Musiikki makuja on monia

minä vaan

185

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.v.
      • anteeksi söhläys

      • miesmanninen

        Olin vajaan kolmekymmentä, kun elokuvateatteriimme tuli My Fair Lady. Se räjäytti tajuntani. Pysyy aina mielessä. Ihastusin Audreyhin.


      • Rudi.
        miesmanninen kirjoitti:

        Olin vajaan kolmekymmentä, kun elokuvateatteriimme tuli My Fair Lady. Se räjäytti tajuntani. Pysyy aina mielessä. Ihastusin Audreyhin.

        Aivan vatsaa koukistaa kun kuuntelee Tsaarin kuriirin teemaa Nadja, etenkin kun tuli nadjan kanssa vietetyksi yhdessä yksi yö ja muistot jäi.


        http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BbG_qEyHQxA


      • minä vaan
        miesmanninen kirjoitti:

        Olin vajaan kolmekymmentä, kun elokuvateatteriimme tuli My Fair Lady. Se räjäytti tajuntani. Pysyy aina mielessä. Ihastusin Audreyhin.

        miesmanninen

        Niin kävi minullekkin, koko tunne elämä meni mukkelis makkelis, enkä vieläkään ole täysin toipunut.


      • ö-._____-,.

      • katleija.
        miesmanninen kirjoitti:

        Olin vajaan kolmekymmentä, kun elokuvateatteriimme tuli My Fair Lady. Se räjäytti tajuntani. Pysyy aina mielessä. Ihastusin Audreyhin.

        Nuo filmitähdet olivat ihanteina silloin 50-luvulla. Minäkin matkin Audrey Hepburnin
        hiusmallia silloin. Kyllä silloin tulikin paljon elokuvissa käytyä, ihan joka sunnuntai. Illalla klo 11 lähti linja-auto Turusta.


    • kerta riitti

      Tökkii kotimaisten artistien esitykset Vain elämää ohjelmassa. Tausta musiikki on kovaa ja häivyttää laulujen sanat. Huvittava tyyppi on tämä elastinen jota voi kutsua vieteri niskaksi pää heiluu omassa tahdissa eikä rytmistä ole tietoakaan

    • minä vaan

      Hei Katleija

      Minä näin sen ensimmäistä kertaa teatterissa, menin aivan mykäksi. Vanha jo 1964 tehty elokuva iästään huolimatta hurmaannutti.
      Tuli mieleen terveys keskus reissu jolloin hurmaannuin keskustellessa uuden sairaanhoitajan kanssa. Näkymätön sähkö rätisi välillämme, kunnes hän sai koneen auki ja henkilötietoni sieltä sitten hän vakavoitui ja totesi voi sinhän olet jo vanha mies.
      Eikös vanhassa ole vara parempi, niin vanhalla musikaalilla kuin vanhemmalla ukollakin jossa vaikuttaa nuorimies joka vaan kulkee vanhoissa kuorissa

      • Hei sun kanssas!
        Tuona vuonna oli jo elokuvissakäynnit jääneet, kolme tenavaa oli 6 -1 vuotiaita. Nyt taas silloin tällöin käväisen kotimaisia katsomassa. Viimeisenä Mielensäpahoittaja ja sitä ennen Tie Pohjoiseen, jossa huonokuntoinen V-M Loiri näytteli . Nyt kun mahalaukkunsa on typistetty, on saanut liikakilonsa häivytettyä ja tuntee varmaan olonsa nuoreksi hänkin.

        ps. Sulla oli miellyttävä sairaalareissu, kuulostaa että mielelläsi menisit vaikka uudestaan. Kyllä se vanhan miehen sharmi edelleen hoituriinkin vetoaa.


      • minä vaan
        katleija kirjoitti:

        Hei sun kanssas!
        Tuona vuonna oli jo elokuvissakäynnit jääneet, kolme tenavaa oli 6 -1 vuotiaita. Nyt taas silloin tällöin käväisen kotimaisia katsomassa. Viimeisenä Mielensäpahoittaja ja sitä ennen Tie Pohjoiseen, jossa huonokuntoinen V-M Loiri näytteli . Nyt kun mahalaukkunsa on typistetty, on saanut liikakilonsa häivytettyä ja tuntee varmaan olonsa nuoreksi hänkin.

        ps. Sulla oli miellyttävä sairaalareissu, kuulostaa että mielelläsi menisit vaikka uudestaan. Kyllä se vanhan miehen sharmi edelleen hoituriinkin vetoaa.

        Katleija

        No niin katleija ei sinuakaan nöyttänyt nukkumatti vielä kutsuvan. Näitä lääkäreitä ja hoitajia tapaan aivan viikottain. kas, kun olen vielä toipilas. Ihania ihmisiä jotka raskaasta työstäkin huolimatta jaksavat olla ystävällisiä ja kaiken huomioon ottavia, monenkin kanssa olen ystävystynyt halaus asteelle saakka.Mulle on sattunut ja sattuu kaiken moisia juttuja joista ei passaa puhua. Nyt kuitenkin jos olet vielä Katleija hereillä niin hyvää yötä sinulle


    • Rudi.
      • Rudi.

        Hieno osio tämäkin Cabareesta. Näin sen livenä kotkassa esitettynä vanhassa merimis kapakassa Kairossa jossa oli muinoin vieraillut m.m. Kotkan ruuusukin. Istuin eturivissä ja hyräilin, äkisti tuli nais päänäyttelijä ja antoi mojovan suukon poskelle. Kaunis nuisto, joka ei katoa.


      • se on
        Rudi. kirjoitti:

        Hieno osio tämäkin Cabareesta. Näin sen livenä kotkassa esitettynä vanhassa merimis kapakassa Kairossa jossa oli muinoin vieraillut m.m. Kotkan ruuusukin. Istuin eturivissä ja hyräilin, äkisti tuli nais päänäyttelijä ja antoi mojovan suukon poskelle. Kaunis nuisto, joka ei katoa.

        tässä.


        https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=rkRIbUT6u7Q


      • nikkipelle

      • Uusi päivä
        nikkipelle kirjoitti:

        Sujomi24:n säännöissä mainitaan, että pelkkiä linkkejä ei saa lähettää.

        kaiken muuttaa voi.
        Hyvää Huomenta, ahkerat aamuvirkut kirjoittajat....


      • heippa rallaa
        nikkipelle kirjoitti:

        Sujomi24:n säännöissä mainitaan, että pelkkiä linkkejä ei saa lähettää.

        nikkipelle

        Totta varmaan mitä kerroit linkeistä, jos kuitenkin luet tarkaan niin huomaat esim. Capareessa samaa asiaa on kahdessa eri viestissä. Jos olet tyytymätön paina ilmoita asiatiton viestit Voit siellä ilmoittaa halukuutesi jopa palstan luotsiksi.


    • laiha piski
      • näin on

        on varmaan eiköhän kaikki sorsakosken piisit ole käännöksiä.


      • ajomies ex.

        Selma Lagerlövin teos, josta myös elokuva. jota Charles Chaplin kiitteli aikanaan maailman parhaaksi. Venäläinen kansansävelmä? on sanomaltaan koskettava.


    • Lorena*

      Korkea kultturin ystäville linkki Opera Housen oopperoihin. Niihin joita elokuva teatterit ovat jo ottaneet ohjelmistoihinsa.

      WWW.roh.org.uk

      Jos joskus illat tuntuvat hitaasti kello etenee, napatkaa tästä kuulemista ja katsomista.

      • minä vaan

        Hiieno homma Lorena. Uusi tuttavus minulle , kiitos siitä.


      • sauhukvartsi
        minä vaan kirjoitti:

        Hiieno homma Lorena. Uusi tuttavus minulle , kiitos siitä.

        Talletin myöskin tuon Lorenan laittaman linkin. Populaarimusiikki ei enää säväytä vanhaa miestä. Klassisen musiikin aarreaitta on pohjaton.


    • Kaunis laulu

      Nyt on Arjan vuoro......

    • katleija.
      • katleija.

      • minä vaan
        katleija. kirjoitti:

        Taisin innostua tuosta Mantovanista, nyt on Paul Mauriatin vuoro näyttää taitoaan tällä:
        http://www.youtube.com/watch?v=DdkS26-hzyc

        Katleija.

        Anna palaa sinulla on kehittynyt musiikki maku.


    • sini-sirkku ek
    • minä vaan

      Sini sirkku

      Ompas hieno musiikki valinta, kauniit sävelet jotka tuntui sielussa saakka, kiitos sinun.Hieno herätys uuteen aamuun.

    • Lorena*

      Olen hyvin iloinen löydettyäni tämän Sonaatti 105 You tubesta. Tulkitsija on Samuli Edelmann. Hänellä on useita kauniita lauluja löydettävissä tubesta. Vakava ilmeinen laulaja mutta ääni kuin samettia:

      https://www.youtube.com/watch?v=p7BIYk7bDBs

      • huomenta

        En kyllä saa mitään selvää Samulin laulun sanoista, kuten muutaman muunkin laulajja itseensä pitävän solistin laulun sanat jäävät kova äänisen musiikin taakse pelkäksi hyräilyksii, mutta kuten avauksessa todettiin niin msiikki maut on moninaiset.


      • u.m****
        huomenta kirjoitti:

        En kyllä saa mitään selvää Samulin laulun sanoista, kuten muutaman muunkin laulajja itseensä pitävän solistin laulun sanat jäävät kova äänisen musiikin taakse pelkäksi hyräilyksii, mutta kuten avauksessa todettiin niin msiikki maut on moninaiset.

        Kuuntelin sonaatti 105 erlmanninlaulamana ja minunkoneessta kuului sanat selvästi -- olisikoos "huomenta " sinun pikkusen asennettava äätä --se on pikkujutti . Ja taas pelaa sanatkinselvästi- Nyt vasta kuubtelen näitä mitä olette saaneet tänne aikaiseksi -- ja ihana onkin kuunnella --paljon hyvää musiikkia .
        Kiitos MV Ja huvää lauantaiiltaa -- sinnekkin .


    • kiitti riittää

      Kuuntelen mieluimmin jotain muuta kuin edelmannia.

      • Minä en oopperoista ymmärrä mitään,mutta lauantailtana jäin katsomaan yle teemalta tulevaa Jevgeni Oneginia ja lumouduin täysin,toi Lenski's aria tuntuikin tutulta ja sitä hain you tubesta
        Nikolai Geddan esittämänä se on pehmeän soinnikas,kun hän Olgalle kertoo tunteistaan.Minä en osaa sitä hilata levylautaselle,jos joku tekisi sen puolestani,kiitollisena ama


    • katleija.
    • Maailma on täynnään

      Se on totta: musiikkimakuja on monenlaisia. Yleensä ne ovat vain kovasti ahtaita, vain oman maun mukaiset tyylit miellyttävät eikä muuta ole olemassakaan.

    • Lorena*

      Luonteiden, mieltymysten erilaisuus on elämän rikkaus. Uskon ei voi olla kahta kloonattua samanlaista henkilöä olemassa. Jokaisessa on oma vivahde monessa asiassa.
      Pidän tänään Samuli Edelmann´in tyylistä tuoda esille uudenlaista musiikkia jossa tulkinnalla on oma merkitys. Joku palstalla kertoi ettei saa sanoista selvää kun tausta musiikki kuuluu liian voimakkaana. Eivät kaikki esitykset kenelläkään ole samaa massaa, kuten tämä iltalehdestä kopioitu linkki osoittaa:

      http://www.iltalehti.fi/iltvviihde/201410200131109_a2.shtml

      Kappale on 24.10 ilmestyvältä uutuus CD:ltä, joten kuuntelemaan nimenomaan sanoitusta, josta päivääni aukeaa mahdollisuuden katsoa elämää uudelle tavalla.

    • Tuo säveltäjä Toni Edelmannin ja näyttelijä Marja-Leena Koukin poijasta Samulista on kehittynyt seestynyt ja hieno taiteilija kaikista niistä nuoruutensa levottomista kuvioista. Jopa ulkoinen habituksensa ja katsantonsa on muuttunut upeasti.
      Juuri tuossa linkin näytteessä hän ikäänkuin kertoo itsestään.

      • Marsigliese

      • Lorena*
        Marsigliese kirjoitti:

        Mieleen jäänyt hieno Marseillen poika männeiltä vuosilta.

        https://www.youtube.com/watch?v=mu7NUnha-6g

        En ole pitkään aikaan kuullut radiosta soitettuna.

        Jostakin sielun syövereistä tulee sävelmä mieleeni, ihan kuin olisin sen ennekin kuullut. Kiitos että toit sävelmän sanoituksineen Marseillen poika framille. Upposi sävelet syvälle mielen syövereihin.

        Kävin muutama viikko siten Italiassa, ajoimme pitkin Napolin lahden rannikkoa kohti Galabriaa, 12t ajomatka pysähdyksineen antoi uutta virtaa "vanhan" päiviin.
        Sävelmää kuunnellessa on kuin olisi uudelleen samalla matkalla.

        Kotipihassa kävellessä näin "kesän viime ruusun" pihanpenkissä, taloyhtiössä on uuttera rouva (77v) joka huolehtii talon kukkaistutuksista ja ilman korvausta, koska nuorempi klaani ei arvosta näköjään mitään pihan kaunistuksia. Ihan on paha mieli.


      • nostalgiaa!
        Lorena* kirjoitti:

        Jostakin sielun syövereistä tulee sävelmä mieleeni, ihan kuin olisin sen ennekin kuullut. Kiitos että toit sävelmän sanoituksineen Marseillen poika framille. Upposi sävelet syvälle mielen syövereihin.

        Kävin muutama viikko siten Italiassa, ajoimme pitkin Napolin lahden rannikkoa kohti Galabriaa, 12t ajomatka pysähdyksineen antoi uutta virtaa "vanhan" päiviin.
        Sävelmää kuunnellessa on kuin olisi uudelleen samalla matkalla.

        Kotipihassa kävellessä näin "kesän viime ruusun" pihanpenkissä, taloyhtiössä on uuttera rouva (77v) joka huolehtii talon kukkaistutuksista ja ilman korvausta, koska nuorempi klaani ei arvosta näköjään mitään pihan kaunistuksia. Ihan on paha mieli.

        Tämäkin Persialaisella torilla soi ennen jopa lauantain toivotuissa.

        http://www.youtube.com/watch?v=6Ede2QMi5JM&feature=related

        Ystävällinen sielu etsi sen näytille tälle palstalle.


    • käymätön city
      • pikkumies

        Kyllähän Franki-boy laulaa osasi, mutta se ylilatautunut egonsa oli minulle liikaa. Taisi hän saada hiukan rahallista tukea alamaailman väeltäkin.

        Kerran m-miehet pyysivät Frankia laulamaan kerhossaan. Sanottiin; tämä on käsky eikä pyyntö Franki-boy. Sitten hän lauloi.


    • katleija.
    • ...ja annosviinoja
    • Tunteella....
    • katleija.
    • Lorena*

      Puiden karistaessa pois lehtivaippansa, luoden uutta kasvualustaa seuraavalle keväälle. Sykyinen mieliala- pieni apeus voi saada vallan, silloin kuuntelen musiikkia. Löysin tämän melko uuden, puhuttelevankin sävelmän js sen paljon ilmaisevan lyriikan::

      https://www.youtube.com/watch?v=WT38eY6BUhs

    • *Kukkahame*
      • g-gubbe

      • sini-sirkku ek

        Olihan suloinen tyttö, ratkesi ihan itkemään lopussa,...


