Palaava rauhanturvaaja

Totuus rauhanturvato

Suomen sotilaat eivät sotaa käy täällä suomessa, mutta kun suomi lähettää heitä rauhanturvaajiksi, siellä asuvat aika karuissa olosuhteissa, poissa perheet, poissa seksi, on vain arvaamattomat ympäristöt ja pelko tienvarsipommeista, sala-ampujista, joita voivat olla viattomilta näyttävät lapset tai naiset.

No tämä vaikuttaa rauhanturvaajan päähän siten, että kotiin ei palaa sama henkilö.

Olen nyt tovin aikaa joutunut seuraamaan erään toimia ja todella sitä hirveyttä nyt suorittaa täällä. Hän katala, kiero ja arvaamaton, väistelijä, mutta toisaalta pahan luoja.
Nyt hänen on saanut loukkonsa erään eronneen äidin lapsineen ja kuka tietäisi miten hän toimii, voidaan sanoa että täysin narsistisesti.
Hän todella aivopesee, kyttää puskien takana.

Eikä olisi syytä tarkistaa kaikki rauhanturvatehtävissä olleet aika ajoin, missä ovat tai miten toimivat, sillä tuo ei iske ilmeisesti aivan heti. Tämän kohdalla tais kyllä olla niin että entinen liitto purkautui juuri syystä, että mies ei ollut enää luotettava millään taholla.
Hänestä oikein huokuu valtava paha, kun tunnet että joku seuraa, se on hän. ei puhu edessä mitään, mutta selän takana juonii valtavasti.
Minusta hän vaarallinen henkillö niin itselleen kuin muillekin. Varsinkin lapsille hän suorastaan julma.

Presidentti Niinistö toi esiin asian miten nämä esim. Syyriaan menneet ovat menettäneet järjen tässä asiassa, samoin käy näille rauhanturvaajille, ainakin niille, jotka ovat olleet näissä pahoissa kriisipesäkkeissä ja nähneet raakuutta. Heiltä katoaa ihmisyys kokonaan.
Tässä on kyse upseerista, joka ilmeisesti kyllä tiedetään, mutta kukaan ei ole laittanut häntä valvontaan. Nyt taitaa tulla uhreja paljon.

5

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28x...

      Aloittaja heitteli esiin kaiken paskan ohella myös ajatuksia esiin tuovia asioita.

      Puhuit yksilöstä josta nyt ei tietenkään voida yleistyksiä tehdä.

      Itsehän palvelin vuoden vihreällä linjalla Kyproksella. Osapuolten asemien väli oli minimissään n. 200 m. Me olimme, asuimme ja partioimme siinä välissä 24/7.
      Olin sen älynnyt että joka asetta kantaa niin sen on oltava valmis kuolemaan. Kyllä se on vaikuttanut elämääni ja tehnyt minusta ehkä psykopaatin ja sosiopaatin.

      Useat lähisuhteeni ovat kadonneet kyynisyyteeni koska heidän murheensa ovat olleet minulle täysin merkityksettömiä. Siviilimurheet tuntuvat hyttysenpaskalta jokapäiväisen hengenlähdön rinnalla. Minua on joskus hieman uhkailtu mutta olen nauranut mokomille sinteille jollen ole läväyttänyt. Ei pelota mikään.

      Näistä asioista ei paljoa puhuta. Veteraanit eivät halua tuoda tuntojaan esiin vaan yrittävät unohtaa. Muistelevat vain hauskoja asioita joita toki oli.

      Itse saan henkilökohtaista psykoterapiaa yhteiskunnan maksamana.

    • Höpötys seis!

      Eivät suomalaiset rauhanturvaajat missään kovissa paikoissa ole olleet.
      Jos pää ei kestä siellä, niin ei se olisi kestänyt muuallakaan.

      On sotaveteraanien häpäisemistä verrata heitä sotiemme veteraaneihin!

      • fasse

        puhutko kenties omasta kokemuksesta?mistä näitä kaikentietäviä paskanpuhujia sikiää?sinun kovinpaikka taitaa olla puhua potaskaa paikallisessa kuppilassa kännissä?itse sinä häpäiset itsesi etkä sotien veteraaneja tai rauhanturvaajia..hanki elämä..fasse on puhunut


    • Finbatt-UNIFIL

      Sotahullut muuttivat lakiakin sen verran, että puolueetomia rauhanturvaajia ei enää ole. Puhuttiin jopa rauhaan pakottamisesta. Tilalle tuli kriisinhallintaoperaatioita. En tiedä missä kriisi olisivat hallinnassa.
      Muut käyvät sotaa Afganistanissa ja vain suomalaiset ovat olevinaan rauhanturvaajina. Naton joukoissa USA:n kätyrinä toimiminen ei ole rauhanturvaamista. Suomen ei missään tapauksessa pitäisi olla mukana sotimassa ja ottamassa kantaa maan sisäisiin asioihin.
      Suurin uhka maailman rauhalle on USA.

      Rauhanturvaajina suomalaiset ovat olleet tunnettuja monessa paikassa ja paikallisen väestön kanssa ei ole isompia ongelmia ollut. Se aika on ohi.

      Sotiemme veteraaneja on jäljellä enää muutama. Kunnia heille, mutta eivät hekään kaikki ole olleet rintamalla sotimassa. Veteraanitunnuksen on saanut muistakin ansioista ns. kotirintamalla, vaikkapa käymällä evakossa.
      Veteraanien toivomuksesta Suomen Rauhanturvaajaliitto ja jäsenjärjestöt kuuluvat Maailman Sotaveteraaniliittoon.

    • peaceis

      ehdotankin että rauhanturvaaminen annetaan yön timojen..eikun yön susien tehtäväksi.ballerina asut pojille ylle ja sydämmellä koristellut kortit käteen ja ruusunlehtiä heittelemään ukrainaan sotivien osapuolten väliin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe