Moniongelmaisuus haittaa elämää

Olen korkeakoulutettu työssäkäyvä mies, palkka siis tulee joka kuukausi.

Sitten ne ongelmat ja niitä on:

1) Olen nettiriippuvainen, teen näyttöpäätetyötä ja lähes kaikki vapaa-aika menee koneella.
2) Tupakoin säännöllisesti ja käytän alkoholia "niin usein ja niin paljon kuin mahdollista".
3) Olen syrjäytynyt. Työyhteisöä ja entistä opinahjoa, josta olen välivuodella lukuunottamatta sosiaalisia suhteita ei ole enkä välttämättä haluaisi ongelmistani näiden yhteisöjen ongelmia tehdäkään.
4) Naisettomuus/seksittömyys painaa. Olen eronnut jo neljä vuotta sitten pitkästä suhteesta, johon päättyivät samalla kaikki kontaktit naisten kanssa, niin henkisesti kuin fyysisestikin.
5) Olen velkaongelmainen. Laskut jää tästä päivästä maksamatta ja odotan elämäni ensimmäistä ulosottotuomiota, tosin tähän on haettu apua kunnallisesta velkaneuvonnasta.
6) Olen mielenterveysongelmainen. Olen ollut kaksi pidempää hoitojaksoa osastolla ja yhden viikonlopun tarkkailussa viime vuosien aikana. Tätä hoidetaan jatkuvalla lääkityksellä ja säännöllisillä hoitajatapaamisilla.

Olen 30-vuotias mies, en niin nuori, mutta sitäkin ongelmaisempi.

7

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valoa on

      No mitenkä sun mielenterveyttä voidaan ylläpitää kun on alkoholiongelma? Jos saisit itsesi lopettamaan juomisen niin alkaisi pää pikkuhiljaa toimimaan paremmin ja saattaisi jäädä sairaalahoidot pois.Jo tällä tipattomalla elämisellä olisit plussan puolella.
      Myös polin hoitaja voisi etsiä sulle paikan missä tuettaisiin sun juomattomuutta. Monen hoito lopetetaan juuri alkoholin käytön takia koska on lähes turhaa yrittää lääkkeillä/keskusteluilla korjata asioita mitkä taas alkoholi pilaa.
      Onko paikkakunnallasi omaa päihdehoitajaa? Mielenterveys yhdistyksiä? Kysy näitä hoitajaltasi, se on hänen työtään. Laita vaikka viestiä hänelle ennen seuraavaa tapaamista niin hän selvittää näitä asioita jo valmiiksi, ok?
      Lisää autettuna saisit ahdistusta vähenemään, taloutesi ei menisi enempi suohon ja nettiriippuvuuskin vähenisi. Luottotiedot ovat vain luottotiedot, tämän menettäneitä on paljon myös hyvätuloisissakin eli enempää älä itseäsi tästäkin ruoski.
      Olisitko valmis henkisesti naisjuttuihin juuri nyt kun et itse voi nyt hyvin? Saattaisit vain rikkoa itseäsi lisää.
      Anna itsellesi aikaa toipua ja vaadi niitä tukijoukkoja itsellesi. Ei yksin tarvitse tällaista kuormaa kantaa.
      Ja hei, olet vasta 30-vuotias paljon kokenut mutta paljon hyvää on edessä vielä.
      Kirjoittele.

    • .AAnuksenhaju

      Korvaa addiktiosi yhdellä addkitiolla. Mene AA-kerhoon tai Varjomaailmaan vertaistukiryhmään ja ala työntelemää löylykahaa percereikääsi.

    • Pankin asiakas

      Yksi vaihtoehto parempaan elämään on AA. Kun raitistuu, monet muutkin kuin viinaongelma rupeavat väistymään.
      Ei maksa mitään ja ryhmiä kokoontuu paljon.

      www.aa.fi
      AA on miesten ja naisten toveriseura, jossa he jakavat keskenään kokemuksensa, voimansa ja toivonsa voidakseen ratkaista yhteiset ongelmansa

    • jenniluoma

      Tällähetkellä mustaki tuntuu että oon lopullisesti pohjasakkaa,mutta kun antaa aikaa itselleen,hankkii jotain,mitä tahansa mielekästä tekemistä (harrastus tms) ja asennoituu niin elämiseen,ettei luovuta vaikka välillä kuluisi pitkiäkin aikoja niin ettei jaksa tehdä mitään. Aina tulee se päivä,kun taas jaksaa. Voi myös ajatella että ehkä välillä on tarkoitus pysähtyä miettimään,mikä on todella tärkeetä,oppia uutta itsestään ja kasvaa henkisesti. Oon myös oppinut uuden merkityksen sille että mitä tarkoittaa ku pitää etsiä ITSEÄän: se voi todella olla kadoksissa,eikä sitä edes huomaa. Masennus tai ahdistuneisuus voi siis olla vain hätäviesti itselle,että on hukassa tai jotain on muuten pielessä omassa elämässä tai sen puitteissa.

      • leivän syrjässä

        Miks oot pohjasakkaa?


    • Sinä selviät!

      Aseta aikaraja itsellesi minkä aikaa olet vapaa-ajalla koneella,ja pidä kiinni siitä.Käy kävelyllä.Ajatus lepää,ja mieli virkistyy.Jätä alkoholi ja tupakka pois ihan kokonaan.Kaikki on vain kiinni siitä mitä sinä päätät.Ei siinä a-klinikat ja päihdehoitajat auta!Huolehdi itsestäsi,käy parturissa,osta jotain uutta vaatetta.Siivoa.Tee budjetti,ja maksusuunnitelma,älä päästä raha-asioitasi hunningolle.Mielenterveysongelmia voi hankkia ihan omalla käyttäytymisellä.

    • kosketti

      Tuo on niin totta!Ja tuo uus tukka piristää aivan älyttömästi!Milloinkaan ei ole liian myöhäistä oppia hoitamaan omaa taloutta!Pidä päivä viikossa jolloin et avaa konetta.Aloita päivä aamulenkillä,vaikket muuten ulkoilisikaan.Näet pian,miten se kirkastaa ajatuksia,nukut paremmin,näet valoa tunnelin päässä!Olet vielä nuori,sinä olet onnekas kun sinulla on työpaikka!Aivan varmasti pystyt nousemaan suosta,jos haluat!Älä siis tuhlaa elämää...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      263
      2593
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      193
      1653
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1434
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1169
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      223
      1022
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      1000
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      905
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      729
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      720
    Aihe