ei enää ikinä saabia

Älä osta saabia.

Mulla ollut 11 kappaleita saabeja paljob ruoste vikoja ja sähkövikoja ei enää koskaan

20

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tietenkään

      Eihän Saabeja edes tehdä enää.

    • sano vaan

      Mulla taasen ollut 12 kappaletta Saabeja, eikä yhdessäkään yhtään ruostetta eikä sähkövikaa...mitäs tähän sanot?

    • älä osta saabia

      mulla ollu 3 kappaletta 9000 niissä olit ruoste ongelmaa ja sit oli 8 9-5 niissäki oli ruoste ongelmia ja paljon sähkövikoja ei enää koskaa konkurssi saabia

      • ei pidä paikkaansa

        totta että tonnarissa ruostevikaa mikäli laiminlyöty suojaus. Nyky 9-5 aero alkuperäiskuosissa ilman suojausta silti ihan pikkasen kuppaa pohjassa. Sähkövikaa normi kulumisen verran vaan ei ikipäivänä niin paljon kuin työsuhdepremiumeissa takuuaikana.


    • totuus mukaan

      Sähkövikaheitot kannattaa heittää romukoppaan. Saab käytti omana aikanaan vain parhaita alihankintaosia sähköissä. Muutaman viimeisen vuoden aikana alkoi mukaan tulla Valeota ja muuta nykyautoissa käytettyä skeidaa. Niin että ne sähköongelmat ovat kyllä PALJON enemmän nykyautojen ongelmaa.

      Työkseen kun noita rassaa ja on rassannut kauan niin tietää enemmän kuin pelkkä Saabia nälvivä trollinpoikanen.

      • Tosi tarina

        'Totuus mukaan' puhuu asiaa. Ei kukaan osta 11. samaa merkkiä, jos edellisistä 10:stä on huonoja kokemuksia. Siitä jokainen voi päätellä, miten suhtautua aloittajan kirjoituksen sisältöön.

        Omassa käytössäni on ollut käytössä vasta viisi eri automerkkiä, joista neljä on ollut Saabeja: 99L 6v, Talbot Solara 2v, 900GLi 12v, 9-3 Sport 4v, 9-5 Aero 12v. Luku mallimerkinnän perässä tarkoittaa, kuinka monta vuotta ko. auto oli/on ollut käytössäni. Vain kerran olen livennyt väärään merkkiin ja se kaduttaa vieläkin. Toki olen ajellut muillakin merkeillä. Työni puolesta olen joutunut ajamaan vuokraamon autoilla. Ja vaimon käytössä on ollut normaaleja perheautoja Toyota, Peugeot, Nissan. Kaikki uutena ostettuna.

        Silloin, kun olen valinnut auton itselleni, olen päätynyt Saabiin. Tuo Talbot oli opiskelijan hairahdus kun piti löytää vähän ajettu ja edullinen auto loppuun ajetun 99:n tilalle. Mutta heti työelämään siirryttyäni palasin taas tuttuun merkkiin.

        Jotakin merkin kestävyydestä kertoo sekin, että viimeisimmän auton pakoputki (ikää pian 15 v, kilometrejä yli 200t) on yhä alkuperäinen. Eikä loppua näy.

        Yksi suurimmista ongelmista on se, että merkin hyvää yksilöä on yhä hankalampi löytää.


    • -eemeli-

      Tällä "-älä osta" -tyypillä on ollut kaiken merkkisiä autoja 11 kappaletta, jotka kaikki märänneet lavetilla poisvietävään kuntoon. -Olikohan se shitikka ainut mikä ei ollut ruostunut käsiin. On siinä miehellä ollut elämä rankkaa. Otetaan osaa.

    • slobovan

      mulla ei oo ollu yhtään Saabbia van ajattelin ostaa kun on niin paljon kehuttu talviominaisuuksia, kestävyyttä jne. Nää samat trollit saa lukee jokaikisen automerkin alta :D

    • 100 vuotta?

      Hyvät ihmiset ostakaa nyt ihmeessä vaikka käytetty Merces Benz, niin vältytte ostamasta 11 kertaa huonon auton. Oma kokemukseni on kahdesta Mercedes Benz'istä yhteensä 1 100 000 km. Että sillä laillla. Yhdentoista Saapin kokemuksella vastaava luku olisi 6 050 000 km. Tarkoittaa sitä, että jos olisit ajanut 100 vuotta Saapeilla olisit ajanut yli 60 tkm joka vuosi. Että sillä lailla.

      • Vaimo no. 5 menossa

        Autoon kuin autoon kyllästyy parissa vuodessa. Sen jälkeen on vaihdon paikka. Kuka sitä nyt vanhaan tai samanlaiseen autoon (tai vaimoon) vaihtaisi. Eteenpäin elävän mieli.


    • Hyvä!!

      Järkevä vaihtoehto jatkuvalle autonvaihtotarpeelle!

      • Hyvä!!

        Siis olla ostamatta Saabia!


    • 9-5owner

      En osta Saabia, ajattelin nimittäin ajaa tuolla mikä tuolla pihalla on lopun ikäni, onhan siinä vasta satatuhatta mittarissa ja muuten kuin uusi.

      • Luki.

        Ei kannata ostas saabbia


    • made in hurriland

      Onko saabi vielä kotimainen tuote?

      • Paavo Pesusieni

        Ei enää ikinä


      • Saabbistu

        Saab on 100% suomalais-ruotsalainen tuote.


    • combi komistus

      Ajan joka päivä saapia ikää 26 vuotta. Hyvä kiihtyvyys, vain perävalot saat nähdä. Joo se onkin mun auto ja kestää vielä 20 vuotta kovassa ajossa.

    • valitan

      En myy se on varma. Ikuinen auto käytössä.

    • Saabisti1977

      Olen ajanut Saabeilla vuodesta 1977 lähtien ja niitä on ollut yhteensä 14kpl sekä usein 2 kpl yhtä aikaa. Nämä oli 99 ja 900.

      Ei mitään suurempia ongelmia, uusimaan joutui eniten jarrupaloja, renkaita, pallonniveliä joskus, 3 autoon kytkinlevy, ajovalojen lamppuja, ilman-ja öljynsuodattimia ym.tällaista kulutustavaraa, sähkölaitteet on toimineet ihan normaalisti.

      Saabit on siitäkin käyttökelpoisia että yllämainittujen osien vaihdot pystyy lähes kuka vaan kiinnostunut itse tekemään eikä tule kalliiksi.

      Lisäksi Saabit on eräs parhaitenajettava auto millä kelillä tahansa, kertaakaan en ole joutunut kelien takia hiljentelemään alle tienopeuksien vaan paremminkin päin vastoin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2275
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      70
      1914
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      152
      1618
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1604
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe