Nirso kissamme

Ongelmaa kerrakseen

Hei, ongelma on nirso kissa-poikamme. Ainoa mitä aina syö halulla on Royal Caninin kuivamuona. Kalasta ei ymmärrä mitään, ei viilistä, piimästä. Joskus syö kananlihaa, joskus ei tai naudanlihaa.
Onko teillä joku "herkkusörsseli" jota voisin koittaa?

5

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 217

      Kissaa ei saisi paastottaa pitkiä aikoja, mutta sillä tavalla se oppii että muuta ruokaa ei ole tarjolla ja pitää syödä sitä mitä on. Eli anna vaikka broileria, jos ei syö niin kuppi jääkaappiin ja muutaman tunnin päästä uudestaa. Toista prosessi niin kauan kunnes syö. Muutaman pavun voi antaa välissä ettei kokonaan tarvitse paastota. Mutta ihan muutama. Kolme tai neljä. Ja ne voi laittaa vaikka ihan broilerin sekaan.

    • lihaa-aa

      Eikö mikään märkäruoka edes mene? Tiedän, harvat niistä on ravintorikkaita, mutta tärkeintä olisi että kissa oppisi ensin edes syömään enemmän, ettei sen elimistö kärsi harvoin syömisestä ja siitä kun sen rakko voi mennä huonoon kuntoon kuivaruuasta.. Kokeilisitko ostaa pari erilaista purkkia shebaa? Vaikka kisasi ei syö kalaa niin kokeile ostaa edes yksi Sheba lohi tai tonnikala, ne on sellaisia mitkä on kelvannut kaikille kissoilleni. Meilläkin oli nirso poika, mutta marketin tavallisten märkäruokien aloitettua alkoi maistumaan parin kuukauden sisällä kaikki hyvälaatuisetkin ruuat. Meillä siirryttiin vähän kuin kiertotien kautta hitaasti siihen terveelliseen ruokaan mitä toivottiin sen syövän enemmän, pääasia ettei ole enää addiktoitunut napsuihin.

      Jos on mahdollisuus ostaa tuoressa kanin lihaa tai juuri tapettuja hiirenpoikasia niin niitä kannattaa kokeilla. Nauta ei kumminkaan ole ihan se kissan perusliharavinto, ei possukaan mutta sitäkin kannattaa kokeilla. Olikohan se possun ulkofilee mistä sai leikattua hyvin kaikki rasvareunat pois, sitten voi hyvin vain leikata kunnon liha pieniksi palasiksi ja tarjota kissalle.

    • näin on

      Joo meille on käymässä juuri noin. Kissa söi aluksi aivan monipuolisesti märkää, lihaa, raksuja.
      Kun sitten raksut ovat olleet laajasti tarjolla, niin pikkuhiljaa on alkanut karsia muuta pois ja nyt ei kohta kelpaa kuin raksut.

      On tosin ostettu aivan laadukkaita näitä raksuja, mutta silti ajattelen, että kohta alan rajoittaa raksuja ja yritän siitää takaisin muuhun ruokaan.

      Tosin kissa juo kyllä ihan hyvin, että pärjäisi kai näinkin.
      Mutta silti.

    • mistä

      Mistä voi ostaa juuri tapettuja hiirenpoikasia?

    • Raksukissa

      Minulla on nirso kissatyttönen joka haluaa syödä vain raksuja. Olen tarjoillut erilaisia eläinkaupan märkäruokia, joille nyrpistetään nenää ja jätetään syömättä. Myös kaupan märkäruokia on kokeiltu yhtä huonoin tuloksin. Katkarapuja olen joskus antanut muutaman liotettuani niitä ensin vedessä ja ne on yleensä syönyt. Olen tarjonnut myös jauhelihaa, joka ei kelpaa. Possunlihasuikaleet eivät ole kelvanneet eikä silakkafilee. Eläinkaupasta ostettuja raksuja kissa syö ja vettä on tarjolla kahdessa kupissa. Minäkin haluaisin tietää jonkun märkäruoan mikä tälle kissaneidille kelpaisi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2341
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2086
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1602
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1361
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1345
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1236
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1115
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe