Miten pian lääkkeen vaikutusta...

..voisi odottaa?! Olen syönyt nyt vajaa 2 vkoa Zoloftia 50mg/aamuisin.. Itsetutkiskelu lienee huipussaan, nimittäin mietin koko ajan mitä minussa tulisi tapahtua? Heräänkö jonain aamuna huomaten, et hei maailmahan on oikeestaan ihan kiva paikka vai mitä?
Paniikkikohtaukset pysyneet kyllä poissa (niinkuin jo Xanorilla tätä ennen), mutta silti on vähä outo olo. Pari ekaa päivää lääkkeen kans oli armotonta vapinaa ja siitä parin päivän päästä oksetti varmaan kolmisen päivää. Nyt noi on ohi, mut kertokaahan millaisissa asioissa ootte hokannu konkreettisesti lääkkeen vaikutuksen?
5930
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Eiköhän se noissa lääkkeissä ole se 2-3 viikkoa siis se aika jolloin se alkaa vaikuttamaan. Voisin itse kokemuksesta sanoa, että en herännyt yhtenä päivänä ajatellen että onpa ihanaa vaan ne tuntemukset tuli sillai salakavalasti, enää ei vituttanu jatkuvasti niin täysillä, huomasin kiinnostuvani jälleen asioista ja jakosin lähteä esim. kaupungille. Mitään sellaista konkreettista heräämistä si siis tullut, mutta elämä ylipäätään alkoi näyttämään valoisemmalta.
odottele vaan, huomaat varmasti itsekin muuttuneesi positiivisempaan suuntaan.

Äänestä

Harottavakatseinen lääkäri määräsi aikoinaan minulle Zoloftia, ei auttanut ei. Piti itse vaatia Propralia ja heti parani elämänlaatu. Halusin siis päästä eroon vapinasta, en niinkään henkisestä paniikista.

Äänestä

Kyllä se noin kuukauden kestää, ennenkuin nuo SSRI-lääkkeet alkavat vaikuttaa. Minulla ainakin. Mitään sellaista yhtäkkistä pim-olen onnellinen oloa ei tule, vaan tasapainoisempi olo ja enemmän keskittymiskykyä, ainakin minulle.

Äänestä

Kyllä siinä pari viik. menee.Itse huomasin että se "jatkuva"jännittyneisyys loppui, tuli tasapainoinen olo.Ei tarkkaile itseään koko ajan,elikkä ei "jännitä" uskaltaa mennä tilanteisiin joita on aiemmin jännittänyt hirveesti.On tullut "itsevarmuutta"enempi,kyllä se sullakin alkaa toimia...mut jos ei noin 3viik.jälkeen tunnu miltään kantsii ottaa yhteys lääkäriin.Kun kaikki ollaan erilaisia toiselle voi joku muu lääk. sopia paremmin.

Äänestä
  • Siinä menee noin 2-6 viikkoa ja sitten lääke alkaa vaikuttamaan. Koita ärjestää itsellesi muuta ajateltavaa, vaikka pelit tms. ja lainaaa kasa rentoutukseen opastavia kirjoja(Jouni Luukkala/ Hypnoosi=hyvä..)
    Mutta jaksa vaan kun pian helpottaa!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Sade kirjoitti:

..voisi odottaa?! Olen syönyt nyt vajaa 2 vkoa Zoloftia 50mg/aamuisin.. Itsetutkiskelu lienee huipussaan, nimittäin mietin koko ajan mitä minussa tulisi tapahtua? Heräänkö jonain aamuna huomaten, et hei maailmahan on oikeestaan ihan kiva paikka vai mitä?
Paniikkikohtaukset pysyneet kyllä poissa (niinkuin jo Xanorilla tätä ennen), mutta silti on vähä outo olo. Pari ekaa päivää lääkkeen kans oli armotonta vapinaa ja siitä parin päivän päästä oksetti varmaan kolmisen päivää. Nyt noi on ohi, mut kertokaahan millaisissa asioissa ootte hokannu konkreettisesti lääkkeen vaikutuksen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu