onko tietoa mm hinnoista ja toimivuudesta tai ylip mikä toi on
http://www.essemko.com/Webbsida Essemko Engelska/Crane.htm
kiitän etukäteen
mikä toi on
12
5616
Vastaukset
- ......
hauskan näköinen peli.kätevä ja monipuolinen työkone mutta taatusti on hintaa ja paljon!
- rixi
Kutsutaan nimellä materiaalin käsittelykone..
Saman tyyppistä kuskailen eräässä satamassa ja rakennettu ex750 hitatcista. puomia 24 metrii ja 100 tonnii painoo.. Käy www.mantsinen.fi ni siel on lisää koneit.. Ja hintaa kyllä muutama milli mummon rahaa...- kraanekuski
olen nähnyt tommosia koneita ihan livenä ruotsis
aika kömpelöitä.oon kuullu sanonnan "helvetin kone" ku se kääntö on niin paska - rixi
kraanekuski kirjoitti:
aika kömpelöitä.oon kuullu sanonnan "helvetin kone" ku se kääntö on niin paskajoo on noita tullu vähä kaikenlaisii kokeiltuu.. Pää asiassa satama käytössä olevii..
- tkk
kraanekuski kirjoitti:
aika kömpelöitä.oon kuullu sanonnan "helvetin kone" ku se kääntö on niin paskasuomestakin löytyy tuollaisia alkuperäisen viestin linkistä tavattavia hökötyksiä, ainakin kemin veitsiluodon ja ajoksen satamasta. oiskohan firman nimi siellä joku lift link tai jtn.
- ent fixaaja
olet sä ajanu autonosturi tai mobiili nosturia
- rixi
Ei oo vielä pätevyyttä sataman ulko puolella ajaa nosturii mut tarkoitus olis lähtee kortti ajaan.. Satamassa kyllä kaikenlaisii kiskonosturit, mobiilit ja nykyään melkein mantsisen konetta kuskaan.. Ja ikävä kyllä vielä noi laivan omat vinssit kuuluu kans...
- Ehkä vastaavaan törmännyt
Näyttää Matsisen konepajan tuotteelta.
Nimi oli ainakin sinnepäin. Suomalainen firma joka näitä tekee, kauppa käy niin hyvin etten ole nähnyt yhtään mainosta, enkä kuullut omistajien valittavan kuinka surkeaa on olla suomessa yrittäjänä. Tuntuu hyvältä firmalta ja tuotteelta.- lapin pottu
vaan eipäs ole mantsisen tekemä. toimivat samalla alalla kuitenkin nämä firmat, ainakin tuotteista päätellen.
- Nimetön
Essemko on ruotsalainen satamanosturimerkki, eikä missään tekemisissä Mantsisen kanssa.
Teho ja tuntitehokkuus paljon parempi kuin vastaavan kokoisella Mantsisella.
Essemkon hinta on uutena noin miljoona euroa,riippuen mallista ja varustuksesta.
Työnantajallani on tällä hetkellä 8 essemkoa etelä-suomen satamissa. Löytyy myös muutama muidenkin essemko suomesta. Esim Rahjan satamassa toimii yksi essemko.
Omassa ajokissani on jatkopuomistot vahvistettu ja olen nostanut sillä laivasta 22 tonnin teräslevypaketin.
Essemkon nostokyky tehtaan arvoilla täydellä 24 m puomilla 5 tonnia ja puomi lyhyenä 15 tonnia.
Essemko liikkuu maantiellä noin 60 km tuntinopeutta, ja on kätevä ajaa satamasta toiseen..
Mantsisellahan ei voi liikkua kuin omaa laituriaan edes takasin
Jos Essemko kiinnostaa niin voi laittaa mailia minulle,vastaan mitä osaan..- joskus ajanut
Taidat olla nostanut ylikuormaa ja ajanut ylinopeutta. Kohta on puomi poikki ja vaihelaatikko sulannut. :)
- Anonyymi
Miten on nimettömän myyntimiehen Essemkojen kauppa käynyt?
No ainakin mainitsemasi Rahjan satama on siirtynyt haukkumasi Mantsisen tuotteisiin.
Vaikuttaisiko Essemkon katoamiseen jollakin tapaa se, että valmistaja teki konkurssin?
Sen sijaan tuo haukkumasi Mantsinen toimittaa koneitaan maailmanlaajuisen myyntiverkostonsa kautta. Koneet valmistetaan edelleenkin Pohjois-Karjalassa, Suomesa!
Tuo väittämäsi, että Mantsisella ei voi liikkua kuin omalla laiturilla, se ei myöskään pidä paikkaansa, sillä sähkökäyttöisiinkin koneisiin saa siirtoa varten sähköä tuottavan moottorin, jolla ajaa laitureiden väliä.
Kuinka usein muuten liiketaloudellisesti kannattavasti toimivien satamien välillä pitää ajaa koneita esim. kerran viikkoon eri satamien välillä?
Jos on erittäin harrastajatasoinen satama, niin silloin Mantsisen voi siirtäää kokonaisena satamasta toiseen, kun puhutaan noista pienistä koneista, mitä tuo ruotsalainen "puutarhakauha" edusti aikanaan.
Toivottavasti koneesi on kunnossa, sillä uusia ruotsalaisia puutarhakauhoja ei saa, mutta Mantsisia tehdään koko ajan lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä762701Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2781545Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461497- 871351
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3991311Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3891253Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat38997Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2899Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254812Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun316805