Hei! Olen viime aikoina lukenut ja harjoitellut meditaatiota sekä tietoista läsnäoloa. Käsittääkseni kyseisistä asioista saattaa olla apua masentuneelle. Onko kenelläkään omaa kokemusta siitä, että olisivat auttaneet masennukseen ja kuinka usein olisi hyvä harjoitella ko.asioita?
Kaipaisin myös muita vinkkejä mielen piristämiseen? Masennuslääkkeenä minulla menee paroksetiini pohjainen-lääke..tällä hetkellä enää 10 mg/vrk. Ja tulevaisuudessa aion vähentää ja lopettaa kyseisen lääkkeen.
Terapiassa en tällä hetkellä käy. Tuntuu, että en halua puhua omista asioistani tuntemattomille, vaikka heillä olisikin vaitiolovelvollisuus. Mutta toisaalta kiinnostaisi joku erilainen terapiamuoto, esim.taideterapia tms.
Auttaako meditaatio/tietoinen läsnäolo masennukseen?
4
240
Vastaukset
- 18+5
Olen kuullut että saattaa olla ja esimerkiksi jooga voi auttaa.
http://jooga.meditaatio.fi/viewtopic.php?t=720
tuossa on mielenkiintoista keskustelua aiheesta.
Itselläni mieltä piristää esimerkiksi lukeminen, musiikin kuuntelu/soittaminen sekä läheisten kanssa oleminen ja käytän myös mäkikuisma nimistä luontaistuotetta vitamiinien ohella ja olen sen huomannut auttavan.
Toisenlaisiakin terapiamuotoja tosiaan on mutta jospa joku minua viisaampi voisi kertoa sinulle niistä ja toivottavasit minun vastauksestani oli sinulle jotain hyötyä :) - auttaa kyllä
Kyllä sinun täytyisi olla valmis myös käsittelemään vaikeita asioita. Masennus on oire jostain ja syyt on usein syvällä. Meditaatio auttaa, tuo itseluottamusta ja rauhaa, on oma kokemus. Jos katsoit viimeisen Prisma Studion, Meditaatio - aivojen punnerruksia, menee Areenassa, niin kyllähän siinä myös eräs mies sanoi saaneensa apua burn outiin ja masennukseen.
Muuten ohjelma oli ärsyttävän pinnallinen. Narsistinen, tatuoitu pullistelu yhdistettynä meditaatioon, jossa kuitenkin on kyse hengellisyydestä, vaikka siitä yritetään riisua ne elementit pois, jotta raavaat ateistimiehetkin sen ottaisivat omakseen:). Hyvä kirja, joka perustuu omakohtaiseen psyykkiseen oireiluun on Eckhart Tollen Läsnäolon voima. - Paras jooga on ns.
tukkimettäjooga, jossa otetaan moottorisaha tai justeeri ja mennään metsään tekemään puita. Kun on harjoittanut tuota joogaa vaikkapa 1-6kk, alkaa pöpöt ja huurut häviämään päästä ja voi aloittaa kaikella tapaa terveen elämän.
KIITOS APLOODEISTA, JOO !!!- mielihommaa se oli
Myös metsänhoito, taimikoiden harvennus, tiheiköistä ns. puupellon raivaaminen on erinomaista työterapiaa. En enää jaksanut raivaussahaa remeleillä kanniskella. Myin osuuteni hiukan alihintaan sisarelleni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303511Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91568Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131473Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241265Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893- 60869
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130868Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66854Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819