Conserta ja sydän

Nuori nainen

Hei! Olen käyttänyt aiemmin Conserta 54 mg ongelmitta. Sitten oli puolen vuoden tauko ja nyt aloitettiin uudestaan. Nyt sitten alkanut rytmihäiriöt ja rintakipu. Polttelee. Sydämen syke kiihtyy ja tulee huono olo. Alkaa aamulla lääkkeen oton jälkeen ja helpottuu iltaa kohti. Käytössä myös Seronil 40mg ja uutaena Lamictal 150 mg: aloitettu puoli vuotta sitten, mutta Consertaa ja lamictalia ei ole ennen ollut yhtäaikaa käytössä. Eli voiko johtua Consertasta, vaikka aiemmin ei ole esiintynyt tällaista. Rintakipu, sydämen pamppailu ja rytmihäiriöt ovat erittäin epämiellyttäviä ja häiritseviä. Olo on niin huono että on vaikea keskittyä mihinkään, en jaksa olla kauaa istuma asennossa vaan makaan sängyssä. Pulssi rauhoittuu makuu asennossa mutta pienikin liike kiihdyttää sen taas ja jos kävelen vaikka vessaan ja istun sen jälkeen syke ei tasaannu ollenkaan, vasta makuuasennossa ja silloinkaan epämiellyttävä "tärisevä" tunne rinnassa ei lopu.

Yksi asia mietityttää kuitenkin, että eikö johdukaan Consertasta, nimittäin ensimmäisen kerran oireet tulivat illalla ja yötä kohti vain pahenivat.rinnan polttelu kesti tunteja ja oli tuskallista, se alkoi muutamien ikävien muljahdusten jälkeen.

Kipua on myös selkäpuolella, myös alaselässä, voisiko olla munuaisperäistä?

Yksi asia joka voisi ehkä selittää sen miksi Conserta yht äkkiä aiheuttaisi tällaista voi olla muutama viikko sitten otettu lääkkeiden yliannostus: n. 85x20mg Seronilia, 10x50mg Lamictalia, n. 100 kpl Spiruliina diet tabletteja. Eli olisiko se voinut vaurioittaa/rasittaa sydäntä (ja munuaisia) ja nyt se Conserta sitten on jo liikaa sydämelle, mitä mieltä olette?

Lisäksi sydäntä voi kuormittaa ravitsemuksen huima lisääminen erittäin niukkaenergisen jakson jälkeen. (minulla on syömishäiriö)

1

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Addnainen

      Sinuna soittaisin ensitilassa lääkärille. Noiden sydänjuttujen kanssa ei kannata leikkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3633
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2242
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1959
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1834
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      396
      1268
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1071
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      960
    Aihe