Millainen henkilö joutuu koulukiusatuksi? Vastaukseksi yleensä saa että jollainlailla erinlainen, muista poikkeava. Tuolla vastauksella vaan saataisiin aika monta koulukiusattua Suomeenkin. Mielestäni siis meistä jokaisesta löytyy jotain jonka takia juuri minua voitaisiin kiusata, niin vaan ei kaikille käy. Tuuria? Vai itseluottamusta? Onko kiusatulla jo valmiiksi huono itsetunto, ei osaa arvostaa itseään niin että osaisi pistää vastaan/puolustaa itseään. Eräässä ohjelmassa juuri keskusteltiin koulukiusaamisesta ja siinä nuori tyttö puhui omasta koulukiusaamiskokemuksestaan. Kertoi siitä kuinka siihen puututtiin ja ensireaktio vanhemmilta oli ollut että mitäs sinä oot sille toiselle osapuolelle tehnyt. Lopulta kiusaaminen oli jatkunnut niin kauan että siihen oli jo vanhempienkin pakko puuttua. Eikös tämä särähdä kenenkään muun korvaan? Ei siis uskota omaa lasta? Mitätöidään lapsen kertomukset kiusaamisesta. Voin vaan kuvitella minkälaista tällä tytöllä on kotona. Vanhemmat kuvittelen ylihuolehtiviksi, omasta imagostaan. Kaikki on kontrolloitua, kotona ainoa keskustelumuoto vanhempien välillä on huutaminen.
Olen monta kertaa miettinyt kiusaajan ja kiusatun roolia. En siis itse ole ollut kiusaaja tai kiusattu.
Jotkut vähän härnää ja toinen loukkaantuu siitä verisesti, pitäen tiedon itsellään. Härnääjät jatkaa luullen että se oli jotenkin hauskaa, kiusatuksi kokeva jatkaa hiljaista loukkaantumista. Ehkä tällä kiusatuksi kokevalla on joku muu asia alun perin pielessä kun ei osaa pistää hanttiin, enkä tarkoita että jokaisen pitäisi olla kovis jotta pärjää tässä maailmassa, mutta terve itsekunnioitus on tarpeen. Sitä ei kaikilta löydy. Ei kiusaajalta eikä kiusatuksi tulevalta.
KOULUKIUSAUS
18
92
Vastaukset
- think before..
Liian lihava, aikaisemmin muita kehittyvä(hormonaalisesti) ja sen lisäksi omaat hyvän lukupään. Siinä 3 kovaa syytä kiusaamiseen:( Tiesivätkö kiusaajat, että heidän teoilla kauaskantoiset seuraukset..30v.! Kohde täten yrittänyt saada ikänsä hyväksyntää muilta, menettäen kaiken omanarvon tunteen ja tullen varsinkin miehiä vihaavaksi henkilöksi. Tuskin koskaan tulee löytämään tunnetta, että olisi arvokas omana itsenään..ilman saavutuksia, hyväksyntää. Tjaa..mitenkähän niillä kiusaajilla menee..kaiketi hyvin, ikävä kyllä:(
- 120
Sitten kun sitä pistää vastaan, ne hoksaa, että ne saa sitä huomiota, mitä hakee ja ne kiusaa enemmän. Koska ne alottivat kiusaamisen, ne on niskan päällä, joten ne saavat tukea, ei kiusattu. Tyhmää porukkaa täällä.
- 14+13
Minusta kaikkein sairainta ( ja muuten myös rikollista) kiusaamista on esimerkiksi herjaprofiilin perustaminen esimerkiksi tänne tai Facebookiin tai minnekään netissä kiusaamillensa, mitä käytöstä harjoittavat sekä käytöstavoiltaan eläinten tasolla olevat nuoret ja lisäksi aikuiset ihmiset, jotka haluavat netin välityksellä kiusata. Itse olen epäillyt olevani sellaisen kiusaamisen kohde, että joku aivan umpiseinähullu on perustanut minun nimissäni nettiin jonkun herjaprofiilin ja kuten tänne näkyy, ei ikinä näy mitään naamoja, mutta minua täällä Suomi24:ssa syytellään ihmisten kiusaajaksi.
No en ole koskaan netistä tuntemattomista seuraa hakenut, enkä ole sosiaalisten medioiden jäsen ( Suomi24- keskustelupalstalle nimettömästi kirjoittaminen ei ole "jäsenyyttä sosiaalisessa mediassa"), enkä ole myöskään koskaan mihinkään laittanut nettiin itsestäni kuvaa, eli asia on päivänselvä, että olen herjattu, jos minun naamani missään netissä on, muka sosiaalisten medioiden jäsenenä. Toivon mukaan ei ole niin huonosti asiat, vaikka hulluja nettikiusaajia täällä nimettömän Suomi24:n syövereissä pyöriikin pilkkaamassa.
Melkein mikään ei muuten ole halveksuttavampaa, kuin joukolla yhden kiusaaminen internet- julkisuudessa. Niiltä jotka sitä käytöstä harjoittavat, pitäisi mielestäni melkeinpä takavarikoida tietokoneet virkavallan haltuun.
Enkä mä usko, että entiset koulukiusatut ovat mitään katkeria, kuten tää foorumi Suomi24 väittää. Koulukiusatuksi tuleminen kun aiheuttaa, jos kukaan sellaista koskaan on kokenut ja esim. minä olen, ainoastaan sellaisen tunteen, että ei koskaan enää halua olla missään tekemisissä koulussa kiusanneiden kanssa. Entisenä koulukiusattuna vuoskymmenten takaa ajattelen, että "elä ja anna elää" (elämänfilosofiani), eli minua ei pätkän vertaa haittaa tai kiinnosta, että meneekö entisillä minua koulussa kiusanneilla hyvin vaiko huonosti, mutta en ole heistä tai heidän elämistään kiinnostunut yhtään mitään tietämäänkään.
Luulen, että enemmän entisiä koulukiusaajia se asia kiinnostaa, että miten heidän kouluissa kiusaamillaan menee. Netissä kuulemma onkin kaiken maailman yksityisyydensuojaa rikkovia aikuisten juoruformaatteja, jossa entiset koulukiusaajat eniten äänessä ollen juoruavat kiusaamiskokemuksiaan. Ja tietenkään ymmärtämättä, että jokaisella ihmisellä on oikeus yksityisyyteen. Mikään entinen koulukiusattu tuskin haluaa kaikkien omien ystäviensä tietoisuuteen ja julkisuuteen asiaa, että jos on joskus ollut koulukiusattu, jos ihminen koulukiusattu on täysin siitä asiasta päässyt yli, eikä ole missään tekemisissä entisten koulukiusaajiensa kanssa.
En tiedä ketä aloituksessa kiusataan, mutta ei tällä kiusaamisfoorumi Suomi24:ssa ole koskaan yhtäkään asiallista keskustelunaloitusta.
Minkälaiset netistä hakevat huomiota kiusaamalla, eivät terveet ihmiset. Henkisesti terve eli empaattinen pyrkii elämään sovussa muiden kanssa, ei rikkomaan toisten välejä ja ystävyyssuhteita nettiherjalla. Täällä on hyvin nähtävissä, että kiitosta ei siitä saa, jos yrittää kirjoittaa rakentavasti.
No enpä ole kiusaamisyhteisöjen jäsenenä.
- karu totuus
Kiusaajat ovat tunnevammaisia, joskin joskus älykkäitä, idiootteja.
- Mietis vähän lisää
Jotkut vähän härnää.
Siinäpä taisi olla typerin koulukiusauksen kuvaus johon olen vähään aikaan törmännyt.- 18+2
"Härnäämisenähän" täällä Suomi24- foorumin empatialtaan täysin vajakit pitävät jopa valheprofiilien nettiin perustamista kiusaamilleen, ei jotkut miellä, että se on rikollista, eikä mitään kevyttä kiusaamista... Esimerkiksi itse uskon, että minua täälllä Suomi24:ssa piinannut on selvittänyt joka ikisen paikan, missä vain nimeni esiintyy, ja riekkuu nyt sitten herjaamassa kaikkia niitä ihmisiä, toki minun selkäni takana. Ei ole aikuiseksi etiikaltaan kasvaneiden aikuisten touhua internetissä sellainen. En tiedä sitten sitä, että onko tässä nykyisin täysin lainsuojaton kaikelta internetissä tapahtuvalta kiusaamiselta jokainen sellainen, joka ei ole jäsenenä esimerkiksi Facebookissa, mutta minua piinannut Suomi24- anonyymisekopää ainakin omaa pakkomielteen minuun kohdistettavaan herjaamiseen. Kyseinen tuntematon anonyymi nettikiusaaja virtuaalikavereineen ja luultavasti useine rekisteröimine feikkiprofiileineen uhkaili jo muistaakseni vuonna 2007 eräällä tän Suomi24- foorumin ihmissuhdeaiheisella palstalla " tuhoavansa maineeni kaikkialla internetissä" - mitään muuta en ollut tehnyt, kuin kirjoitellut tuntemattomille jotka eivät nimiään minun tiettäväkseni koskaan tehneet, Suomi24- keskustelupalstalla nimettömästi.
Minusta se ei ole enää "härnäämistä", vaan rikollista nettikiusantekoa, että kun tämä Suomi24- foorumi jäsenistöineen on ajanut minut siihen tilaan kiusaamisillaan, että menetin jopa opiskelukykyni, kun tuntemattomat ottivat minusta silmätikun itselleen kiusaamiseensa ja verbaaliseen rääkkäämiseensä tässä, Suomi24- keskustelupalstalla. Olen kyllä poliisiinkin ottanut yhteyttä, että osakseni nimettömän keskustelupalstakeskustelemiseni vuoksi saamani keskustelupalstaherjaukset = keskustelupalstakiusaaminen on ylittänyt kaikki sovinnaisuuden ja järjellisen toiminnan rajat. Valitettavasti en vain itse pääse käsiksi siihen profiiliin, mikäli jollakin minulle tänne tai muualle on herjaprofiili.
En muuten koskaan ole hakeutunut tekemisiin ihmisten kanssa, jotka nauttivat keskustelupalstalla "härnäämisestä". Nettipalstakiusaajat ovat itse sen valinneet, että kommentoivat aina asiattomasti minun viestejäni.
Sitä en antaisi kyllä mielessäni ikinä minua kiusanneille anteeksi, että jos joku kukaan siksi, että on halunnut kiusata minua internetissä mistä lie kaunaisuudestaan tai rikollisesta luonnostaan tai yksinkertaisesti tyhmyydestään tai pakkomielteestään minuun tai luuloistaan johtuen on paitsi kiusannut minua, jos on kiusannut myös minulle läheisiä ihmisiä herjaprofiileillaan, joissa pilkkaa mielipiteenvapauttani ja todellista persoonaani.
En kylläkään tietenkään tunne yhtäkään ihmistä, joka voisi kantaa minulle kaunaa. Olen toki joskus jättänyt enää vastaamatta esim. yhden alle 160- senttisen vinksahtaneen sosiopaatin oloisen epäsiistiksi muistamani pakuraperseen ( miespuolinen, jolla ei suuremmin sivistystä tai järkeä ole) ahdisteluihin ja puheluihin, joka ei uskonut, että minä en halua hänen kanssaan mitään parisuhdetta, enkä edes ystävyyssuhdetta tai mitään kanssakäymistä ja lisäksi olen varmaan jätänyt ns. rannalle monta minun kanssani parisuhteeseen kiinnostunutta miestä aikoinaan ( nettideittailusta en tiedä mitään, enkä haluakaan tietää), mutta se ei oikeuta ketään alkamaan systemaattisesti loata minun mainettani tai ihmissuhteitani netissä, ei oikeuta sellaiseen käytökseen ketään. Ja sääli olisi, jos yhä vielä tänä päivänä jotkut minua esimerkiksi peruskoulussa 1980- luvulla ja 1990- luvulla koulukiusanneet vihaisivat minua, se olisi säälittävää.
Yleinen typeryys suorastaan hohkaa Suomi24- foorumin kirjoittajista valtaosan teksteistä, suoranainen tyhmyys. Ajatella, että tällaiselle nimettömälle foorumille kirjoittavat voisivat valita myös kirjoittaa ystävällisesti tai ainakin esittää mielipiteitään rehdisti, niin ei, he valitsevat käyttää tällaista nimetöntä foorumia nettikiusaamiseen, ja oletettavasti tietysti minun ja muiden nettikiusattujen selkien takana...
- ......
Luuleks sä ihan tosissas, ettei kiusattu koita puolustautuu missään vaihees? Käytä järkeäsi: kaikki mitä kiusattu sanoo tai tekee, väännetään kiusaajien toimesta jollain tavalla uudeks pilkankohteeks. No mutta te kiusaajat ainakin vähennätte maapallon liikakansoitusta, kun haluatte ajaa meiät itsemurhaan :) Siis eiks olluki hauskaa! Enkä puhu vain itsestäni, sinä kaikkein alhaisin ihmisjäte, joka tätä luet ja huomenna taas menet hyvin mielin porukassa kiusaamaan sitä teiän koulun "hikkeä" tai "vammasta" tai mitä ikinä oottekaan keksiny. Mutta respectit niille mun puolesta, jotka pitää huolen, ettei enää ikinä ole kiusaajana missään.
- ........
Niin ja ettei väärinkäsityksiä tule: en väitä aloittajaa kiusaajalsi, vaan loput viestistä on tarkotettu kaikille, jotka tätä topicia lukee.
- 12+8
Palstan aihe on masennus, eikä koulukiusaaminen tai minkäänlainen kiusaaminen. Jos sinä kiusaat netin julkisella palstalla koulussa kiusatuksi joutuneiden vanhempia, sinä olet kiusaaja. Ja sen myös tiedät: ei se teiltä mikään vahinko ole, että mitä te kirjoittelette tänne Suomi24-palstoille. Jokainen peruskoulun käynyt suomalainen osaa valita oikean palstan aiheelleen. Masennuksesta tällä palstalla kuuluuu keskustella.
Kyökkipsykologisesti vois tosta lukemastani ajatella, että nettitoimija joka nimettömänä haluaa julkisella palstalla pilkata koulukiusattuja, on joko itse niin traumatisoitunut joskus kiusatuksi tulemisestaan tai sitten vain yksinkertaisesti niin ilkeä ja pahansuopa ihminen, että ihmiskäsitys on jotakin kovuutta ja luonteen ilkeyttä arvostava.
Ja vaikkei tuollainen teksti ansaitsekaan asiallista kommentointia, niin sanon, että ei "erilaisuudesta" kiusata, vaan joitakin kiiusataan siitä, että ovat oma itsensä. Yleensä ystävällisyys, fiksuus ja tietynlainen kiltteys jotka kuitenkaan eivät ole luonteenheikkkoutta vaan ainoastaan halua elää sovussa muiden kanssa, ovat niille, joilta puuttuu päästä ns. empatiaksi kutsuttu palikka, kouluissa syy kiusata joitakin, tai missä tahansa missä ihmisiä kiusataan.
Ja ne muuten on niitä fiksuimpia vanhempia, jotka ensimmäisenä kysyvät, että "mitä olet itse tehnyt vaiko oletko tehnyt mitään", jos kouluista tulee viestiä kiusaamisesta, että lapsi tai nuori jotakin luokkakaveriaan kiusaa. Tyhmät lasten ja nuorten vanhemmat ovat sitten taas niitä, jotka lähtevät ensimmäisenä tyyliin rähisemään, että ei meidän kultamukelo mitään ole tehnyt, vaikka kaverilapsella olisi nokka veressä pelkäään syystä, että joutuu käymään koulua oppivelvollisuuden vuoksi, jossa ei ole turvallista. Lisäksi tyhmät lasten ja nuorten vanhemmat ovat niitä, jotka viettävät enemmän aikaa Facebookeissa jne. sontaformaateissa tasaperseillään KESKUSTELEMASSA lasten ja nuorten koulukiusaamisesta muiden aikuisten kanssa, kuin että käyttäisivät sen ajan lastensa kasvattamiseen.
Minä ainakaan en koskaan kenenkään koulukiusaaja ollut. Minua sen sijaan nimittelivät sekä koulun kiusatuimmat, jotka eivät uskaltaneet purkaa pahaa oloaan niihin, jotka niitä todella kiusasivat, kun olin ikäistäni kypsempi ja keskimääräistä paremmat käytöstavat omaava ja lisäksi koulukiusaajat. Siinä olikin melkoinen mankeli missä olin esim. peruskoulussa, kun luokassa jos joku poika lätkäisi jotakin ujoa ja itkuherkkää poikaa päähän vaikka kirjalla, niin se poika haukkui minua naista äänekkäästi pässiksi, joka olin täysin osaton mihinkään kiusaamiseen. Sitten välitunneilla piti pelätä, etteivät ne katuun räkivät tupakoinnin jo 13- vuotiaina aloittaneet häiriköt tulleet fyysisesti kiinni. Ja jotkut ihan kunnon perheidenkin kakarat saivat kickesä minuun kohdistamastaan pilkkaamisesta. Ei ollut missään määrin kivaa peruskoulu, ei, ja ikinä en menisi esimerkiksi niiden luokkakokoukseen. Jos voin suinkin välttää entisten koulukiusaajieni lärvien näkemistä, vältän heitä.
Ja kuuluis muuten jo melkein poliisitutkinnan piiriin ne lukuisat itsemurhiin kehoitusviestit ja/tai itsemurhia ylistävät viestit tällä Suomi24- foorumilla, sellaisia juttuja ei saisi julkaista.- ------------
Kyllä kiusaaminen liittyy aika vahvastikkin masennukseen sillä suurin osa rankasti kiusatuista masentuu.
Ja kyllä tuollaiset vanhemmat jotka ei puutu mitenkään on aivan paskoja vanhempia - 16+17
------------ kirjoitti:
Kyllä kiusaaminen liittyy aika vahvastikkin masennukseen sillä suurin osa rankasti kiusatuista masentuu.
Ja kyllä tuollaiset vanhemmat jotka ei puutu mitenkään on aivan paskoja vanhempiaNo minäpä en tiedä mitään "paskoista vanhemmista", koska minulla on normaali ja välittävä perhe ja hyvät ja välittävät vanhemmat, ja erityisen normaali perhe minulla on siten, että eivät ole Facebookissa tai täällä Suomi24-palstoilla jäseninä. Ja en ole nykyisin koulukiusattu enkä ole ollut tietääkseni tietoni mukaan vuosikymmeniin, vaan ainoastaan Suomi24- yhteisön jäsenten keskustelupalstalla Suomi24 kiusaama ( toivon mukaan en missään nimillä toimimisen paikassa sentään seläkäni takana kiusaajien pilkkaama ole), jotka kirjoittelevat minulle naamattomina ja nimettöminä tässä julkisilla palstoilla julkisia pilkkakommentteja vuodesta toiseen ja jotka vielä kehtaavat syyttää minua ihmisten kiusaajaksi, tyystin minulle tuntemattomat. Minun oma ainoa mokani on, että olen kirjoittanut Suomi24- keskustelupalstalle. En tajunnut, että täällä on täysin pimeitä nettiherjaajia ja mistä sen olisin voinutkaan tajuta, koska foorumi ei varoita mitenkään siitä, että täällä joutuu kiusatuksi jos tänne nimettömästikään kirjoittaa mielipiteitä.
Kyllä - rankasti kiusattu masentuu, siinä olet oikeassa. Että teille jotka kuvittelette, ettei sanoilla mitä nimettöminä keskustelupalstoilla tässä julkisuudessa kirjoittelette, ettei sillä ole mitään merkitystä tai vaikutusta keskustelupalstalla kiusattuun, menkää tarkistamaan todellisuudentajunne, kiitos.
Mitä koulukiusaamiseen tulee, koulukiusattuja eivät auta yhtään ainakaan aikuiset, jotka kiusaavat toisia aikuisia Facebookeissa jne. kateuttaan ja ilkeyttään. Systemaatinen yksittäiseen tai yksittäisiin tahoihin kohdistettu nettiherjaaminen tosin on rikos, eikä mitään pelkkää pientä "kiusaamista".
Itse olen aina ihmetellyt Suomi24:n nynnyköitä aikuisia nettikiusaajia, että mitäs ne ei uskalla nimillänsä kiusata ja kohdistaa ala- arvoisia mielipiteitään suoraan rehdisti kohteilleen, että kiusan kohteensakin tietäisivät mitä tyhmiöt heistä todella ajattelevat. Koko tää Suomi24- foorumi tuntuukin perustuvan siihen, että nimillä toimimisen sosiaalisissa medioissa mielin kielin olevat brändin rakentajat päästävät sisäisen mister tai miss hydensä irti täällä nimettömyydessä... Ja vieläpä raukkamaisesti niiden kustannuksella, jotka eivät edes ole missään Facebookeissa tai täällä jäseninä tai jauhamassa p*skaa tuntemistaan...
Erittäin ovela kiusaamisen muoto sulla kyllä, että naamoja ei näy, ja mun pitäisi täällä osata arvata, että ketä nyt kiusataan. Kokemus on, että minua kiusataan ja herjataan.
Kyllä mua kiinnostaa, että ketkä mua on tässä Suomi24:ssa pilkanneet ja kirjoitelleet törkyjuttuja nimettömänä, että muka haukkuisin omia tuntemiani ihmisiä, mikä on valhe, kun en ole sosiaalisessa mediassa jäsen, vaan noita juttuja mulle kirjoittelee anonyymit tuntemattomat. - 021
16+17 kirjoitti:
No minäpä en tiedä mitään "paskoista vanhemmista", koska minulla on normaali ja välittävä perhe ja hyvät ja välittävät vanhemmat, ja erityisen normaali perhe minulla on siten, että eivät ole Facebookissa tai täällä Suomi24-palstoilla jäseninä. Ja en ole nykyisin koulukiusattu enkä ole ollut tietääkseni tietoni mukaan vuosikymmeniin, vaan ainoastaan Suomi24- yhteisön jäsenten keskustelupalstalla Suomi24 kiusaama ( toivon mukaan en missään nimillä toimimisen paikassa sentään seläkäni takana kiusaajien pilkkaama ole), jotka kirjoittelevat minulle naamattomina ja nimettöminä tässä julkisilla palstoilla julkisia pilkkakommentteja vuodesta toiseen ja jotka vielä kehtaavat syyttää minua ihmisten kiusaajaksi, tyystin minulle tuntemattomat. Minun oma ainoa mokani on, että olen kirjoittanut Suomi24- keskustelupalstalle. En tajunnut, että täällä on täysin pimeitä nettiherjaajia ja mistä sen olisin voinutkaan tajuta, koska foorumi ei varoita mitenkään siitä, että täällä joutuu kiusatuksi jos tänne nimettömästikään kirjoittaa mielipiteitä.
Kyllä - rankasti kiusattu masentuu, siinä olet oikeassa. Että teille jotka kuvittelette, ettei sanoilla mitä nimettöminä keskustelupalstoilla tässä julkisuudessa kirjoittelette, ettei sillä ole mitään merkitystä tai vaikutusta keskustelupalstalla kiusattuun, menkää tarkistamaan todellisuudentajunne, kiitos.
Mitä koulukiusaamiseen tulee, koulukiusattuja eivät auta yhtään ainakaan aikuiset, jotka kiusaavat toisia aikuisia Facebookeissa jne. kateuttaan ja ilkeyttään. Systemaatinen yksittäiseen tai yksittäisiin tahoihin kohdistettu nettiherjaaminen tosin on rikos, eikä mitään pelkkää pientä "kiusaamista".
Itse olen aina ihmetellyt Suomi24:n nynnyköitä aikuisia nettikiusaajia, että mitäs ne ei uskalla nimillänsä kiusata ja kohdistaa ala- arvoisia mielipiteitään suoraan rehdisti kohteilleen, että kiusan kohteensakin tietäisivät mitä tyhmiöt heistä todella ajattelevat. Koko tää Suomi24- foorumi tuntuukin perustuvan siihen, että nimillä toimimisen sosiaalisissa medioissa mielin kielin olevat brändin rakentajat päästävät sisäisen mister tai miss hydensä irti täällä nimettömyydessä... Ja vieläpä raukkamaisesti niiden kustannuksella, jotka eivät edes ole missään Facebookeissa tai täällä jäseninä tai jauhamassa p*skaa tuntemistaan...
Erittäin ovela kiusaamisen muoto sulla kyllä, että naamoja ei näy, ja mun pitäisi täällä osata arvata, että ketä nyt kiusataan. Kokemus on, että minua kiusataan ja herjataan.
Kyllä mua kiinnostaa, että ketkä mua on tässä Suomi24:ssa pilkanneet ja kirjoitelleet törkyjuttuja nimettömänä, että muka haukkuisin omia tuntemiani ihmisiä, mikä on valhe, kun en ole sosiaalisessa mediassa jäsen, vaan noita juttuja mulle kirjoittelee anonyymit tuntemattomat.Sori, mutta näin väsyneelle ja masentuneelle... todella sekavaa tekstiä. En pilkkaa, keskustellaan lisää.
- 210
16+17 kirjoitti:
No minäpä en tiedä mitään "paskoista vanhemmista", koska minulla on normaali ja välittävä perhe ja hyvät ja välittävät vanhemmat, ja erityisen normaali perhe minulla on siten, että eivät ole Facebookissa tai täällä Suomi24-palstoilla jäseninä. Ja en ole nykyisin koulukiusattu enkä ole ollut tietääkseni tietoni mukaan vuosikymmeniin, vaan ainoastaan Suomi24- yhteisön jäsenten keskustelupalstalla Suomi24 kiusaama ( toivon mukaan en missään nimillä toimimisen paikassa sentään seläkäni takana kiusaajien pilkkaama ole), jotka kirjoittelevat minulle naamattomina ja nimettöminä tässä julkisilla palstoilla julkisia pilkkakommentteja vuodesta toiseen ja jotka vielä kehtaavat syyttää minua ihmisten kiusaajaksi, tyystin minulle tuntemattomat. Minun oma ainoa mokani on, että olen kirjoittanut Suomi24- keskustelupalstalle. En tajunnut, että täällä on täysin pimeitä nettiherjaajia ja mistä sen olisin voinutkaan tajuta, koska foorumi ei varoita mitenkään siitä, että täällä joutuu kiusatuksi jos tänne nimettömästikään kirjoittaa mielipiteitä.
Kyllä mua kiinnostaa, että ketkä mua on tässä Suomi24:ssa pilkanneet ja kirjoitelleet törkyjuttuja nimettömänä, että muka haukkuisin omia tuntemiani ihmisiä, mikä on valhe, kun en ole sosiaalisessa mediassa jäsen, vaan noita juttuja mulle kirjoittelee anonyymit tuntemattomat.Satutko olemaan samalla aloittaja??
- 6+3
210 kirjoitti:
Satutko olemaan samalla aloittaja??
Minä ainakaan en ole ketjun aloittanut kirjoituspostaaja, minä joka pitkiä viestejä olen tähän ketjuun kirjoittanut, jos herjaus minulle on.
Haluaisin todella tietää, että kuka se piinaajani nettikiusaaja tältä nimettömältä julkiselta Suomi24- palstalta/foorumilta on, joka tekee kirjoituksissaan systemaattisia alkeellisia konsonanttivirheitä, tyyliin "itsekkin" ja niin pois päin. Tunnistan sen nettipalstakiusaajan käsialasta, ja se esiintyy minun kanssani melkein jokaisessa samassa ketjussa, johon otan tässä Suomi24:ssa osaa...
Ja kuka kirjoittelee tahallisesti tällä masennuspalstalla kuolemaviestejä? Ja kuka on se nettiherjaaja, joka haluaa valehdella minun muka netissä haukkuvan omia läheisiäni... Kuka/ mikä on se valheprofiilin perustanut minua nettikiusannut/ nettikiusanneet, joka/jotka käyttää minun tänne Suomi24:n erinäisille keskustelupalstoille kirjoittamiani tekstejäni nettikiusaamisessa?
Ja toisin kuin valehteliajt tältä kiusaamisfoorumilta Suomi24 väittävät, en koskaan käy/ ole käynyt yksityiskeskustelua kenenkään näille Suomi24- palstoille kirjoittanen kanssa, eli reaalisesti minulla ei ole mitään yhteyttä tai tekemistä teidän/ niiiden tuntemattomien kanssa, jotka minua ja minun elämänarvojani tai minulle rakkaita ihmisiä tai muita ihmisiä täällä kiusaavat... Onko kivaakin joistakin kiusata ja pilkata naamattomasti/ nimettömästi tässä minua, joka olen oman tietoni/ toimieni mukaan anonyymi tällä Suomi24- foorumilla ollut aina?
Käytöstapoihini ei kuulu tuntemieni kanssa riiteleminen julkisessa internetissä, toisin kuin herjaajat väittävät, jotka herjaavat. Enkä ole myöskään minkään Suomi24- yhteisön jäsen, kuten olen kohta miljoona kertaa sanonut tässä Suomi24:ssa ja siten, että asia ei voi jäädä kenellekään/ millekään lukukykyiselle ymmärtämättä. - ----------------
6+3 kirjoitti:
Minä ainakaan en ole ketjun aloittanut kirjoituspostaaja, minä joka pitkiä viestejä olen tähän ketjuun kirjoittanut, jos herjaus minulle on.
Haluaisin todella tietää, että kuka se piinaajani nettikiusaaja tältä nimettömältä julkiselta Suomi24- palstalta/foorumilta on, joka tekee kirjoituksissaan systemaattisia alkeellisia konsonanttivirheitä, tyyliin "itsekkin" ja niin pois päin. Tunnistan sen nettipalstakiusaajan käsialasta, ja se esiintyy minun kanssani melkein jokaisessa samassa ketjussa, johon otan tässä Suomi24:ssa osaa...
Ja kuka kirjoittelee tahallisesti tällä masennuspalstalla kuolemaviestejä? Ja kuka on se nettiherjaaja, joka haluaa valehdella minun muka netissä haukkuvan omia läheisiäni... Kuka/ mikä on se valheprofiilin perustanut minua nettikiusannut/ nettikiusanneet, joka/jotka käyttää minun tänne Suomi24:n erinäisille keskustelupalstoille kirjoittamiani tekstejäni nettikiusaamisessa?
Ja toisin kuin valehteliajt tältä kiusaamisfoorumilta Suomi24 väittävät, en koskaan käy/ ole käynyt yksityiskeskustelua kenenkään näille Suomi24- palstoille kirjoittanen kanssa, eli reaalisesti minulla ei ole mitään yhteyttä tai tekemistä teidän/ niiiden tuntemattomien kanssa, jotka minua ja minun elämänarvojani tai minulle rakkaita ihmisiä tai muita ihmisiä täällä kiusaavat... Onko kivaakin joistakin kiusata ja pilkata naamattomasti/ nimettömästi tässä minua, joka olen oman tietoni/ toimieni mukaan anonyymi tällä Suomi24- foorumilla ollut aina?
Käytöstapoihini ei kuulu tuntemieni kanssa riiteleminen julkisessa internetissä, toisin kuin herjaajat väittävät, jotka herjaavat. Enkä ole myöskään minkään Suomi24- yhteisön jäsen, kuten olen kohta miljoona kertaa sanonut tässä Suomi24:ssa ja siten, että asia ei voi jäädä kenellekään/ millekään lukukykyiselle ymmärtämättä.Oletko ihan järjissäsi? Sen verran sekoa tekstiä
- 17+5
---------------- kirjoitti:
Oletko ihan järjissäsi? Sen verran sekoa tekstiä
Herjaus osoittaa minun kirjoitukseeni, joten vastaus herjaajalle: kyllä olen ihan järjissäni. Sen sijaan se ei ole, joka laati aloituksen koulukiusaamisesta tänne masennuspalstalle ja ne muutkaan eivät ole järjissään, jotka tälle palstalle aloituksia postaavat aiheeseen liittymättömästi. Olen erittäinkin järjissäni, minulla ei kävisi mielessänikään kello 04:40 yöllä käydä haukkumassa masennuspalstalla mitään tänne kirjoittanutta, kute jotkut toimivat...
Oletteko te täällä Suomi24- palstoilla kirjoittavat täysin kyvyttömiä kirjoittamaan ystävällisesti, tai sanoisinko normaalisti? Julkinen palsta, ja nimetön. Olen kyllä usein kirjoittanut tänne, että kenenkään masentuneen ei pitäisi kirjoitella tänne Suomi24:n, palstalle kirjoittavien asiattomuuden ja herjaushalun vuoksi.
Onko kivaakin nimitellä tuntemattoman kirjoittajan tekstiä nimettömäästi ja naamattomasti julkisella netin keskustelupalstalla tässä sekoksi, vaikka kirjoituksessa ei ole mitään sekoa?
Kyllä täälllä Suomikakkosnelosessa joku minua on pilkannut ja piinannut. - ----------------
17+5 kirjoitti:
Herjaus osoittaa minun kirjoitukseeni, joten vastaus herjaajalle: kyllä olen ihan järjissäni. Sen sijaan se ei ole, joka laati aloituksen koulukiusaamisesta tänne masennuspalstalle ja ne muutkaan eivät ole järjissään, jotka tälle palstalle aloituksia postaavat aiheeseen liittymättömästi. Olen erittäinkin järjissäni, minulla ei kävisi mielessänikään kello 04:40 yöllä käydä haukkumassa masennuspalstalla mitään tänne kirjoittanutta, kute jotkut toimivat...
Oletteko te täällä Suomi24- palstoilla kirjoittavat täysin kyvyttömiä kirjoittamaan ystävällisesti, tai sanoisinko normaalisti? Julkinen palsta, ja nimetön. Olen kyllä usein kirjoittanut tänne, että kenenkään masentuneen ei pitäisi kirjoitella tänne Suomi24:n, palstalle kirjoittavien asiattomuuden ja herjaushalun vuoksi.
Onko kivaakin nimitellä tuntemattoman kirjoittajan tekstiä nimettömäästi ja naamattomasti julkisella netin keskustelupalstalla tässä sekoksi, vaikka kirjoituksessa ei ole mitään sekoa?
Kyllä täälllä Suomikakkosnelosessa joku minua on pilkannut ja piinannut.Tarjoitukseni ei ollut herjata, vaan tuo tekstisi oli sen verran outoa että eipä siitä juuri järkeä löydy.
Oletetaan että joku " stalkkaisi " sinua, mistä stalkkaajasi voisi edes sinut tunnistaa kun et edes käytä nimimerkkiä? Suurinosa tälläkin palstalla kirjoittelee ilman nimimerkkiä, eikä siinäkään ole mitään outoa jos sama henkilö vastaa useampaankin aloitukseen sillä luultavasti samat muutamat henkilöt näilläkin palstoilla kirjoittelevat eli ei kävijöitä ole paljoa.
Miksi kuvittelet olevasi niin erityinen että joku kuluttaisi aikaansa stalkkaamiseesi?
Eiköhän se ole niin että kuvittelet kaiken.
- jolle89
Ujo, hiljainen, eri pukeutumistyyli, ei ollut kavereita ym. Kiusaamista tapahtui siis peruskoulussa, vaikka siitä rupeaakin kohta olemaan jo 10 vuotta kun koulut loppui, niin silti ne on jättäneet pysyvät arvet. Vasta parisen vuotta sitten kerroin psykiatrille noista kokemuksista. Olisi pitänyt silloin kouluikäisenä olla rohkeampi ja puhua jo silloin kiusaamisesta jollekin. Minä ja moni muu kiusattu tietää että minkälaisen arven kiusaaminen jättää. Olen itse kärsinyt masennuksesta, paniikki-häiriöistä, ahdistuksesta, hermot menee helposti ym..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865199
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h764696Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232464Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241860- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141429- 1851318