Kirkollisvero

170 euroa

Kuuntelin ohjelmaa asumisen kustannusten noususta ihmisten ottamista lainoista. On mielenkiintoista miten moniin ihmisiin pystytään niinsanotusti perinteiden avulla vaikuttamaan eli miten orjallisesti ihmiset toimivat joidenkin asioiden suhteen. Monet ihmiset maksavat vieläkin kirkollisveroa, vaikka se on vapaaehtoista.
Katsoin tuossa juuri mikä on Kiteen kunnan tuloprosentti (22,00%). Tuon lisäksi kirkollisveroa, kirkossa oleva maksaa 1,70 % kirkollisvaroa. Sitten on pienituloisia ihmisiä, jotka mielummin ottavat vippilainan sähkön maksua varten tai jonkun muun menon vuoksi? Mutta kirkosta ei uskalleta erot, vaikka suuremman osan elämästä useammat ihmiset uskovat tai eivät kirkoista kaukana. Olen tavannut ihmisiä jotka ovat maksaneet kirkollisveroa elämänsä aikana auton-, tai ehkä jopa traktorin hinnan?
Palkasta 10000 eurosta kirkollisvero on Kiteeläiselle 170 €uroa / Ev.lut. vuodessa. 20000 eurosta 340 euroa. Jos päätät erota kirkosta ja saada poistettua verotuksesta kirkollisveron, on se tehtävä ajoissa tämän vuoden aikana, jotta sitä ei oteta seuraavana vuonna. Ilmoituksen voi tehdä ainakin internetissä tai maistraatissa. Kun haluat vaikka mennä naimisiin kirkossa (olen kuullut), voit liittyä hyvillä mielin joiksikin viikoiksi, kirkkoon, oletha jo tähän mennessä maksanut mahdollisesti jo tuhansia euroja?

1

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aimo Nivaska

      Ei tavan ihminen tule ajatelleeksikaan koko veroa, koska sehän menee automaattisesti palkasta siihen asti kunnes henkilö tulee järkiinsä ja älyää erota kirkosta. Kaikki tuollainen touhu on lasten ja hyväuskoisten höynäytystä. Kirkon tulisi vain ja ainoastaan keskittyä huono-osaisten avustamiseen, koska meidän päättäjämme eivät siihen pysty. Mitään ylösnousemus -ja pyhästähengestäsikiämispotaskaa ei nykyajan ihmisille tarvitse tuputtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe