Eka Mese

MB?

Olen hankkimassa dieselmersua ,luultavasti E-sarjaa. Olisiko vinkkiäå mikä kone
olisi vähävikaisin/kestävin. Muitakin käytänön vinkkejä saa heitellä

21

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pers tuntumaa

      Ei semmosta oo vielä keksitty, noi vois takxi isännät antaa kommenttii, kun mese on vaihettu skodaan.

    • -eemeli-

      Jaa, että asialliseen kysymykseen odotat saavasi täältä asiallisen vastauksen. Saattaa tehdä tiukkaa. -Mutta yritetään nyt kuitenkin. Sanoisin, jotta 220cdi ja automaattina luonnollisesti ja vähintään ns. facelift mallinen kesäkuu 2006 alkaen ja nuoremmat. -Ja kyllä tuolla 200cdi:lläkin kerkiää. Eikä ne Mersun moottorit ja vaihdelaatikot ole ensimmäisinä porsimassa. Ei muuta kuin kaupoille.

      • Saratov

        montakohan tuntia meidänkin firman työkalu seisoi vehon taksihuollossa. -varmaan enemmän kuin taloudellisesti järkevää. loota,ruiskut,laturi,jarrulevyt.. lista on pitkä.
        -jos ei ole huolia tai murheita elämässä, voit käydä niitä vaihtotähden hakemassa...


    • mersuuuu

      Minkä vuotista e sarjaa tarkoitat

    • Luki.

      Sehän on rehellisesti 2007 vuoden malli.

      Tästä mallista kertoisin sinulle esim:nyt vaikka sedanista kun se farkku on kalliinpi pitää ja kuuluisa siitä takapäästään. No mutta rehellisesti sanottuna auto on auttamattoman vanhan aikainen ja kallis ominaisuuksiin nähden.

      Ulkonäkö ja sisusta on ihan pappa juttuja,ei ne käy vähänkään nuremmalle,oikeastaan koko E sarja on saakelin vanhaa ,pitää mennä mennä 2010 malleihin,tuo E 2003-2009 väliset on ajastaan jälkeen jäänyt,äärimmäisen vanhoillinen ja kallis ylläpitää,ei ole kummonen ajaa ei.

      • Luki.

        Eli varaudu siihen että kyseessä on vanhojen pappa ukkojen auto,ei mitään tyyliä enään.


      • E220 CDI
        Luki. kirjoitti:

        Eli varaudu siihen että kyseessä on vanhojen pappa ukkojen auto,ei mitään tyyliä enään.

        Eemelin asema mallistossa suorastaan pakottaa Daimleria antamaan sille erittäin vahvan oman tyylin. Yhden mielestä se on hillityn klassinen, toiselle toivottoman vanhanaikainen.

        Sitä samaa tyylilajia jatkaa myös nykyinen W212 malli. E-klassen keski-ikäisyys on ilmiselvää, vaikka se edeltäjästään poikkeaakin. Jos se tyyli ahdistaa, kannattaa mieluummin harkita vaikka G-sarjaa tai C 63 AMG coupea.


    • E220 CDI

      Oikeasti asiakysymykset käsitellään merkkifoorumeilla. Ja voisit vähän avata muitakin vaatimuksia, budjetin, tilojen, jne. suhteen?

      W204 Cee on osoittautunut luotettavaksi ja ainakin omani oli paremman tekniikkansa ja kattavan varustelunsa vuoksi alun kolmattasataa tuhatta ajettuna 6-vuotiaana sen myydessäni mukavampi ajaa kuin Vehon uusi esittelyauto. Ruoste ei näitä sinkkifosfatoituja vaivaa edeltäjien tavoin, vaikka ei se galvanoitunnin tasoinen korin suoja ole, joten ruostesuojaus voi olla hyvä idea pitkää samalla ajavalle?

      Ceen voi valita samaan koriin joko vanhalla OM646 nelosdieselillä tai uudella BlueEfficiency OM651 dieselillä. Vanha kuluttaa enemmän, mutta on varma vehje. Uusi kuluttaa selvästi vähemmän, mutta mallisarjan alussa on ollut 2009 - 2010 malleissa viallisten suuttimien ja jakoketjun korjauskierroksia.

      Manuaali kuluttaa vähemmän, mutta ei vain manuaalin ostamalla, vaan sitä pitää sitten myös ajaa koko ajan, koska automaattikuski tuhlaa polttoainetta manuaalivaihteisella laiskotellen. Vanha 5-vaihteinen automaatti on kestävä ja mukava, mutta ei yhtä taloudellinen kuin 7G-Tronic.

      E-sarjassa uuden ja vanhan moottorin raja menee W211 ja W212 korimallien välissä. Omani on W212 neljättä vuosikertaa ja näyttää ainakin ensimmäisen sadan tuhannen jälkeen vähitellen osuvan siihen, mihin valmistaja olisi uudella korimallilla halunnut osua heti ensimmäisestä vuosikerrasta alkaen, jos olisi osannut.

      E-sarjan 2009 - 2010 vuosikertoja ei tarvitse hyljeksiä, mutta niitä ostavan kannattaa varmistaa, että suuttimien ja jakopään korjaukset on jo tehty. 2011 alkuvuoden jälkeen valmistuneisiin korjatut osat on asennettu jo suoraan tehtaalla.

      C- ja E-sarjan välinen valinta on helppo. C ostetaan ajajan autoksi, E mukavaan matkaan.

      ...ja loput merkkifoorumilla.

      • huhhuh---

        Minkä ikäisenä rupesit ajamaan kun 6-vuotiaana olit jo ajanut 300000km?


      • E220_CDI

        Kolmivuotiaana. Ja silti olin jo silloin aikuisempi kuin sinä.

        Mistä sinä tuon 300.000 km ajetun keksit? Ei kannata ryhtyä mittarin ruuvaukseen ellei tiedä mihin päin pyörittää.


      • huhhuh-

        Sairastatko dementiaa?


      • E220_CDI
        huhhuh- kirjoitti:

        Sairastatko dementiaa?

        Alkaako "alun kolmattasataa tuhatta" kakkosella vai kolmosella vai jollain muulla numerolla?

        Onko se lähempänä kahta vai kolmeasataa tuhatta?


      • huhhuh-

        Jos et tuotakaan tiedä taidat olla todella yksinkertainen.


      • BMW-referenssi

        Tämä oli kelpo arvio E220 CDI:ltä. Itsekin ajattelin näin, mutta todellisuus iski ja 2 v vanhaan C220 CDI vaihdettiin juuri kaasuläppäkotelo hintaan 800€. Autot on yksilöitä. Toinen vastaava isompi vika Mersuun ja palaan jatkossa pysyvästi Bemariin, joka ei ole pettänyt 8v aikana.


      • E220_CDI

        Oma Cee kärsi muutamista uuden korimallin ensimmäisen vuosikerran beta-testaukselle tyypillisistä ongelmista, tyyliin huonosti valittuja putkien reitityksiä, joiden vuoksi muoviosia vaihtoon ja softapäivityksiä useampaan kontrolleriin. Yleisvaikutelma jäi silti positiiviseksi, koska auto oli kiva ajaa, mukavan lämmin ja vioista ei aiheutunut suuria kuluja, vaan kaikki olivat tyylin harmillinen ylimääräinen varikkokäynti parilla sadalla.

        Olisi vähän E90-sarjasta kysyttävää, mutta laitan Bemariosioon...


    • rdcvbgy

      200 D, 220 D ja 250 D kaikissa on sama moottori. 200 D on tehottomin joten se kestää parhaiten.

      • E220_CDI

        200 CDI ei myöskään koskaan kärsinyt suutinongelmista, jotka koskivat vain kaksiturboisia 220/250 CDI mallejia (eri suuttimet).

        Noista kolmesta 220/250 ovat saman kaksiturboisen moottorin softavariantteja. 200 CDI on vain yhdellä turbolla, joten jos yksinkertainen rakenne on tärkeää, sekin puhuu halvimman puolesta. Senkin saa lastutetuksi 220 CDI:n suorituskykyyn, vaikkei siitä samaa moottoria tulekaan.

        Vakiona ajettuna oikein pitkään vetoon 200 CDI manuaalivaihtein.


    • Vika_Mese

      E-sarjahan esiteltiin virallisesti 1993, kun W124 muuttui W124E-malliksi. Silloiset dieselkoneet OM601 - OM 606 (etenkin turbottomat versiot) ovat p

      • Vika_Mese

        aljon yksinkertaisempia kuin yksikään CDI, johon esim. laturi maksaa katsastetun henkilöauton verran. Puhumattakaan suutinmurheista. Em. 200 D:n lisäksi jää kaipaamaan suoran kuutosdieselin hurinaa a la OM603 ja OM606.


      • aljon

        Aljon aljon aljon......heheeheeheeheehehehehehehehehhehhehhehhehehehehehehehehehehehehehehehhehehehehehehehhehehehehehehehehehehehheheehhehhehehehehehehehehehheeh.....vika mese aljon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2742
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2045
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe