Hei, minulla on ollut jo useamman viikon akvaario kypsymässä, Yritin ensin mullalla ja kalanruualla sitten hermostuin kun mitään ei tapahtunut (ei nitriittipiikkiä mikä lukemani mukaan on välttämätön ennen kalojen tontia) ja hain safe startin kaupasta. ja hankin ekat pohjamonniset (6 kpl) ja helmipartamonnin.. Niitä pidin viikon, kaikki vesiarvot loistavat (ei nitriittiä vieläkään). Sitten parven (15 kpl) neontetroja. ne ovat olleet kaksi viikkoa ja aina vaan vesiarvot ok, ph vähän nousi
Pitääkö sen nitriittipiikin tulla kun ei näemmä vaan tule minulla. Voiko ilman sitä oikeasti päästä alkuun? laitoin myös aqua safea kun täytin akvan ekan kerran.
Akva 240 ltr ja kasveja aika paljon. Kalat syövät, voivat nähdäkseni hyvin.
Noita vedenparannusaineita haukutaan, mutta ainakin minulla on vesiarvot olleet testien mukaan hyvät (paitsi ph), että uskon että niiden vuoksi. Kaloja on vähän, en ole vaihtanut vielä vettä yhtään.
nitriitti 0
ph 6,8-7,5 (tämä noussut, lisäsin jotakin jonka nimeä en muista joka nostaa kh arvoa ja sitä kautta tasaa ph:ta)
kh 4
gh 5
Pitääkö nitriitin nousta
5
184
Vastaukset
- MÄÄÄ_
Onko akvaariossa nitraattia. Jos nitraattia on tarkoittaa se sitä että nitriitti on muuttunut nitraatiksi. Nitriittipiikki ei ole mikään välttämättömyys. Toi vähän huolestuttaa kun sanot ettet ole vielä vaihtanut vettä ollenkaan. Jos et vielä ole mitannut nitraattia niin mittaa nopeasti. Kypsytyksen ja noiden viikkojen jälkeen nitraattia voi olla melkoisia määriä akvaariossa.
- alkup.
Kiitos vastauksesta. Olen mitannut arvot päivittäin tippatestillä lisäksi joskus liuskatestillä. Näiden mukaan arvo on 0. Ja soi taisin sekottaa nitraatin ja nitriitin.
- MÄÄÄ_
Taisit sekoittaa vai sekoitit nitriitin ja nitraatin. Nitraattikin siis on nolla. Akvaario ei vielä ole kypsä jos usean viikon jälkeenkään akvaariossa ei ole nitraattia yhtään.
- alkup.
Joo sekoitin. En tosin tiedä miten nitriitti mitataan. No3 (eli se nitraatti) testi kun teen, on nätin keltainen putkilo, Eikä nouse liuskatestilläkään. Sen taka en ole vettä vaihtanut.
Kalojahan on vielä aika vähän, kasveja runsaasti.
- Rouva Helen Isaac
Saada laina? Ota yhteyttä sähköpostitse: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1478803Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492579Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282377- 432371
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941813- 971807
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä361199Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126