Sen voitti pakistanilainen koulutyttö Malala Yousefzai ja intialainen Kailash Satyarthi.
Jälkimäinen on minulle tuntematon nimi, mutta Malalasta luin kirjan jo kauan sitten, jossa hän kertoo lapsuudestaan Pakistanissa ja Talebanien hyökkäyksestä.
Ihanaa, että hän tavoitteelleen ja periaatteelleen uskollisena ei kommentoi palkintoaan ennen koulupäivän päättymistä.
Tällainen huomionosoitus ei saa häiritä opiskelua!
Toinen palkinnonsaaja ajaa myös naisten ja tyttöjen aseman parantamista.
Palkinto meni kyllä ihan oikeaan suuntaan, kun on jo kuukausia saatu lukea hurmanhenkisten uskonsotureiden mielipiteistä naisten asemasta ja kuultu kauhutarinoita heidän kohtelustaan.
Vainottujen naisten on hyvä edes tietää, että joku taho ajaa heidänkin asiaansa, vaikka niiden soturilaumojen kynsissä ei naisilla mitään arvoa olekaan.
Nobel Rauhanpalkinto
6
61
Vastaukset
On taas sellainen tilanne, jossa en oikein tiedä mitä kirjoittaa ja sanoa. Elävästi muistan tuon tapauksen, jossa tuon pakistanilaisen pikkutytön mahdollisuudet käydä koulua ja saavuttaa elämässään parempaa tulevaisuutta.
Vieläkin tunnen sisälläni ne suunnattoman raivon jäljet, jotka tuo tapauksen tiimoilta tunsin. Se tarkoitettu paha ikään kuin tapahtui, mutta kun tyttö kuitenkin selviytyi elävänä, hän pelastui kohtalossaan kuin ihmeen kautta. Ikään kuin itse Jumala oli puuttunut tilanteeseen ja sanonut, nyt riittää, minä katkaisen tämän pahuuden tien ja tyttö saa mahdollisuuden.
Nyt on Nobel palkinto jaettu ja oikealle henkilölle. Ei taida Putinkaan olla pahoillaan "jäämisestään toiseksi"Taliban taistelija ampui Malalaa päähän hänen aktiivisuutensa takia tyttöjen koulunkäyntioikeudesta. Malala oli tuolloin 14v.
Hän olisi kuollut, ellei häntä olisi lennätetty länsimaiseen sairaalaan vaativia leikkaushoitoja saamaan.
Kun kuulin tänään autoradiosta jaetusta Malalan nobelpalkinnosta, sanoin onnitteluni Malala.- kunnian sille...
capt.cöpenick kirjoitti:
Taliban taistelija ampui Malalaa päähän hänen aktiivisuutensa takia tyttöjen koulunkäyntioikeudesta. Malala oli tuolloin 14v.
Hän olisi kuollut, ellei häntä olisi lennätetty länsimaiseen sairaalaan vaativia leikkaushoitoja saamaan.
Kun kuulin tänään autoradiosta jaetusta Malalan nobelpalkinnosta, sanoin onnitteluni Malala.Onhann nobelinpalkinto puolitettunakin aasialaisen mittapuun mukaan ihan järjettömän iso raha.
Toinen saaja oli 60v. intialainen mies siis se Malalan kanssa palkinnon jakaja. Uutisissa kai kohta sanotaan. Nyt se tulikin. Lasten hyväksi työskentelystä hänellekin tuo kunnianosoitus. - Käsittämätöntä!
Mitä h-ä Putler teki ehdokaslistalla?
Ilahduin tosi paljon tuosta Malalan saamasta palkinnosta!
Hän osoitti kypsyytensä kiitospuheessaankin:
"Isäni ei antanut minulle mitään erikoista, mutta hän ei leikannut siipiäni."- seuraillaan
Hyvä sanonta "ei leikannut siipiäni". Luulin Malalan tarkoittaneen talibani ampujaa, koska hengen lähtö tytöllä oli hyvin lähellä. Parempi osuma olisi leikannut tytön siivet tässä maailmassa.
Tällä kerralla nobelkomitea valitsi nämä palkinnot oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 28111143
- 1326988
- 955663
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa385038- 524241
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303869- 613504
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323452Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222975- 782874