Miks lahtelaiset kokee olevansa jotain yli-ihmisiä? Leuhka ja ylpeä olemus korostuu parin tuopin jälkeen. Ei Lahteen syntyneellä ole mitään syytä ylpeilyyn. Ei tämä ole edes Suomen mittakaavassa kovinkaan miellyttävä kaupunki asua, voisi edes sen verran parantaa että edes asukkaat olisi hyviä tyyppejä. Mutta ei. Kusipäätä kusipään perään. Vastaa jotain Englantilaista työväenluokan kaupunkia. Kulttuuri rajoittuu paikallisen futisjoukkueen kannattajien möykkäämiseen. Täällä kuitenkin on ihan hyvät opiskelumahdollisuudet ja tilaa kasvulle. Upea luonto ja julkinen liikennekin toimii. Ihan liian apaattinen kansa mahdollisuuksiin nähden. Mutta silti koetaan että ollaan muita parempia.
Lahtelainen luonne
39
1737
Vastaukset
- lahtelainen 88
missäpäin lahtea oleskelet. koska suurin osa kohtaamistani ihmisistä ovat kohteliaita. Autot antaa tietä jos on risteys missä ei ole liikennevaloja. poistuu liikkeestä niin pitää ovea auki jos tulee vastaan. ja ravintoloissa on harvinaisen mukavat tarjoilijat. Kysyvät välisäkin että maistuuko ruoka ja tarviiko lisää jkuotavaa.
Tietysti myös jos ihminen käyttäytyy muita kohtaan kuin kusipää nin ne käyttäytyy kanssa kuin kusipäät. - rtygvbnn
Oon Kai vainoharhainen, kun... Olen asunit Lahdessa 1900-luvun alussa ja 11 kuukautta 1900-luvun lopulla. Jotenkin tuntuu, että vieläkin saan kuulla siitä vuodesta. Kun kä vin tanssimassa, hyvä ihme Olin kuulemma sellai ja sellai ja. Olin kuitenkin edellisenä talbena ollut Keski-Suomessa töissä Jos ei kerran tunne ihmistä miksoi puhua. Ja miksei rule tutustumaan?
Nykyäuän asun osittain Lahdessa - Anonyymi
Vittuilen ja juoksen sitten karkuun. . -Lahtelainen mies-
- Anonyymi
Kas kommentoija täydellinen vitsi. Tervetuloa lauantain myöhäisiltana Lanunaukiollle sanomaan sama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kas kommentoija täydellinen vitsi. Tervetuloa lauantain myöhäisiltana Lanunaukiollle sanomaan sama.
Tuletko yksin vai pyydätkö poikaystäväsi mukaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuletko yksin vai pyydätkö poikaystäväsi mukaan?
Alaotko jo heti itkeä. Tulee ketä tulee, vingu sinä vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alaotko jo heti itkeä. Tulee ketä tulee, vingu sinä vaan.
Osaatko edes lukea? Kysyin sinulta kysymyksen. Et tietenkään kun et pärjää yksin mies miestä vastaan. Itkettääkö vinkuja?
- Anonyymi
Jos olisit ollut KOPin aulassa, et olisi päässyt karkuun. Olisit kantanut täyden sananvastuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisit ollut KOPin aulassa, et olisi päässyt karkuun. Olisit kantanut täyden sananvastuun.
Saahan totuuden sanoa ihan muuntelemattoman. Pohjois-korea?
Kannattaa kouluttautua ja hakea työvoimatoimistoon töihin. Ei tarvitse mitään tietää, voi kuten vanhemmat naiset ja miehet siellä googlata vastaukset kysymyksiin ja jakaa karensseja mielen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän Aulan kenttäoikeus ole jo istuntonsa aikaa sitten istunut. Ilmeisesti myös kaksipuoluejärjestelmä (rok. ja pop.) siirtynyt parlamentaarisempaan suuntaan.
- Anonyymi
Kyllä se lahtelaisten ylpeys ja nokka taivasta kohden alkaa hiljalleen hyytymään tämän Koronaviruksen vallatessa ihmisten hengitysteitä. Sitä voi tulla melko ahdistava ja kuumeinen olo ylpeillekkin ja sillon menee iiiiiso nokka alaspäin. Nuhakin saattaa valua maata kohden.
- Anonyymi
Loppuu siinä vaiheessa peräänhuutelu .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
letkuissa kun on niin siinä ei ääntä lähde. tuppisuuna makoilet taju kankaalla.
- Anonyymi
Pelkuri olet, älä muita syyttele. Ei ole sinua Lahdessa näkynyt, mokoma vinkuheinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkuri olet, älä muita syyttele. Ei ole sinua Lahdessa näkynyt, mokoma vinkuheinä.
Ootko ihastunut kun haluat minua katsella seuata? Ainoa mihin pystyt on suunsoitto ja karkuunjuokseminen. Siinä olet hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko ihastunut kun haluat minua katsella seuata? Ainoa mihin pystyt on suunsoitto ja karkuunjuokseminen. Siinä olet hyvä.
Mitäs minä sanoin. Siellä teini Hollolasta vinkuu ja ulisee. Ei uskalla Lanun aukiolla käydä edes päiväsaikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaihtuu peränhuuhteluksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja Perhana siinä ole mitään vikaa että on nussinu lehmää laitumella.
- Anonyymi
Läskit ukot uhoaa ja mustamaalaa toisia seläntakaa. Se on sitä vanhemman luokan Lahtea, juuri he jotka ovat kaupungin maineen pilanneet. Vittuilu ja juoksu karkuun.
- Anonyymi
Lahtelaiset kokevat niin kuin irlantilaiset ja skotit, että heitä pienituloisina ja tavallisina ylenkatsotaan. Siksi he ovat hieman "kovia".
- Anonyymi
Luulevat olevansa kovia mutta ulkopuoliselle näyttää teinipojan uhmaiältä.
- Anonyymi
Ei ainakaan älykkyys näy tämän talon huoltomiehen työnjäljissä. Maalia missä sattuu, ruuvit läpi seinien ja teipit ihan vinossa.
- Anonyymi
Lahtelaiset miehet...............very boring!
- Anonyymi
Se on tämä mummola meininki mikä tekee ihmisistä tylsiä. Vahtaamista ja juoruilua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tämä mummola meininki mikä tekee ihmisistä tylsiä. Vahtaamista ja juoruilua.
Huomaa agressiivisten viestien häiriintyneet lähettäjät, heihin ei tosin iän takia korona koske.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa agressiivisten viestien häiriintyneet lähettäjät, heihin ei tosin iän takia korona koske.
On nuoriakin kuollut koronaan, terveitäkin. Menikö tunteisiin?
- Anonyymi
Lahtelainen mies on hellä rakastaja joka vie lapakistoon tai kiikunlähteelle retkelle sinut. Loppuillasta voitte mennä kuvaamaan joutsenia ja sitten voi iltapalan ohessa kytätä naapureita ja juoruilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahtelainen mies on hellä rakastaja joka vie lapakistoon tai kiikunlähteelle retkelle sinut. Loppuillasta voitte mennä kuvaamaan joutsenia ja sitten voi iltapalan ohessa kytätä naapureita ja juoruilla.
Äiti tottakai mukana, ei he muuten uskalla liikkua ulkona.
- Anonyymi
Lahtelainen hyökkää aina takaapäin ja porukalla. Pelkureita aika paljon. Takasin ei saa vittuilla tai pyytävät äitin apuun.
- Anonyymi
Monet käyvät aina sunnuntaisin imemässä äidin tissiä vielä 35 vuotiaanakin.
- Anonyymi
lahtelaiset saa vittuilla mut takasi ei saa sanoo tai oot valittaja
- Anonyymi
vedessä vikaa ja juojissa
- Anonyymi
liian pienissä piireissä hengailu
- Anonyymi
Se näkyy siinä että päättävät porukoissaan kuka saa edes käyttää palveluita Lahdessa. Et saa käydä ees kaupassa jos et oo tiettyjen ihmisten kaveri.
- Anonyymi
Lahti on Suomen persereikä
- Anonyymi
Leuhkoja lahtelaiset eivät kyllä ole. Eniten nyppii se melko negatiivinen mielenlaatu ja jatkuva valittaminen (ei tietty koske kaikkia, mutta aika monia). Olen ollut nyt 20 vuotta pois Lahesta ja saanut vähän välimatkaa asioihin. Lahti on oikeasti varsin jees mesta ja kauniskin vielä kaikessa rosoisuudessaan. Lienee keski-ikäisyyden merkki, että olen alkanut kaivata takaisin juurilleni Lahteen. Ja lahtelaiset miehet on ihan parhaita ainakin verrattuna näihin pk-seutulaisiin!
Itse asiassa nyt kun ajattelen asiaa, niin lahtelaisilla olisi syytäkin olla ylpeitä. Pois se "uhriasenne" ja tietynlainen altavastaajan rooli. Menestystä ja parempaa kevättä kaikille! <3 - Anonyymi
Ihan loistavaa yleistämistä jostain pubivinkkelistä katsoen. Voi elämä. Kurjimmat uhoajathan juuri löytyy baarista, eli kannattaisiko vaihtaa harrastusta.
- Anonyymi
LAHDESTA ON POSITIIVISIA KOKEMUKSIA... TOSIN OLEN ENEMMÄN PITÄNYT KOUVOLASTA VAIKKA SIELLÄKIN ON CCCP-DDR TYYLISIÄ TALOJA
- Anonyymi
Vittuilu on hämäläisille tyypillinen keskustelumuoto.
Lahti on ollut kovia kokenut teollisuuskaupunki ja se uho tulee sieltä kuusikymmentäluvun paatoksesta. Aito lahtelainen tietää kopin aulan, reunanpalstan, kisarin ja tipalan. Kaupunki rajoittui Mytäjäisistä Holmaan. Ja Oululaisen mäestä Pekanmäen siltaan. Ylpeys kotikaupunkiin kulminoituu parhaiten ytimekkääseen sanontaan:"Oon Lahest".
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293537- 851835
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151611Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1081162- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80915Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887