      • c c

        Tämä kappale saa kylmät väreet tuntumaan selkäpiissäni. Samannimisestä agentti jännityssarjasta kai johtuen.

        http://www.youtube.com/watch?v=y4rrZnLa2lo

        Musiikissa pitää olla mielestäni rouheutta vaikuttaakseen.


    • minä vaan
    • Lorena*

      Vuosia tuleelisää itsekullekin, niiden myötä vuosien varrelta mieleen tulvahtavat ihanat musiikki muistot. Saksalainen kantrilaulaja on oysynut suosikki listoilla aina vaan, täytti syyskuussa -14 80v. Tubesta löytyy juhlakonsertti sekä hänen suurimmista suosikkilauluista, GRIECHISCHER WEIN.
      Tässä modernisoitu (kuvitus) isä Udon ja tytär Jennyn duetosta, on edelleen suosikki Saksan maalla.

      https://www.youtube.com/watch?v=ZxRsOC1GN8o&list=RDZxRsOC1GN8o#t=40

      • minä vaan

        Hieno löydös katleijalta. Johan jysähti ja muistoja tulvahti mieleen. Kiitos !


      • minä vaan kirjoitti:

        Hieno löydös katleijalta. Johan jysähti ja muistoja tulvahti mieleen. Kiitos !

        Sinullehan tämän etsinkin, hyvä kun osui oikea kipale.


    • tämäkin
      • Päiväunelmia

        Herrranjessstas sentään, millainen ääni. Eikä kipaleessakaan vikaa ollut, oisi ollut nastaa tanssata kahisevan kevyissä, leveissä, isosti pyörähtelevissä helmoissa hidasta walssia.


    • minä vaan
    • c c
      • ulkoministei

        Tämä oli suosittu nuoruudessani --sitten sen teki moni muukin --mutta aluperäisenä nyt näin . On tämä Daatta hyvä vehje .


    • katleija.
      • HYRÄILYKSI MENI

        Etsivä löytää kiva vanha kipale.


    • c c
    • Lorena*

      Kauniin esityksen olet levylautaselle löytänyt, kiitos !

      Selailin Samuli Edelmannin tuotantoa, ainakin minulle entuudesta tuntematon joulun aikaan soveltuva biisi. On hyvä muistaa millainen joulun vieras voi yllättäen ovelle kolkuttaa.Näin käydä voi, aivan odottamatta.

      https://www.youtube.com/watch?v=m4tFuvOrJ_4

      • u,m****

        Tämä tulikin tarpeeseen , koska me suutarit ollaan juuri tuollaisia .


    • art x
      • tyttönen soitteli

        Pimpeli pompeli pampeli. Hauska esitys kaiken kaikkiaan.


    • Löytyi juutuubista tämä omalta Paganin cd:tä löytyvä mieli viulusävellys.
      Tässä muillekin viulumusiikin ystäville taiturimaisesti esitettyä soitantoa kuunneltavaksi 10 minuuttia.
      http://www.youtube.com/watch?v=aOiZlFh7Oxs

      • u,m>****

        Allegro ja Preso --oli mielemkoiintoisaa kun oli nuottiakin -


    • nälkäviulisti

      Viulutaituri N. Paganini ei ollut tyhjätasku, vaikka huonomaineiseen tautiin ehkä kuolikin jo 42 vuotiaana.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Niccolò_Paganini

      Wiki tekstissä lukee N.P:n omistaneen peräti 11 viulua

    • minä vaan
    • ihmettelee*

      Mihin joutui se Edelweiss tästä?

    • mies savosta
    • ajankohtaista surua
      • minä vaan

        Sanoppas muuta. Avioliitto näyttää tänä päivänä olevan nuorten aikuisten mielestlä muinasjäänne jostain meeneestä. Ajat ovat muuttuneet jos nyt minullakin on lapsen lapsiakin on tusinan verran niin ei kukaan tetämistäni lapsistani elä aviioliitossa tosin kyllä yhteisössä jossa oma perhe on ykkös sijalla.


    • minä vaan
    • kuka sävelsi?
      • u,m****

        Vieläkö Helena Siltala lauleli yleisölle joskus v 1900 luvullakin -- kuuntelin --ja ei taida tulla mitään nukkumisesta kun rupesin näitä kuunteleen
        Ihana ääni hänelläkin


      • katleija.
        u,m**** kirjoitti:

        Vieläkö Helena Siltala lauleli yleisölle joskus v 1900 luvullakin -- kuuntelin --ja ei taida tulla mitään nukkumisesta kun rupesin näitä kuunteleen
        Ihana ääni hänelläkin

        u,m****
        Helena Siltala elää edelleen ja on 84 vuotias.. Tässä hän laulaa aika iäkkäänä vielä. Jos tuo vuosiluku pitää paikkansa, on Siltala siinä 65 vuotias.
        http://www.youtube.com/watch?v=lOqH9OCPYYo


    • katleija.

      Elokuvassa Kaksi Vihtoria (1939) esitettiin Sulamith, johon sävelen ja sanat oli tehnyt Matti Jurva.

      • mennyt aika

      • kiittää Katii

        Kiitos Katleija!


      • Juho Kusti=

        Aunuksen radiossa aloitti Pekka Tiilikainen soitattaen Matti Jurvaa Hellan kanssa, joka teititteli herra Pekkaa. Tiilikainen tutustui näköradioon Berliinin kisoissa 1936
        ha USAn reissun jälkeen lertoi, että TV pöoso hyvä urheilun seuraajille 1959-luvun alkuaikoina - EI oli öyhyt vastaus. Nyt tiedämme hiukan tapahtuneesta - Tiilikainen ei toimittanut TV-juttuja lpslaan-
        Metsäradio lienee hänen luunnelluimpia-
        Hella rikkoi Hiskin levyn j a soittokiellossa oli "suutarin tytär" kun Alli J.K:n puoliso oli...hmm?


      • latinan ope
        Juho Kusti= kirjoitti:

        Aunuksen radiossa aloitti Pekka Tiilikainen soitattaen Matti Jurvaa Hellan kanssa, joka teititteli herra Pekkaa. Tiilikainen tutustui näköradioon Berliinin kisoissa 1936
        ha USAn reissun jälkeen lertoi, että TV pöoso hyvä urheilun seuraajille 1959-luvun alkuaikoina - EI oli öyhyt vastaus. Nyt tiedämme hiukan tapahtuneesta - Tiilikainen ei toimittanut TV-juttuja lpslaan-
        Metsäradio lienee hänen luunnelluimpia-
        Hella rikkoi Hiskin levyn j a soittokiellossa oli "suutarin tytär" kun Alli J.K:n puoliso oli...hmm?

        suomenna ha USAN, lertoi,pöoso,öyhyt,lpslaan.luunnelluimpia,
        lepää välillä mentori jotta koortinaatio toimisi paremmin.


    • Hyvää yötä

      Kiitoksiin yhdyn minäkin. Kiva kun jotkut jaksavat nostaa ja valkata musaa palstalle.
      m.v.

    • miksi ei täinkin
    • anti mennä
    • tuo muistoja mieleen
    • Habanera tuolla edellä tuo muistoja. Ensimmäisen Carmenin näin amerikkalaisena elokuvana Carmen Jones joskus -55, jossa kaikki näyttelijät olivat mustia. Carmenina lauloi Dorothy Dandrike ja Don Jose' n osan Harry Belafonte.
      Kahdeksankymmenluvulla Turun oopperayhdistys teki Carmenin. Siinä sankaripari oli hyvin epäsopiva, nimittäin Don Jose' oli kauniille Carmenille liian lyhyt, vanha ja vatsakaskin. Siitä katsoessa tuli hieman hvittunut olo.
      Savonlinnassa näin Kiinan kansantasavallan oopperan Carmenin, se oli vaikuttava siinä ympäristössä. Kyllä Kansallisoopperankin Carmen säväytti.
      Sitä oopperaa jaksaisin kyllä katsoa vieläkin.
      Pieni näyte Carmen Jonesista.
      http://www.youtube.com/watch?v=ZEwsobgNjgU

    • pyhäinmiesten -

      päiväksi kaunista musiikkia
      ja vainajien muistoksi , kävin puolisoni haudalla vein kyntilän, oli hyvin kaunis syyspäivä, aurinko paistoi miltei kirkaalta taivaalta, oli ihana ulkoilu ilma samalla,


      http://www.youtube.com/watch?v=UC_6RR-IuSM

      • m.v.

        Kaunis tapa. Meillä seurakunta järjestää illan suussa musiikillisen ilta hetken jossa voi myös pois nukkuneiden ystävien muistokksi sytyttää kynttilän.


      • m.v.
        m.v. kirjoitti:

        Kaunis tapa. Meillä seurakunta järjestää illan suussa musiikillisen ilta hetken jossa voi myös pois nukkuneiden ystävien muistokksi sytyttää kynttilän.

        Autas ja harras tllaisuus jossa sytytettiin kyntilät myös pois nukkuneille joita serakunnassa oli yli sataneljäkymmentä, pois nukkuneet naiset olivat järkijään elänneet viisitoista vuotta vanhemmiksi kuin miehet, jotkut lähes sata vuotiaiksi. En ihmeenä pitäisi jos jäljellä oleva aikani laskettaisiin enää vuosina eikä edes vuosikymmenenä.


      • Ihmettelen....
        m.v. kirjoitti:

        Autas ja harras tllaisuus jossa sytytettiin kyntilät myös pois nukkuneille joita serakunnassa oli yli sataneljäkymmentä, pois nukkuneet naiset olivat järkijään elänneet viisitoista vuotta vanhemmiksi kuin miehet, jotkut lähes sata vuotiaiksi. En ihmeenä pitäisi jos jäljellä oleva aikani laskettaisiin enää vuosina eikä edes vuosikymmenenä.

        Kun,tuolla toisaalla ihmettelin tätä miesten aikaista kuolemista oli vastaus kylmän kankea eli sanasta sanaan.....naiset eläneet pitempään kun
        ukot on siittämishommat tehneet ja työllä saaneet turvattua vanhuuden, niin joutavat sitten
        mennäkin pois.
        Voiko nainen ollla näin julma..


    • sanat turhia -
    • usein liian väsyny
    • sininen hetki
    • me kurjat -
    • minä vaan

      Harras Hymni päättää kauniisti tämän pyhäin päivän. Kiitos siitä..

      • mitä mieltä

        Palstalle on nostettu toinen vanhempi musiikki ketju joka ilmeisesti ainakin sen esiin nostajan mielestä on tarpeellinen. olisikko sitten aika päästää tämä ketju arkiston kätköihin...


      • m.v.

        Hieno biisi oii jo unohtunutkin Tac ...


      • matkalainen 2

      • tiedät kuka

      • messissä oltiin
        matkalainen 2 kirjoitti:

        Tuttuja, jo edesmenneiden kasvoja tässä ReijoTani iloittelussa

        https://www.youtube.com/watch?v=OcFltO1ilEE

        Seiväsmatkat Oy matkan hoitaa kyllä.

        Näinhän se meni kun, Kalevi aloitteli matkatoimston vetämistä kuusikymmentä luvulla, silloin tehtiin kaveri porukassa näitä remuavia retkiä. Monet retkut ja muut reilut kundit saatettiin lähteä tämmöiselle reisulle Kalevin vuokraamalla koneella, Kalevin myydessä osan lento ja hotelli paikoista tavallisille turisteille.


      • m.v.

    • tosi vanha

      Tässä varsinainen lemmenpari Ansa ja Tauno.......

    • katleija.

      Mutta...

      http://www.youtube.com/watch?v=yCKg9PhIjI8

      Oi noita Rooman kuvia tuosta ihanasta Loma Roomassa elokuvasta. Tuolla Trinita' Del Monti portaillahan minäkin silloin istuskelin ja ihailin Piazza Di Spagnan suihkulähteitä.

      • minä vaan

        Kiitos katleija oli hieno ja tunteikas laulu, En voi vältää ettei mieleeni olisi tullut eilinen kirkko konsertti ja hyvästi jättö pois nukkuneille. Kuinka vähän minullakaan on enää aikaa.....


    • pappa uneksii
    • wanha kulkuri

      Vili oli niitä soimannimiehiä

      https://www.youtube.com/watch?v=51v9qeqVnus

      • Miksi

        liian varhain...

        Vesterinen koki 1940-luvun lopulla ensimmäisen monista halvauskohtauksista, jotka kuihduttivat hänen soittotaitonsa. Harmonikan mestari kuoli vuonna 1961 vain 54-vuotiaana


    • tässä tätä
    • urkuharmooni

      Soitto. Se on suruista tehty, mutta lyhyestä virsi kaunis.

    • näin käy
      • tiikerhai

      • Stadin gundi
        tiikerhai kirjoitti:

        Onni Gideon toi uuden soittotyylin Havaiji kitaroineen Suomeen kaun sitten.

        http://www.youtube.com/watch?v=Zf64ch2ZipI

        Pidettyä soittoa oli aikanaan.

        Muistan minäkin Onni Gideonnin Hawaimusiikin, Linnanmäellä tansittiin Onni Gideonin musiikin tahdissa


      • aku ja sen veli
        Stadin gundi kirjoitti:

        Muistan minäkin Onni Gideonnin Hawaimusiikin, Linnanmäellä tansittiin Onni Gideonin musiikin tahdissa

        Tuossa Gideon videolla mainitaan luku 1956. Olin tuolloin 18v. Tehtiin omasta metsästä hankintapuita, tukkeja ja propseja nuoremman veljen kanssa.
        Ihan justeeripelillä isommat puut kaadettiin. Isä moitti kantoja liian pitkiksi.


      • minä vaan
        aku ja sen veli kirjoitti:

        Tuossa Gideon videolla mainitaan luku 1956. Olin tuolloin 18v. Tehtiin omasta metsästä hankintapuita, tukkeja ja propseja nuoremman veljen kanssa.
        Ihan justeeripelillä isommat puut kaadettiin. Isä moitti kantoja liian pitkiksi.

        Ensimmäisiä musikaaleja johon tykästyin.



        http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=23KeDVGjXWI


      • nostalkiaa

      • laastia

    • kakkoshai

      Olin "väkinäisessä" kun Juha Eirto oli jo kova nimi

      https://www.youtube.com/watch?v=VM9nxrFnkto

      Joku savolainen kirvesmies lauloi tiikerihain omalla kielellään kerran. Sellainen paneelikeskustelija se timpuri oli

    • meitä kipeitä -
    • minä vaan
    • tuli mieleen.....
      • ovi on auki

    • katleija.

      Radiosta kuulin aamulla tämän jo unohtuneen kappaleen alkuperäisversiona. Olavi Virran sanottiin levyttäneen tämän nimellä Pariisin neito, jota ei kuitenkaan you tubesta löytynyt.
      http://www.youtube.com/watch?v=IURjNiWwOLk

    • mies manninen
    • Lorena*

      Bizet´in Carmen on yksi suosikki oopperoistani. Siinä pulppuaa aidon espanjalaisen mustalaisnaisen intohimoinen tulisuus, tavalla joka tavis-tyttö voi vain ihmetellä.
      Oopperassa intohimoinen rakkaus saa rehdin sotillaan Josen tunteet sekaisin kohdattuaan Carmenin. Carmen in viehätysvoima on monelle miehelle ylivoimaista tunteiden tasolla ohittaa. Tuloksena oopperassa monen miehen särkynyt unelma Carmenista.

      Carmen on kyllästynyt Joseen, pian on uusi mies Escamillo carmenin pauloissa. Carmen pakenee vuorille, ystävätär ennustaa korteista Carmenin tulevan kohtalon.
      Loppu on sitten ennustuksen mukainen. J ja E katselevat härkätaistelua, jonka aikana J ja C tapaavat,Jose haluaa Carmenilta rakkautta, C nauraa ilakoivasti heittää sormuksensa Josen jalkojen juureen syöksyy vahingossa Josen veitseen.

      Ikävä loppu koko näytös on sopivan mielenkiintoinen. Edelleen mietin miksi elämässä toiset on luotu viehätysvoimaisiksi, jotkut jäävät hiukan surullisiksi sivustakatsojiksi. Miksi hyvät haltiattaret jakavat lahjoja syntymähetkellä kovin epätasaisesti.

      https://www.youtube.com/watch?v=KJ_HHRJf0xg

      Valitsemani Habanera tuo esiin täydessä tunteiden palossa eläneen Carmenin.

      • satuttaa

      • kiitos jälleen

    • minä pidin
    • huomenta -
    • uusi aamu
    • Muistatteko vielä tämän ääni-ihmeen perulaissyntyisen Yma Sumacin. Aivan ihmeellinen runsasävyinen neljään oktaaviin yltävä ääniala. Tämä on aika pitkä äänitys, mutta käsityksen saa jo parissa minuutissa taidoistaan.
      http://www.youtube.com/watch?v=m5jeIE0IW14

    • m.v.

      On todella laajaalainen lauluääni., en tosin muista kuulleeni aiemmin Yma Sumacin laulelmia.
      Mielessä on enempi pyörineet kaiken moiset renkutukset.

      • u.m****

        Tänään vasta aloitin kuunteleen näitä ja enhänkerkiä nukkuunkaan kun on tullut niin hyvää musiikkia --minunkin makuuni .
        Viimeiseksi kuuntelin Elviksen La Paloman --- mutta kun oli saatavissa Parempaakin kehtolauluksi .. niin Julio Inglesias sai sen kunnian
        Voi mikä hurmuri . 2500000 kertaa oli sekin jo kuunneltu elvis ei päässyt puoliväliinkään-
        Mutta Natti natti -- Hyvää yötä -- Toivottavasti , otan nämä vielä aamulla uudestaa


    • m.v.
    • kiitos tästä..

      Mahtavasta musiikki ketjusta.

    • att2

      Onko moottoritie valmis??



      Venäjä suomalaisien ystävä kaikessa ajassa totuudessa, johtajissa on ollut Venäjä.

      Kansa on ollut toisella sijalla.

    • vanha tämäkin
      • näivettyvä palsta

        Sammalta näyttää kasvavan joillain jo harmaiden aivosolujen paikalla, muutoin ei ole ymmärettvissä jo kuollleidenkin palstalaisten keskustelu ketjujen ylös nostamista arkistosta.


        http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FgV8eKL_1Jo


    • Vannhoja helmiä

      Vanhahan se on oskus muinoin ei juuri muita musiikin tekijöitä paljon ollutkaa kun Metrotytöt.

    • lataa ja varmista

      Onkohan tuossa musiikinlataajalle käynyt pieni virhe kun linkit eivät avaudu ollenkaan. Että pelkkää viivaa näyttäikse.

    • peruslänkkärit
    • olkaa hyvä -
      • ruusuisia ajatuksia

        tänään,

        jotain kaunista halusin kuulla, mikä on kauniimpaa kuin Giovanni Marradin musiikki,

        tietenki maailma on täysnnä kaunista musiikkia , kaikki vain ei tule ilmi,

        http://www.youtube.com/watch?v=rGquI3rlThc


      • me kiitämme
        ruusuisia ajatuksia kirjoitti:

        tänään,

        jotain kaunista halusin kuulla, mikä on kauniimpaa kuin Giovanni Marradin musiikki,

        tietenki maailma on täysnnä kaunista musiikkia , kaikki vain ei tule ilmi,

        http://www.youtube.com/watch?v=rGquI3rlThc

        Ihanaa pehmyttä sointuvaa musiikkia, räminän ja rämpytyksen vastapainoksi


    • mies manninen
      • mummo kertoi

        Ninhän se oli päreitä polteltiin ja uusi sukupolvikin putkahti maailmaan savu saunan hämärässa.


    • cittä ecäli

      Aloittajalle. Musiikkimaku kirjoitetaan yhteen, samoin sävelkorva.

    • saa halata

      Olin taas kertaalleen eläkeläisten kerhossa. Viereeni istahti entuudestaan tuntematon ikäihminen mutkattomasti nainen kysyi saako halata. Ppoistuessamme kysyi taas saako halata. Kertoi sitten olevansa yksin oilija, mikäs siinä halailtiin.
      m.v.

    • voisin mennä -

      jos joku kertoisi missä niitä on ja onko sinne noin vain tervetullu, pitääkö ensin ilmottautua jollekki, esm puhelimella???



      Missä niitä eläkeläisten kerhoja on ??
      Kehtaako sinne yksin mennä kun ei tunne ketään entuudestaan,
      vai katellaanko siellä pitkin nokkavartaa esikertalaista,
      menisin jos kehtaisin, mutta kun olen yksin eikä tunne ketään, eikä tiedä mitä siellä tehdään,
      katsotaanko uusi tuntematon vaha ruma ihminen tunkeilijaksi, ?

      yksinäiset vanhukset jätetään kaupungeissa täysin tietolähteitten pimentoon, kukaan ei ole kiinostunu yksinäisestä vanhuksesta, vaikka olisi pirteä vielä juoksemaan vaikka kerhoissa,
      MIKSI kaupungeissa sosiaalitantat on niin hiljaa eivätkä ota yhteyttä yksinäisiin vahuksiin ????

      • minä vaan

        Näinhän se on , vahingossa aikoina sinne minäkin eksyin, kerran viikossa on tapaaminen. Kerhojen perimäinen tarkoitus on tietysti ylläpitää sosiaalista kanssa käymistä. Yhdessä keskiviikko kerhossa kahvitellaan ja vaihdetaan kuulumisia.Tehdään yhteisiä retkijä käydään porukalla teattereissa. oikestaan harrastetaan melkeimpä mitä vaan. Oman kaupunkisi eläke kerhoista saat varmasti tietoa oman kaupunkisi sosiaali toimistosta, mistään salakerhoista ei todellakaan ole kysymys.


    • matkaan ystävät

      Nimimerkille "voisin mennä", kaipailit sostanttoja yksinäisten luokse, miksi he ovat niin hiljaa. Joku sanoi paikalleen sos.tantoista, eipä niiltä apua löydy, he osaavat sanoa vain kaksi sanaa - KYLLÄ tai EI - ja se on paljon se !

      Jos kunto vain on kohdallaan, itse sitä on rohkeasti mentävä valitsemaansa tilaisuuteen mukaan, jonka hyväksi tuntee.

      • m.v.

        Eipä näitä sossu tätejä kerhoissa näy. Nykyisin eläkkeläinen voi olla 50¨-100 vuotias, medänkin kerhossa on pari jotka ylittäää tänä vuonna100 vuoden merkittävän rajan.
        Jäsen maksu on 15 euroa joka kyllä kuittautuu euron maksavalla pulla kahvilla kerho päivänä, joskus käy joku luennoimassa ja maksaa kahvit koko porukalle.
        Tervetuloa minunkin puolesta toimintaan mukaan mukava muutoin jos jalka vielä taipuisi tanssi askeliin, jos ei niin pyörii se rollaatorikin.


    • herätään
    • Ilta....
    • minä vaan

      Olisikko jo aika pistää piste tähänkin ketjuun. Onkin kasvanut alas päin, kun lehmän häntä.

      Tänään taas venytellään ja vääännellään luita ja lihoja fysioterapiassa. Eilen ostarin penkille istahti viereeni vanhempi nainen joka kertoi käyneensä vastaavassa jumpassa ja olleen sen jälkeen jokseenki sänkypotilaana kolme seuraavaa päivää.
      Saas nähdä kuinka äijän käy.

      • Kiitokset m.v:lle aloituksesta ja sanan vaihdosta. Liekö olen hieman nuorempi kun yritän vielä terapoida omatoimisesti itseäni tuolla Petreliuksen kuntosalissa ja uima-altaalla. Suurin homma on saada itsensä sinne lähtemään edes kerran viikossa. Pyöräily sujuu Tunturi Daamilla hyvin, mutta kävely muuttunut hitaammaksi.
        Kunnon terapiat nivelillesi ja lihaksille ym.lle mitä lihasten päällä on.


      • m.v.
        katleija kirjoitti:

        Kiitokset m.v:lle aloituksesta ja sanan vaihdosta. Liekö olen hieman nuorempi kun yritän vielä terapoida omatoimisesti itseäni tuolla Petreliuksen kuntosalissa ja uima-altaalla. Suurin homma on saada itsensä sinne lähtemään edes kerran viikossa. Pyöräily sujuu Tunturi Daamilla hyvin, mutta kävely muuttunut hitaammaksi.
        Kunnon terapiat nivelillesi ja lihaksille ym.lle mitä lihasten päällä on.

        katleija
        Tuossa Taisto Tammen ruhtinaan viulua kuunnelessani käväisit voimakkaasti mielessäni, jos oikein muistan sinäkin teit työ saran valkoisena sisarena. Oli miten oli jotain telepatiaa tässä on.
        Hyvää päivän jatkoa sinulle.


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3141
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      109
      2549
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      379
      2439
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1877
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1287
    7. 168
      1280
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      977
    Aihe