Onko kenelläkään käynyt niin että reuma on antanut ensimmäisiä merkkejä tulostaan vain painon putoamisella - ei siis mitään niveloireita ensin? Minulla paino putoaa noin 600 g/2 viikossa tahtia eikä mitään järkevää selitystä ole tälle mutta reumaa on kyllä perheessäni. Loppuuko laihtuminen kun reumalääkitys alkaa ja palautuuko paino ennalleen? Miten suuria painon putoamisia reuma on teille aiheuttanut? Itselläni lähtöpaino oli 65 kg ja kohta alkaa 10 kiloa painoa olla tippunut.
Reuman puhkeamisen oireena ensin vain painon lasku?
6
425
Vastaukset
- hoivaaja z
En usko että reuma vie painoasi alaspäin tuota vauhtia Lääkäriin ja asiaa sitä kautta selvittämään.
- hoito-ohje
oisko keliakia?
onko mitään muuta oiretta?
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm - Weeertti
Mulla puhkesi reuma keväällä 2008 ja silloin kyllä putosi painokin n. 7-8 kiloa (painoin n. 90 kg), mainitsin asiasta kyllä lääkärille mutta ei siitä kovin suurta numeroa nostettu, toki helikobakteerin mahdollisuus tutkittiin. Reumadiagnoosin sain sitten vuoden päästä vuonna 2009.
- kilotkarisee
Keliakian olen testannut itse apteekkitestillä - ei ole ainakaan siitä kyse. Ainoat muut oireet on vasemmassa kyynärpäässä tuntuva pieni kipu joka on tullut muutaman kuukauden sisällä mutta olen syyttänyt siitä uutta työtehtävää. Joskus kipu pahenee öisin siinä määrin että pitää ottaa särkylääkettä. Se on sellaista tylppää epämääräistä kipua. Toinen uusi oire on oikean käden etusormen kärkiniveleen ilmaantunut pieni patti - kova, lähes luumainen patti tuli kahden viikon aikana eikä ole oikeastaan kasvanut enää kokoa. Ei ole voinut tullut mistään rasituksesta siihen kohtaan. Olen lisännyt ruokavalioon runsaasti rasvaa mutta ei näy vaikuttavan.
- järki saliitaan
Älä hyvä ihmisen mieti täällä palstalla vaan mene lääkäriin ja kiireellä.
- keliakia?
Keliakia todetaan ohutsuolen tähystyksellä, ei millään muulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa833014Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3052657Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1891486Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621182Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2391078Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281001- 70948
- 117940
- 76920
- 72904