Mitähän kuraa tommoiseen vuoden -98 F50 koneeseen kuuluu laittaa? Täyssynteettistä? vai?
Vastaus ei ole jamahan alkuperäinen.
yamaha F50 öljyt?
7
11778
Vastaukset
- Ya-man
vaan aivan tavallista mineraaliöljyä 10W-30 tai 10w-40.
Yamaha kieltää käyttämästä synteettisiä öljyjä.
Ja miksi pitäisi laittaa synteettistä ??
Lue ohjekirjasta, siellä se kerrotaan mitä öljyä pitää olla.- tuntematon
Olen pitänyt periaatteena, etten käytä perämoottorissani yhtään huonompaa öljyä kuin autoissakaan. Niinpä meillä on standardoitu Mobil 1-RF 5-50 kaikkiin vehkeisiin, vaikka maksaakin 7€/l.
F50 tarvitsee 2 litraa vuodessa, en näe tarvetta säästöön. - pete
tuntematon kirjoitti:
Olen pitänyt periaatteena, etten käytä perämoottorissani yhtään huonompaa öljyä kuin autoissakaan. Niinpä meillä on standardoitu Mobil 1-RF 5-50 kaikkiin vehkeisiin, vaikka maksaakin 7€/l.
F50 tarvitsee 2 litraa vuodessa, en näe tarvetta säästöön.jos vetouistelet, laita 5-40 mobilia! Jos ajelet vain, laita sitä mitä jammu suosittelee...
- yamaha
pete kirjoitti:
jos vetouistelet, laita 5-40 mobilia! Jos ajelet vain, laita sitä mitä jammu suosittelee...
Mikä siinä eroaa öljyjen suhteen jos uistelee tai ei??
- sama
yamaha kirjoitti:
Mikä siinä eroaa öljyjen suhteen jos uistelee tai ei??
Uistelijat ovat yleensä vielä vesillä silloin, kun tavallinen veneilijä on jo ollut pitkään uunin pankolla.
Lisäksi ajetaan pitkiä aikoja pienillä kierroksilla, jolloin kone ei lämpiä juuri lainkaan..termareista huolimatta.
Mielestäni noissa olosuhteissa on viisainta käyttää sellaista oljyä joka voitelee parhaiten.
Jokainen kohdallaan saa itse valita käyttämänsä oljyn, joko hinnan, taikka muulla perusteella.
Minun koneessani kuitenkin käytetään pelkästään täyssynteettistä öljyä.
- pnieminen
tiesitkö että moottorit suunnittellaan tietyn välyisiksi männänrenkaista, venttiilikoneikoltaan ja alakerran laakeroinniltaan sekä tietysti lasketaan että öljyn vaahtoutumista ei tarvitse erikseen estää kun on sellaisia öljyjä joissa nuo asiat on otettu huomioon. yamaha ei varmaankaan myy oman brändinsä alla öljyä, joka ei toimi oikein omasuunnittelemissa laitteissa. jos haluat välttämättä pesevää ohutta täyssynteettistä käyttää, käytä ihmeessä, mutta huomioi se seikka että öljykalvon tarkoitus ei ole vain voidella vaan myöskin pitää sitkeytensä jotta öljynkirtoa ei erikseen tarvitse suunnitella kovin voimakkaaksi kuten henkilöautoissa...itse käytän juuri niitä öljyjä joita moottorivalmistaja suosittelee, ne toimii !
- Ya-man
sellainen juttu että perämoottorissa kampiakseli on pystyssä ja autoissa se on vaakatasossa.
Siinä yksi syy siihen että pitää käyttää valmistajan suosituksia eikä muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy82082Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1131482Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1201205Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861094Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82061063Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661035Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j67805- 76770
Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.79722Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään42634