Onko kenelläkään käynyt niin että reuma on antanut ensimmäisiä merkkejä tulostaan vain painon putoamisella - ei siis mitään niveloireita ensin? Minulla paino putoaa noin 600 g/2 viikossa tahtia eikä mitään järkevää selitystä ole tälle mutta reumaa on kyllä perheessäni. Loppuuko laihtuminen kun reumalääkitys alkaa ja palautuuko paino ennalleen? Miten suuria painon putoamisia reuma on teille aiheuttanut? Itselläni lähtöpaino oli 65 kg ja kohta alkaa 10 kiloa painoa olla tippunut.
Reuman puhkeamisen oireena ensin vain painon lasku?
6
396
Vastaukset
- hoivaaja z
En usko että reuma vie painoasi alaspäin tuota vauhtia Lääkäriin ja asiaa sitä kautta selvittämään.
- hoito-ohje
oisko keliakia?
onko mitään muuta oiretta?
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm - Weeertti
Mulla puhkesi reuma keväällä 2008 ja silloin kyllä putosi painokin n. 7-8 kiloa (painoin n. 90 kg), mainitsin asiasta kyllä lääkärille mutta ei siitä kovin suurta numeroa nostettu, toki helikobakteerin mahdollisuus tutkittiin. Reumadiagnoosin sain sitten vuoden päästä vuonna 2009.
- kilotkarisee
Keliakian olen testannut itse apteekkitestillä - ei ole ainakaan siitä kyse. Ainoat muut oireet on vasemmassa kyynärpäässä tuntuva pieni kipu joka on tullut muutaman kuukauden sisällä mutta olen syyttänyt siitä uutta työtehtävää. Joskus kipu pahenee öisin siinä määrin että pitää ottaa särkylääkettä. Se on sellaista tylppää epämääräistä kipua. Toinen uusi oire on oikean käden etusormen kärkiniveleen ilmaantunut pieni patti - kova, lähes luumainen patti tuli kahden viikon aikana eikä ole oikeastaan kasvanut enää kokoa. Ei ole voinut tullut mistään rasituksesta siihen kohtaan. Olen lisännyt ruokavalioon runsaasti rasvaa mutta ei näy vaikuttavan.
- järki saliitaan
Älä hyvä ihmisen mieti täällä palstalla vaan mene lääkäriin ja kiireellä.
- keliakia?
Keliakia todetaan ohutsuolen tähystyksellä, ei millään muulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2284917Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233600Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2712075Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,122013Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast411299Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611229Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1111025- 32833
- 61777
Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.98776