Miten saa koko kiintolevyn tyhjäksi???

win2000jumissa

Käytössäni on win200nt käyttöjärjestelmä. Millä tavalla saan helpoimmin koko kiintolevyn tyhjennettyä. Itse asennuscd:llä en saa tehtyä käynnistyslevykkeitä, en tiedä mistä johtuu. Mulla on WIN98:n käynn.levyke, mutta se ei sisällä format.exe tiedostoa. Puhdistaako toi bootdisk.com:sta saatu bootti-levyke koko kiintolevyn vai pääsenkö helpommalla kun formatoin sen komennolla format c:. Vai millä tavalla mä saisin sen saastuneen kiintolevyn ihan tyhjäksi? Help !!!!

6

1273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhis

      format C:/Q on pika formatointi ja C on asema minkä haluat formatoida ja ohjeita saat kirjoittamalla format/? eli ei (format.exe)=)

      • Format.exe löytyy W98SE asennus CD:ltä hakemistosta Win98. Sen voi kopioida siihen boottikorpulle. Tuosta alkuperäisestä asennuslevykkeeltä se puuttuu, liekö jätetty sen takia että ei vahingossa formatoi C:asemaa.

        Formatointi ei onnistu tapauksessa jossa kovalevy on osioitu ja jatko-osio on NTFS formaatissa.

        Mutta ei hätää, ohjelma nimeltään DELPART.EXE poistaa kaikki osiot myös Linux osiot sun muut, tämän jälkeen Fdiskillä muodostetaan osio/osiot ja sen jälkeen käy tuo FORMAT.EXE ohjelma.

        DELPART.EXE löytyy netistä ja on alunperin tullut NT3.51 käyttiksen mukana.


      • Rakentelija kirjoitti:

        Format.exe löytyy W98SE asennus CD:ltä hakemistosta Win98. Sen voi kopioida siihen boottikorpulle. Tuosta alkuperäisestä asennuslevykkeeltä se puuttuu, liekö jätetty sen takia että ei vahingossa formatoi C:asemaa.

        Formatointi ei onnistu tapauksessa jossa kovalevy on osioitu ja jatko-osio on NTFS formaatissa.

        Mutta ei hätää, ohjelma nimeltään DELPART.EXE poistaa kaikki osiot myös Linux osiot sun muut, tämän jälkeen Fdiskillä muodostetaan osio/osiot ja sen jälkeen käy tuo FORMAT.EXE ohjelma.

        DELPART.EXE löytyy netistä ja on alunperin tullut NT3.51 käyttiksen mukana.

        kohtaan "Formatointi ei onnistu tapauksessa jossa kovalevy on osioitu ja jatko-osio on NTFS formaatissa."

        Siis Fdiskillä uudelleen osiointi ei onnistu yllämainitussa tapauksessa.

        Jos kovosi on Formatoitu FATiksi niin alustus onnistuu tuolla FORMAT.EXE ohjelmalla. Jos taas on NTFS osioita niin FORMAT.EXE ei niitä pysty alustamaan vaan osiot on ensin poistettava FDISKillä (joka taas ei pysty poistamaan jatko-osiota jos jatko-osio on alustettu NTFS:ksi) ja luotava osio/osiot uudelleen FDISK:llä.

        Eli tuo Delpart.exe poistaa osiot riippumatta tiedostomuodosta jonka jälkeen FDISKillä ne voi luoda uudelleen.


      • Onni
        Rakentelija kirjoitti:

        kohtaan "Formatointi ei onnistu tapauksessa jossa kovalevy on osioitu ja jatko-osio on NTFS formaatissa."

        Siis Fdiskillä uudelleen osiointi ei onnistu yllämainitussa tapauksessa.

        Jos kovosi on Formatoitu FATiksi niin alustus onnistuu tuolla FORMAT.EXE ohjelmalla. Jos taas on NTFS osioita niin FORMAT.EXE ei niitä pysty alustamaan vaan osiot on ensin poistettava FDISKillä (joka taas ei pysty poistamaan jatko-osiota jos jatko-osio on alustettu NTFS:ksi) ja luotava osio/osiot uudelleen FDISK:llä.

        Eli tuo Delpart.exe poistaa osiot riippumatta tiedostomuodosta jonka jälkeen FDISKillä ne voi luoda uudelleen.

        Jos on dual-boot käytössä ja kaksi käyttistä ERI osioilla(esim c ja d-asemilla), niin voi formatoida c-osion, d-osion käyttiksen kautta.(oma tietokone-> klikkaus oik. hiirellä ja valikosta Format...) Se on yksinkertaisin ja helpoin keino.
        MUTTA, samalla kertaa pitää asentaa jokin käyttis takaisin puhtaalle c-osiolle, muuten ei kone enää käynnisty, kun on bootti-tiedot poistettu c-osiolta! Muut osiot tarvitsevat ko. tiedot käynnistääkseen käyttöjärjestelmän muulta kun primary-osiolta.

        No, ehkä sivusi osin alkuperäistä aihetta, mutta ihan vaan muillekin tiedoksi!


      • joku säätäjä
        Rakentelija kirjoitti:

        Format.exe löytyy W98SE asennus CD:ltä hakemistosta Win98. Sen voi kopioida siihen boottikorpulle. Tuosta alkuperäisestä asennuslevykkeeltä se puuttuu, liekö jätetty sen takia että ei vahingossa formatoi C:asemaa.

        Formatointi ei onnistu tapauksessa jossa kovalevy on osioitu ja jatko-osio on NTFS formaatissa.

        Mutta ei hätää, ohjelma nimeltään DELPART.EXE poistaa kaikki osiot myös Linux osiot sun muut, tämän jälkeen Fdiskillä muodostetaan osio/osiot ja sen jälkeen käy tuo FORMAT.EXE ohjelma.

        DELPART.EXE löytyy netistä ja on alunperin tullut NT3.51 käyttiksen mukana.

        Se on format.com, format.exeä siellä ei missään näy.
        :P


    • Seppot

      Käynnistä kone W2k:n asennus cd:ltä, aika alkuvaiheessa kysytään mihin osioon asennat. Tässä vaiheessa poistelet osiot ja luot uudet ja formatoit fat32 levyksi jonka jälkeen otat cd:n pois ja painat reset nappia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe