Hei!En tiedä onko nyt lainkaan oikea palsta minne kirjoitan mutta en löytänyt muutakaan asiaan sopivaa keskustelua.Elikkäs koitan asian esittää mahd.lyhyesti.Kyseessä omat isäni biologinen/kasvatti isä.Äitini kertoi ollessani 15v että isä jota olen pitänyt isänäni ei olekkaan oikea isäni.No en silloin niin välittänyt asiasta sen koomin teini kun olin.Vanhempani erosivat ollessani 16v.Kerran ollessani noin 20v vein äitini sekä nykyisen miehensä tansseihin jossa sitten olikin biologinen isäni.Äitini kertoi siellä hänelle tilanteen että olen hänen tyttärensä,no siinä käteltiin ja vaihdettiin pari sanaa.Sen jälkeen kerran soitti samana vuonna ja tarkoitus oli mennä kahville tutustumaan mutta ei ole sen koomin kuulunut ja aikaa mennyt nyt noin 10v.Olen itse viestittänyt tälle biologiselle isälleni aina kun meille on syntynyt lapsia että hänestä on tullut isoisä.Ei ole vastannut koskaan mitään.Kasvatti isäni siis ketä olen aika pitänyt isänäni kuoli 2006.Olisin niin kiinnostunut tietämään suvustani tuolta biologisen isäni puolelta ja luultavasti minulla on aikakin yksi siskopuoli.Sisaruksia minulla ei muuten ole että olen äitini ainoa lapsi.Mitä teen kun ei oikea isä halua tavata eikä tutustua?Annanko asian vaan olla ja yritän unohtaa hänen olemassa olonsa?Välillä tekisi mieli jotekin kiristää jopa että suostuisi tutustumaan minuun mutta tuskinpa se sitten mukavaa tutustumista olisi enää.Tiedän että tämä biologinen isäni oli kovin rakastunut äitiiini silloin joskus -80 luvun alussa mutta äitini lemppasi tämän eikä kertonut raskaudestaan on siis katkera ja vihainen äidilleni tästä mutta tuntuu että minähän tässä enemmän kärsin eikö se sitä tajua.Olen koittanut asettaa itseni hänen tilalleen ja miettinyt asiaa niin kyllä minä ainakin haluaisin tuntea oman lapseni.Kertokaa joku mielipiteitäni tämän asian suhteen en jaksaisi vatvoa asiaa öisin..=(
Mielipitetä
2
64
Vastaukset
- pulmallista
Biologinen isä saattaa pelätä että yhtäkkiä ilmestyvä lapsi josta hänen perheensä ei ehkä tiedä, sekottaa hänen elämänsä. Miten vaimo suhtautuu, tai mahdolliset sisarpuolet. Jos vaadit isyyden tunnustamista, tulee myös perintöongelmat, toisten perheenjäsenten tulevat perinnöt pienenevät.
Ehkä hän haluaisikin tutustua, jos tietäisi että et esitä vaatimuksia eikä asia tule muiden tietoon. Hei nimimerkki, isätön kö
Olet aikamoisessa elämäntilanteessa, ei ole ihme että tämä isä-juttu mietityttää sinua. Jotenkin ajattelen, ettet voi väkisin tehdä mitää, ettet voi kiristää tai pakottaa häntä tutustumaan ja olemaan yhteydessä. Mitkä lie hänellä syyt, ettei ole ottanut yhteyttä, vastannut viesteihisi. Mitäs, jos kirjoittaisit hänelle kirjeen? Kertoisit omia tunnelmiasi, miksi toivot tapaamista ja tutustumista, kerrot ettet "vaadi" häneltä mitään, tahtoisit että lapsillasi olisi isoisä´, toivoisit häneltä vastausta edes siihen kirjeeseesi jne Hän saisi rauhassa lukea ja miettiä asiaa ja voisi vastata sitten niinkuin parhaaksi näkee. Tilanne voi olla hänen puoleltaan jostain syystä monimutkainen, vaikea tietää...
Hyvää syksyä sinulle,
Pirkko-pappi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876