Mitt yngsta barnbarn kommer på några dagars besök i morgon.Skolbarnen har höstlov.Vi hade också lov på hösten,litet tidigare kanske,men det kallades potatislov.Vad jag avskydde plockandet av våt och smutsig potatis på åkrarna.Men man gjorde det utan gnäll,skulle aldrig kommit på iden att att säga att jag inte vill.Det var naturligt att delta i arbetena efter bästa förmåga.
Vi skall gå och shoppa med barnbarnet,äta ute och ha det trevligt.
Höstlov.
4
84
Vastaukset
- hälsosamt
Lingon måste också plockas och föras till skolan,Sedan blev det rågmjölsgröt med lingon till skollunch.Mycket godare än den vanliga litet klistriga och stickiga havregrynsgröten (fanns ingen Elovena.
- lång skolväg
Skolmatan var i allmänhet god,alla soppor,sås och potatis,makaronilåda.Fisklåda tyckte jag inte om och inte makaronivälling heller,men man åt ju nog allt.Hungern är bästa kryddan.
- :-)
Havregröt äter jag varje morron , inte för att det e gott, men jag tror att kroppen mår bra av det :)
- äppel & kanel
:-) kirjoitti:
Havregröt äter jag varje morron , inte för att det e gott, men jag tror att kroppen mår bra av det :)
Magen mår bra av havregröt,jag är så lat att jag gör den i micron.Det finns ju dehär portionspåsagrötarna också,man tillsätter bara hett vatten och rör om.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070