Reuman puhkeamisen oireena ensin vain painon lasku?

kilotkarisee

Onko kenelläkään käynyt niin että reuma on antanut ensimmäisiä merkkejä tulostaan vain painon putoamisella - ei siis mitään niveloireita ensin? Minulla paino putoaa noin 600 g/2 viikossa tahtia eikä mitään järkevää selitystä ole tälle mutta reumaa on kyllä perheessäni. Loppuuko laihtuminen kun reumalääkitys alkaa ja palautuuko paino ennalleen? Miten suuria painon putoamisia reuma on teille aiheuttanut? Itselläni lähtöpaino oli 65 kg ja kohta alkaa 10 kiloa painoa olla tippunut.

6

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoivaaja z

      En usko että reuma vie painoasi alaspäin tuota vauhtia Lääkäriin ja asiaa sitä kautta selvittämään.

    • hoito-ohje
    • Weeertti

      Mulla puhkesi reuma keväällä 2008 ja silloin kyllä putosi painokin n. 7-8 kiloa (painoin n. 90 kg), mainitsin asiasta kyllä lääkärille mutta ei siitä kovin suurta numeroa nostettu, toki helikobakteerin mahdollisuus tutkittiin. Reumadiagnoosin sain sitten vuoden päästä vuonna 2009.

    • kilotkarisee

      Keliakian olen testannut itse apteekkitestillä - ei ole ainakaan siitä kyse. Ainoat muut oireet on vasemmassa kyynärpäässä tuntuva pieni kipu joka on tullut muutaman kuukauden sisällä mutta olen syyttänyt siitä uutta työtehtävää. Joskus kipu pahenee öisin siinä määrin että pitää ottaa särkylääkettä. Se on sellaista tylppää epämääräistä kipua. Toinen uusi oire on oikean käden etusormen kärkiniveleen ilmaantunut pieni patti - kova, lähes luumainen patti tuli kahden viikon aikana eikä ole oikeastaan kasvanut enää kokoa. Ei ole voinut tullut mistään rasituksesta siihen kohtaan. Olen lisännyt ruokavalioon runsaasti rasvaa mutta ei näy vaikuttavan.

    • järki saliitaan

      Älä hyvä ihmisen mieti täällä palstalla vaan mene lääkäriin ja kiireellä.

    • keliakia?

      Keliakia todetaan ohutsuolen tähystyksellä, ei millään muulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3797
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      176
      1388
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe