Islamin alkuperä ...kuujumala allah..

topi

Allah - the Moon God

http://www.biblebelievers.org.au/moongod.htm

20

942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taha.islam

      "Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Kuujumalani, Kuujumalani, miksi minut hylkäsit?"

      Kutsuiko Jeesus kuujumalaa vai eikö "alah" ole heprean "elah"?

      Ja kuten on huomautettu, onko väliä sillä, millä nimellä Jumalaa on joskus kutsuttu, jos sen ominaisuudet on muualla määritelty?

      Jos kristitty huutaa avukseen Jumalaa, pitääkö se ymmärtää, kuten Ukon palvoja sen ymmärtää? Minä tiedän sian, jonka nimi on Jehova, mutta todistavatko JT:t sian puolesta?

      • fotooja

        muslimiterroristit huusivat lentäessään päin WTC:n torneja omaa MUSLIMIEN ALLAHIA: "allah akbar!"

        JA HEIDÄN ALLAHINSA ilmestyi

        ja siitä on otettu kuvia:

        http://wwnet.fi/users/veijone/satan.htm


      • arab

        "" Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli Se on: Kuujumalani, Kuujumalani, miksi minut hylkäsit"" VÄRIN VÄRIN VÄRIN !!!


        Jeesus huusi suurella äänellä
        Elohim Elohim miksi minut hylkäsit.
        Eli " minun jumala" minun jumala" miksi minut hylkäsit.

        Sana "EL" on Jumala sana "ohim" on minun tai meidän.


      • taha.islam
        arab kirjoitti:

        "" Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli Se on: Kuujumalani, Kuujumalani, miksi minut hylkäsit"" VÄRIN VÄRIN VÄRIN !!!


        Jeesus huusi suurella äänellä
        Elohim Elohim miksi minut hylkäsit.
        Eli " minun jumala" minun jumala" miksi minut hylkäsit.

        Sana "EL" on Jumala sana "ohim" on minun tai meidän.

        Oleko sitä mieltä, että arabian "alah" ei käänny heprean "eloh'iksi" tai aramean "eel'iksi?

        Jos väittää, että muslimit palvovat kuujumalaa, väittää samalla, että niin tekevät kaikki kristityt ja juutalaisetkin. Tämä on etymologisesti todistettu.


      • ateisti-45
        arab kirjoitti:

        "" Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli Se on: Kuujumalani, Kuujumalani, miksi minut hylkäsit"" VÄRIN VÄRIN VÄRIN !!!


        Jeesus huusi suurella äänellä
        Elohim Elohim miksi minut hylkäsit.
        Eli " minun jumala" minun jumala" miksi minut hylkäsit.

        Sana "EL" on Jumala sana "ohim" on minun tai meidän.

        ei ole elohim sanan pohjana, mutta se ja arabian jumalaa tarkoittava sana pohjautuvat molemmat akkadin kieliseen jumalan nimeen.
        Elah ei ole hepreaa vaan arameaa, elohim on monikko , ei genetiivi, ei siis meidän .


      • arab
        taha.islam kirjoitti:

        Oleko sitä mieltä, että arabian "alah" ei käänny heprean "eloh'iksi" tai aramean "eel'iksi?

        Jos väittää, että muslimit palvovat kuujumalaa, väittää samalla, että niin tekevät kaikki kristityt ja juutalaisetkin. Tämä on etymologisesti todistettu.

        Minä tiedään sana Eeli tarkoita Jumala arabiaksi
        Sana allah on yksi nimi kaikki tämä on Arabian kielesää.Arabiasa on olut ihmisä kellä on olut nimi allah ennen Islamia .Ja ei ole välia mikä sanat tarkoita arameaksi.Mää voin vaikka ota sana
        "talli" jaa panna vaikka alli kulostaa sama laiselta eikö.sitt vaikka allih hieno näin muslimit teke .tarkoita ko etää sana talli on allah mää otan pois "t" sittä tulee sana alli.


      • arab
        ateisti-45 kirjoitti:

        ei ole elohim sanan pohjana, mutta se ja arabian jumalaa tarkoittava sana pohjautuvat molemmat akkadin kieliseen jumalan nimeen.
        Elah ei ole hepreaa vaan arameaa, elohim on monikko , ei genetiivi, ei siis meidän .

        "ei ole elohim sanan pohjana, mutta se ja arabian jumalaa tarkoittava sana pohjautuvat molemmat akkadin kieliseen jumalan nimeen.
        Elah ei ole hepreaa vaan arameaa, elohim on monikko , ei genetiivi, ei siis meidän "

        En ymmärrä sinua!



        Sana Elah jaa Elohim kaks ihan eri asia .Elah ei tarkoita mitä.Elohim tarkoita "minun Jumala" ja Elohim on hebrea.Voit vaikka mennä suoran helsinkii kysmän .Sana Elohim on "minun Jumala"


      • usmizeed
        fotooja kirjoitti:

        muslimiterroristit huusivat lentäessään päin WTC:n torneja omaa MUSLIMIEN ALLAHIA: "allah akbar!"

        JA HEIDÄN ALLAHINSA ilmestyi

        ja siitä on otettu kuvia:

        http://wwnet.fi/users/veijone/satan.htm

        Kuvailemasi Allah on omituinen. Allahuakbar tarkoittaa "Allah on suurin" eikä se tarkoita, että se on Allah!!!

        Ja WTC:n tornit tuhoutuivat, emmekä me usko Jumalaan, joka on katoavaista.


      • usmizeed
        taha.islam kirjoitti:

        Oleko sitä mieltä, että arabian "alah" ei käänny heprean "eloh'iksi" tai aramean "eel'iksi?

        Jos väittää, että muslimit palvovat kuujumalaa, väittää samalla, että niin tekevät kaikki kristityt ja juutalaisetkin. Tämä on etymologisesti todistettu.

        jep


      • ateisti-45
        arab kirjoitti:

        "ei ole elohim sanan pohjana, mutta se ja arabian jumalaa tarkoittava sana pohjautuvat molemmat akkadin kieliseen jumalan nimeen.
        Elah ei ole hepreaa vaan arameaa, elohim on monikko , ei genetiivi, ei siis meidän "

        En ymmärrä sinua!



        Sana Elah jaa Elohim kaks ihan eri asia .Elah ei tarkoita mitä.Elohim tarkoita "minun Jumala" ja Elohim on hebrea.Voit vaikka mennä suoran helsinkii kysmän .Sana Elohim on "minun Jumala"

        elah tarkoittaa jumalaa Palestiinan arameaksi, el on hepreaksi jumala, elohim on monikko heprean jumalaa tarkoitavasta sanasta. Allahin, arabiaksi jumalaa tarkoitavan sanan sanajuuri on sama akkadin jumalasana kuin edellä mainituissa heprean ja aramean sanoissa. Ts kaikki nuo samaa sanajuurta olevat seemiläisten sukulaiskielten sanat pohjautuvat tiettyyn akkadin kielen sanaan. Kaikki ovat myös joskus tarkoitaneet eri jumaluutta kuin nykyään -eivät siis olleet pelkkä jumalaa tarkoitava sana.
        Minun jumalani (hepr.)on eli , elohim on monikko ja siitä genetiivi -meidän jumalamme -on eloheinu.


      • arab
        ateisti-45 kirjoitti:

        elah tarkoittaa jumalaa Palestiinan arameaksi, el on hepreaksi jumala, elohim on monikko heprean jumalaa tarkoitavasta sanasta. Allahin, arabiaksi jumalaa tarkoitavan sanan sanajuuri on sama akkadin jumalasana kuin edellä mainituissa heprean ja aramean sanoissa. Ts kaikki nuo samaa sanajuurta olevat seemiläisten sukulaiskielten sanat pohjautuvat tiettyyn akkadin kielen sanaan. Kaikki ovat myös joskus tarkoitaneet eri jumaluutta kuin nykyään -eivät siis olleet pelkkä jumalaa tarkoitava sana.
        Minun jumalani (hepr.)on eli , elohim on monikko ja siitä genetiivi -meidän jumalamme -on eloheinu.

        Minä en välitä genetiivi tai monikko.Vain mitä "suoran" tarkoita Elohim ja see on minun Jumala.Ohim takoita "minun".Jos ett usko voit kyllä mennä Helsinkii kysmän kyllä sää tiedäät mihin.Minä en aloita tässtä ählimän.

        Ja sana Allah ei tarkoita Jumala vain on nimi.


    • usmizeed

      Lähes neljätuhatta vuotta sitten, Eufrat- joen laaksossa sijainneessa sumerilaisessa Urin kaupungissa, eli nuori mies nimeltä Abraham. Urin väki oli aikoinaan palvellut Allahia, mutta ajan myötä he olivat unohtaneet oikean uskon ja alkaneet palvoa kuvapatsaita, puusta tai savesta, joskus jopa jalokivistä tehtyjä epäjumalankuvia. Pienestä pitäen ei Abraham ollut käsittänyt kuinka ihmiset, erityisesti hänen isänsä, saattoivat ensin omin käsin tehdä näitä kuvatuksia, nimetä ne sitten jumaliksi, ja alkaa palvoa niitä. Hän kieltäytyi aina lähtemästä mukaan niihin menoihin, joissa ihmiset palvoivat ja kunnioittivat noita kuvapatsaita. Hän tapasi sensijaan suunnata kulkunsa ulos kaupungista, ja istuskella siellä yksiksensä miettimässä taivaitten ja ympäröivän maailman kysymyksiä. Hän oli varma siitä, että heidän kansansa menetteli väärin. Yksinään hän jatkoi oikean tien etsintäänsä.

      Eräänä kirkkaana tähtiyönä, hänen istuessaan tuijottelemassa taivasta, hän näki kauniisti kimmeltävän tähden. Tähti näytti hänestä niin kauniilta, että hän huudahti: 'Tuon täytyy olla Allah! Kunnioituksesta mykkänä hän tuijotti sitä aikansa, kunnes se yhtäkkiä alkoi himmetä, kadoten lopulta kokonaan. Hän kääntyi pois sanoen: "...Minä en rakasta katoavaisia." (Koraani 6:77) Eräänä toisena yönä Abraham katseli jälleen taivaalle ja näki kuun nousevan. Se näytti niin kirkkaalta ja mahtavalla, että hänestä se vaikutti lähes käsin kosketeltavalta. Hän ajatteli itsekseen: "Tämä on Herrani" (Koraani 6:78) Ei kestänyt kovinkaan kauan kun kuu puolestaan meni mailleen. Silloin hän totesi: "Jos Herrani ei johdata minua, minäkin kuljen harhaan." (6:78) Abraham näki sittemmin auringonnousun kaikessa kauneudessaan ja loistossaan -ja päätyi siihen, että auringon täytyi olla koko maailmankaikkeuden suurin ja mahtavin asia. Mutta kolmannellakin kerralla hän hän huomasi erehtyneensä: aurinkokin laski aina päivän päätteeksi. Vasta silloin hän tajusi, että Allah on kaikkein Voimallisin. Hän on tähtien ja kuun, maan ja auringon sekä kaiken elollisen Luoja. Hetkessä rauha täytti hänen mielensä, sillä hän tiesi löytäneensä Totuuden.



      "...kuinka hän kysyi isältään ja kansaltaan: 'Mitä te palvotte?' He vastasivat: 'Me palvomme jumalankuvia ja pidämme niistä kiinni. ' Abraham kysyi: 'Kuulevatko ne teitä, kun te rukoilette niitä? Auttavatko tai vahingot t tavatko ne teitä?' He vastasivat: 'Me vain tiedämme isiemmekin tehneen näin. ' Abraham kysyi: 'Mitä arvelette, jos sanon, että ne, joita te palvotte, te ja muinaiset isänne, ovat minun vihollisiani mutta minun suojelijani on maailmojen Herra, joka on luonut minut ja johdattaa minua, joka anta minulle ruokani ja juomani ja parantaa minut, kun sairastun, joka anta minun kuolla ja sitten herättää henkiin, ja jonka toivon antavan minulle syntini anteeksi tuomion päivänä? (Koraani 26:70-82)


      www.islamopas.com

      (jos haluat lukea koko tarinan voin antaa tarkan linkin)

      • arab

        "(jos haluat lukea koko tarinan "

        Eikös aika ihmiset päitäs lukea kirjoa ja lehtia
        eikä enä lukea SATUTARINOITA!!

        hyvä usmizeed tarinaa se on ei sen enempää
        en HALUA IKINÄ LUKEA SITTÄ MINÄ OLEN AIKA MIES NYTTE EN LAPSI.Ei millä pahalla vain hyvällä


      • Esko

        Olet hirveän lapsellinen, kun pidät tuollaista totena. Onhan selvää, ettei Aabrahamin ajoista ole jäänyt mitään muistiinpanoja. Aabraham ei kirjoittanut mitään, eikä hänen puheistaan tai ajatuksistaan tiedetä mitään. Koeta olla järkevä.


      • Esko kirjoitti:

        Olet hirveän lapsellinen, kun pidät tuollaista totena. Onhan selvää, ettei Aabrahamin ajoista ole jäänyt mitään muistiinpanoja. Aabraham ei kirjoittanut mitään, eikä hänen puheistaan tai ajatuksistaan tiedetä mitään. Koeta olla järkevä.

        että Raamatun kaikki kertomukset Aabrahamista ovbat sepitettyjä tarinoita?


      • usmizeed
        Esko kirjoitti:

        Olet hirveän lapsellinen, kun pidät tuollaista totena. Onhan selvää, ettei Aabrahamin ajoista ole jäänyt mitään muistiinpanoja. Aabraham ei kirjoittanut mitään, eikä hänen puheistaan tai ajatuksistaan tiedetä mitään. Koeta olla järkevä.

        ...näemmä kaikkia muslimeita lapsellisina, vai? ihan kumma käsitys...

        >>>>Onhan selvää, ettei Aabrahamin ajoista ole jäänyt mitään muistiinpanoja. Aabraham ei kirjoittanut mitään, eikä hänen puheistaan tai ajatuksistaan tiedetä mitään.


      • usmizeed
        arab kirjoitti:

        "(jos haluat lukea koko tarinan "

        Eikös aika ihmiset päitäs lukea kirjoa ja lehtia
        eikä enä lukea SATUTARINOITA!!

        hyvä usmizeed tarinaa se on ei sen enempää
        en HALUA IKINÄ LUKEA SITTÄ MINÄ OLEN AIKA MIES NYTTE EN LAPSI.Ei millä pahalla vain hyvällä

        Muslimit tietävät Aabrahamista paljon!!!!


      • tervapata
        arab kirjoitti:

        "(jos haluat lukea koko tarinan "

        Eikös aika ihmiset päitäs lukea kirjoa ja lehtia
        eikä enä lukea SATUTARINOITA!!

        hyvä usmizeed tarinaa se on ei sen enempää
        en HALUA IKINÄ LUKEA SITTÄ MINÄ OLEN AIKA MIES NYTTE EN LAPSI.Ei millä pahalla vain hyvällä

        >>>5. He sanovat edelleen: »Ne ovat muinaistaruja, jotka hän on antanut kirjoittaa muistiin, jotta niitä luettaisiin hänelle aamuin ja illoin.»

        6. Vastaa: »Hän, joka tuntee sekä taivaitten että maan salaisuudet, on ilmaissut ne ylhäältä.» Totisesti Hän on anteeksiantavainen, armollinen.


      • 567857
        usmizeed kirjoitti:

        Muslimit tietävät Aabrahamista paljon!!!!

        Luki Raamatusta Aabrahamista ja väänteli sitä sopivaksi, että Ismael olisikin lupauksen lapsi eikä Iisak, josta suvusta Jeesuskin tuli. Ismaelista, arabien kantaisästä, sanotaan Raamatussa, että hän on kuin villiaasi ja aina veljiensä niskassa...


      • allahin-kosto
        567857 kirjoitti:

        Luki Raamatusta Aabrahamista ja väänteli sitä sopivaksi, että Ismael olisikin lupauksen lapsi eikä Iisak, josta suvusta Jeesuskin tuli. Ismaelista, arabien kantaisästä, sanotaan Raamatussa, että hän on kuin villiaasi ja aina veljiensä niskassa...

        Eikö ole muuten merkillistä, että Vanha testamentti kertoo niin paljon Israelin kansan historiasta, mutta ei paljon mitään ismaelilaisten historiasta?

        Mistähän se johtuu?

        Aabraham oli Iisakin isä ja Iisak oli Jaakobin isä. Jaakob sai uudeksi nimekseen Israel ja hän on Israelin kansan kantaisä.

        Miksi Raamattu kertoo vain israelilaisista ja juutalaisista, mutta ei ismaelilaisista ja arabeista, jos he kerran olisivat Jumalan valittu kansa ja Raamattu olisi alun perin Jumalan sanaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe