SPEEDERMAN OY

Sulzi90heppaa

Onko kokemuksia Speederman Oy-n perämoottoreista?
Miten kaupat sujuneet, takuut jne?
Olisi muutama kiinnostava perämoottori siellä listoilla ja edullinen
rahoituskin järjestyis ilman käsirahaa. Risuja ja ruusuja kiitos!?

123

9423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nettiä

      Nettilässytysten mukaan toimii kirkkaalla vastuu siirtyy asiakkeelle periaatteella.

    • Nettilässytys

      Netti vaan ei ole tietolähteistä luotettavin. Minun valintani on Speederman kun haluan onnistuneen moottorikaupan tehdä. Sain muuten juuri hyvän syystarjouksen uudesta Suzukista 200hv.

    • Suosittelenminä

      Homma toimii ja moottorin saat vaikka rahdilla kotiovellesi nii ei tarvitse peräkärryllä tai takakontissa kuljetella.

    • suisa

      Itse ostin uuden suzuki 90 df:n toivat koti ovelle ja veivät vaihtokoneen mennessään siitä pelkkää hyvää sanottavaa. Takuusta: ostokuitissa luki 5v takuu jossa speedermanin leima ja allekirjoitus joten kai sillä paperilla jotain merkitystä on.Moottoriin olen ollut tyytyväinen.

      • saaritollooo

        Joo siis viiden vuoden takuu. Käyettyyn perämoottoriin? Anteeksi etten usko...


    • suisa

      Viestissähän puhun uudesta moottorista.

      • voi että...

        Ostit siis uuden koneen sieltä! Itse olen muodostanut kuvan yrityksestä nettiveneen kautta, suoraan heidän myyntiilmoituksista. En ostaisi mitään koska pyydetyt hinnat ovat liian kovat vanhoihin koneisiin, ja rahoitus!!! Tekstit jo otsikossa liian häiritseviä.

        Mutta uuden koneen, johon haluan omasta mielestäni uskottavan myyjän, ei koskaan...


      • jurppii
        voi että... kirjoitti:

        Ostit siis uuden koneen sieltä! Itse olen muodostanut kuvan yrityksestä nettiveneen kautta, suoraan heidän myyntiilmoituksista. En ostaisi mitään koska pyydetyt hinnat ovat liian kovat vanhoihin koneisiin, ja rahoitus!!! Tekstit jo otsikossa liian häiritseviä.

        Mutta uuden koneen, johon haluan omasta mielestäni uskottavan myyjän, ei koskaan...

        eikös ole aivan sama mistä uuden moottorin ostat vaikka tmi toimi kankaanniemeltä jos ko yritys on valtuutettu myyjä ja se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa kyllä siellä hinnoissa ilmaa on jos käteisellä haet uskon että pääset ihan hyvään kauppaan


      • peterrr78
        jurppii kirjoitti:

        eikös ole aivan sama mistä uuden moottorin ostat vaikka tmi toimi kankaanniemeltä jos ko yritys on valtuutettu myyjä ja se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa kyllä siellä hinnoissa ilmaa on jos käteisellä haet uskon että pääset ihan hyvään kauppaan

        Ei ole valtuutettu mihinkään merkkiin....


    • Sulzi50

      Itekkin ostin ennen juhannusta uuden sulzin 50 nelitahdin.
      Kundit toivat tänne etelään koneen ja purkivat vanhan kolmikympin ja veivät mennessään. Sain reilun hyvityksen ja minullakin huoltokirjassa speedermannin takuuleima.Suosittelen.

      • peterrr78

        Eli sulla on "Speederman" takuu, ei mikään virallinen....


    • Jitla

      Ei mitään takuita vaikka väittäävätkin ostohetkellä! Täys huijari Firma!

    • OnTakuu

      Ihan normaalit suzukin, yamahan ja evinruden takuut voimassa sepeedermanilla.
      Ei tuo eroa millään lailla takuut, ostit mistä hyvänsä.
      Itte tyytyväinen asiakas ja rahoituskin järjestyi helposti.
      Miulkii speedermannin leima huoltokirjassa ja allekirjoitus.

      • Kerttutäti

        Ohhoh, että oikeen allekirjoitus!


    • Haisee-koko-ketju

      Mainokselta.
      Välttäkää.

      • suisa

        Miksi maksaa välikäsille kun tuolta saa edullisemmin.


    • IteOstan

      perämoottorin sieltä mistä halvimmalla sen saa. Speederman oli minun valinta.
      Mitä mieltä olis maksaa Yamahasata monta tuhatta euroa enemmän muualla?
      Ite sain halvemmalla ja Speedermanin henkilökunta toi moottorin vielä kotipihalle asti ja ihan täys yamahan takuu tuli niinkus muidenkin valtuutettujen edustajien myymiin uusiin jamahoihin. Köyhällä ei oo varaa ostaa kallista ja luvutushuoltokin oli leimattu mekaanikon allekirjottamana huoltokirjaan.

    • evikka

      En suosittelle ainakaan käytettyä konetta ostaa kun hinnat kalleinmasta päästä eikä ajotunneistakaan ole mitään tietoa ja vielä puhuu sekä kirjoittaa ajotunneista mitä sylki suuhun tua, mutta jos väkisin haluat ostaa käytetyn moottorin niin kannattaa mennä paikanpäälle missä koneesta otetaan tieto ulos näin varmistat tiedon oikeaksi. Tämä siksi että kyseisellä veneliikkeellä ei ole varaa ostaa testeriä kun on niin kalliita, että ehkä kannattaa harkita tarkoin mistä ja keneltä ostaa käytetyn koneen.

    • Ylinopeusmies

      Itse en kyllä koskaan ostaisi mitään yrityksestä jonka omistajan mielestä "Speederman" on kiva nimi yritykselleen. Kuulostaa siis niin hämärältä minun korvaani.

    • Valtuutettu-alalta

      Suzuki perämoottori takuu Speedermanilta!!
      Vielä allekirjoituksella. On mahtavaa.
      Valitettavaa vain se, että siellä ei lue virallisen SUOMEN maahantuojan nimeä missään.
      Speederman ei varmaan kajoa takuun alaisiin koneisiin.
      Suzuki antaa kyllä takuun, mutta suomessa et saa valtuutetun maahantuojan asentajaa paikalle.
      Enkä usko, että euroopan muusta maastakaan tulee.
      Valmistaja kyllä korvaa, mutta etsikää ensin valtuutettu "varmasti tuleva asentaja".

      Voit tuoda vaikka uusia mersuja saksasta, mutta suomen maahantuoja ei niitä korjaa.
      Tässäkin tapuksessa valmistaja korvaa takuut, mutta vie se ensin tehtaan ilmoittamaan korjaamoon saksaan. Ei käy muut maat.

      Sen verran tietoa......

      • Anonyymi

        Sun tietosi on väärää .


    • Spedemies

      On tainut spedemies itse kirjoittaa vähintään kolme juttua tähän... Kaikki missä on leima ja allekirjoitus mainuttuna. Kaikki ostaa mistä haluaa, itse olen vältellyt jobbareita ja epämääräisiä liikkeitä.

    • tusukifromjapan

      Minä olen tässä 3 kk odottanut, että "tuodaan" tuote kotiin.
      Ei ole minkäänlaista nopeaa miestä näkynyt. Välirahat ym sovittiin.
      Onko niin nopea, että en vain huomannut. Pidä röttelös.............................
      Soitin suzukille. Eivät korjaa takuuseen mitään, eikä tule osia keneltäkään aidolta dealerilta. Eli, speederman ostaa ne itse jostai ja korjauttaa pelit. Sitten anoo korvauksia japanista tai sieltä kuka diilaa sille koneita.

      Suomeksi: ei mitään korvaavia takuita laitteissa.

    • kankaanpäänkingi

      Juuri näin. Varmaan ei laita rahaa varaosiin.
      Tuskin tehtaalta hakee omiaan, joten miettikää.

    • Speedermann

      Meillä kävi niin että otimme speedermannilta uuden 200hv Yamahan tuossa keväällä.
      Vaihdossa annoimme vanhan v6 johnssonin josta saimme asiaankuuluvan ja korkean hyvityksen. Tarjouksia kyselimme useilta eri piirimyyjiltä, Speedermanin tarjous oli selkeästi paras ja edullisin. Sovittiin kauppa ja seuraavana päivänä Speederin pojat toivat Yamahan, ottivat vaihdokin irti ja veivät mukanaan. Huoltokirjoissa leimat ja kuittaukset niinkuin kuuluuki, luvutushuolto ja takuutarkastus tehty.
      Moottorissa siis taystakuu ja mikäli vikaa ilmenee voi viedä mihin tahansa perämoottorikorjaamoon josta osoittavat laskun sitten suoraan yamahan tehtaalle.
      Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

    • glasfibre

      Uskotko oikeesti tohon.
      Kesko ei dealeria tee latokauppiaasta miehestä.
      Pitää olla lasiseinäliikkeet ennen kuin näin tehdään.

    • 23vyamahaamyynyt

      Helvetin tyhmät. Suomessa maahantuoja hoitaa takuut, jonne lähetetään hyvityslasku. Ei tehtaalle. Vai kuvitteletko, että japaniin. Säälittävä tyhmä. Kyseessä Keskon valtuuttamat liikkeet. Laskut hivtetään yleensä hyvityksinä niistä mitä tilaa tuotteita.
      Kankaanpään kauppias, mieti mitä kirjoitat. Joku saattaa tietää tämän takuuketjun jutskat.

    • SPEEDERMAN

      Speederman tilaa moottorit japanista Yamahan tehtailta suoraan, ei keskon kautta.
      Moottoreita ostetaan suuri erä kerralla jolloin saadaan paljousalennusta joka tarkoittaa myös edullisempaa hintaa asiakkaille. Kesko ottaa aina yhden koneen kerrallaan tilauksien mukaan ja Yamahan tehdas ottaa tietysti aina yksittäiskaupasta keskolta korkeamman hinnan. Kesko vetää oman provikkansa välistä ja keskon valtuuttama piirimyyjä omansa jo valmiiksi kalliista koneesta.
      Speederman toimii tukkumyyjänä suoraan Yamahan tehtaan ja asiakkaan välillä.
      Homma on tehokasta, ei turhia välikäsiä ja tehtaan takuu ja tuki seuraa jokaista myytyä moottoria. Itse ostin sieltä missä parhaaseen hintaan annettiin ja se oli Speedermanni, yli 20% piirimyyjää edukkaampi aito Yamaha.:))) Minen keskolle rahojani anna.

    • garantie

      Älä usko itsekkään tuohon paskaan.
      Kesko ei myisi yhtään konetta suomessa jos näin olisi.
      Tuskin yamahan tehdas noin tyhmä olisi, että ladosta koneita myydään suomessa. Tiedätkö monta yamahaa kesko välittää suomessa per vuosi. Viikossa sen, minkä kankaanpäästä lähtee 10vuodessa.
      Niillä on sopimukset.
      Laita edes yksi takuuanomuksen kuitti tänne nettiin, että miten se jaappanin poika hyvittää sulle.

    • Välttäkää

      Ihan paska lafka koko Speederman Oy.
      Älkää koskeko edes pitkällä tikulla.

    • ylinopeusmies

      Siis toi vauhtimiespulju kirjoittaa tänne ihan mitä vain... Ne tilaa siis isompia eriä koneita kuin Kesko, ja saa halvemmat tehtaan hinnat :)
      Tämänlainen pulju tilaa muutaman koneen kerrallaan, myy ne eteenpäin pienellä katteella ja toivoo että joku muu hoitaa takuun jos ongelmia tulee. Ja kirjoittaa että "minä olen tyytyväinen asiakas leimalla paperissa".
      Hyvä että löytyy yrittäjiä Härmstä. Toivotaan että ne toimivat vastuullisesti ja pitkällä tähtäimellä!
      Eli jos kyseinen pulju toimii vastuullisesti niin se on hyä kilpailija Keskolle.
      MUTTA jos he kirjoittavat tänne sekaan viestejä esim tilausmääristä sekä takuuleimoista niin epäilenettä kaverit ovat semmoisia etten heiltä koskaan ostaisi edes AA paristoa alennuksesta.

    • Nopeusmies

      Hyvä että on muodostunut rehtiä kilpailua perämoottoribisnekseen.
      Pieni liike on aina ketterämpi ja joustavampi, siihen kait tuo edullisempi hinta perustuu
      ja suuriin kertaostoksiin.Kesko marine on kuoleva kauppa!

    • Slowerman

      Ei pieni latokauppa osta isompia eriä! Taas myyjä mainostaa omaa puljuunsa. Halpa hinta johtunee pienemmistä katteista tai jostain muusta. On ollut niitä jotka eivät hoida kaikkia velvollisuuksiaan. Tästä en tiedä, hämää vain kuin kehuvat itaeään täällä.

    • SpeederNopeusmies

      No mitäs pahaa siinä on jos nopeusmieheltä saa jammut ja suzukit täydellä tehtaan tuella ja takuulla reilusti halvemmalla kuin monopolimaahantuojilta.
      Ite hain SPEEDERMANILTA, köyhällä ei oo varaa maksaa ylihintaa.

    • MyöntääköKesko

      Myöntääkö kesko rahoituksen ilman käsirahaa ja tuo koneen kotiovellesi ja vie vanhan mukanaan? Turha haukkua speedersmannia suotta. En ole kuullut että kellään olis ollu ongelmia kyseisen liikkeen kanssa. Laittakaa faktat pöytään jos on elekääkä nimettömänä haukkuko!!

      • JariL

        Kuule, minä voin kertoa ongelmista. Ostettiin viime kesänä heiltä sisämoottoriveneen. Kävimme paikan päällä tutustumassa veneeseen joka oli pukeilla. Vene näytti hyvältä ja myyjä sanoi koeajaneensa sen ja kuulemma toimi todella hyvin eikä veneessä ole mitään vikaa. Sovimme kaupat ja he toivat sen Hollolaan. Siellä vielä pieni lenkki ennen luovutusta. Toimihan se siihen saakka ihan hyvin. Ensimmäinen ajokerta ja katsoimmme sen jälkeen konehuoneeseen, niin siellä oli öljyn ja vedensekaista nestettä. Soitto Speedermanille, että mitäs nyt tehdään. Lupasi, että korjaaja tulee katsomaan sitä. Korjaaja tuli ja tukki (tiivisti) mukamas öljyvuodon. Työssä meni noin 15min (vaimo paikalla, itse olin työmatkalla). No, seuraava veneretki ja samat ongelmat jatkuivat. Otimpa taas yhteyttä Speedermaniin ja nyt olikin jo toinen ääni kellossa. Ensin oli asentaja mukamas lomalla ja lupasivat ottaa yhteyttä. Eivät ottaneet. Otin uudelleen yhteyttä ja nyt tulikin jo viestiä, että osta uusi vene. He ovat myyneet käytettyä eikä uutta. He eivät korjaa enää mitään vaan minun itseni pitää korjata se. Otin sitten yhteyttä kuluttaja-asiamieheen joka oli yhteydessä suoraan Speedermaniin. Minulle tuli heiltä viestiä, että he eivät korjaa mitään. Kuluttaja-asiamies pyysi minua hommaamaan korjausarvion veneen korjauksesta jotta voisivat viedä asiaa eteenpäin. No, veneen moottorista tihkuttaa jostain kohtaa öljyä edelleen ja pakomutkan pultti on poikki josta vuotaa vettä veneen pohjalle.

        Kuullostaako reilulta kaupalta?


      • JanneT

        Harmillinen tapaus.
        Voisitko hiukan tarkemmin kertoa minkä ikäisestä ja tyyppisestä veneestä on kyse ?
        Bensa, diesel, liukuva vai uppouma ?
        Saiko tuo Kuluttaja-asiamies tehtyä asialle mitään ?


    • Spedemies

      Speereman taitaa mainostaa täällä itseään jatkuvasti... on se hieno pulju!

    • YLINOPEUSMIES

      Nythän on niin että laittakaa faktaa siitä että kaupat on epäonnistunut Speedermanin kanssa? Ite olen kuullut vaan positiivista.

    • korotonton

      Olen odattanut nyt 3 kk että saadaan sähköpostitse tehty kauppa maaliin. Luvattiin tuoda, mutta ei näy.
      Sen verran reilua peliä.

    • taakuuu

      Kirjoitusketjussa 78% itse kauppiaan kirjoituksia/vastauksia/toteamuksia.

    • Nopeusmies

      Taitaa olla ihan spedemies. Säälittävä.

    • simosalmiakki

      Kaikki spedenpuljua ylistävät kirjoitukset on tehty sattuneesta syystä illalla klo 22-22.30 välisenä aikana. Annas kun mietin miksi............................heh heh hehhe.

    • jonhssonhukku

      Vielä, missähän nuo kymmenet vaihto perämoottorit mahtaa olla kun ei löydy ihan netistä enää.
      Kaikki löytyy muutaman vuoden sisään vaikka olisi poistettu. Mutta speden koneita.

    • tjkl

      huijari koko jätkä elkää vaan tehkö kauppaa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä


    • Maniback

      Omat kokemukseni ko.kaupasta hyviä. Tilattu tuote tuli parissa päivässä.

    • YLIHINNOITELTUPASKA

      Se pulju on kallis ku helvetti. Ainakin veneiden ja perämoottorien suhteen. Itse en osta sieltä ylihinnoitellusta puljusta mitään!

    • Suzukidf

      2016 ison suzuki... Pientä odottelua mutta reilusti halvin. Ei pahaa sanottavaa Kankaanpään ukosta näin jälkeen. Asiallinen.

    • Stetsonsson

      Kesko ja sen jamariinit ja jamahat on kyllä aivan perseestä. Hirveän kovalla rahalla kun vuosikymmeniä on mainostettu niin ostaahan ne suomi-pöljät k-raudasta pirkkaa. Pakkohan sen on olla hyvä kun on niin monta mainosta ja oikein k-raudan pihassa veneetkin myytävänä. Pakettiin vielä pirkka raileri niin on naapuri kateellinen. Voi äitien päivät näitä merten ladoja.

    • Eikannataostaa

      Speedermanin vetäjä on huijari.

    • Anonyymi

      Elkää missään nimessä ostako Speedermanilta mitään! Tai varautukaa ainakin täyteen moottoriremonttiin, jonka maksatte itse. Vaikka olisi uusi laite. Kokemuksia löytyy muualtakin. Valehtelee kaikessa mitä voi.

    • Anonyymi

      Vittu mitä paskaa ! Myy netissä myös perämoottorin osia... laitoin sähköpostia ei vastaa... soitin sano että soittaa takaisin ei soittanu.. viesti tuli kyllä missä sano että osa myyty enkä edes sanonut missään vaiheessa mitä osaa olin ostamassa... ihme touhua !

    • Anonyymi

      Me ostimme Speedermanilta ison Yamahan kun veneemme pitkäaikainen
      moottori hajosi. Kauppa sujui mallikkaasti ja saimme kernaan hyvityksen
      vaihdossa kiinni leikanneesta moottoristamme.

      Sovimme kaupat ja käsiraha suoritettiin Speedermanin asiakasvaraintilille.
      Loppuosa tuli edullisella osamaksulla jonka luottopäätös saatiin vaivattomasti
      netin kautta. Rahoituspäätös oli läpinäkyvä ja ei sitonut kauppaan.:)
      Muutaman viikon päästä Yamahan miehet tuli pihaan, irroittivat vanhan
      virttyneen moottorin ja asensivat uuden avaimet käteen.

      Nyt koko perheemme odottaa jo edessä häämöttävää kesää ja rentouttavaa
      aikaa vesillä.:)

      • Anonyymi

        Juu niin mekin tehtiin ja ajettiin viikon verran, sitten tuli vouti ja vei koko paketin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu niin mekin tehtiin ja ajettiin viikon verran, sitten tuli vouti ja vei koko paketin !

        Epärehellinen kauppias, pyydä kaikki kirjallisena niin kaupankäynti loppuu siihen.
        Kilometrit ei pidä paikkaansa ja ns huoltaa vehkeet ennen kaupankäyntiä joo uutta oljyä ja vanhat suodattimet, manipuloidut huoltokirjat. Pääosa kamoista hankitaan vanhasta itäblokista ja sitten leikitään hämmästynyttä että kyllä se edellinen omistaja näin vannoi.
        Käteinen kelpaa kun kiertää vielä veroja pimeällä virolaisella työvoimalla. täys huijari"!


    • Anonyymi

      Ostin joulukuussa 2019 uuden Suzukin perämoottorin Speedermanilta. Kysyin välirahatarjouksia samasta koneesta muutamasta paikasta ja Speederman oli selvästi edullisin. Uusi moottori oli asennusvalmiina sovitusti ja vein veneeni heille asennukseen. Kaikki toimi täysin sovitusti ja kaikki maksut hoituivat pankin kautta. Olen ostanut useita veneitä ja moottoreita useasta eri firmasta, joten kokemusta näistä hommista on. Hieman ihmetyttää tämän palstan kirjoittelijoiden kommentit ja vaikuttaa siltä, että eivät ole koskaan edes asioineet Speedermanissa tai missään muussakaan alan liikkeessä.

      • Anonyymi

        Speederman Oy kommentoi.


      • Anonyymi

        Mistähän se uittaa niitä koneita kun ei ole edes Suzukin virallinen maahantuoja?

        Suzuki ei hyväksy tuollaista firmaa missään nimessä edes takuun aikana viralliseksi huoltopisteeksi saatikka vastaa mihinkään takuu asiaan koska speederman ei ole heidän jälleenmyyjäketjua tai huoltoketjua.

        Tämä on varmistettu Suzukin maahantuojalta.

        speederman ei pysty lukemaan esim. koneen vikadiagnostiikkaa jonka lukeminen vaatii osaamista ja oikeat laitteet. kysy tunneista printti kun ostat käytetyn koneen ja kappas vaan kun ei sellaista ole mahdollista saada, tai se on jostain toisesta koneesta

        Onneksi olkoon uuden koneen johdosta toivotaan ettei siihen tule vikoja, kuluttajasuojan kautta voit saada jotain apua, ainakin tuntevat yrityksen hyvin pitkän historian takaa :)


      • Anonyymi

        voi vittu tol jätkäl on oltava kusta enemmän yläkerrassa ku alakerrassa ei varmaan nuku öitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi vittu tol jätkäl on oltava kusta enemmän yläkerrassa ku alakerrassa ei varmaan nuku öitään.

        meinaa multisillalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meinaa multisillalla.

        Kyllä se yönsä nukkuu muuten ei jaksais kusettaa koko päivää :D


      • Anonyymi

        vittu! jätkä kirjoittelee itte omiaan kun ei saa unta.


    • Anonyymi

      Juu kävin pihassa kääntymässä. Autokaupoilla olin ajankuluksi pyörimässä mutta sen verran oli epämääräsen näkönen paikka että kiinnostus lopahti siihen.

      Joku tuppisuu siellä ropas autoo ja ei osannu edes tervehtiä että pitäköö autonsa

      • Anonyymi

        Sain tosi hyvän vaihtotarjouksen tuolta. Asianmukaista palvelua ja oikein hyvän vaihdokin.

        No selvisi että moottoripyörä olikin uitettu latviasta, kilsat ei pitäny paikkaansa ja se vitun paska leipo kiinni ekalla viikolla, vedin lipat ojan pohjalle sen takia ja tää sankari vittuilu vasn. Mennään oikeuteen sen pellen kanssa.


    • Anonyymi

      Joskus väärässä kohtaa säästäminen tulee kalliiksi, siksi kannattaa kilpailuttaa merkkiliikkeet ennenkuin ostaa paikasta joka ei välttämättä pysty vastaamaan takuun alaisista korjauksista.

    • Anonyymi

      sika törkeetä kauppaa harrastaa tää jätkä.

      • Anonyymi

        Valitettavasti kokemusta. Ja oma kokemus on että en suosittele kenelekkään speedermania.


    • Anonyymi

      suuttui kun en ostanut autoa häneltä. mumisee eikä puheesta tahdo saada selvää.

      • Anonyymi

        Kyllä siellä kauppa käy, yli 3 miljoonaa liikevaihto


    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta speedermanin käytetyistä huolletuista perämoottoreista? Ilmeisesti siis täysin läpikäytyjä tarkastettuja moottoreita? Muutava kiinnostava olis ja houkuttelevat rahoituksen ehdot.

      • Anonyymi

        Huolletuista? Ei ne mitään huolla. Ostin veneen keväällä ja kone piti olla huollettu, öljyt mustaa ja perävetolaite kuiva. No nyt sitten väännetään asiaa ja varmaan päättyy ikävästi koko homma kun multasilmä ei vastaa puhelimeen.pistän poliisille koko keissin kohta kun alkaa vituttaa, ei ollu mikään halpa vene sittenkään


      • Anonyymi

        Ostin sieltä taannoin Suzuki 140hv koneen. Kyselin puhelimessa, että onhan kone varmasti kunnossa ja ns. veteen valmis. No kone toimi muuten ihan ok. mutta perä paskana mm potkuriakseli kiero.
        Eikä se korjauskaan kivaa ollut, esim potkuriakselin stefoja ei Suomesta enää saanut. Käytetystä perästä purkamot pyytä n. 1000€, vaihteistokopan hitsaus 250€ jne...
        Olihan se veteen valmis, mutta lähinnä verkonpainona...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolletuista? Ei ne mitään huolla. Ostin veneen keväällä ja kone piti olla huollettu, öljyt mustaa ja perävetolaite kuiva. No nyt sitten väännetään asiaa ja varmaan päättyy ikävästi koko homma kun multasilmä ei vastaa puhelimeen.pistän poliisille koko keissin kohta kun alkaa vituttaa, ei ollu mikään halpa vene sittenkään

        Sama homma täällä meneillään. Eikö liikkeillä ole enään mitään vastuita.
        Älkää missään nimessä ostako kyseisestä firmasta mitään.


    • Anonyymi

      Ei nyt juuri perämoottoreista mutta autoista. Juuri viikko sitte valitettavasti ostin tältä puljulta auton, Huom hyvän ja toimivan. N. 100km ehdittiin ajaa, kun jo kytkin luisti ja vika valot sytty. Tämä saatiin jollain lailla sovittua, toki niinkin hienolla asiakaspalvelulla, että kiellettiin soittamasta sinne Enään koskaan ja muutama saata*a ja *ittukin pääsi myyjältä. 🙃 Nyt muutaman päivän jälkeen on jo huomattu kuinka apukuskin lasia ei voi avata kun se putoaa pois paikoiltaan ja ilmastoinnin putkessa on reikä.
      Eli siis jos joskus ajattelet asioida kyseisessä liikkeessä, niin suosittelen lämpimästi harkitsemaan uudelleen!

      • Anonyymi

        Kannattaa välttää, ei se ainoa liike ole mistä saa vehkeitä.


    • Anonyymi

      Mikä tämä speederman on joka ostaa kaikki kiinnostavat myyntiin tulevat veneet? Ostaako tosiaan kaikki itselle vai mikä kuvio on?

      • Anonyymi

        Huomasin saman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin saman.

        Ehkä ne ovat keksineet jotain täysin uutta?
        Niinku jotenkin ostaa ja sitten niinku jotenkin myy, en tiedä?

        Helsingissä tätä kokeiltiin joskus, mutta ne joutu Divariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ne ovat keksineet jotain täysin uutta?
        Niinku jotenkin ostaa ja sitten niinku jotenkin myy, en tiedä?

        Helsingissä tätä kokeiltiin joskus, mutta ne joutu Divariin.

        Ehkä sitä sanotaan vaan välistävedoksi. En tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sitä sanotaan vaan välistävedoksi. En tiedä.

        "Ehkä sitä sanotaan vaan välistävedoksi. En tiedä."

        No sitähän kaikki maahantuojat ja kaupat tekevät joka päivä?


    • Anonyymi

      Jos minä haluan myydä veneen, niin olen erittäin tyytyväinen jos ostajia on useita. Silloin saan paremman hinnan kuin parin ostajan kanssa, jotka tuntevat toisensa ja sopivat kumpi ostaa ja mihin hintaan.

      Jos taas haluan ostaa veneen, on hyvä, että myyjiä on useita koska se parantaa minun neuvoteluasemaani ja minulla on enemmän valinnanvaraa.

      Ainoa, joka kärsii lisääntyneestä kilpailijasta on muut venekauppiaat.
      Onko kyse nyt niiden käsimyksestä?

    • Anonyymi

      Tuosta hintojen nostattamisesta taitaa kärsiä eniten itselleen venettä hankkivat kuluttajat.

      • Anonyymi

        Jos vene on myytävänä ja sen voi ostaa kuka tahansa, niin miten joku voi siitä kärsiä?


    • Anonyymi

      Keinotekoista hintojen nostoa.

      • Anonyymi

        Selitä miten päädyit tuohon johtopäätökseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä miten päädyit tuohon johtopäätökseen?

        Vähättelemällä ja älyttömällä tinkaamisella ehkäpä pelottelemalla ettei tämmöstä kukaan osta, painostamlla jne.
        Voi saada hienonkin ja kalliin veneen tai moottorin lähes ilmaiseksi, leskeksi jääneet, perikunnat yms voivat luopua kunhan joku sen huolii.
        Sitten ku dealeri on raahannut paatin jonnekin takahikiälle ja laittaa komeat kuvat ja ilmoitukset ja sitten kun kohteen huomaa tavallaan " myöhässä" niin kas perkule, hinta onkin useita satoja ehkä tuhansia kallimpi.
        Mitä ko.kaupan lupauksia huolloista jne olen kuullut niin kyllä tää on mielestäni melkoisen keinotekoista hinnan nostoa ja vääristelyä. Nyttenkin on 30-40v vanhoja vehkeitä aivan järjettömillä hinnoilla.


    • Anonyymi

      Pari esimerkkiä hintojen nostosta.
      15.2. tuli myyntiin Bella 850 hintaan 79500€.
      17.2. sama vene samalla ilmoituksella oli Speederman:lla hintaa 84900.
      Hinnan nousu kahdessa päivässä 5400€.

      Aiemmin tuli myyntiin Jeanneau Merry Fisher 795 hintaan 79900, kohta tämä vene oli Speederman:lla hintaan 89900. Lisäksi samaan aikaan oli kaikki myynnissä olleet samanlaiset MF 795 veneet siirtyneet Samaiselle myyjälle.

      • Anonyymi

        En oikein ymmärrä kiukkuasi. He ostavat tuotteita ja yrittävät myydä ne tuotolla. Eikö tämä ole markkinataloutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä kiukkuasi. He ostavat tuotteita ja yrittävät myydä ne tuotolla. Eikö tämä ole markkinataloutta?

        Onkohan niitä edes ostettu liikkeeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä kiukkuasi. He ostavat tuotteita ja yrittävät myydä ne tuotolla. Eikö tämä ole markkinataloutta?

        Ollaan vaan kateellisia kun olet keksinyt noin hyvän liikeidean.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan vaan kateellisia kun olet keksinyt noin hyvän liikeidean.

        En ollut edes kuullut Speederman yrityksestä ennen kuin näin tämän postauksen, joten se ei ole minun liikeidea.
        Epäilen että jos/kun korot lähtevät nousuun niin tilanne voi muuttua aika haastavaksi tälle yritykselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan vaan kateellisia kun olet keksinyt noin hyvän liikeidean.

        Eivät osta mitään - tekevät esim. veneistä veneenvälityssopimuksen ja pistävät itse myyntiin korkeammalla hinnalla liikkeen takuulla ja rahoitus mahdollisuudella. Jos menee kaupaksi heidän kautta niin sitten asiakas saa rahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan niitä edes ostettu liikkeeseen?

        Joe eivät ole ostaneet, niin mikä herättää tunteita,?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät osta mitään - tekevät esim. veneistä veneenvälityssopimuksen ja pistävät itse myyntiin korkeammalla hinnalla liikkeen takuulla ja rahoitus mahdollisuudella. Jos menee kaupaksi heidän kautta niin sitten asiakas saa rahat.

        Eli myyvät palvelua.
        On se kamalaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli myyvät palvelua.
        On se kamalaa :)

        Ei siinä mitään kamalaa olekaan, hyvä idea päinvastoin asiakkaille myös, kun tulee vielä vaihtomahdollisuuskin, kuhan tietysti hinnat ei kohtuuttomasti muuttuisi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä mitään kamalaa olekaan, hyvä idea päinvastoin asiakkaille myös, kun tulee vielä vaihtomahdollisuuskin, kuhan tietysti hinnat ei kohtuuttomasti muuttuisi..

        Tai en tuosta vaihtomahdollisuudesta tiedä onnistuuko tuolla tyylillä


    • Anonyymi

      Tuossa alkuperäisessä taitaa olla kysymys juuri tuosta hinnannousun kohtuullisuudesta. Tuo esimerkin 10000 €:n nousu ei taida olla kenenkään mielestä kohtuullista.

    • Anonyymi

      Kerran kävin moottoripyörää katsomassa kun samaan aikaa joku kauppoihin tyytymätön kurvasi pihaan ja jätti crossipyörän ladon seinää vasten nojaan, totes mulle, että älä vaan osta täältä mitään. Minä takas autoon ja häivyin paikalta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Yritätkö vihjata että Spede oli asialla?


      • Anonyymi

        Entäs tällainen lupaus vaihdosta.

        "Rinta-Joupin Autoliikkeelle voit tarjota kaupan yhteydessä vaihdossa lähes mitä tahansa kulkuneuvoa: venettä, traktoria, moottorikelkkaa, mönkijää, moottoripyörää tai vaikkapa kaivuria tai muuta työkonetta. Aina kannattaa kysyä!

        Miltä kuulostaisi pihan perällä käyttämättä olevan veneen vaihto mönkijään tai teinin mopokaupan tukeminen vähälle käytölle jääneellä moottorikelkalla?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö vihjata että Spede oli asialla?

