Sukututkimussivuilla kysytään syntymävuotta. Minulla tiedossani vain kuolinvuosi isoisästäni.
Voisi olla ihan kiinnostavaakin harrastettavaa, jopa koukuttavaakin. En ole kuullut, että kukaan olisi omaisistani sukua tutkinut.
Mistä aloittaa sukututkimus?
4
67
Vastaukset
Monet tutkii sukuaan -- minä olen tyytyväinen kun saan olla tämän sukuni ympäröimänä . Tiedän mistä olen kotoisin kuka oli isäni ja äitini ja heidän vanhempansa -- enmpää en haluakkaan tietää .
Jos tutkii niin ota paperia ja kynä kun haastattelet omaisiasi -- kirjoita kaikki ensin paperille . muuten ei siittä tule yhtikäs mitään. Kirkonkirjoistakin kun hakee tietoja on maksettava kaikki ,
Ja täälä internetistä saa tietoa --kunhan osaa kysyä ( googlettaa)Ilman muuta netin kautta ne tiedot ovat saatavilla. Yks naapurini oli hyvin innostunut tutkimaan sukuaan. Opetti aloitussivujen löytämistä, mutta silloin ajattelin sitten myöhemmin aloittaa.
Serkkuni Miina Äkkijyrkkä on sukua tutkinut. Emme ole olleet vuosiin tekemisissä. Silloin meillä käydessään hän eleli Suomenkyyttö-karjoineen Vuosaaressa.
- sitroen.
Mistäkö aloittaa?
En minä vain osaa sen kummemmin neuvoa, kuin että aloita vaikka itsestäsi. Sitten vanhempasi ja sisaruksesi. Kaikki puolisoineen ja lapsineen. Jne. Tai itsekukin miten haluaa, ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa tapaa.
Minulla se alkoi kun tuli mieleen, että olikohan sillä isoisällä siskoja tai veljiä.
Tällä hetkellä minulla on 53 954 nimeä koneella. Ei kaikki sukulaisia, mutta jotenkin liittyvät sukuun.
Keskenhän tämä on ja kesken jääkin... Jatkan aina silloin kun en järkevämpää viitsi tehdä.- c c
Muistan vanhempieni syntymä-ajat. Lähden siitä. Tuonnempana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011352
- 1337020
- 1005771
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa385118- 524291
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303999- 613544
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323521Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223045- 793030