mikä toi on

tietoo tarvitaan

onko tietoa mm hinnoista ja toimivuudesta tai ylip mikä toi on

http://www.essemko.com/Webbsida Essemko Engelska/Crane.htm

kiitän etukäteen

12

5360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      hauskan näköinen peli.kätevä ja monipuolinen työkone mutta taatusti on hintaa ja paljon!

    • rixi

      Kutsutaan nimellä materiaalin käsittelykone..
      Saman tyyppistä kuskailen eräässä satamassa ja rakennettu ex750 hitatcista. puomia 24 metrii ja 100 tonnii painoo.. Käy www.mantsinen.fi ni siel on lisää koneit.. Ja hintaa kyllä muutama milli mummon rahaa...

      • kraanekuski

        olen nähnyt tommosia koneita ihan livenä ruotsis
        aika kömpelöitä.oon kuullu sanonnan "helvetin kone" ku se kääntö on niin paska


      • rixi
        kraanekuski kirjoitti:

        olen nähnyt tommosia koneita ihan livenä ruotsis
        aika kömpelöitä.oon kuullu sanonnan "helvetin kone" ku se kääntö on niin paska

        joo on noita tullu vähä kaikenlaisii kokeiltuu.. Pää asiassa satama käytössä olevii..


      • tkk
        kraanekuski kirjoitti:

        olen nähnyt tommosia koneita ihan livenä ruotsis
        aika kömpelöitä.oon kuullu sanonnan "helvetin kone" ku se kääntö on niin paska

        suomestakin löytyy tuollaisia alkuperäisen viestin linkistä tavattavia hökötyksiä, ainakin kemin veitsiluodon ja ajoksen satamasta. oiskohan firman nimi siellä joku lift link tai jtn.


    • ent fixaaja

      olet sä ajanu autonosturi tai mobiili nosturia

      • rixi

        Ei oo vielä pätevyyttä sataman ulko puolella ajaa nosturii mut tarkoitus olis lähtee kortti ajaan.. Satamassa kyllä kaikenlaisii kiskonosturit, mobiilit ja nykyään melkein mantsisen konetta kuskaan.. Ja ikävä kyllä vielä noi laivan omat vinssit kuuluu kans...


    • Ehkä vastaavaan törmännyt

      Näyttää Matsisen konepajan tuotteelta.
      Nimi oli ainakin sinnepäin. Suomalainen firma joka näitä tekee, kauppa käy niin hyvin etten ole nähnyt yhtään mainosta, enkä kuullut omistajien valittavan kuinka surkeaa on olla suomessa yrittäjänä. Tuntuu hyvältä firmalta ja tuotteelta.

      • lapin pottu

        vaan eipäs ole mantsisen tekemä. toimivat samalla alalla kuitenkin nämä firmat, ainakin tuotteista päätellen.


    • Nimetön

      Essemko on ruotsalainen satamanosturimerkki, eikä missään tekemisissä Mantsisen kanssa.
      Teho ja tuntitehokkuus paljon parempi kuin vastaavan kokoisella Mantsisella.
      Essemkon hinta on uutena noin miljoona euroa,riippuen mallista ja varustuksesta.
      Työnantajallani on tällä hetkellä 8 essemkoa etelä-suomen satamissa. Löytyy myös muutama muidenkin essemko suomesta. Esim Rahjan satamassa toimii yksi essemko.
      Omassa ajokissani on jatkopuomistot vahvistettu ja olen nostanut sillä laivasta 22 tonnin teräslevypaketin.
      Essemkon nostokyky tehtaan arvoilla täydellä 24 m puomilla 5 tonnia ja puomi lyhyenä 15 tonnia.
      Essemko liikkuu maantiellä noin 60 km tuntinopeutta, ja on kätevä ajaa satamasta toiseen..
      Mantsisellahan ei voi liikkua kuin omaa laituriaan edes takasin
      Jos Essemko kiinnostaa niin voi laittaa mailia minulle,vastaan mitä osaan..

      • joskus ajanut

        Taidat olla nostanut ylikuormaa ja ajanut ylinopeutta. Kohta on puomi poikki ja vaihelaatikko sulannut. :)


      • Anonyymi

        Miten on nimettömän myyntimiehen Essemkojen kauppa käynyt?
        No ainakin mainitsemasi Rahjan satama on siirtynyt haukkumasi Mantsisen tuotteisiin.
        Vaikuttaisiko Essemkon katoamiseen jollakin tapaa se, että valmistaja teki konkurssin?
        Sen sijaan tuo haukkumasi Mantsinen toimittaa koneitaan maailmanlaajuisen myyntiverkostonsa kautta. Koneet valmistetaan edelleenkin Pohjois-Karjalassa, Suomesa!
        Tuo väittämäsi, että Mantsisella ei voi liikkua kuin omalla laiturilla, se ei myöskään pidä paikkaansa, sillä sähkökäyttöisiinkin koneisiin saa siirtoa varten sähköä tuottavan moottorin, jolla ajaa laitureiden väliä.
        Kuinka usein muuten liiketaloudellisesti kannattavasti toimivien satamien välillä pitää ajaa koneita esim. kerran viikkoon eri satamien välillä?
        Jos on erittäin harrastajatasoinen satama, niin silloin Mantsisen voi siirtäää kokonaisena satamasta toiseen, kun puhutaan noista pienistä koneista, mitä tuo ruotsalainen "puutarhakauha" edusti aikanaan.
        Toivottavasti koneesi on kunnossa, sillä uusia ruotsalaisia puutarhakauhoja ei saa, mutta Mantsisia tehdään koko ajan lisää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe