Niitä ituja

40

1691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos tämä suru on ohi
      • "Pongasin sivuilta myös tämän"

        Niin sivuilla on paljon hyvää luettavaa...

        Kriiisistä nousemisen/huonoista suhteista eroon pääsemisen jälkeen kannaatta ehkä syvällisemmin pohtia niitä parinvalintojaan joiden taustalla voi olla osin tiedostamattomiakin syitä ja miettiä mitä/millaisen/millaisessa suhteessa haluaa elää...

        http://hidastaelamaa.fi/2014/08/naisen-sydan-vetovoiman-ansat/


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Pongasin sivuilta myös tämän"

        Niin sivuilla on paljon hyvää luettavaa...

        Kriiisistä nousemisen/huonoista suhteista eroon pääsemisen jälkeen kannaatta ehkä syvällisemmin pohtia niitä parinvalintojaan joiden taustalla voi olla osin tiedostamattomiakin syitä ja miettiä mitä/millaisen/millaisessa suhteessa haluaa elää...

        http://hidastaelamaa.fi/2014/08/naisen-sydan-vetovoiman-ansat/

        Niin, tuos taas tuli lueskeltua yhtä sun toista ihmisenä olemisesta ja lukiessa muistui mieleeni tämä muinainen aloitukseni, että aattelin ny tähän laittaa jos näissäkin olis jotain itua niin tähän narsismi aiheeseenkin liittyen, kuin itsekullekin kun defensseistä ollut juttua joskus aiemminkin tällä palstalla...

        http://hidastaelamaa.fi/2014/10/aaro-lof-lue-miten-sina-puolustat-itseasi-todellisuudelta/

        http://hidastaelamaa.fi/2014/11/aaro-lof-sijoitamme-toisiin-sen-mita-emme-halua-itseemme/

        http://hidastaelamaa.fi/2014/11/aaro-lof-kieltaminen-on-yksi-vahvimmista-defensseista/


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, tuos taas tuli lueskeltua yhtä sun toista ihmisenä olemisesta ja lukiessa muistui mieleeni tämä muinainen aloitukseni, että aattelin ny tähän laittaa jos näissäkin olis jotain itua niin tähän narsismi aiheeseenkin liittyen, kuin itsekullekin kun defensseistä ollut juttua joskus aiemminkin tällä palstalla...

        http://hidastaelamaa.fi/2014/10/aaro-lof-lue-miten-sina-puolustat-itseasi-todellisuudelta/

        http://hidastaelamaa.fi/2014/11/aaro-lof-sijoitamme-toisiin-sen-mita-emme-halua-itseemme/

        http://hidastaelamaa.fi/2014/11/aaro-lof-kieltaminen-on-yksi-vahvimmista-defensseista/

        Niin taas tekee mieli laittaa luettavaa, josta toivon mukaan saattaa kasvaa niitä ituja pureskeltavaksi itse kullekkin...

        Toki aina kannattaa muistaa olla itselleen armollinen, eihän Roomaakaan päivässä rakennettu...

        http://hidastaelamaa.fi/2014/12/elaman-aarella-sinussa-on-timantti/


      • MMXIV
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, tuos taas tuli lueskeltua yhtä sun toista ihmisenä olemisesta ja lukiessa muistui mieleeni tämä muinainen aloitukseni, että aattelin ny tähän laittaa jos näissäkin olis jotain itua niin tähän narsismi aiheeseenkin liittyen, kuin itsekullekin kun defensseistä ollut juttua joskus aiemminkin tällä palstalla...

        http://hidastaelamaa.fi/2014/10/aaro-lof-lue-miten-sina-puolustat-itseasi-todellisuudelta/

        http://hidastaelamaa.fi/2014/11/aaro-lof-sijoitamme-toisiin-sen-mita-emme-halua-itseemme/

        http://hidastaelamaa.fi/2014/11/aaro-lof-kieltaminen-on-yksi-vahvimmista-defensseista/

        Kundaliinijoogaopettaja, tantrinen elämänvalmentaja ja henkisen inquiryn, ryhmäpsykoterapian, integraalipsykologian sekä ihmisenä kasvamisen fasilitoija.

        Jo oli titteli jollakin kirjoittajalla...kuulostaapa pätevälle :) :)


      • MMXIV kirjoitti:

        Kundaliinijoogaopettaja, tantrinen elämänvalmentaja ja henkisen inquiryn, ryhmäpsykoterapian, integraalipsykologian sekä ihmisenä kasvamisen fasilitoija.

        Jo oli titteli jollakin kirjoittajalla...kuulostaapa pätevälle :) :)

        "Jo oli titteli jollakin kirjoittajalla...kuulostaapa pätevälle :) :)"

        Joo nykyään on kaikkia kummallisia titteleitä "ulkomaan" kielellä ja ns. henkisiä suuntauksia, elämäntapojakin joka lähtöön, vaikutteita otetaan niin idästä kuin lännestä. Itselle nuo mainitsemasi "tittelit" ei juurikaan mitään sano, fasilitoija oli ainut tutumpi, että sen tarkoitus helpottaa muiden toimintaa tai jotain sinne päin...

        En ny osaa sanoa sen kummemmin kirjoittajan pätevyydestä, enkä aina piittaa titteleistä asian/kirjoituksen sisältö mun mielestä on tärkeämpi, ettei sillä väliä kuka tai millä tittelillä/pätevyydellä se ilmaistaan...

        Noista defensseistä olen lukenut muualtakin, etten ny näe tuon henkilön kirjoituksissa kummallisista titteleistä huolimatta kauheasti ristiriitaa esim. oppikirjojen vastaavaan tietoon defensseistä...

        Että hyvin samaa asiaa defensseistä voi lukea muualtakin jos nuo tuon kirjoittajan kummalliset tittelit epäilyttää. Mä ny vaan usein vierailen tuon tyyppisillä sivuilla lukemassa ja sieltäkin sitte tulee aina silloin jotain linkkiä laitettua jos se mielestäni jotenkin sivuaa aihetta...


      • MMXIV
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Jo oli titteli jollakin kirjoittajalla...kuulostaapa pätevälle :) :)"

        Joo nykyään on kaikkia kummallisia titteleitä "ulkomaan" kielellä ja ns. henkisiä suuntauksia, elämäntapojakin joka lähtöön, vaikutteita otetaan niin idästä kuin lännestä. Itselle nuo mainitsemasi "tittelit" ei juurikaan mitään sano, fasilitoija oli ainut tutumpi, että sen tarkoitus helpottaa muiden toimintaa tai jotain sinne päin...

        En ny osaa sanoa sen kummemmin kirjoittajan pätevyydestä, enkä aina piittaa titteleistä asian/kirjoituksen sisältö mun mielestä on tärkeämpi, ettei sillä väliä kuka tai millä tittelillä/pätevyydellä se ilmaistaan...

        Noista defensseistä olen lukenut muualtakin, etten ny näe tuon henkilön kirjoituksissa kummallisista titteleistä huolimatta kauheasti ristiriitaa esim. oppikirjojen vastaavaan tietoon defensseistä...

        Että hyvin samaa asiaa defensseistä voi lukea muualtakin jos nuo tuon kirjoittajan kummalliset tittelit epäilyttää. Mä ny vaan usein vierailen tuon tyyppisillä sivuilla lukemassa ja sieltäkin sitte tulee aina silloin jotain linkkiä laitettua jos se mielestäni jotenkin sivuaa aihetta...

        Oppikirjastahan nuo tiedot ovat kaivettu hänelläkin...minä vierastan noita erikoisia titteleitä koska niistä tulee mieleen jotkut turhat konsultit jotka vetävät turhia kursseja rahastamisen takia.


      • ."minä vierastan noita erikoisia titteleitä koska niistä tulee mieleen jotkut turhat konsultit jotka vetävät turhia kursseja rahastamisen takia."

        Niin osin samaa mieltä, että sen takia kannattaakin hankkia tietoa monesta tuutista ja ns. vertailla eri tietolähteitä, perustuuko esim. tuollaisen kummallisen tittelin omaavan henkilön asia, ns. viralliseen/tutkittuun tietoon...

        Tämmösiäkin asioita lukiessa sen valinnan voi tehdä itse, uskooko vaiko ei usko,
        kun joiltain osin näihin asioihin pätee sellainenkin sanonta, että itse kukin tulee uskollaan autuaaksi, että jos joku asia/suuntaus, vaihtoehto jonka on itse valinnut auttaa ko. ihmistä itseään voimaan paremmin niin eikö se silloin ole hänelle oikea...

        Mieleen tulee näihin asioihin liittyen sellainenkin termi kuin suggestio joka tarkoittaa jotain sellaista, että meihin pyritään vaikuttamaan käyttätymiseemme ja ajatteluumme itsemme ulkopuolelta, esim. mainosten avulla, mikä taas liipaa läheltä näihin narsistijuttuihin liittyen manipulointia...

        Kysehän on siitä mihin me uskomme ja mihin emme usko ja sen perusteella kaiketi valinnat tehdään. Toisiin voidaan vaikuttaa helpommin kuin toisiin, että kaiketi narsistikaan ei pysty kaikkia manipuloimaan...

        Mutta nuokin voi kääntää ikäänkuin omaksi hyödykseen, suggestoida itse itseään, vaikuttaa itse itseensä kun loppupeleissä kyse on omista valinnoista ja tavallaan sen asian tiedostamisesta, että elämämme on suurimmalta osalta sellaista millaista me itse omilla valinnoillamme siitä teemme...

        Ensin kaiketi pitää uskoa ja luottaa itseensä ja tietää mikä itsestä tuntuu oikealta, mitä haluaa/tarvitsee, että osaa valita itselleen sopivat/toimivat vaihtoehdot nykyisestä otsikolla "henkisen hyvinvoinnin" laajasta kaupattavasta tarjonnasta jollaisella nykyään tuntuu olevan suuri kysyntä ja sen vuoksi tarjontaakin on jos jonkinlaista...

        Yhtä hyvin/paljon saattaa apua olla ihan maallikonkin kanssa keskusteluista, joskus riittää ihan vaan sekin, että on joku jolle voi kertoa, että tulee kuulluksi...


      • Niila

        Hei Yhteenlaskutoimitus:)! Olen seuraillut tätä palstaa ajoittain viime kk. Syy.. Se klassinen: törmäsin ihmiseen, joka hyvin liki narsistia, en ota kantaa onko, koska se aivan sama dugnostisesti minulle. Olen seurannut kulkuasi siis keskusteluissa. Ylipäätään olin aluksi hämilläni, havainnostani. Mutta. Minusta on ollut mahtava huomata, että olet taas toimija. Ihminen. Ei vain asiallinen ja tukeva. Jutteleva, vapaampi. En mikään sinua arvottamaan.. Mutta surin sinua. En enää. Mahtavaa! Tietoni tämä palsta vain tietenkin.. Mutta ota hyvällä ja ilolla, jooko!


      • Niila kirjoitti:

        Hei Yhteenlaskutoimitus:)! Olen seuraillut tätä palstaa ajoittain viime kk. Syy.. Se klassinen: törmäsin ihmiseen, joka hyvin liki narsistia, en ota kantaa onko, koska se aivan sama dugnostisesti minulle. Olen seurannut kulkuasi siis keskusteluissa. Ylipäätään olin aluksi hämilläni, havainnostani. Mutta. Minusta on ollut mahtava huomata, että olet taas toimija. Ihminen. Ei vain asiallinen ja tukeva. Jutteleva, vapaampi. En mikään sinua arvottamaan.. Mutta surin sinua. En enää. Mahtavaa! Tietoni tämä palsta vain tietenkin.. Mutta ota hyvällä ja ilolla, jooko!

        "Minusta on ollut mahtava huomata, että olet taas toimija. Ihminen. Ei vain asiallinen ja tukeva. Jutteleva, vapaampi."

        Jaa en ny tiedä mistä, miten huomiosi olet tehnyt, mutta varmasti ainakin joiltain osin olet ehkä osunut oikeaankin...

        Nimittäin tuohon asiallisuuteen liittyen joskus reilu 10 vuotta sitten, ammatinvalintatesteihin liittyen minut on jossain kohtaa psykologisissa testeissä luokiteltu nimenomaan asiatyypiksi...

        http://www.psykografia.fi/#

        Etten ny mitenkään itse hämmentynyt kommentistasi,enkä miksikään arvottamiseksi, kommenttiasi kokenut, enemmänkin vain mielipiteeksi, jonka tulkitsin omalta kannaltani katsoen positiiviseksi...

        Että kiiitos mielipiteestäsi ja valoisampia aikoja myös sinulle tuntematon


      • Niila

        Mä muuten olen ihka oikeasti psykologi. Nauratti kun mielenyhtymäsi toi. Mutta vapaalla tietenkin vain ihminen, kaikkeni virheineni. Hymy!


      • Sä_oot_

        "Mä muuten olen ihka oikeasti psykologi."
        Tietysti aivan oikea. Kaikki Niilat ovat psybogobeja.


      • "Tietysti aivan oikea. Kaikki Niilat ovat psybogobeja."

        No sillä ny ei ole niin suurta merkitystä tämmösllä keskustelupalstalla tuntemattomien ihmisten kesken mikä ihmisen ammattinimike on.

        Oli ny minkä ammatin harjoittaja tai titteli, kuinka korkeasti koulutettu tahansa niin kuitenkin siellä taustalla on vaan ihminen, joka käy pissalla ja kakkalla niinku me tavankin ihmiset. Rakastuu vääriin ihmisiin, voi tulla huijatuksi, tekee virheitä, omaa heikkouksia, saattaa olla joskus ilkeä, itkee, nauraa jne...

        Mutta tietyllä lailla meissä kaikissa asuu jonkin sortin "psykologi" jos ajatellaan, että ihminen on kiinnostunut alla mainituista psykologiaan liittyvistä asioista ts. harrastetaan ns. "kyökkipsykologiaa"

        "Psykologi on ihmisen käyttäytymisen, ajattelun ja tunne-elämän asiantuntija"

        Mieluustihan tuo on suotavaa juurkin liittyen itseen ja omaan elämään, lisää huisisti sitä itseymmärrystä...

        Useinhan ihmiset myös sekoittavat psykologin ja psykiatrin termit, missä vain jälkimmäisellä on oikeus tehdä diagnooseja...

        "Ammatteina psykologi, psykiatri ja psykoterapeutti sekoitetaan usein keskenään. Toisin kuin psykiatrit, psykologit eivät Suomessa aseta lääketieteellisiä diagnooseja (Suomessa ICD-10) eri mielenterveyden häiriöille"

        Tuohon diagnoosien asettamiseen liittyen voisi päätellä että täällä palstalla sitten on ainakin kauhean paljon vielä psykologejakin koulutetumpia psykiatreja...

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykologi

        No joo tää ny taas tämmöstä vähän saivarteluakin liittyen jo toisaalla olleeseen "titteli" keskusteluun, että minkä perusteella me arvotamme asian sisällön. Muuttuuko sama asiasisältö jotenkin paremmaksi/viisaammaksi/oikeammaksi sen perusteella kuka sen esittää...

        Mutta no, mun kannalta katsoen tuo Niila komennteineen ny vaan sattui osumaan samaan määritelmään kuin aikoinaan ihan todellinenkin psykologi, joka teki työtään ammatinvalinta/soveltuvuus asioiden parissa

        Että nää on ny vaan näitä, että joiltain osin se persoona tulee esiin siten, että vieraampikin voi siitä jotain päätellä ja voi osua päätelmissään oikeaan, keskusteltiin ny sitte narsismista tai ruuanlaitosta.

        Oli ny se asia joka hieman hymyilytti täälläkin, että on tavallaan niin "tunnistettavissa" kuitenkin...


      • kakkapissatitteli

        Oho..että nyt jo ketuttaa, jos joku on koulutetumpikin. Miksi aina pitää saivarrella? Olen aina sanonut, että jokaisella on ollut mahdollisuus itse valita ammattinsa ja opiskella niin pitkälle kuin pää kestää, kaikki muu on turhaa valitusta ja kateutta. Jos haluaa diagnosoida ja tohtoroida, olisi kannattanut opiskella lääkäriksi.

        Minkä nyt tunnistit? Tai ihan sama, mutta kiva, että kasvoillesi leviää oikein leveä hymy, ei siis pidä vain hieman hymyillä pidätellen, vaan ihan reilusti.


      • "Oho..että nyt jo ketuttaa, jos joku on koulutetumpikin"

        Ahas yrität ny vääntää mun komentointiani ikäänkuin omaan ajatusmaailmasi mukaisesti Siis ei mua mitenkään ketuta vaan tarkoitin ny sanoa, että ihmiset on vaan ihmisiä, oli koulutus/titteli ny mikä tahansa, että tosiaan ny psykologikin on ammattinsa ohella vain ihminen, joka ny voi vaikkapa "joutua" narsistin uhriksi, voida henkisesti huonosti , jopa sairastua, koulutuksestaan/asiantuntijuudestaan huolimatta...

        Miksikö pitää saivarrella,
        no siitä syystä ettei nää asiat ole aina niin mustavalkoisia, joko tai...

        ja minkä tunnistin, en ny itse tunnistanu yhtikäs mitään vaan tuo komentti liittyi ihan vaan siihen, että minut tavallaan tuon Niilan toimesta "tunnistettiin"


      • Niila

        Tätä ei kirjoittanut Niila toisella nimimerkillä... Mutta luulenpa, että minut on hoksittu muutamasta kommentistani minuksi. Olipa tympeää kommentointia keneltä lie!


      • Niila

        Ehdit ennen Yhteenlaskutoimitus! Lähetin juuri viestin.


      • tympeäjamulta
        Niila kirjoitti:

        Tätä ei kirjoittanut Niila toisella nimimerkillä... Mutta luulenpa, että minut on hoksittu muutamasta kommentistani minuksi. Olipa tympeää kommentointia keneltä lie!

        Kiitos Niila. Yhdyn kommenttiisi. Jatkakaa rauhassa.


      • "Tätä ei kirjoittanut Niila toisella nimimerkillä... Mutta luulenpa, että minut on hoksittu muutamasta kommentistani minuksi."

        Kuule ei sun tarvi mulle mitään sen kummemmin todistella, kun oikeasti ny tuostakaan asiasta ei voi sitä totuutta tietää.

        Joku ny näköjään ny otti nokkiinsa kun ilmaisin että psykologitkin vaan ovat ihmisiä siinä kun me muutkin, jopa lääkäritkin voivat sairastua, alkoholisoitua, tulla "hulluksi" tehdä virheitä, joutua huijatuksi jne...


      • Erikseen vielä vastaan tuolle "kakkapissatittelille" joka ny kommentistani herneen vetäisi nenäänsä , että asssiotaatio tuohon, pisalla ja kakkalla käymiseen ny tuli ihan vaan sen takia, että mulla sattui soimaan taustalla Klamydian hauska biisi, Sä kaunehin oot, jossa lauletaan, että vaikee uskoa että säkin joskus käyt paskalla..

        Ettei ollut tarkoitus halventaa psykologin ammattia vaan korostaa ihan sitä että psykologitkin on vaan ihmisiä.


      • Niila

        Itse asiassa, minulle on Yhteenlaskutoimitus tärkeää että tiedät, että herneitä en vetäissyt nim Niila. Miksikö? No koska rohkenin ottaa kantaa tapaasi kommentoida. Se on siksi äärimmäisen tärkeää. Luottaa netissä nikkiin? Jep. Ei tietenkään. Mutta avasin keskustelun ja halusin viedä sen päätökseen kaunniissa ja kunnioittavassa hengessä. En ole tyhmä, mutta en erityisemmin usko vinoiluun/ piikittelyyn/ vastuuttomuuteen, en edes netissä. En missään. Tämän tulisi todella olla kaiketi palsta jossa havaintojaan narsismista voi jakaa. Jos ylitän yleisen keskustelun tason, nyt tein niin, koen haluavani viedä sen loppuun nätisti. Ja saa nauraa! Jep, miksiköhän tää nainen Niila pikkusen otti lukua suhteessa:))!


      • Niila

        Ja. Kyllä. Ammattilainenkaan ei ole duunissa kun kotona. Oletusarvohan on, että täyspäiseltä vaikuttava ( jälkikäteen helppo nähdä merkit ja kummat sanat..) kumppani on normiaikuinen. Mutta mutta.. Josko olen nyt psykiatri tai mitä tahansa, en juttele täällä kuin ihmisenä. Pätemisestä ei sydänsurut tai omien toimintatapojen oppimisessa juurikaan iloa. Nikki olkoot vaikka ojankaivaja. Yhtä altis. Tosin ehkä pikkusen nopsempaa hoksasi mikä pielessä suhteessa.. Ja toimia. Moniin verraten olen saanut vain naarmuja!


      • niila

        Laite lomalla.. Puhelin.. Kirjoitusvirheeni, ottakaa pitkämielisesti:)!!


      • "Itse asiassa, minulle on Yhteenlaskutoimitus tärkeää että tiedät, että herneitä en vetäissyt nim Niila. Miksikö? No koska rohkenin ottaa kantaa tapaasi kommentoida."

        Niin, kun kirjoittelet tälläisella palstalla niin sekin on sellainen tosiasia, että asetat itsesi mielipiteinesi ikäänkuin näytille ja olet sen jälkeen ns. vapaata riistaa hyvässä ja pahassa,

        että narsistisesti herkästi loukkaantuvat joutuvat sitten olemaan jatkuvasti sotajalalla jos ny ei yhtään sitä "psykologista" silmää ole ja jokainen mielipide tulkitaan ikäänkuin kritiiksi itseään kohtaan, kuten ny ilmeisesti kävi tuon "pissakakkatittelin" kohdalla.

        Tiedä sitten kävikö niin vai halusiko hän ny vaan saada metakkaa aikaiseksi, mikä ny saattaa olla varsinainen tarkoituskin, narsistithan tykkäävät konflikteista/yrittävät saada ihmiset riitelemään keskenään...

        Että semmostahan se väliin on tämmösellä palstalla...


    • Niin edelleen näitä ituja taas mietittäväksi...

      Oma elämä ja siihen liittyvät valinnat ahdistavat/mietityttävät välillä kaikkia...

      "Mitä teen tilanteessa, jossa minun pitää päättää jotakin, jos en voi luottaa, että päätökset ovat omiani? Miksi ylipäänsä vaivaudun valitsemaan mitään, jos elämä kuitenkin heittelee minua ympäriinsä miten sattuu? Yhtäkkiä ahdistus, että minun täytyy valita, vaihtui ahdistukseen, etten voi tehdä niin.

      "Joskus toivon (salaa) kiihkeästi, että joku tai jokin pelastaisi minut, jotta minun ei tarvitsisi olla oman itseni pelastaja ja elämäni sankari. Mies! Vauva! Kutsumus! Jumala! Mikä tahansa! Samalla tiedän, etten osaa, voi tai halua luopua vapaudestani päättää itse. "

      http://www.lily.fi/blogit/oisko-tulta



      • Tämmöstä taas sattui silmään iltalukemisena...

        "Moni ihminen pysyy tuhoavissa tai mitään antamattomissa ihmissuhteissa vain eroamisen pelon takia. Suostuminen suurelle elämänmuutokselle pelottaa niin paljon, että ennemmin siedetään kohtaamattomuutta, väkivaltaa, alistamista, pettämistä, alkoholismia tai hyväksikäyttöä. Ero pelottaa usein siksi, että viimeistään sen jälkeen on otettava vastuu omasta onnellisuudestaan. Onneton elämä ei ole enää toisen ihmisen tai ulkoisten olosuhteiden vastuulla."

        http://hidastaelamaa.fi/2015/05/pitaako-sinut-suhteessasi-pelko-vai-rakkaus/


      • Aattelin ny tähän taas jotain laittaa, kun nuo uudet ketjut, kosto ja itsemurha aiheinaan ovat sen verran ikäviä, raskaita ja surullisia aiheita ettei tiedä mitä sanois, että viisaampi olla sanomatta mitään...

        Lueskelin myös vielä tuon ketjun johon viimeksi olen kommentoinut jossa puhuttiin eroamisen vaikeudesta ja vedottiin niihin tunteisiin, kun on niitä tunteita. Hieman epäselväksi jäi mihin tunteisiin. Luin myös tuon viimeksi laittamani tähän laittamani linkin, jossa myös pohdittiin samaa asiaa aiheena rakkaus vs. pelko

        Mutta joo, alunperin ajatuksia herätti myös tämä lukemani juttu, jossa käytetään termiä uuden ajan ihmissuhteet, jonka lopusta tekee mieli lainata tämä kohta...

        "Uuden ajan ihmissuhde perustuu avoimeen ja kärsivälliseen suhtautumiseen ilman tarvetta tietää, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Se tarkoittaa ruusuisista odotuksista irtipäästämistä ja luottamusta siihen, että asiat etenevät juuri niin kuin niiden tässä suhteessa kuuluu edetä.

        Uuden ajan ihmissuhteessa ollaan läsnä tässä ja nyt, ja nautitaan siitä, mitä on. Huomisesta ei muutenkaan koskaan tiedä, joten saman tien voin lakata suunnittelemasta, toivomasta ja pelkäämästä, ja keskittyä olemaan kiitollinen."

        http://hidastaelamaa.fi/2015/06/uuden-ajan-ihmissuhde-perustuu-vapauteen-valita/

        Kun hyvin useinhan tännekkin tullaan kyselemään tuntemattomilta ihmistä, mitä tapahtuu tulevaisuudessa jos teen niin tain näin, niin mitä se narsisti sitten tekee/sanoo...

        Tuo läsnäolon taito/eläminen tässä ja nyt on semmonen hyvinkin opettelemisen arvoinen taito, säästyy paljolta turhalta huolelta ja pelolta...

        Tiedä sitten johtuneeko se iän lisääntymisestä minkä kautta ymmärtää paremmin jo elämän rajallisuuden vaiko kaikenlaisesta lukemisesta/pohtimisesta miten sitä omaa elämää ja hyvinvointia voisi lisätä, että enenevissä määrin tuohonkin jo kykenee...

        Että tämmöstä taas tuli tähän kohtaan...


      • Vielä tekee mieli laittaa linkki sivustoille, joissa myös on usein käyn lueskelemassa ja yhtäkisti jäin miettimään, että miksei näitä sivustoja juurikaan tänne linkitetä, en ole itsekään linkittänyt...

        http://www.healingeagle.net/indexfi.html

        En tiedä sitten, johtuneeko siitä että tällä palstalla puhutaan enemmän naristeista, siitäkin huolimatta että valtaosa kirjoittajista kokee itsensä uhreiksi.

        Kaiketi se narsisti sitten niin tuppaa täyttämään ajatukset, ns. valtaa pään että se itse ja oma elämä jää sivuun ja narsisti tulee siksi maailman keskukseksi josta Vakninkin mainitsee vai johtuneeko se sitten siitä, että narsistista puhuminen on ikäänkuin pakokeino jolla välttyy kohtaamasta itseään ja omia ongelmiaan, kuten joku jossain kohtaa jo totesikin...

        No niin tai näin, hyvää lukemista tuollakin minun mielestäni aiheesen liittyen jos palstalta ei mitään mielenkiintoista löydy...


      • Nuo_kuuluvat_

        "kun nuo uudet ketjut, kosto ja itsemurha aiheinaan ovat sen verran ikäviä, raskaita ja surullisia aiheita "
        Nuo kuuluvat ikävä kyllä olennaisena uhri-narsisti vyyhtiin.
        Omassa tarinassani tyypillisesti narsisti uhkaili/vetosi itsemurhalla useaan otteeseen tilanteen hirveät käänteet hurjimmassa vaiheessa saivat minut ajattelemaan, että yrittääkö hän oikeasti että tappaisin itseni... elämäni ensimmäisen kerran liikkui mielessäni.
        -Että tervetuloa vain todellisuuteen niiltä osin kuin nuo ajatukset ovat realitytodellisuutta uhri-narsisti tarinoissa.
        "Kun hyvin useinhan tännekkin tullaan kyselemään tuntemattomilta ihmistä, mitä tapahtuu tulevaisuudessa jos teen niin tain näin, niin mitä se narsisti sitten tekee/sanoo..."
        Niin narsisteilla on henkilöstä riippumatta melko kaavamaista käyttäytymistä... eli jotenkin ennustettavaa helpommin kuin muiden ihmisten kohdalla.
        "En tiedä sitten, johtuneeko siitä että tällä palstalla puhutaan enemmän naristeista, siitäkin huolimatta että valtaosa kirjoittajista kokee itsensä uhreiksi."
        Niin siis siihen varmaan tahtoo selvyyden mikä se on, minkä uhriksi on joutunut. Että sanoisin, että yhtä kaikki oman tilanteen selvittely on alkanut kun on alkanut selvittämään mitä narsismi on ja mikä on oma osa tuossa tapahtumaketjussa. Ei ole uhria ilman narsistia.
        "narsistista puhuminen on ikäänkuin pakokeino jolla välttyy kohtaamasta itseään ja omia ongelmiaan, kuten joku jossain kohtaa jo totesikin..."
        Minusta omaa itseään tuossa tapahtumassa ei voi kohdata, jos ei tajua, mikä se narsisti on. Kyllä jää hämärän peittoon ikuisiksi ajoiksi ja pahimmassa tapauksessa jää vielä odottelemaan uutta tapausta jossa voisi toimia itse paremmin ja ikäänkuin "onnistua", mikä tietenkin on sula mahdottomuus...
        Mitä ikään tulee, niin sunnuntaiterveisiä vain toiselta hiljakseen ja ikääntyvältä, mutta ei kuitenkaan ikääntyneeltä ;) palstalaiselta. Kyllähän ikäkin tuo mukanaan joitakin näkökulmien muutoksia.


      • "-Että tervetuloa vain todellisuuteen niiltä osin kuin nuo ajatukset ovat realitytodellisuutta uhri-narsisti tarinoissa."

        Tiedän kyllä että ovat todellisuutta, mutta tarkoitin, että aiheina sen verran raskaita ettei halua lähteä kenenkään itsemurhan mahdollisuudella spekuloimaan...

        Mutta palaan ny vielä tähän eroamisen vaikeus teemaan siltä osin, että niissäkin saattaa olla taustalla itsemurhalla uhkailua

        "Toinen äärimmäinen muoto on itsemurhalla uhkailu ja syyllistämällä kumppani ja usein myös lapset kantamaan mahdollista syyllisyyttä koko loppuelämänsä. On kuitenkin muistettava että jokainen ihminen kantaa itse vastuuta omasta elämästään, kukaan ei voi tehdä päätöstä itsemurhasta toisen puolesta."

        http://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa/julkaisut/jyrki_pekola/__new_page_-122950/


    • eteeenpäin_mentävä

      Kyllä iänikuinen syytteleminen on pakokeino. Levy tuntuu jääneen paikalleen niin monella että surulliseksi vetää.

      • Rutinaa_

        " Levy tuntuu jääneen paikallee"n niin monella että surulliseksi vetää."
        Ainakin sinun pakokeinosi on palstalaisten syytteleminen.. Missä sinäkin raukka pätisit ja haukkuisit, jos tätä palstaa ei olisi. Tämä palsta on sinun rutinapaikkasi.


      • voi_voi_
        Rutinaa_ kirjoitti:

        " Levy tuntuu jääneen paikallee"n niin monella että surulliseksi vetää."
        Ainakin sinun pakokeinosi on palstalaisten syytteleminen.. Missä sinäkin raukka pätisit ja haukkuisit, jos tätä palstaa ei olisi. Tämä palsta on sinun rutinapaikkasi.

        Olipas taas aikuismainen kommentti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      101
      1912
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1397
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1167
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1148
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      994
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      980
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      778
    Aihe