Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Putin äger tomt på Åland.

he,heh ..humor

Litet konstigt när finskspråkiga inte fritt får köpa fastigheter och tomter.Kanske Putin tala svenska till husbehov ?

10

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryssätrolli olet

      Jasså, venäläinen propagandatrolliko se taas siinä kirjoittaa :

      Kuule r.yssä, lopeta jo. Yksikään aito suomalainen ei halua Venäjää molemmille Suomi-äidin sivuille. Vain ryssätrolli uskottelee niin.

    • Putin ja trollit

      Se ahvenanmaalainen omistus on sodan lopun peruja. Oli saksalaisten omistuksessa mutta rauhansopimuksen mukaan kaikki saksalaisomistus piti luovuttaa Neuvostoliitolle. Tosi paha juttu mut näin meni. Nythän venakot on taas sotarantereella. Putin yrittää saada Euroopan epävakaaksi ja iskee seuraavan iskunsa. Määrätietoista länsimaiden huijaamista mitä hän harjoittaa. Venäjä syytää propagandaa aina jos siihen mahdollisuus. Toivon että suomi ei anna lupaa siihen radio ja tv kanavaan jonka venäjä Suomessa haluaa aloittaa---näkemystä venäläisestä vinkkelistä!

    • Varför inte?

      Jag tycker det är lite knasigt att de som inte har släkt eller är födda på Åland inte kan köpa sig en fastighet där. Och nu pratar vi om ett autonomt landskap som tillhör Finland. Karelska republiken är autonom men ryssarna får flytta fritt dit. Bevara Åland åländskt är väl tanken men det är ju diskriminering. Det vore väl gynnsamt att låta befolkningen växa?

      • min åsikt

        Närmast är det väl viljan att bevara Åland svenskspråkigt,och att man vill skydda den unika åländska skärgården som gör att man inte kan köpa och sälja mark hur som helst.
        På fastlandet har vi redan sålt alldeles för mycket till ryssarna.


      • Jimmy1111111

        Fel. Du har fel information.

        Jag är finskspråkig och ha köpt tomt och hus i fasta Åland när har jag bodde här endast 2 år.
        Alla kan köpa lgh på hög- eller radhus fast man bor i fasta Finland.
        Men om man vill köpa strandtomt, behöver man hembyggdsrättighet.


      • Jimmy111111
        min åsikt kirjoitti:

        Närmast är det väl viljan att bevara Åland svenskspråkigt,och att man vill skydda den unika åländska skärgården som gör att man inte kan köpa och sälja mark hur som helst.
        På fastlandet har vi redan sålt alldeles för mycket till ryssarna.

        @min åsikt
        Sant.


      • landkrabban
        Jimmy1111111 kirjoitti:

        Fel. Du har fel information.

        Jag är finskspråkig och ha köpt tomt och hus i fasta Åland när har jag bodde här endast 2 år.
        Alla kan köpa lgh på hög- eller radhus fast man bor i fasta Finland.
        Men om man vill köpa strandtomt, behöver man hembyggdsrättighet.

        Fint med information,på nätet skrivs det så mycket som inte alls stämmer.am ser tillochmed inlägg om att det är förbjudet att tala finska på Åland.


      • Jimmy111111
        landkrabban kirjoitti:

        Fint med information,på nätet skrivs det så mycket som inte alls stämmer.am ser tillochmed inlägg om att det är förbjudet att tala finska på Åland.

        Joo jag ha hört många ggr den samma lögn att man inte skulle tala finska. Blanlabla, det är skit.
        Nutiden här bor mycket finskspråkiga och varje år flyttar mera folk ftån fasta Finland. De som är nyfikena, kan titta om t ex Brändö kommuns web sidan, på finska. Brändö vill inflyttare och gör allt som möjligt att få dem också.


      • låg arbetslöshet
        Jimmy111111 kirjoitti:

        Joo jag ha hört många ggr den samma lögn att man inte skulle tala finska. Blanlabla, det är skit.
        Nutiden här bor mycket finskspråkiga och varje år flyttar mera folk ftån fasta Finland. De som är nyfikena, kan titta om t ex Brändö kommuns web sidan, på finska. Brändö vill inflyttare och gör allt som möjligt att få dem också.

        Det finns så många som hatar ÅlLAND och människorna där,största orsaken är förstås att svenska är "första " språket där och så går det visst annars rätt bra för Åland.


      • Fjgkl
        låg arbetslöshet kirjoitti:

        Det finns så många som hatar ÅlLAND och människorna där,största orsaken är förstås att svenska är "första " språket där och så går det visst annars rätt bra för Åland.

        Dummeli dum, dum, dumheter. jos lehdet joskus vaikka kirjoittelisivat positiivisia juttuja ahvenanmaasta ehkä porukka alkaisi nähdä asiat eri valossa. Melkein kaikki info mikä tulee mistä nyt tuleekaan on negatiivista. Ahvenanmaa on kuulunut Suomeen kauan ja hyvin on toiminut. Suomihan on kaksikielinen niin miksi tästä oikeastaan riitelemään. Suomi on ajan saatossa kuulunut niin Ruotsiin kuin venäjänkin joten ei kai tuo nyt niin kamalaa tää kaksikielisyys oikeastaan ole. Ellei ryssät ois meitä aikanaan ottaneet ehkä Suomessa vieläkin olisi ruotsi ns pääkieli?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe