Pitääkö nitriitin nousta

Saa kommentoida

Hei, minulla on ollut jo useamman viikon akvaario kypsymässä, Yritin ensin mullalla ja kalanruualla sitten hermostuin kun mitään ei tapahtunut (ei nitriittipiikkiä mikä lukemani mukaan on välttämätön ennen kalojen tontia) ja hain safe startin kaupasta. ja hankin ekat pohjamonniset (6 kpl) ja helmipartamonnin.. Niitä pidin viikon, kaikki vesiarvot loistavat (ei nitriittiä vieläkään). Sitten parven (15 kpl) neontetroja. ne ovat olleet kaksi viikkoa ja aina vaan vesiarvot ok, ph vähän nousi

Pitääkö sen nitriittipiikin tulla kun ei näemmä vaan tule minulla. Voiko ilman sitä oikeasti päästä alkuun? laitoin myös aqua safea kun täytin akvan ekan kerran.

Akva 240 ltr ja kasveja aika paljon. Kalat syövät, voivat nähdäkseni hyvin.

Noita vedenparannusaineita haukutaan, mutta ainakin minulla on vesiarvot olleet testien mukaan hyvät (paitsi ph), että uskon että niiden vuoksi. Kaloja on vähän, en ole vaihtanut vielä vettä yhtään.

nitriitti 0
ph 6,8-7,5 (tämä noussut, lisäsin jotakin jonka nimeä en muista joka nostaa kh arvoa ja sitä kautta tasaa ph:ta)

kh 4
gh 5

5

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MÄÄÄ_

      Onko akvaariossa nitraattia. Jos nitraattia on tarkoittaa se sitä että nitriitti on muuttunut nitraatiksi. Nitriittipiikki ei ole mikään välttämättömyys. Toi vähän huolestuttaa kun sanot ettet ole vielä vaihtanut vettä ollenkaan. Jos et vielä ole mitannut nitraattia niin mittaa nopeasti. Kypsytyksen ja noiden viikkojen jälkeen nitraattia voi olla melkoisia määriä akvaariossa.

      • alkup.

        Kiitos vastauksesta. Olen mitannut arvot päivittäin tippatestillä lisäksi joskus liuskatestillä. Näiden mukaan arvo on 0. Ja soi taisin sekottaa nitraatin ja nitriitin.


    • MÄÄÄ_

      Taisit sekoittaa vai sekoitit nitriitin ja nitraatin. Nitraattikin siis on nolla. Akvaario ei vielä ole kypsä jos usean viikon jälkeenkään akvaariossa ei ole nitraattia yhtään.

      • alkup.

        Joo sekoitin. En tosin tiedä miten nitriitti mitataan. No3 (eli se nitraatti) testi kun teen, on nätin keltainen putkilo, Eikä nouse liuskatestilläkään. Sen taka en ole vettä vaihtanut.

        Kalojahan on vielä aika vähän, kasveja runsaasti.


    • Rouva Helen Isaac

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe