Opel Mokka valmistusmaa?

Kyselyiässä

Alunperin Mokka kasataan Koreassa. Koska valmistus alkaa Euroopassa? Onkohan Suomeen tuotavat autot missä valmistettuja?

15

3896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malli kiinnostaa

      Suomeen Mokkat tulevat Etelä-Koreasta, myös Espanjassa Mokkaa tehdään, jos oikein muistan niin Zaragozassa.

      • 4x4 Drive

        Mokkat tulivat meille Etelä-Koreasta mutta nyt ne tulevat Espanjasta ,toimitusajat varmasti lyhenevät ollenaisesti laadullisesti ei varmastikaan eroa ,Mokkahan on Laadukas Auto !


      • Kielikello
        4x4 Drive kirjoitti:

        Mokkat tulivat meille Etelä-Koreasta mutta nyt ne tulevat Espanjasta ,toimitusajat varmasti lyhenevät ollenaisesti laadullisesti ei varmastikaan eroa ,Mokkahan on Laadukas Auto !

        Mitä kieltä tuo tuollainen sana kuin "Mokkat" on? Mokka taipuu Mokan, Mokat jne...

        Vähän niinkuin joku sanoisi, että koira teki kakkan...


      • Opel teki Mokan ?
        Kielikello kirjoitti:

        Mitä kieltä tuo tuollainen sana kuin "Mokkat" on? Mokka taipuu Mokan, Mokat jne...

        Vähän niinkuin joku sanoisi, että koira teki kakkan...

        ¨¨¨


      • Lyhyesti
        Opel teki Mokan ? kirjoitti:

        ¨¨¨

        Suoraan kysymykseen suora vastaus EI !


      • Malli kiinnostaa
        4x4 Drive kirjoitti:

        Mokkat tulivat meille Etelä-Koreasta mutta nyt ne tulevat Espanjasta ,toimitusajat varmasti lyhenevät ollenaisesti laadullisesti ei varmastikaan eroa ,Mokkahan on Laadukas Auto !

        Ei tule Suomeen Espanjasta, näin on sanottu kahdessa esri Opel liikkeessä, vaan tulevat Etelä-Koreasta yhä edelleen.


      • Oikein hyvä
        Malli kiinnostaa kirjoitti:

        Ei tule Suomeen Espanjasta, näin on sanottu kahdessa esri Opel liikkeessä, vaan tulevat Etelä-Koreasta yhä edelleen.

        Etelä-Koreassa valmistetut Chevroletit ja Opelit ovat laadultaan maailman huippua. Chevrolet Orlando oli Saksan katsastusvikatilastossa tila-autojen sarjassa paras. Etelä-Korea on vain niin kallis paikka valmistaa autoja, ettei sieltä kannata autoja tuoda tänne, vaan tuotantoa on pakko siirtää Eurooppaan.


    • Mokamaster

      Koiran kakka ei ole nimi.

      Kahvilaatu: mokka - mokan

      Nahka: mokka - mokan

      Vieraskielinen nimi: Mokka - Mokkan

      Vieraskieliset nimet todellakin kuuluu taivuttaa toisin kuin asiat. Mutta tämänhän sinä lingvistiikkanero varmasti tiesitkin, vai teitkö mokan?

      • Pekkan terveiset

        Mokka -> Mokan - näin se menee Suomessa!

        Sori vaan Opel jos nimi ei taivu oikein Suomen markkina-alueella, sen Mokan kanssa on nyt vain tultava toimeen.


      • Manne
        Pekkan terveiset kirjoitti:

        Mokka -> Mokan - näin se menee Suomessa!

        Sori vaan Opel jos nimi ei taivu oikein Suomen markkina-alueella, sen Mokan kanssa on nyt vain tultava toimeen.

        Juu ei nimi minua ja Mokkaa ole haitannut lainkaan ,hyvin on yhteistyö toiminut kohta 2vuotta ja 47000 km ,jos Mokka toimii jatkossakin yhtä loistavasti niin seuraavakin on Mokka !


    • Espanjan Chevyt

      Ainakin aluksi Espanjaan tuodaan Chevyn Korean tehtaalta täydellisiä Mokkan kokoamissarjoja. Myöhemmin mukaan aletaan ottaa paikallisia osia. Oma Mokka tuli vielä Koreasta ja parempi niin.

    • Uskon kyllä sanotun

      Tulee yhä Suomeen Koreasta, tänään kysyin Opel liikkeestä, tehdään kyllä Espanjassakin.

    • MokkaTrax

      Kävin siinä Korelaisessa tehtaassa, joka valmistaa, paitsi Opel Mokkaa myös sen sisarautoa Chevy Traxia.

      Opelin linajalla oli töissä humalaisen näköistä rupusakkia, jotka roiskivat urakalla autoja kasaan. Kaikkai osia ei edes ehditty laittaa autoihin vaan niitä jäi yli ja nekin, jotka laitettiin kiinnitettiin hyvin huolimattomasti. Kun kiinnittivät Opelin merkin nokalle niin pyyhkäisivät sillä ensin.... Naureskelivat, että tehdään "Saksalaista" laatua.

      Tehtaan mielestä sen "omalla" Chevyn linajlla sen sijaan työntekijöillä oli kakilla valkoiset hanskat ja jokaisen linjatyöntekijän takana oli laaduntarkkailija, joka puuttui heti peliin, jos esim. jonkun mutterin kiristysmomentti ei ollut oikea. Linjan päässä autot kaikki tarkastettiin perusteellisesti ja vasta tarkastuksen läpäisseisiin kiinnitettiin ylpeänä Chevroletin merkki keulalle.

      • Jo hoijaa

        Juu ja sit sä heräsit päästit kellon ulos ja vedit kissaa ;-))))


      • Unhola
        Jo hoijaa kirjoitti:

        Juu ja sit sä heräsit päästit kellon ulos ja vedit kissaa ;-))))

        No juu olivat kakillakin valkoiset hanskat kädessä ,on se hurjaa !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe