migreenikko

krooninen migreeni

Mitä tehdä kun migreeni vaivaa joka päivä , 60 vuotias nainen , ei estolääkistystä (eivät auttaneet) täsmälääkkeenä triptaani .Syön maitohappotabletteja ja magnesiumia ja vitamiineja ja olen kokeillut myös tuota actiumia ja myös kokeiltu hierontaa ja akupunktiota , nyt on voimat kadonneet .
Elämästä on tullut masentavaa kun migreeniä on jatkuvasti ja mikään ei tunnu auttavan ja nyt triptaaneja menee jo joka päivä ja pahinta on kun aamuyöstä herää kamalaan särkyyn joka tuntuu takaraivolla . Onko ketään kohtalotoveria ja miten olette saaneet apua ????

5

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avannon autuus

Kokeilisin erilaista hierontaa esimerkiksi shiatsua, kuumakivihoitoa, intialaista päähierontaa ja kalevalaista jäsenkorjausta...

Oletko kokeillut avantoa? Se ei ehkä ole järkevä kohtauksen ollessa päällä, mutta muuten.

• rofessori

En tiedä migreenistä, sarjoittaisessa päänsäryssä triptaanit aiheuttavat jatkuvan säryn jos niitä käyttää useammin kuin kerran 5-6 päivän välein. Triptaanimolekyyli kiinnittyy serotoniinireseptoriin ja pysyy siinä kiinni n. 5 päivää. Nämä reseptorit pitäisi olla "vapaana" kipuvapaan vuoksi. Petollinen setti, koska on niin tehokas poistamaan kivun mutta vaikutus aivokemiaan on petollinen.

• rofessori

Tätä on viime aikoina maailmalla kehuttu. Jos minulla olisi migreeni, kokeilisin koska vaikutusmekanismit vakuuttavat. En tiedä saako tuotetta ostaa Suomeen, esim. Amazonista.
      http://www.mycratine.com/about.html

• krooninen migreeni

Niin tiedän tuosta lääkepäänsärystä kyllä , mutta jos en ota triptaania heti niin parin tunnin päästä on niin kova kipu että en vain jaksa sitä , silloin olen ottanut imigrean injektion , tosin sekin on triptaania mutta sehän tässä onkin miten eteenpäin . Minulla on lääkäri varattuna ja ilmeisesti pitää yrittää päästä sairaalaan hoitoon että tuo jatkuva särky saataisiin katkeamaan . Kauheasti ei siihen hoitoon käytetty vahva kortisooni kuurikaan hoikuttele .

• Terhis

Sain itse apua vuosia piinanneeseen pahaan migreeniin Jyrki Mäkelän hoidoista. Löysin sattuman kautta hänet tämän vuoden kesällä. Sain paljon uutta tietoa migreenistä ja mikä parasta jatkuvat kohtaukset loppuivat. Joskus migreeni tulee kyllä, mutta enää se ei häiritse elämää kuin ennen ja kohtaukset loppuvat huomattavasti aiempaa nopeammin. Minut ohjattiin myös tuolta klinikalta Aavaan migreenistä ymmärtävälle neurologille joka laittoi lääkitykseni kuntoon. Jyrkillä itsellään on migreeni ja huomasi, että se suhtautuminen oli ihan toisenlaista kuin useimmissa paikoissa. Kotihoito-ohjeet olivat yksinkertaisia mutta tehokkaita. Kylmäpussien käyttöä ja silmäjumppaa ja ohjausta liikkumisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1589
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      125
      1414
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      82
      1240
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1133
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1018
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      979
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      210
      784
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      753
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      119
      703
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      698
    Aihe