Olen menossa oma-lääkärille päivittäisen migreenin takia ja jos saan lähetteen neuropolille tai sairaalaan niin pelkään saavani tuon kortisoni kuurin ja ilmeisesti joudun olemaan ilman triptaaneja jonkin aikaan koska kroonisen migreenin lisänä on varmaanki myös triptaanipäänsärkyä. Miten teitä on hoidettu jos on samoja ongelmia migreenin kanssa ja eniten pelottaa tuo kortisonikuuri , millaisia kuureja olette saaneet ja kuinka pitkiä ja miten nuo haittavaikutukset ovat teillä olleet ?
jatkuva päänsärky
8
308
Vastaukset
- viiiiiii
Sairaalan päivystyksessä ensin neljän tunnin färkkilän tippa. Kortisonia suun kautta en halunnut, kun tippakin vie yöunet kortisonin takia. Mutta sitäkin jotkut suosittelee. Triptaanit ja Buranat ym lopettanut seinään tipan jälkeen. Sairaalassa saanut akupunktiota, okkipitaalipuudutteet niskaan. Estolääkkeitä menee nyt kahta (Atacand ja Triptyl). Tänään sain ekat botuliinipistokset. Nyt on lupa käyttää triptaania max 3 päivänä viikossa. En saa aloittaa uusia triptaaneja, niistä tuskin hyötyä olisikaan.
Kortisonista siis yleisin haitta taitaa olla unettomuus ja nesteen kertyminen elimistöön. Se aloitetaan 60mg/vrk ja siitä laskevin annoksin.
Tsemppiä! - Kivun kanssa elävä
Luultavasti saat myös estolääkityksen, jonka jälkeen et tarvitse triptaaneja entiseen tahtiin. Tietenkään estolääkkeet ei kaikille auta ja oikeaa lääkettäkin voidaan joutua hakemaan hetki, mutta pahinta vaihtoehtoa ei kannata ensimmäisenä ajatella.
Itselläni on juuri nyt kielletty kaikki muut paitsi triptaanit rajoitetusti käytettyinä ja kortisonikuuri odottaa apteekissa. Haluan vielä kokeilla estolääkkeen annoksen nostamista ennen kortisonin aloittamista. Ei sitä kortisonia pelätä kannata. Jotkut käyttävät sitä vuosia joka päivä. Ei parin viikon kuuri mitään pysyvää vahinkoa aiheuta. Minulla vain on huoli siitä, että jos ei autakaan niin kuinka pian sen voi saada uudestaan ja kuinka monta kertaa. Siksi pihistelen.
En nyt kuitenkaan usko, että heti ensimmäisenä lähtevät kokeilemaan rajuimpia konsteja. Toivottavasti saat lähetteen neurologille. Nämä tk-lääkärit ovat aika avuttomia vaikean migreenin hoidossa, mutta kovin on nihkeää tuo erikoislääkärille pääsy. Itse sain lähetteen neurologille toista kautta ja tk-lääkärini oli raivoissaan tästä asiasta. Hänen kauttaan en olisi ikinä päässyt, ja ilman neurologia ei migreenini hoidosta tulisi yhtään mitään. Tee siis kaikkesi jotta saat sen lähetteen. Voimia sinulle!- jatkuva migreeni
Tuntuu että kaikki estolääkkeet on kokeiltu , osa ei auta ja osa ei sovi sivuvaikutusten takia .
Kokeilen nyt vielä atacandia 4 mg jos sopii kun viimeksi verenpaine laski liikaa joten jouduin lopettamaan .
Onko kenelläkään auttanut em lääke ja millaisilla annoksilla ?
Sain myös lähetteen neuropolille , saa nähdä mitä siellä sanovat jos sinne edes pääsee. - owen
jatkuva migreeni kirjoitti:
Tuntuu että kaikki estolääkkeet on kokeiltu , osa ei auta ja osa ei sovi sivuvaikutusten takia .
Kokeilen nyt vielä atacandia 4 mg jos sopii kun viimeksi verenpaine laski liikaa joten jouduin lopettamaan .
Onko kenelläkään auttanut em lääke ja millaisilla annoksilla ?
Sain myös lähetteen neuropolille , saa nähdä mitä siellä sanovat jos sinne edes pääsee.En ymmärrä miksette kokeile tuota acetiumia tuohon migreeniin.Siittähän on jo tutkimuskin käynnissä jossa migreeniyhdistys mukana..Tuote poistaa haitallista aceltahydiä vatsasta jonka on yhden teorian mukaan todettu olevan yksi tekijä migreenin muodostumisessa.Saa ilman reseptiä apteekeista.
- jatkuva migreeni
owen kirjoitti:
En ymmärrä miksette kokeile tuota acetiumia tuohon migreeniin.Siittähän on jo tutkimuskin käynnissä jossa migreeniyhdistys mukana..Tuote poistaa haitallista aceltahydiä vatsasta jonka on yhden teorian mukaan todettu olevan yksi tekijä migreenin muodostumisessa.Saa ilman reseptiä apteekeista.
Miten niin ette kokeile , minä ainakin olen kokeillut aikaisemmin, eikä silloin auttanut . Nyt kokeilen sitä uudestaan (otan 2 tabl/vrk )
eli tällä hetkellä syön atacandia 4 mg x 1 ja mahdollisuus lisätä 4 mg x 2 /vrk sekä tuota acetiumia ja lisäksi syön magnesiumia ja D vitamiinia .Acetium on tosi kallis luontaislääke .
Kirjoitelkaa oletteko saaneet apua kummastakaan atacand tai acetium - Hkhfnsrti
jatkuva migreeni kirjoitti:
Miten niin ette kokeile , minä ainakin olen kokeillut aikaisemmin, eikä silloin auttanut . Nyt kokeilen sitä uudestaan (otan 2 tabl/vrk )
eli tällä hetkellä syön atacandia 4 mg x 1 ja mahdollisuus lisätä 4 mg x 2 /vrk sekä tuota acetiumia ja lisäksi syön magnesiumia ja D vitamiinia .Acetium on tosi kallis luontaislääke .
Kirjoitelkaa oletteko saaneet apua kummastakaan atacand tai acetiumMä sain 80mg kortisonia laskevin annoksin. Älä sitä pelkää. En saanut sivuoireita kuin hieman unettomuutta. Hoitui kuurin ajan unitableteilla. Parasta oli , kun sai heti migreenit loppumaan ja semmoisen rauhan kohtauspeloista. Silloin täytyy vaan rauhoittaa elämä siksi aikaa, ellei ole sairaalavieroituksessa. Pitää olla sairaslomaa, älä puhu puhelimessa, lepää paljon, nauti luonnosta rauhallisilla pitkillä kävelyillä, älä katso töllöä, älä mene leffaan. Easy does it! Mun tahti on ollut noin kolme kuuria kahdessa vuodessa. Ennen ekaa hoitoa olin syönyt triptaaneja joka päivä kolmen kuukauden ajan. Silloin ei juuri puhuttu, että nekin aiheuttaa särkylääkepäänsäryn. Mulla on vaan hyvää sanottavaa kortisonikuureista. Ne kesti kukin noin pari viikkoa. Sen jälkeen pärjäsintaas aika pitkään estolääkkeitä ja harkitulta lääkinnä. Tsemii sulle.
- jatkuva migreeni
Hkhfnsrti kirjoitti:
Mä sain 80mg kortisonia laskevin annoksin. Älä sitä pelkää. En saanut sivuoireita kuin hieman unettomuutta. Hoitui kuurin ajan unitableteilla. Parasta oli , kun sai heti migreenit loppumaan ja semmoisen rauhan kohtauspeloista. Silloin täytyy vaan rauhoittaa elämä siksi aikaa, ellei ole sairaalavieroituksessa. Pitää olla sairaslomaa, älä puhu puhelimessa, lepää paljon, nauti luonnosta rauhallisilla pitkillä kävelyillä, älä katso töllöä, älä mene leffaan. Easy does it! Mun tahti on ollut noin kolme kuuria kahdessa vuodessa. Ennen ekaa hoitoa olin syönyt triptaaneja joka päivä kolmen kuukauden ajan. Silloin ei juuri puhuttu, että nekin aiheuttaa särkylääkepäänsäryn. Mulla on vaan hyvää sanottavaa kortisonikuureista. Ne kesti kukin noin pari viikkoa. Sen jälkeen pärjäsintaas aika pitkään estolääkkeitä ja harkitulta lääkinnä. Tsemii sulle.
Pelkään ehkä siksi tuota kortisonikuuria kun itselläni on silmänpaine koholla ja nyt seuraillaan että vaikuttaako näkökenttiin ( glaukooma ) luin että kortisoni sivuvaikutus on esim. glaukooma , samoin minulla on heikentynyt sokerinsietokyky ja kortisoni nostaa sokeriarvoja. Tietysti elämä on kurjaa kun joka päivä on päänsärkyä joka alkaa tuolta takaraivolta .
Kaikki on kokeiltu , akupunktiot ja botoxit ja elämä pyörii migreenin ympärillä ja rahaa on kulunut älyttömästi . Millaisia annoksia olette syöneet atacandia ? Mukava lukea kokemuksista ja saada vertaistukea .
- huoleton 1
Mulla ollut kaksi kortisonikuuria,en saanut niistä mitään haittavaikutuksia,mutta ei niistä mitään hyötyäkään ollut jokapäiväinen migreenini jatkuu....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758