yamaha F50 öljyt?

anatooli

Mitähän kuraa tommoiseen vuoden -98 F50 koneeseen kuuluu laittaa? Täyssynteettistä? vai?
Vastaus ei ole jamahan alkuperäinen.

7

10791

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ya-man

vaan aivan tavallista mineraaliöljyä 10W-30 tai 10w-40.
      Yamaha kieltää käyttämästä synteettisiä öljyjä.
      Ja miksi pitäisi laittaa synteettistä ??

Lue ohjekirjasta, siellä se kerrotaan mitä öljyä pitää olla.

• tuntematon

Olen pitänyt periaatteena, etten käytä perämoottorissani yhtään huonompaa öljyä kuin autoissakaan. Niinpä meillä on standardoitu Mobil 1-RF 5-50 kaikkiin vehkeisiin, vaikka maksaakin 7€/l.

F50 tarvitsee 2 litraa vuodessa, en näe tarvetta säästöön.

• pete
        tuntematon kirjoitti:

Olen pitänyt periaatteena, etten käytä perämoottorissani yhtään huonompaa öljyä kuin autoissakaan. Niinpä meillä on standardoitu Mobil 1-RF 5-50 kaikkiin vehkeisiin, vaikka maksaakin 7€/l.

F50 tarvitsee 2 litraa vuodessa, en näe tarvetta säästöön.

jos vetouistelet, laita 5-40 mobilia! Jos ajelet vain, laita sitä mitä jammu suosittelee...

• yamaha
        pete kirjoitti:

jos vetouistelet, laita 5-40 mobilia! Jos ajelet vain, laita sitä mitä jammu suosittelee...

Mikä siinä eroaa öljyjen suhteen jos uistelee tai ei??

• sama
        yamaha kirjoitti:

Mikä siinä eroaa öljyjen suhteen jos uistelee tai ei??

Uistelijat ovat yleensä vielä vesillä silloin, kun tavallinen veneilijä on jo ollut pitkään uunin pankolla.
        Lisäksi ajetaan pitkiä aikoja pienillä kierroksilla, jolloin kone ei lämpiä juuri lainkaan..termareista huolimatta.

Mielestäni noissa olosuhteissa on viisainta käyttää sellaista oljyä joka voitelee parhaiten.
        Jokainen kohdallaan saa itse valita käyttämänsä oljyn, joko hinnan, taikka muulla perusteella.

Minun koneessani kuitenkin käytetään pelkästään täyssynteettistä öljyä.

• pnieminen

tiesitkö että moottorit suunnittellaan tietyn välyisiksi männänrenkaista, venttiilikoneikoltaan ja alakerran laakeroinniltaan sekä tietysti lasketaan että öljyn vaahtoutumista ei tarvitse erikseen estää kun on sellaisia öljyjä joissa nuo asiat on otettu huomioon. yamaha ei varmaankaan myy oman brändinsä alla öljyä, joka ei toimi oikein omasuunnittelemissa laitteissa. jos haluat välttämättä pesevää ohutta täyssynteettistä käyttää, käytä ihmeessä, mutta huomioi se seikka että öljykalvon tarkoitus ei ole vain voidella vaan myöskin pitää sitkeytensä jotta öljynkirtoa ei erikseen tarvitse suunnitella kovin voimakkaaksi kuten henkilöautoissa...itse käytän juuri niitä öljyjä joita moottorivalmistaja suosittelee, ne toimii !

• Ya-man

sellainen juttu että perämoottorissa kampiakseli on pystyssä ja autoissa se on vaakatasossa.

Siinä yksi syy siihen että pitää käyttää valmistajan suosituksia eikä muita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe