En omista raamattua, eikä kirjastossa käydessäni ole tullut mieleen käydä raamattua lukemaan.
Voisiko joku siis lainata kyseisen paikan?
Kiitos.
Mitä Johannes 7:37-38 sanotaan?
8
679
Vastaukset
- Lauri
37. Mutta viimeisenä suurena juhlapäivänä seisoi Jesus ja huusi, sanoen: joka janoo, se tulkaan minun tyköni ja juokaan.
38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat.
Raamatut netissä esim.:
http://personal.inet.fi/atk/finbible/47.luvussa kerrottuun "temppelin kynnyksen alta tulevaan elämän veden virtaan." Vanhan Testamentin kirjoituksia nimitettiin "kirjoituksiksi", jotka on useimmiten suomennettu sanalla Raamattu.
- hmm
Mitähän tämä kohta mahdollisesti on alkukielisessä tekstissä? Puhutaanko tosiaan Raamatusta, jota ei ollut vielä olemassakaan?
- Hertha
Taisi olla vuoden 1776 raamatunkäännös.
Varhaisten kristittyjen Raamattu oli kirjakokoelma, jota me sanomme Vanhaksi testamentiksi.
- Tane
Mutta juhlan viimeisenä,suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi:"Jos joku janoaa,niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun niinkuin Raamattu sanoo,hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virrat."
- Norna
Uuden Raamatunsuomennoksen mukaan:
Juhlan suurena päätöspäivänä Jeesus nousi puhumaan ja huusi kovalla äänellä:"Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon! Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan."
Viittaa kohtaan Jesaja 58:11: "ja Herra on alati ohjaava sinua. Aavikon paahteessakin hän elvyttää voimasi ja vahvistaa jäsenesi. Sinä olet kuin puutarha, kuin lähde, jonka vesi ei ehdy."
Alkukielisessä tekstissä käytetään sanaa 'grafe', 'kirjoitukset', joka tarkoitti nykyistä Vanhaa testamenttia. Vanhoissa käännöksissä se on suomennettu sanalla Raamattu, nykyisessä käännöksessä oikeammin sanalla kirjoitukset.- Eija_Moilanen
Kirjoitukset vaikuttaa paremmalta, ja jos oikein tarkkoja ollaan, niin Novumin mukaan se on vielä yksikön nominatiivi.
Laitan linkin myös sanakirjan kohtaan, johon pääsee King Jameksen kautta, jotta muutkin voivat itse tutkia. Lyhyet ytimekkäät sana selitykset ja lisäksi helppoa englantia.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=Thayer&ref=Joh. 7&ent=1124
.
Complete Jewish Bible (Yochanan 7:37-38)
"37. Now on the last day of festival, Hoshana Rabbah, Yeshua stood and cried out, "If anyone is thirsty, let him keep coming to me and drinking !
38. Whoever puts his trust in me, as the Scripture says, rivers of living water will flow from his inmost being !"
Siitä suomennettuna:
"37. Nyt, juhlan viimeisenä päivänä, (hepreaksi Hoshana Rabbah*)), Yeshua seisoi ja huusi: "Jos jollakin on jano, hän tulkoon minun luokseni juomaan !"
"38. Joka uskoo minuun, niinkuin Kirjoitukset sanovat, hänen sisimmästään on vuotava elävän veden virrat !"
- - -
*) merkitsee "suuri hoosianna" eli "suuri pelasta-meidät-ole-hyvä" !
Yeshuan huuto viittasi viimeiseen päivään "suureen päivään", johon huipentui viikon mittainen lehtimajanjuhla "Sukkot", kun Temppelin aikakaudella sinne tuotiin loistavan seremonian säestyksellä vettä Shiloach'n lammikosta.
Yeshua muuten kehoitti erästä sokeana syntynyttä miestä menemään peseytymään juuri samaisessa Shiloach'n lammikossa. Kyseinen mies meni sinne, peseytyi lammikossa ja palasi näkevänä.
Saavu sinäkin, joka olet syntisairas, ihan sellaisenaan eli "hengellisesti sokeana" Yeshuan luo puhdistettavaksi, niin Hän antaa sulle armon ja anteeksiantamuksen ja kyvyn nähdä hengellisiä asioita oikein !
Siunausta Yeshuassa !
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek194913Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5262537Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1462117Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.182069- 191705
- 821624
- 1461515
- 1131121
- 127894
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40869