Kilpirauhanen

vaivojensa vanki

Onko mitään luonnonlääkettä millä saa kilpirauhasta vähän vilkkaammaksi? Mulla on alkavaa vajaatoimintaa enkä vielä saa lääkettä. Voisiko jollain yrtillä tehostaa?

5

1904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti

Tyttöni 5v. kilppariarvoja tutkittaessa todettiin myöskin lievää vajausta. Vajaus on niin pientä, ettei mitään lääkitystä edes harkittu.

Mietiskelin juuri itsekin löytyisiköhän mitään troppia tähän vaivaan. Tietysti parhaimmat neuvot varmaankin saisi kysymällä suoraan asiantuntijalta.Myös minä olisin kiitollinen vinkeistä!

• nimetön

vyöhyketerapialla voi yrittää aktivoida kilpirauhasen toimintaa. kyseinen piste sijaitsee isovarpaassa, voisit vaikka katsoa jostain kirjasta ja hoitaa itse.

• vaivojensa vanki
        nimetön kirjoitti:

vyöhyketerapialla voi yrittää aktivoida kilpirauhasen toimintaa. kyseinen piste sijaitsee isovarpaassa, voisit vaikka katsoa jostain kirjasta ja hoitaa itse.

Täytyy jostain etsiä kirja, vaikka kirjastosta. Ehkä netistäkin löytyy.

• katsika

Aika mutkikas juttu - kilpirauhasen alitoimintaa voi aiheuttaa stressi tai vaikkapa masennus. Minä stressaannun varsin helposti jopa vaikkapa vähäkalorisen ruoan syömisestä elikkä kait näläntunteesta. Omituista kun on aina tunne nälästä, mutta ei oikein huvita syödä. Stressiä siis tulisi välttää ensisijaisesti. No näistä voisi olla jotakin pientä apua: Ayurveda-yrttirohto nimeltä triphala kiihdyttää joillakin ruoansulatusta elikkä tuntuisi auttavan laiskahkosta aineenvaihdunnasta kärsiviä. Toisilla taas kelp-merilevä voi auttaa kilpirauhashormonien tuotannossa. Aminohappo Tyrosiini toiminee kilpirauhashormonin esiasteena ja sitä saa myös lisäravinteena.

• Ylitoimintainen

Hei,

minä olen syönyt muutaman viikon E-epaa epämääräisiin oireisiin. On ollut jatkuva nälkä, hermostuneisuutta, mielialanvaihteluita, hiusten lähtöä, nilkkojen turpoamista ym.

Olen epäillyt kilpirauhasen vajaatoimintaa, mutta sain juuri kuulla lääkäriltä verikokeiden tulokset ja niissä näkyi kilpirauhasen liikatoimintaa.

E-epan ansiosta oireet ovat liventyneet. Lisätietoja E-epasta saa vaikka Googlaamalla tai tohtori Tolosen sivuilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2610
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82