personalen....
4
101
Vastaukset
- että näin
Statsdirektören :"Samma jobb skall göras med färre händer "!
- :-)
Visst och på det sättet får man fler arbetslösa .- Måste ju ändå vara billigare att ha folk sysselsatta än att betala ut bidrag till arbetslösa som ej gör någon nytta.- Vete fan hur di som styr funderar.- Själv har jag haft tur som redan i 12-års-åldern jobbade som hjälpkarl åt lantmätaren i Tarkis :) Och jobbar fortfarande fast jag fyllt 65.-
Militär, polis, sjukvård och skola borde få de resurser man behöver och ej drivas med nånslags vinstintresse ! (tycker jag) :) - vi sparar ihjäl oss
:-) kirjoitti:
Visst och på det sättet får man fler arbetslösa .- Måste ju ändå vara billigare att ha folk sysselsatta än att betala ut bidrag till arbetslösa som ej gör någon nytta.- Vete fan hur di som styr funderar.- Själv har jag haft tur som redan i 12-års-åldern jobbade som hjälpkarl åt lantmätaren i Tarkis :) Och jobbar fortfarande fast jag fyllt 65.-
Militär, polis, sjukvård och skola borde få de resurser man behöver och ej drivas med nånslags vinstintresse ! (tycker jag) :)Vi har ju en enorm arme av arbetslösa som lyfter understöd och vårdpersonalen tex. som ännu orkar vara på arbete jobbar nästan ihjäl sig med sjukskrivningar som följd och så blir det bara sämre för patienterna.
- heja Borgå
Barn och åldringar är ju de första grupperna som inbesparingarna riktas mot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881507
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 751146
- 1151109
- 661068
- 72955
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n254881Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12821- 33803