Modattu Ps1 ja pelien poltto cd-r levyille

Pleikkarihifisti

Minulla on siis modattu Ps1, jolle olen yrittänyt tehdä poltettuja kopioita tietokoneella. Olen käyttänyt ohjelmaa Alcohol 120% ja maxellin cd-r levyjä. Pelit olen ladannut coolrom.comista ja muuttanut ne ISO-tiedostoista Imageiksi ja valinnut A120% poltto-ohjelmasta Playstation-levyasetuksen. Levyn olen polttanut max-nopeudella, koska olen lukenut afterdawnista, että hitaasti poltetut levyt ei toimi, koska niissä on kuulemma enemmän virheitä. Oon toki koettanu polttaa sekä hitaalla, että nopealla, mutta pleikkari ei vaan tunnista niitä levyjä. Missä vika? En usko että cd-r levyissä on niin suuria eroja, että pelit toimis vaan niillä huippuvalmistajien levyillä (verbatim Ym.) Pitäis tulla ainaki se klassinen ps-logo siihen näyttöön, mutta ei! Ei niin mitään...

9

1972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis muuttanut iso- tiedostoista imageiksi? Että mitä? ISO- tiedosto on image. Sille ei pidä tehdä mitään muuta kuin polttaa Alcoholilla juurikin tolla asetuksella.

      Afterdawnissa luki väärin - max nopeudella pelit eivät toimi vaan hitaimalla mahdollisella nopeudella, noh 2-4x. Jotkut levyt eivät välttämättä tue liian hidasta polttoa vaan "palavat pohjaan". Olkoon sitten 4-8x aivan suurin mahdollinen.
      Maksiminopeudella poltetut pelit joko eivät toimi ollenkaan, pätkivät helvetisti / kestävän hyvin lyhyen aikaa. Kokemuksia PS1 ja PS2 "varmuuskopiopeleistä" on aika paljon.

      Jos levyt eivät ollenkaan tunnistaudu niin hmm.. Noh, ensiksi mitä tarkoitat oikein noilla isojen muuttamisella? Toisekseen tulee mieleen itse modi, onko varmasti toimiva? Kolmanneksi, mikähän toi coolrom ja sen tarinakin mahtaa olla. Mikset vaan lataa normaalisti vaikkapa TPB:stä?

      • Pleikkarihifisti

        Okei eli Communication breakdown niin sanotusti... Latasin ne ISOt zip-tiedostoina ja muunsin ne sitten ISO-tiedostoiksi ja laitoin kansiosta Cue-imagen alcoholin latauslaatikkoon. Tällä kertaa mulla oli ihan noita verbatimin levyjä. Levyjen minimipolttonopeus/maksimi oli 24x, sitä ei voinut muuttaa jostain syystä vaikka maxellin cd-r levyillä no problem. Latasin siis pelit levyille, eikä taaskaan mitään. Yritin ladata Resident Eviliä, Colin McRaeta ja Tekken kakkosta. Tulos on sama kuin ennenkin: rahaa palaa levyihin, eikä mikään onnistu...


      • pleikkarihifisti
        Pleikkarihifisti kirjoitti:

        Okei eli Communication breakdown niin sanotusti... Latasin ne ISOt zip-tiedostoina ja muunsin ne sitten ISO-tiedostoiksi ja laitoin kansiosta Cue-imagen alcoholin latauslaatikkoon. Tällä kertaa mulla oli ihan noita verbatimin levyjä. Levyjen minimipolttonopeus/maksimi oli 24x, sitä ei voinut muuttaa jostain syystä vaikka maxellin cd-r levyillä no problem. Latasin siis pelit levyille, eikä taaskaan mitään. Yritin ladata Resident Eviliä, Colin McRaeta ja Tekken kakkosta. Tulos on sama kuin ennenkin: rahaa palaa levyihin, eikä mikään onnistu...

        Oon tässä kyllä tosiaan pohtinu sitä, että tarviiko noihin peleihin Boot-cd:n modauksesta huolimatta? Minulla on kyllä kymmenisen vuotta vanhojakin kopioita jotka toimii ilman boot-cd:tä.


      • pleikkarihifisti kirjoitti:

        Oon tässä kyllä tosiaan pohtinu sitä, että tarviiko noihin peleihin Boot-cd:n modauksesta huolimatta? Minulla on kyllä kymmenisen vuotta vanhojakin kopioita jotka toimii ilman boot-cd:tä.

        Se .cue ei ole itse image vaan periaatteessa linkki siihen varsinaiseen imageen, kokeile laittaa se varsinainen image poltettavaksi.
        Itse en ole noita linkkejä käyttänyt ikinä missään vaan suoraan itse imagea, myös Daemon Toolsissa ja aina toiminut.

        Boottilevyä ei tarvitse muutakuin moduulimodeissa (itselläni sellainen Pleikkarissa), varsinaisessa mod-piirissä ei tarvita. Riippuu toki hieman sen mallista.

        Jos menee liian monimutkaiseksi ja tuntuu, että rahaa palaa liikaa levyihin, niin pelaa koneella emulaattorilla, hommaat vaan ohjaimen. Noita PS- tyylisiä kiinaohjaimia saa alle kympillä Suomesta ja alle kahdella eurolla Kiinasta.
        ePSXe on hyvin toimiva emulaattori. Pitää vaan ladata Pleikkarin BIOS ja normaalisti noi imaget mountataan kuten PC:n "varmuuskopiopeleissä".

        Itse olen totaalisesti siirtynyt emulaattoriin vaikka PS1 tosiaan löytyy, sillä pelit latautuvat silmänräpäyksessä, tallentaa voi koska huvittaa, muistikortteihin ei pala rahaa, levyjä ei tarvitse käsitellä, jonkun verran "grafiikkaparannusta" yms. Ja toki se tietokoneen näyttökin parempi kuin vanha TV. Ja täysin virheettä toimii. Parasite Eve 2:sta ja RE2:sta olen pelaillu lähinnä tolla. Testannu sitten toki muitakin pelejä. Jo 10v vanhoilla koneilla pitäisi onnistua.


      • pleikkarihifisti
        timekillerx kirjoitti:

        Se .cue ei ole itse image vaan periaatteessa linkki siihen varsinaiseen imageen, kokeile laittaa se varsinainen image poltettavaksi.
        Itse en ole noita linkkejä käyttänyt ikinä missään vaan suoraan itse imagea, myös Daemon Toolsissa ja aina toiminut.

        Boottilevyä ei tarvitse muutakuin moduulimodeissa (itselläni sellainen Pleikkarissa), varsinaisessa mod-piirissä ei tarvita. Riippuu toki hieman sen mallista.

        Jos menee liian monimutkaiseksi ja tuntuu, että rahaa palaa liikaa levyihin, niin pelaa koneella emulaattorilla, hommaat vaan ohjaimen. Noita PS- tyylisiä kiinaohjaimia saa alle kympillä Suomesta ja alle kahdella eurolla Kiinasta.
        ePSXe on hyvin toimiva emulaattori. Pitää vaan ladata Pleikkarin BIOS ja normaalisti noi imaget mountataan kuten PC:n "varmuuskopiopeleissä".

        Itse olen totaalisesti siirtynyt emulaattoriin vaikka PS1 tosiaan löytyy, sillä pelit latautuvat silmänräpäyksessä, tallentaa voi koska huvittaa, muistikortteihin ei pala rahaa, levyjä ei tarvitse käsitellä, jonkun verran "grafiikkaparannusta" yms. Ja toki se tietokoneen näyttökin parempi kuin vanha TV. Ja täysin virheettä toimii. Parasite Eve 2:sta ja RE2:sta olen pelaillu lähinnä tolla. Testannu sitten toki muitakin pelejä. Jo 10v vanhoilla koneilla pitäisi onnistua.

        Ai tänne on tullut vastaus? Kiitoksia kovasti asiallisesta infosta. Hyvä peli maku sulla muuten timekillerx! :D


      • hetkinendtyhj

        sain tuolta coolromista viruksen ainaki toiselle koneelle, aika paska mesta


    • pleikkarihifisti

      "Se .cue ei ole itse image vaan periaatteessa linkki siihen varsinaiseen imageen, kokeile laittaa se varsinainen image poltettavaksi.
      Itse en ole noita linkkejä käyttänyt ikinä missään vaan suoraan itse imagea, myös Daemon Toolsissa ja aina toiminut."

      No linkki tulee tälle sivulle http://www.filefacts.net/cue-file-extension
      Mitä sitten? Tavallinen alcohol 120 poltto.cue-imagella ei onnistu

    • aikansa kutakin

      PS1 pelit maksavat nykyään vähemmän kuin CD-levy joten ....

      • psfani

        Ite ostin motonetistä 10kpl maxell cd-r levyjä 3,90€. Jos nuin halvalla saa ps1 pelejä nii saa ilmottaa mullekkin :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe