Onko kenelläkään käynyt niin että reuma on antanut ensimmäisiä merkkejä tulostaan vain painon putoamisella - ei siis mitään niveloireita ensin? Minulla paino putoaa noin 600 g/2 viikossa tahtia eikä mitään järkevää selitystä ole tälle mutta reumaa on kyllä perheessäni. Loppuuko laihtuminen kun reumalääkitys alkaa ja palautuuko paino ennalleen? Miten suuria painon putoamisia reuma on teille aiheuttanut? Itselläni lähtöpaino oli 65 kg ja kohta alkaa 10 kiloa painoa olla tippunut.
Reuman puhkeamisen oireena ensin vain painon lasku?
6
573
Vastaukset
- hoivaaja z
En usko että reuma vie painoasi alaspäin tuota vauhtia Lääkäriin ja asiaa sitä kautta selvittämään.
- hoito-ohje
oisko keliakia?
onko mitään muuta oiretta?
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm - Weeertti
Mulla puhkesi reuma keväällä 2008 ja silloin kyllä putosi painokin n. 7-8 kiloa (painoin n. 90 kg), mainitsin asiasta kyllä lääkärille mutta ei siitä kovin suurta numeroa nostettu, toki helikobakteerin mahdollisuus tutkittiin. Reumadiagnoosin sain sitten vuoden päästä vuonna 2009.
- kilotkarisee
Keliakian olen testannut itse apteekkitestillä - ei ole ainakaan siitä kyse. Ainoat muut oireet on vasemmassa kyynärpäässä tuntuva pieni kipu joka on tullut muutaman kuukauden sisällä mutta olen syyttänyt siitä uutta työtehtävää. Joskus kipu pahenee öisin siinä määrin että pitää ottaa särkylääkettä. Se on sellaista tylppää epämääräistä kipua. Toinen uusi oire on oikean käden etusormen kärkiniveleen ilmaantunut pieni patti - kova, lähes luumainen patti tuli kahden viikon aikana eikä ole oikeastaan kasvanut enää kokoa. Ei ole voinut tullut mistään rasituksesta siihen kohtaan. Olen lisännyt ruokavalioon runsaasti rasvaa mutta ei näy vaikuttavan.
- järki saliitaan
Älä hyvä ihmisen mieti täällä palstalla vaan mene lääkäriin ja kiireellä.
- keliakia?
Keliakia todetaan ohutsuolen tähystyksellä, ei millään muulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 944135
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.663403Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,723044SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.812519Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52336Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1992095Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302051- 41840
- 52746
- 70745