Mitä tehdä kun migreeni vaivaa joka päivä , 60 vuotias nainen , ei estolääkistystä (eivät auttaneet) täsmälääkkeenä triptaani .Syön maitohappotabletteja ja magnesiumia ja vitamiineja ja olen kokeillut myös tuota actiumia ja myös kokeiltu hierontaa ja akupunktiota , nyt on voimat kadonneet .
Elämästä on tullut masentavaa kun migreeniä on jatkuvasti ja mikään ei tunnu auttavan ja nyt triptaaneja menee jo joka päivä ja pahinta on kun aamuyöstä herää kamalaan särkyyn joka tuntuu takaraivolla . Onko ketään kohtalotoveria ja miten olette saaneet apua ????
migreenikko
5
136
Vastaukset
- avannon autuus
Kokeilisin erilaista hierontaa esimerkiksi shiatsua, kuumakivihoitoa, intialaista päähierontaa ja kalevalaista jäsenkorjausta...
Oletko kokeillut avantoa? Se ei ehkä ole järkevä kohtauksen ollessa päällä, mutta muuten. - rofessori
En tiedä migreenistä, sarjoittaisessa päänsäryssä triptaanit aiheuttavat jatkuvan säryn jos niitä käyttää useammin kuin kerran 5-6 päivän välein. Triptaanimolekyyli kiinnittyy serotoniinireseptoriin ja pysyy siinä kiinni n. 5 päivää. Nämä reseptorit pitäisi olla "vapaana" kipuvapaan vuoksi. Petollinen setti, koska on niin tehokas poistamaan kivun mutta vaikutus aivokemiaan on petollinen.
- rofessori
Tätä on viime aikoina maailmalla kehuttu. Jos minulla olisi migreeni, kokeilisin koska vaikutusmekanismit vakuuttavat. En tiedä saako tuotetta ostaa Suomeen, esim. Amazonista.
http://www.mycratine.com/about.html- krooninen migreeni
Niin tiedän tuosta lääkepäänsärystä kyllä , mutta jos en ota triptaania heti niin parin tunnin päästä on niin kova kipu että en vain jaksa sitä , silloin olen ottanut imigrean injektion , tosin sekin on triptaania mutta sehän tässä onkin miten eteenpäin . Minulla on lääkäri varattuna ja ilmeisesti pitää yrittää päästä sairaalaan hoitoon että tuo jatkuva särky saataisiin katkeamaan . Kauheasti ei siihen hoitoon käytetty vahva kortisooni kuurikaan hoikuttele .
- Terhis
Sain itse apua vuosia piinanneeseen pahaan migreeniin Jyrki Mäkelän hoidoista. Löysin sattuman kautta hänet tämän vuoden kesällä. Sain paljon uutta tietoa migreenistä ja mikä parasta jatkuvat kohtaukset loppuivat. Joskus migreeni tulee kyllä, mutta enää se ei häiritse elämää kuin ennen ja kohtaukset loppuvat huomattavasti aiempaa nopeammin. Minut ohjattiin myös tuolta klinikalta Aavaan migreenistä ymmärtävälle neurologille joka laittoi lääkitykseni kuntoon. Jyrkillä itsellään on migreeni ja huomasi, että se suhtautuminen oli ihan toisenlaista kuin useimmissa paikoissa. Kotihoito-ohjeet olivat yksinkertaisia mutta tehokkaita. Kylmäpussien käyttöä ja silmäjumppaa ja ohjausta liikkumisessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758