        En vihjaa vaan oli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vihjaa vaan oli

        Tuli heti mieleen omat kaupat tämän huijarifirman kanssa ja kappas vaan kun olikin linkattu tuo uutinen tänne... Nyt se ostelee veneitä varastot täyteen ja kohta sieltä saa huutokaupasta niitä puoli-ilmaiseksi. Nurinhan tuo lopulta menee.
        Kumma kun verottaja ei puutu tuohon pimeään työvoimaan mitä siellä luuhailee "korjailemassa" vehkeitä.
        Kova on luotto firmalla ettei nämä uutiset vaikuttaisi lopulta hommiin, kunhan ei vaan johtaja stressaantuisi ja saisi vatsahaavaa...

        KIERTÄKÄÄ KAUKAA!

        Itsekin luulin ettei nämä tarinat ole totta mutta pakko se on uskoa, onneksi kuluttaja viraston suosituksia vielä noudatetaan ja toisaalta harmi kun noudattavat. Eivät nimittäin päädy koskaan mustalle listalle kun hoitaa asian kuntoon suosituksen mukaisesti.

        Silti osa luovuttaa firman uhkailuihin ja erityisesti kun hakevat paskansa kotiosoitteesta porukalla ja leikkivät jotain mafiaa. Terveisiä sille verkkarikaverille että hammas löytyy pihalta vielä...


      • Anonyymi

        Ton perusteella se tietää kuka sä oot ja tulee kylään niiden kolmen konnan kanssa, valkoinen sprintteri vie sut hiekkakuopalle ja yhtäkkiä se kauppa oliskin ollut ihan ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli heti mieleen omat kaupat tämän huijarifirman kanssa ja kappas vaan kun olikin linkattu tuo uutinen tänne... Nyt se ostelee veneitä varastot täyteen ja kohta sieltä saa huutokaupasta niitä puoli-ilmaiseksi. Nurinhan tuo lopulta menee.
        Kumma kun verottaja ei puutu tuohon pimeään työvoimaan mitä siellä luuhailee "korjailemassa" vehkeitä.
        Kova on luotto firmalla ettei nämä uutiset vaikuttaisi lopulta hommiin, kunhan ei vaan johtaja stressaantuisi ja saisi vatsahaavaa...

        KIERTÄKÄÄ KAUKAA!

        Itsekin luulin ettei nämä tarinat ole totta mutta pakko se on uskoa, onneksi kuluttaja viraston suosituksia vielä noudatetaan ja toisaalta harmi kun noudattavat. Eivät nimittäin päädy koskaan mustalle listalle kun hoitaa asian kuntoon suosituksen mukaisesti.

        Silti osa luovuttaa firman uhkailuihin ja erityisesti kun hakevat paskansa kotiosoitteesta porukalla ja leikkivät jotain mafiaa. Terveisiä sille verkkarikaverille että hammas löytyy pihalta vielä...

        Kerro vähän lisää, mitä kävi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro vähän lisää, mitä kävi?

        Ei se mitään veneitä osta veronkiertoa ja huijausta siellä harrastellaan
        Menkää vaan sinne kauipoille perämoottoritkin on tehdas korjattuja jota se myy uutena tää tuli varmistettua suzukin maahantuojalta joten turhaa kyselet mitä kävi kun tiedät ihan hyvin

        vitun maatilamafiosofirma tulivat oikein porukalla uhoomaan kun palautin konetta otin videoo ja katotaan kohta mitä tehdään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään veneitä osta veronkiertoa ja huijausta siellä harrastellaan
        Menkää vaan sinne kauipoille perämoottoritkin on tehdas korjattuja jota se myy uutena tää tuli varmistettua suzukin maahantuojalta joten turhaa kyselet mitä kävi kun tiedät ihan hyvin

        vitun maatilamafiosofirma tulivat oikein porukalla uhoomaan kun palautin konetta otin videoo ja katotaan kohta mitä tehdään

        Välitin viestisi niille.
        Pääset lähempään kanssakäymiseen ja selvittämään asiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välitin viestisi niille.
        Pääset lähempään kanssakäymiseen ja selvittämään asiasi.

        Joku voisi tulkita kirjoituksesi laittomaksi uhkaukseksi, aika rohkeaa


    • Anonyymi

      Kai tuokin parhaansa yrittää jos joskus osuu paska tuulettimeen niin minkä sille mahtaa kunhan hoitaa asiat kuntoon...

      • Anonyymi

        Aino löytyy ihmisiä, joille ei kelpaa mikään. Yksi prosenti on psykopaatteja ja/tai narsisteja, joille ei ole olemassa mitään pidäkkeita.

        Jos yrittäjällä on paha luonnevika, yritys ei pärjää kilpailutilanteessa. Jos asiakkaalla on paha lunnevika, hän on aina asiakkaana eri yrityksissä ja kirjoittaa niistä ihan mitä vaan, totta tai tarua, koskaa ei joko ymmärrä olevansa väärässä tai sitten katsoo olevansa aina oikeutettu erikoiskohteluun.

        Meillä on kuluttaja-asimiehet ja oikeuslaitos riitojen ratkaisuun ja siihen liittyvä yksi maailman tiukimmista kuluttajasuojalaeista. Järjestelmä ei takaa sitä, etteikö joku aina kokisi olevansa väärin kohdeltu, mutta se antaa hiukan perspektiiviä.

        Joku kuitenkin väittää koko oiekuslaitoksen ja kaikkien muiden olevan häntä vastaan ja epäilee ehkä salaliittoa. Silloin voi ihan perustellusti pohtia, kuuluuko hän prosentijengiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aino löytyy ihmisiä, joille ei kelpaa mikään. Yksi prosenti on psykopaatteja ja/tai narsisteja, joille ei ole olemassa mitään pidäkkeita.

        Jos yrittäjällä on paha luonnevika, yritys ei pärjää kilpailutilanteessa. Jos asiakkaalla on paha lunnevika, hän on aina asiakkaana eri yrityksissä ja kirjoittaa niistä ihan mitä vaan, totta tai tarua, koskaa ei joko ymmärrä olevansa väärässä tai sitten katsoo olevansa aina oikeutettu erikoiskohteluun.

        Meillä on kuluttaja-asimiehet ja oikeuslaitos riitojen ratkaisuun ja siihen liittyvä yksi maailman tiukimmista kuluttajasuojalaeista. Järjestelmä ei takaa sitä, etteikö joku aina kokisi olevansa väärin kohdeltu, mutta se antaa hiukan perspektiiviä.

        Joku kuitenkin väittää koko oiekuslaitoksen ja kaikkien muiden olevan häntä vastaan ja epäilee ehkä salaliittoa. Silloin voi ihan perustellusti pohtia, kuuluuko hän prosentijengiin.

        Kumpaan kastiin itsesi sijoitat, noin objektiivisesti

        Narsku/psyko?
        Luonnevikainen/lunnevikainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaan kastiin itsesi sijoitat, noin objektiivisesti

        Narsku/psyko?
        Luonnevikainen/lunnevikainen?

        Tulin juuri uteliaisuuttani tänne katsomaan mitkä tilanne tässä asiakaskokemus keskustelussa tällä hetkellä on.

        No heti tuli vastaan tuo vastaus aivan asialliseen postaukseen. ”Kumpaan kastiin …”

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että tuo vastaaja kokee tarpeen puolustautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpaan kastiin itsesi sijoitat, noin objektiivisesti

        Narsku/psyko?
        Luonnevikainen/lunnevikainen?

        En kumpaankaan, totesin vain tosiasian.

        Osuiko kapula jollain tavalla?
        Ei ollut tarkoitus kohdistaa eritysesti kenenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin juuri uteliaisuuttani tänne katsomaan mitkä tilanne tässä asiakaskokemus keskustelussa tällä hetkellä on.

        No heti tuli vastaan tuo vastaus aivan asialliseen postaukseen. ”Kumpaan kastiin …”

        Vaikuttaa vahvasti siltä, että tuo vastaaja kokee tarpeen puolustautua.

        vuoropuhelua yrityksen edustajan kanssa, täytyy muistaa että yrityksellä ei ole kunniaa ja sitä voi arvostella aivan mielin määrin. yksityishenkilön uhkailu ja arvostelu sen sijaan voi johtaa toimenpiteisiin. ihme ketju kun tämä pysyy pinnalla vuodesta toiseen ja aina pääasiassa negatiivisessa mielessä? hyvää mainosta kuitenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kumpaankaan, totesin vain tosiasian.

        Osuiko kapula jollain tavalla?
        Ei ollut tarkoitus kohdistaa eritysesti kenenkään.

        Ei kerta homoakaan tee, joten mahtava analyysi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kerta homoakaan tee, joten mahtava analyysi!

        En tiedä tuosta homoudesta, mutta uskon, että tiedät, mistä puhut.

        Tiesitkö, että narsisti ei siedä sitä, että häntä arvostellaan?


    • Anonyymi

      Jos myyjä on rehti ja tavara on sitä mitä luvattiin niin asioin toisenkin kerran. Jos taas myyjä kusettaa ja tavara on paskaa niin en asioi enään koskaan ja kerron siittä myös ihmisille. Te kastiin sijoittelijat voitte suksiin vittuun täältä. Kiitos ja hei

      • Anonyymi

        Niin se menee. Tyypillinen suomalainen ei vaan kehtaa myöntää tulleensa kusetetuksi, eikä helpolla usko niitä jotka kehtaavat ja kertovat siitä, ja siksi kusetus jatkuu... eikä pelkästään jobbareiden toimesta vaan merkkiliikkeitä myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se menee. Tyypillinen suomalainen ei vaan kehtaa myöntää tulleensa kusetetuksi, eikä helpolla usko niitä jotka kehtaavat ja kertovat siitä, ja siksi kusetus jatkuu... eikä pelkästään jobbareiden toimesta vaan merkkiliikkeitä myöten.

        En tiedä onko kyseinen kaveri ihan täysin huijari mutta mitä olen muuten kuullut niin taitaa vähän olla väljää korvien välissä, mutta eikö lemppulaisilla kaikilla ole?, Ja työntekijätkin ovat todennäköisesti oletettavasti pimeällä työvoimalla kys paikassa töissä ja ovat enemmän tai vähemmän laitapuolenkulkijoita. Eikö se kerro jotakin miehen persoonasta kun ei oikeen kylillä edes kehtaa käydä ihmisten ilmoilla (itse en koskaan ole nähnyt esim ravintoloissa) taitaa vaan olla niin ettei mokaa asioitaan kännissä tai maineen rippeitä, Kännissä taitaa jopa olla vielä värikkäämmät jutut ja puheet. Tiedä sitä, toinen tietää jotakin ja kolmas totuuden.


    • Anonyymi

      Rehti firma kaikinpuolin parhaat kelkkakaupat tuli tehtyä!

      • Anonyymi

        Katos taas on multakasan alta herätty kehumaan omaa puljua. Aikuistu ja kanna vastuusi, lopeta kusettaminen ja ihmisten uhkailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katos taas on multakasan alta herätty kehumaan omaa puljua. Aikuistu ja kanna vastuusi, lopeta kusettaminen ja ihmisten uhkailu.

        Oisko aika nostaa taas huijari framille?

        Siellä se myy nettiveneessä perämoottoria väärillä papereilla. muka 50h ajettu, paikan päällä tarkistettu tunnit ja 1500 oli oikea. Taitaa olla ihan normaalia kusetusta. toi kone on ilmeisesti rakennettu jostain osista tai alunperin varastettu latviasta. mukava heppu antoi 50 bensarahaa ja pahoitteli kovasti suosittelen lämpimästi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      526
      2671
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe