Mielipitetä

isätön kö

Hei!En tiedä onko nyt lainkaan oikea palsta minne kirjoitan mutta en löytänyt muutakaan asiaan sopivaa keskustelua.Elikkäs koitan asian esittää mahd.lyhyesti.Kyseessä omat isäni biologinen/kasvatti isä.Äitini kertoi ollessani 15v että isä jota olen pitänyt isänäni ei olekkaan oikea isäni.No en silloin niin välittänyt asiasta sen koomin teini kun olin.Vanhempani erosivat ollessani 16v.Kerran ollessani noin 20v vein äitini sekä nykyisen miehensä tansseihin jossa sitten olikin biologinen isäni.Äitini kertoi siellä hänelle tilanteen että olen hänen tyttärensä,no siinä käteltiin ja vaihdettiin pari sanaa.Sen jälkeen kerran soitti samana vuonna ja tarkoitus oli mennä kahville tutustumaan mutta ei ole sen koomin kuulunut ja aikaa mennyt nyt noin 10v.Olen itse viestittänyt tälle biologiselle isälleni aina kun meille on syntynyt lapsia että hänestä on tullut isoisä.Ei ole vastannut koskaan mitään.Kasvatti isäni siis ketä olen aika pitänyt isänäni kuoli 2006.Olisin niin kiinnostunut tietämään suvustani tuolta biologisen isäni puolelta ja luultavasti minulla on aikakin yksi siskopuoli.Sisaruksia minulla ei muuten ole että olen äitini ainoa lapsi.Mitä teen kun ei oikea isä halua tavata eikä tutustua?Annanko asian vaan olla ja yritän unohtaa hänen olemassa olonsa?Välillä tekisi mieli jotekin kiristää jopa että suostuisi tutustumaan minuun mutta tuskinpa se sitten mukavaa tutustumista olisi enää.Tiedän että tämä biologinen isäni oli kovin rakastunut äitiiini silloin joskus -80 luvun alussa mutta äitini lemppasi tämän eikä kertonut raskaudestaan on siis katkera ja vihainen äidilleni tästä mutta tuntuu että minähän tässä enemmän kärsin eikö se sitä tajua.Olen koittanut asettaa itseni hänen tilalleen ja miettinyt asiaa niin kyllä minä ainakin haluaisin tuntea oman lapseni.Kertokaa joku mielipiteitäni tämän asian suhteen en jaksaisi vatvoa asiaa öisin..=(

2

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulmallista

      Biologinen isä saattaa pelätä että yhtäkkiä ilmestyvä lapsi josta hänen perheensä ei ehkä tiedä, sekottaa hänen elämänsä. Miten vaimo suhtautuu, tai mahdolliset sisarpuolet. Jos vaadit isyyden tunnustamista, tulee myös perintöongelmat, toisten perheenjäsenten tulevat perinnöt pienenevät.

      Ehkä hän haluaisikin tutustua, jos tietäisi että et esitä vaatimuksia eikä asia tule muiden tietoon.

    • Hei nimimerkki, isätön kö

      Olet aikamoisessa elämäntilanteessa, ei ole ihme että tämä isä-juttu mietityttää sinua. Jotenkin ajattelen, ettet voi väkisin tehdä mitää, ettet voi kiristää tai pakottaa häntä tutustumaan ja olemaan yhteydessä. Mitkä lie hänellä syyt, ettei ole ottanut yhteyttä, vastannut viesteihisi. Mitäs, jos kirjoittaisit hänelle kirjeen? Kertoisit omia tunnelmiasi, miksi toivot tapaamista ja tutustumista, kerrot ettet "vaadi" häneltä mitään, tahtoisit että lapsillasi olisi isoisä´, toivoisit häneltä vastausta edes siihen kirjeeseesi jne Hän saisi rauhassa lukea ja miettiä asiaa ja voisi vastata sitten niinkuin parhaaksi näkee. Tilanne voi olla hänen puoleltaan jostain syystä monimutkainen, vaikea tietää...

      Hyvää syksyä sinulle,
      Pirkko-pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe