Mitt yngsta barnbarn kommer på några dagars besök i morgon.Skolbarnen har höstlov.Vi hade också lov på hösten,litet tidigare kanske,men det kallades potatislov.Vad jag avskydde plockandet av våt och smutsig potatis på åkrarna.Men man gjorde det utan gnäll,skulle aldrig kommit på iden att att säga att jag inte vill.Det var naturligt att delta i arbetena efter bästa förmåga.
Vi skall gå och shoppa med barnbarnet,äta ute och ha det trevligt.
Höstlov.
4
107
Vastaukset
- hälsosamt
Lingon måste också plockas och föras till skolan,Sedan blev det rågmjölsgröt med lingon till skollunch.Mycket godare än den vanliga litet klistriga och stickiga havregrynsgröten (fanns ingen Elovena.
- lång skolväg
Skolmatan var i allmänhet god,alla soppor,sås och potatis,makaronilåda.Fisklåda tyckte jag inte om och inte makaronivälling heller,men man åt ju nog allt.Hungern är bästa kryddan.
- :-)
Havregröt äter jag varje morron , inte för att det e gott, men jag tror att kroppen mår bra av det :)
- äppel & kanel
:-) kirjoitti:
Havregröt äter jag varje morron , inte för att det e gott, men jag tror att kroppen mår bra av det :)
Magen mår bra av havregröt,jag är så lat att jag gör den i micron.Det finns ju dehär portionspåsagrötarna också,man tillsätter bara hett vatten och rör om.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1666733
- 562048
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes482014- 541182
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521180Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se541157Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141051Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927